SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Altijd al een zwak voor Denemarken gehad, en nog nooit op de Faroer eilanden geweest. Lijkt me mooi voor een vakantie, maar voor een marathon niet zo. Ik denk dat de grootsheid, de eindeloos lange wegen me opbreken.![]()
De Faroer Eilanden zijn ongetwijfeld prachtig, maar geen denken aan dat ik daar ook maar een euro naar toe breng zolang ze daar de Grindadráp nog steeds als nationale traditie koesteren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Doe maar niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben zojuist weer dichter bij mijn wedstrijdgewicht gekomen door met mijn blauwe teennagel in de badmat te prikken. Nagel is er in zijn geheel afgescheurd, tot aan de nagelriem.![]()
![]()
Ook maar is beginnen met posten. Zit al 21 jaar op badminton en speel op een respectabel niveau. Afgelopen februari vader geworden en moet nu mijn trainingsavonden delen met mijn vrouw, die ook badmintont. Vandaar dat badminton op een wat lager pitje staat en ik sinds enkele weken het hardlopen opgepakt.
Merk dat ik een redelijke badisconditie heb, maar hardlopen is toch een hele andere tak van sport met een heel andere belasting dan badminton. Is zeker even wennen nog.
Ben nu nog zonder enig idee of plan aan het lopen, tot nu toe tussen de 5 en 10 km. Wil graag van het voorjaar wat 5 of 10 km wedstrijden gaan lopen (badmintoncompetitie loopt tot eind januari). Wie weet daarna is gaan toewerken naar een halve marathon en misschien wel ooit een marathon, who knows!
Heb nog geen officiele pr's, alleen onofficiele volgens smashrun, 23:48 op de 5 en 50:33 op de 10. Hoop van het voorjaar de 10 binnen drie kwartier te doen en de 5 richting de 20 minuten grens te brengen. Maar wellicht is dat nog wat optimistisch 😂![]()
Welkom Dyprax. Je doelen klinken me lekker ambitieus, maar je bent aan je tijden te zien al behoorlijk rap.![]()
Dit is inderdaad de beste methode om op gewicht te komen......quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben zojuist weer dichter bij mijn wedstrijdgewicht gekomen door met mijn blauwe teennagel in de badmat te prikken. Nagel is er in zijn geheel afgescheurd, tot aan de nagelriem.![]()
Tip: volgende keer een schaartje gebruiken, dan is het verlies wat minder pijnlijk.....![]()
![]()
Moet zeggen dat ik wel waarde hecht aan tradities en cultuur. Mits het voor mij op een ethische manier gebeurt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
De Faroer Eilanden zijn ongetwijfeld prachtig, maar geen denken aan dat ik daar ook maar een euro naar toe breng zolang ze daar de Grindadráp nog steeds als nationale traditie koesteren
Dit goed geschreven artikel doet me denken aan hoe buitenstaanders over onze Zwarte Piet oordelen:
http://www.mappingmegan.c(...)-islands-grindadrap/![]()
Hoe zwaar was die nagel?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ben zojuist weer dichter bij mijn wedstrijdgewicht gekomen door met mijn blauwe teennagel in de badmat te prikken. Nagel is er in zijn geheel afgescheurd, tot aan de nagelriem.
Ik ben de hele week al aan het vreten.![]()
Ik heb schoenmaat 47 en dikke tenen dus je kan het je voorstellen. En dan al dat bloed ook nog.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoe zwaar was die nagel?
Ik ben de hele week al aan het vreten.![]()
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik wel waarde hecht aan tradities en cultuur. Mits het voor mij op een ethische manier gebeurt.
Dit goed geschreven artikel doet me denken aan hoe buitenstaanders over onze Zwarte Piet oordelen:
http://www.mappingmegan.c(...)-islands-grindadrap/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om een beetje on-topic te blijvendenken jullie dat er morgen nog NL'ers de OS-limit gaan halen op de M?
[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 17-10-2015 12:30:12 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ambities moeten er zijn! En cliche, maar toch: zolang je het maar rustig opbouwt en naar het lichaam luistert..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:41 schreef Dyprax het volgende:
Heb nog geen officiele pr's, alleen onofficiele volgens smashrun, 23:48 op de 5 en 50:33 op de 10. Hoop van het voorjaar de 10 binnen drie kwartier te doen en de 5 richting de 20 minuten grens te brengen. Maar wellicht is dat nog wat optimistisch 😂Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]Ik ben erg benieuwd naar Michel Butter... ik zag een filmpje over hoe hij zich voorbereidde in Kenya en hij kwam erg relaxed en gefocused op mij over....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om een beetje on-topic te blijvendenken jullie dat er morgen nog NL'ers de OS-limit gaat halen op de M?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
[..]Nageeye zegt voor 2:09 of misschien zelfs 2:08 te gaan, dat zou echt briljant zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om een beetje on-topic te blijvendenken jullie dat er morgen nog NL'ers de OS-limit gaat halen op de M?
Zijn trainingsmaatjes in Ethiopië denken dat hij zelfs onder de 2:05 zou kunnen, dat lijkt me voorlopig wat te hoog gegrepen.
Ik ben vooral benieuwd naar Tsegaye Mekonnen, die met 2:04.32 vorig jaar in Dubai de op drie na snelste debuutmarathon ooit liep.
Die OS-limiet zou in principe voor minstens 1 of 2 Nederlanders moeten lukken, maar als Butter gewoon helemaal fit is moet 3 ook zeker kunnen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik houd me eigenlijk niet veel bezig met topatleten. De namen ken ik van hier.En wat namen die ik in de uitslagen zie staan van de regionale loopjes.
![]()
[..]Naief en optimistisch denk ik dat Abdi, Chalid en Michel het alledrie kunnen. Maar er zal vast bij één van de drie iets misgaan. Ik hoop toch minstens op 2!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om een beetje on-topic te blijvendenken jullie dat er morgen nog NL'ers de OS-limit gaan halen op de M?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Vooral bij Nageeye hoef je daar niet naief over te zijn denk ikquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Naief en optimistisch denk ik dat Abdi, Chalid en Michel het alledrie kunnen. Maar er zal vast bij één van de drie iets misgaan. Ik hoop toch minstens op 2!
Dit jaar al halve marathons in 1:03.59 (Egmond), 1:02.40 (Rome) en 1:02.56 (Olomouc). In de laatste maanden alleen de 10 mijl in Tilburg gelopen in 46:40, qua prestatie vergelijkbaar met een marathon in 2:12.30 (en die 10 mijl was uiteraard geen piekmoment).
Choukoud liep dit jaar HM's in 1:05.06 (Egmond), 1:02.52 (CPC), 1:02.31 (Venlo, slechts 2 weken na de CPC) en 1:05.25 (Zwolle). In de afgelopen maanden hetzelfde als Nageeye, alleen de 10 mijl in Tilburg en zelfs in exact dezelfde tijd. Lijkt me veelbelovend.
Ik maak me meer zorgen om Butter, 1:05.50 in Venlo en 1:05.26 in Breda. Wel lastig vergelijken verder, want na de marathon in Rotterdam heeft hij alleen een paar baanwedstrijden op 5km (3 keer) en 10km (1 keer) gelopen, de Dam-tot-Dam met flink wat kilometers voor de start al als "marathonsimulatie" en dus 2 weken geleden de halve in Breda.
Ik ga voor Nageeye (2:09.30), Choukoud (2:10.30), Butter (2:12.00)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Maar Michel Butter heeft het al een keer gedaan en is een echte dieselquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral bij Nageeye hoef je daar niet naief over te zijn denk ik
Dit jaar al halve marathons in 1:03.59 (Egmond), 1:02.40 (Rome) en 1:02.56 (Olomouc). In de laatste maanden alleen de 10 mijl in Tilburg gelopen in 46:40, qua prestatie vergelijkbaar met een marathon in 2:12.30 (en die 10 mijl was uiteraard geen piekmoment).
Choukoud liep dit jaar HM's in 1:05.06 (Egmond), 1:02.52 (CPC), 1:02.31 (Venlo, slechts 2 weken na de CPC) en 1:05.25 (Zwolle). In de afgelopen maanden hetzelfde als Nageeye, alleen de 10 mijl in Tilburg en zelfs in exact dezelfde tijd. Lijkt me veelbelovend.
Ik maak me meer zorgen om Butter, 1:05.50 in Venlo en 1:05.26 in Breda. Wel lastig vergelijken verder, want na de marathon in Rotterdam heeft hij alleen een paar baanwedstrijden op 5km (3 keer) en 10km (1 keer) gelopen, de Dam-tot-Dam met flink wat kilometers voor de start al als "marathonsimulatie" en dus 2 weken geleden de halve in Breda.
Ik ga voor Nageeye (2:09.30), Choukoud (2:10.30), Butter (2:12.00)Ik denk juist dat bij lastige omstandigheden, hij er het beste mee om kan gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Ja puur het feit dat hij al eens 2:09 heeft gelopen geeft me wel hoop voor Butter, als hij maar heel blijftquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar Michel Butter heeft het al een keer gedaan en is een echte dieselIk denk juist dat bij lastige omstandigheden, hij er het beste mee om kan gaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Als ER sport op FOK! hoor je wel wat te weten natuurlijk hequote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:50 schreef Quoi het volgende:
heywoodu, jij studeert 'marathonlopers'?![]()
Maar serieus: ik vind atletiek een van de mooiste sporten en ik vind het altijd leuk om resultaten van de toplopers te analyseren
Ja, ik zag hetquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ER sport op FOK! hoor je wel wat te weten natuurlijk he![]()
Maar serieus: ik vind atletiek een van de mooiste sporten en ik vind het altijd leuk om resultaten van de toplopers te analyserenMaar dan nog: die tijden zo uit je mouw schudden, dat moet je ook maar kunnen.
![]()
heywoodu
![]()
http://www.all-athletics.com/quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, ik zag hetMaar dan nog: die tijden zo uit je mouw schudden, dat moet je ook maar kunnen.
Vraagje:
Ik ben bang een beetje overtraind te gaan raken als ik blijf doen wat ik de afgelopen weken heb gedaan, dus er moet even een rem op.
Waar doe ik dan goed aan?
- Een training overslaan?
- Kortere afstanden lopen?
- Minder hard lopen?
- Andere dingen?
Minder hard lijkt me sowieso minimale vereiste, maar Is dat genoeg, of moet ik ook de afstand verkorten en/of de frequentie verlagen?
Oh en meer slapen doe ik ook al een tijdje, dus daar wilde ik gewoon mee doorgaan. Niet te veel maar gewoon proberen de 8 uur per nacht te halen.
Iemand hier een visie op?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik zou eerst maar proberen minder hard te gaan een weekje, en als dat niet genoeg is de afstand inkorten. Helemaal precies kan toch niemand zeggen wat het beste werkt voor jouw lichaam, lijkt me (of iemand moet jou heeel goed kennen...)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:41 schreef Murmeli het volgende:
Minder hard lijkt me sowieso minimale vereiste, maar Is dat genoeg, of moet ik ook de afstand verkorten en/of de frequentie verlagen?Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
sterker worden, meer oefeningen = geen overbelastingquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:41 schreef Murmeli het volgende:
Vraagje:
Ik ben bang een beetje overtraind te gaan raken als ik blijf doen wat ik de afgelopen weken heb gedaan, dus er moet even een rem op.
- Minder hard lopen?
- Andere dingen?
Minder hard lijkt me sowieso minimale vereiste, maar Is dat genoeg, of moet ik ook de afstand verkorten en/of de frequentie verlagen?
Oh en meer slapen doe ik ook al een tijdje, dus daar wilde ik gewoon mee doorgaan. Niet te veel maar gewoon proberen de 8 uur per nacht te halen.
Iemand hier een visie op?
en een goede cooling down en warming up![]()
Ik zou beginnen met een logboek bijhouden met je ochtendpols, aantal uren slaap en welke training je gedaan hebt en hoe dat ging en hoe zwaar je het van één tot tien vond. Eventueel ook nog een cijfer van één tot tien voor hoe moe je was toen je opstond. Vaak helpt dat erg bij het in kaart brengen van je wekelijkse belasting en dan kom je er vanzelf achter waar je eventueel aanpassingen moet doen. Als je rustpols een dag na een zware training hoger is, is dat normaal, maart als hij de volgende dag niet weer zakt of als je sowieso een oplopende trend ziet daarin, is dat een teken dat je misschien overtraind aan het raken bent. Voor nu zou ik gewoon zeggen dat je nog moe bent van je halve marathon, bij mij heeft dat ook wel eens ruim 3 weken aangehouden..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:41 schreef Murmeli het volgende:
Vraagje:
- Minder hard lopen?
- Andere dingen?
Iemand hier een visie op?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Voor alle geïnteresseerden, een interview met Michel Butter over zijn ambities, marathonvoorbereiding en haptonomie (waar ik nog nooit van gehoord had) op de website van NRC. Interessant om te lezen dat zo'n topatleet beseft dat hij nooit een grote marathonwedstrijd zal winnen, maar desondanks barst van de ambities. Ik hoop dat hij het redt onder de limiet te lopen morgen.![]()
Ik kan niet aanvoelen hoe zwaar je benen zijn en/of hoe makkelijk het ging, maar op basis van je kilometers en het tempo tov andere maanden (fijn toch, dat Smashrun) zou ik niet zeggen dat je te veel doet. Tuurlijk, de afgelopen 7 dagen deed je 50 km, dat is net niks, maar nooit verder dan 14 km, en elke keer met een dag rust er tussen. En daarvoor een rustigere periode. (Dus die 50 is ook een beetje vertekend)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:41 schreef Murmeli het volgende:
Vraagje:
Ik ben bang een beetje overtraind te gaan raken als ik blijf doen wat ik de afgelopen weken heb gedaan (..)
Ik zou zelf eerder een training overslaan dan minder ver lopen, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Kortom: 't Komt we goed schatje.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Verslagje van vandaag. (Zuidlaardermarktloop 10km)
De wekker ging al om 05:15. Niet voor het hardlopen maar ik moest werken kwam ik van de week achter terwijl ik dacht dat ik vrij had gevraagd. Maar goed ik kon tot een uur of 9 werken en moest dan echt weg, gelukkig was dat geen probleem alleen natuurlijk niet de ideale voorbereiding op de dag zelf van de Zuidlaardermarktloop.
Met 3 vrienden stond ik aan de start. We waren ruim op tijd en hadden nog tijd zat om even warm te lopen. Tijdens het warmlopen spraken we nog even een vrijwilliger (Gijso) en die vertelde ons dat het evenement bijna niet door zou gaan wegens te weinig vrijwilligers. Ik vroeg hoe hij heette en zei dat ik wel even zou roepen als ik langs hem zou lopen.
Ondanks dat we ruim op tijd waren stonden we toch best wel laat in het startvak en stonden we ergens middenin van de ongeveer 1000 deelnemers. Totaal niet ideaal voor de tijd die ik in gedachten had voor de 10km namelijk onder de 45 minuten.
Toen het startschot klonk ben ik direct rechts van de weg gaan lopen en heb voor ik bij de startstreep kwam al aardig wat mensen kunnen inhalen. Het plan was rustig aan te beginnen en tweede rondje te versnellen, het waren namelijk 2 rondjes van 5km en de 5km startte tegelijk met de 10km.
De eerste 1-2 kilometers was vooral veel slalommen om de andere deelnemers heen. Erg vervelend als je er soms niet langs kon maar daar doe je zo weinig aan. Iets na het 4km bord zag ik de vrijwilliger Gijs en zei dat hij goed bezig was! Mooie glimlach op zijn gezicht
Het eerste rondje zat er toen op en ik zag op het bord dat ik iets in de 22:30+ had over 5km en ik dacht, nou nou ik moet nu niet ergens iets laten liggen en besloot te versnellen. Inmiddels was de straat een stuk leger omdat de 5km gefinished was. Ik zag 2 deelnemers voor mij en probeerde daar naar toe te lopen. Dat lukte helaas niet.
2e rondje Gijs weer gespot en weer gegroetDe laatste kilometer heb ik nog weer iets kunnen versnellen waardoor mijn eindtijd (bruto: 42:53) en (netto 42:34) was.
Kortom: heerlijk gelopen en super tevreden over mijn tijd. Nu kan ik weer een nieuw doel verzinnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wauw, wat snel KolonelBroodje!
Drie Nederlanders onder 2:11 zou mooi zijn
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2015 14:39:45 ]![]()
Ik denk dat ik nu ook nog niet overtraind ben hoor, maar merk dat ik voorzichtig moet doen. Hartslag Was net bij rustig lopen vrij hoog en ik had erg veel moeite met op gang komen. En ik word moe wakker en kan, als ik geen wekker zet, eindeloos slapen.
Morgen en maandag loop ik sowieso niet en dan kijk ik dinsdag even hoe ik me voel. Of ik met de groep mee ga en rustiger loop of dat ik zelf een rustig echt klein rondje doe. Met de groep is sowieso nooit minder dan 9 km en de intervallen gaan niet echt langzamer dan 5.30 ofzo. Dat kan wel maar dan houd ik iedereen op.
Thanks allemaal voor t meedenken, ga ermee aan de slag!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
@Murmeli, ik weet natuurlijk niet echt hoe de rest van je leven eruit ziet, maar bij mij is het ook vaak een combinatie van factoren. Je hebt net een halve marathon gelopen, de blaadjes vallen van de bomen en misschien ben je ook nog wel druk met werk of zijn er andere dingen die energie kosten. Zelf zou ik misschien een paar dagen rust nemen en daarna wel weer gaan lopen, maar niet zwaar trainen. Dus gewoon wat kortere afstanden, even wat minder snelheidswerk totdat je merkt dat het weer beter gaat. Goed dat je op tijd pas op de plaats maakt!![]()
Lekker buiten gespeeld in Lommel![]()
Leuk groepje met wat ultra runners, prima weertje en mooie omgeving.
Als iemand nog een bezigheid zoekt voor het laatste weekend van november:
http://lommeltrail.com/
Aanrader
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Netjes, op naar de 40!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wow ik zie nu dat je ook de tussentijden van het rondje kan zien.
Dit noem ik nog eens stabiel lopen
[ afbeelding ]It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Heel ruim onder je streeftijd! Netjes, en dat na zo vroeg opstaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wow ik zie nu dat je ook de tussentijden van het rondje kan zien.
Dit noem ik nog eens stabiel lopen
[ afbeelding ]
Murmeli, misschien een training overslaan? Gewoon een avondje rust. En ik denk dat Gogo gelijk heeft.![]()
Naast medailles heb ik inmiddels ook een behoorlijke collectie bidons bij elkaar gesprokkeld, ontdek ik tijdens het opruimen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Leuke aanbieding met zo'n huisje ook!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:19 schreef Guard het volgende:
Lekker buiten gespeeld in Lommel![]()
Leuk groepje met wat ultra runners, prima weertje en mooie omgeving.
Als iemand nog een bezigheid zoekt voor het laatste weekend van november:
http://lommeltrail.com/
Aanrader![]()
Gebrek aan training en geld is hier een probleem, maar ik ga hem onthouden voor volgend jaar![]()
![]()
Thanks (en wyccie ook dus). Ja, werk is ook druk en daarbuiten soms ook wel. Denk dat ik dan inderdaad dinsdag gewoon zelf even een klein stukje rustig loop en dan kijk ik donderdag even of ik weer zin heb in intervallen en dan loop ik even achterin mee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Gogo83 het volgende:
@Murmeli, ik weet natuurlijk niet echt hoe de rest van je leven eruit ziet, maar bij mij is het ook vaak een combinatie van factoren. Je hebt net een halve marathon gelopen, de blaadjes vallen van de bomen en misschien ben je ook nog wel druk met werk of zijn er andere dingen die energie kosten. Zelf zou ik misschien een paar dagen rust nemen en daarna wel weer gaan lopen, maar niet zwaar trainen. Dus gewoon wat kortere afstanden, even wat minder snelheidswerk totdat je merkt dat het weer beter gaat. Goed dat je op tijd pas op de plaats maakt!
Rustpols zal ik ook ns even bijhouden trws. Denk wel dat dat nu eventjes handig kan zijn.
De rest van vandaag is in ieder geval redelijk rustig. Pijll komt zo ff thee drinken en eten maar die weet hier prima zelf de weg
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dank jullie wel!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Naast medailles heb ik inmiddels ook een behoorlijke collectie bidons bij elkaar gesprokkeld, ontdek ik tijdens het opruimen
Kijk eens aan! Wij kregen vandaag geen medaille maar een rugzakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achja kun je ook om je nek hangen..
![]()
![]()
Zo! Weer terug van de 5km Zwarte Dennen Cross.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben kapotIk wist natuurlijk wel dat dit zwaarder ging worden dan een wegwedstrijd, maar toch, als je het dan zelf moet doen is het wel echt zwaar. Smalle onregelmatige paadjes, hoogteverschillen, boomstronken, drassige ruiterpaden, dus heerlijk kapot gaan. Aan de hartslag is in ieder geval wel te zien dat het zwaar was met een max van 200 en een gemiddelde van 190
Maar het was wel leuk. Ik vond een haas die mooi een weggetje voor mij uitstippelde zodat ik niet hoefde te zwemmen onderweg want het was behoorlijk nat onderweg. Maar wel leuk dat ik onder de 30 (29:20) minuten wist te finishen, ben ik heel blij mee.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik denk dat die aanpak heel goed werkt voor jou. Jij hebt een mentaliteit en een levensstijl die extreem gefocust is op sport. Ik denk echter dat dit voor 99 van de 100 recreanten te veel van het goede is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een logboek bijhouden met je ochtendpols, aantal uren slaap en welke training je gedaan hebt en hoe dat ging en hoe zwaar je het van één tot tien vond. Eventueel ook nog een cijfer van één tot tien voor hoe moe je was toen je opstond. Vaak helpt dat erg bij het in kaart brengen van je wekelijkse belasting en dan kom je er vanzelf achter waar je eventueel aanpassingen moet doen. Als je rustpols een dag na een zware training hoger is, is dat normaal, maart als hij de volgende dag niet weer zakt of als je sowieso een oplopende trend ziet daarin, is dat een teken dat je misschien overtraind aan het raken bent. Voor nu zou ik gewoon zeggen dat je nog moe bent van je halve marathon, bij mij heeft dat ook wel eens ruim 3 weken aangehouden..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Och, ik meet mijn slaap altijd al door voor het slapen een knopje in te drukken en als ik wakker wordt weer. Daarnaast meet mijn weegschaal ook mijn hartslag dus eigenlijk doe ik weinig moeite om aan deze info te komenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat die aanpak heel goed werkt voor jou. Jij hebt een mentaliteit en een levensstijl die extreem gefocust is op sport. Ik denk echter dat dit voor 99 van de 100 recreanten te veel van het goede is.
Maar dat geldt voor mij uiteraard.
Mooie tijd KB. En dat klinkt als een goede 5 kilometer DeLuna.![]()
Net zelf even een rondje alles gegeven, 5.85 kilometer in 27m:02s, met een officieus PR op de 5 kilometer (23m:03s).![]()
![]()
Nouja, ik denk dat dat hier op het forum ook wel wat overdreven wordt soms. Dit kost letterlijk 2 minuten per dag, vergeleken met de paar uur per week die we allemaal in trainen steken is dat een kleine moeite, als je bang bent dat je overtraind aan het raken bent zeker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik denk dat die aanpak heel goed werkt voor jou. Jij hebt een mentaliteit en een levensstijl die extreem gefocust is op sport. Ik denk echter dat dit voor 99 van de 100 recreanten te veel van het goede is.
Al denk ik dat je met 3 a 4 keer in de week trainen niet snel overtraind zult raken, er zijn weinig trainingen waar je lichaam niet in 48 uur van kan herstellen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:09 schreef DeLuna het volgende:
Zo! Weer terug van de 5km Zwarte Dennen Cross.Klinkt leuk! En knap dat je op moeilijk terrein zo dicht bij je PR kon komen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben kapotIk wist natuurlijk wel dat dit zwaarder ging worden dan een wegwedstrijd, maar toch, als je het dan zelf moet doen is het wel echt zwaar. Smalle onregelmatige paadjes, hoogteverschillen, boomstronken, drassige ruiterpaden, dus heerlijk kapot gaan. Aan de hartslag is in ieder geval wel te zien dat het zwaar was met een max van 200 en een gemiddelde van 190
Maar het was wel leuk. Ik vond een haas die mooi een weggetje voor mij uitstippelde zodat ik niet hoefde te zwemmen onderweg want het was behoorlijk nat onderweg. Maar wel leuk dat ik onder de 30 (29:20) minuten wist te finishen, ben ik heel blij mee.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kan op de weg wel wat sneller dusquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt leuk! En knap dat je op moeilijk terrein zo dicht bij je PR kon komen!
quote:
Dat is de vraag bij 5kmquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:25 schreef Skweezer het volgende:
[..]
En daarna op de baan nog sneller![]()
Ik hou niet zo van rondjes rennen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:25 schreef Skweezer het volgende:
[..]
En daarna op de baan nog sneller![]()
En het werkt ook alleen als je denkt dat het overtraind zijn echt komt door de looptrainingen. Mogelijk spelen er bij Murmeli andere dingen. Soms is gewoon even achterover hangen en kijken naar het geheel, naar wat niet loopt, al genoeg.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:26 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
En andersom geldt: al is mijn rustpols 45, als ik voel dat ik te hard train en het niet lekker gaat, dan ga ik gewoon niet. Het moet wel leuk blijven.
Gek, over veel dingen ben ik heel rationeel en denk over alles tig keer na, maar met hardlopen doe ik eigenlijk alles op gevoel.![]()
Oh, vandaag trouwens een hele fijne duurlooptraining! 12,5 kilometer, redelijk vlak rond de 8:10 min/km en het ging gewoon fijn. Had als achtergrondgeluid de podcast van Spijkers met Koppen gedownload. Doordat ik dan toch geconcentreerder luister dan naar muziek vloog de tijd voorbij. En duimpjes van voorbijgangers en automobilisten, veel duimpjes. Zou het komen doordat ik nu ineens één van de weinige hardlopers was? In de zomer stikt het ervan, nu ben ik maar één andere loper tegen gekomen.![]()
Ik denk wel dat t kan, als je ineens heel veel gaat doen. Maar bij mij zitten er ook 2 wedstrijden tussen natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat dat hier op het forum ook wel wat overdreven wordt soms. Dit kost letterlijk 2 minuten per dag, vergeleken met de paar uur per week die we allemaal in trainen steken is dat een kleine moeite, als je bang bent dat je overtraind aan het raken bent zeker.
Al denk ik dat je met 3 a 4 keer in de week trainen niet snel overtraind zult raken, er zijn weinig trainingen waar je lichaam niet in 48 uur van kan herstellen.
Maar t zal zeker nog niet helemaal mis zijn hoor. Ben voorlopig nog niet stuk![]()
@DeLunatalentje!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Goed gedaan!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:11 schreef Gogo83 het volgende:
Oh, vandaag trouwens een hele fijne duurlooptraining! 12,5 kilometer, redelijk vlak rond de 8:10 min/km en het ging gewoon fijn. Had als achtergrondgeluid de podcast van Spijkers met Koppen gedownload. Doordat ik dan toch geconcentreerder luister dan naar muziek vloog de tijd voorbij. En duimpjes van voorbijgangers en automobilisten, veel duimpjes. Zou het komen doordat ik nu ineens één van de weinige hardlopers was? In de zomer stikt het ervan, nu ben ik maar één andere loper tegen gekomen.
Wat mij trouwens opvalt Is dat er de laatste tijd veel meer hardlopers groeten tijdens het lopen. Vind ik wel gezellig!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Yep, op deze tijd van het jaar worden de joggers van de hardlopers gescheidenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:11 schreef Gogo83 het volgende:
Zou het komen doordat ik nu ineens één van de weinige hardlopers was? In de zomer stikt het ervan, nu ben ik maar één andere loper tegen gekomen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Mooie afstand, Gogo. Over een maandje ga je knallen.
Hmm, wat snel al. Ik heb het gevoel dat 'het seizoen' nog maar net begonnen is.![]()
Die tijd ligt toch op 10km/h?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Yep, op deze tijd van het jaar worden de joggers van de hardlopers gescheiden![]()
Fok, over een maand al
Ik ga niet knallen over een maandje, ga niet lopen tijdens de 7^^. Al mijn loopjes gaan zo kut dat ik voorlopig geen loopjes meer doen die voor mezelf om presenteren draaien. Gewoon lekker 15 km lopen kan niet tijdens de 7^^, want dan finish ik pas als het donker word. Dus loop ik 'm niet. De komende tijd het trainen weer eens echt structureel op de rit krijgen (want dat schoot er de laatste maanden soms bij in) en pas als de basis weer echt stabiel en goed voelt ga ik ergens knallen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:46 schreef wyccie het volgende:
Mooie afstand, Gogo. Over een maandje ga je knallen.
Hmm, wat snel al. Ik heb het gevoel dat 'het seizoen' nog maar net begonnen is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: