abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juni 2016 @ 22:12:31 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163175926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:32 schreef Trashcanman het volgende:
Veel gezien, het enige wat ik echt te kut voor woorden vond was Disturbed. Ik wist niet hoe snel ik ergens anders mijn broodje durum moest gaan eten toen die zanger The Sound of Silence inzette :')
_O-

quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Het was een top weekend *O*

Van weggeblazen worden bij obituary tot weirdenss to the max bij arcturus (wat een zanger) de vaste waarden maiden sabbath testament... Abbàth met zijn rare uitroepjes en krabachtige voorkomen. Meezing punk van bad religeon en sick of it all. De theaters van king diamond en de recht toe rechtaan gaan van steak number eight en the hickey underground.

Ik vond het al met al erg tof... en ik kan het nog een tentjes festival....
Klinkt goed ^O^

In the Woods... toevallig ook nog gezien?
nee, jij dan!
pi_163179772
Ozzy gaat Lemmy trekjes krijgen iig, weglopen tijdens het concert. Ik weet niet meer precies wat hij zei toen hij weg liep, maar het was iets van "I can't do this anymore" of zoiets.
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 08:52:27 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163181363
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O-

[..]

Klinkt goed ^O^

In the Woods... toevallig ook nog gezien?
Nope niet gezien..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 08:53:08 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163181368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 00:22 schreef Bluurgh het volgende:
Ozzy gaat Lemmy trekjes krijgen iig, weglopen tijdens het concert. Ik weet niet meer precies wat hij zei toen hij weg liep, maar het was iets van "I can't do this anymore" of zoiets.
Dat is gewoon een vast stuk van de show hoor, bij het HMH concert liepen ze ook weg voor die drum solo... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163181407
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 08:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is gewoon een vast stuk van de show hoor, bij het HMH concert liepen ze ook weg voor die drum solo... :P
Dat wist ik niet :P Het kwam me allemaal niet echt gepland over door dat zinnetje voordat hij wegliep.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 10:17:11 #156
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163182274
Er zijn gewoon beelden :D! _O_

http://vod.graspop.be?language=nl&mediaId=33385
ben ik er toch nog een beetje bij :@
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 11:25:03 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163183435
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 10:17 schreef Gehenna het volgende:
Er zijn gewoon beelden :D! _O_

http://vod.graspop.be?language=nl&mediaId=33385
ben ik er toch nog een beetje bij :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:35:29 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163184846
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net Arcturus ook bekeken, klonk gaaf zeg _O_
nee, jij dan!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:55:29 #159
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163185193
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb Jezus gezien.
Jij ook? Na Maiden stond ie opeens in het veld...mooi moment.
Het waren drie fantastische dagen :+
Eerste twee dagen vooral main stage gehangen, ook omdat we vrijdag pas laat in de middag aankwamen. Halve camping overgebaggerd, zien we mensen terug komen met kampeerspul, het was vol, ze werden teruggestuurd, moesten maar bij het begin wat zoeken |:(
Uiteindelijk hebben we de tent opgezet naast die kartonnen dozen-tenten van Jupiler, helemaal aan het begin. Geen officiele plek, maar niemand die er nog om zeurde. Enige nadeel dat we pal onder de lichtmast stonden, het was om drie uur 's nachts net zo licht als 's ochtend in onze tent (beige, houdt niets tegen), dus dat hield ook niets tegen :X En er stond een agregaat pal achter, inslapen ging wel, maar als je 's ochtends wakker was, was je ook wakker. Weer inslapen was kansloos.Maar goed, het was semi-droog...
Die Jupiler tent-dozen vond ik trouwens heel vaag, welke gek zet dozen neer als tenten, zonder bewaking, op de festivalcamping? Niemand snapte wat die dingen waren, en natuurlijk waren ze tegen dag twee allemaal gesloopt!

Maar sfeer en muziek waren weer top. dag drie voortdurend van Metal dome naar Juplier stage naar Marquee en weer terug gelopen, lekker veel bandjes checken.

Halestorm mag volgende keer trouwens wel hoger op de lijst, die knalde 's ochtend als een malle, klaar voor het grotere werk vond ik. Oomph was geweldig.
Al die oude hardcore punk bands, het is niet aan mij besteed.
BFMV verraste me heel positief, Moonsorrow was leuk, Trivium is klaar om als hoofdact te staan vind ik, Ghost was alles waar ik op had gehoopt, Maiden lekker, Sabath (al zal dat ook zijn omdat ik zo blij ben DAT ik ze nog heb gezien een keer) vond ik helemaal geweldig. Slayer was...niet teleurstellend, maar ik vond ze eigelijk pas vanaf de helft een beetje goed klinken. En ze worden visueel gewoon echt oud. Als in ook lichamelijk ongezond.Ik ben blij dat ze de draad hebben opgepakt na de dood van Hanneman, maar vraag me serieus af hoe lang ze hierna nog door gaan.
Skindred was een feest, en verder was er eigenlijk op haast elk moment van de dag wel ergens een lekkere band bezig. Dus 2017 zijn we er denk ik wel weer...

Oh ja, en Gojira was gioed. Maar dat is geen nieuws :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 21 juni 2016 @ 13:26:59 #160
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163185803
Iets waar ik na terugkomst over heb gedacht..deadliers. In de aanloop van dit jaar is het al besproken, natuurlijk, want de klassieke headliners sterven uit. Als ik eens de haedliners van de afgelopen jaren verzamel, en doorstreep waarvan ik denk dat ze er heel waarschijnlijk de eerste twee jaren, of ooit, niet bij zulen zijn:

Black Sabath pensioen
Iron Maiden
Volbeat
Slipknot nemen vooropig geen plaat op, en nemen een tour break
Judas Priest pensioen?
Kiss pensioen?
Ozzy pensioen?
Megadeth
Scorpions pensioen?
Twisted Sister pensioen
Avenged Sevenfold
Marylin Manson
Faith No More pensioen
Alice Cooper pensioen?
Rob Zombie pensioen? Geen headliner materiaal meer?

Dus, ook wegstrepen wie er dit jaar waren, dan staat volgend jaar dus Avenged al enige klassieke headliner waarschijnlijk wel op de affiche. Nieuwe plaat enzo...
Korn kan natuurijk, mag altijd. Maar dan....gokje:
Five Finger Deathpunch? Sabaton? Alter Bridge? En verder? In Flames?

Fab Jr en ik zien een dag vol met 'blauw haar bands' wel zitten. Dus Pierce the Veil, Parkway Drive, Bring me the Horizon...etc. BFMV speelde zo strak, die zijn klaar voor headliner, maar niet volgend jaar weer, in 2018 zie het wel zitten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 14:22:37 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163186867
Van de oude trashers vond ik testament toch wel het vetst en sacred reich was ook top.

Faith no more zou ik niet bij pensioen zetten maar ik zie toch liever een keer een leuke comeback van fatômas.

Municipal waste was trouwens ook wel headline waardig vond ik maar dat is als je van party/beer/trash houdt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:25:19 #162
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163186958
OK, dit jaar zijn Black Sabbath en Iron Maiden de grote namen die moeilijker te vervangen zijn, maar al die anderen... Volgens mij kan je probleemloos groepen als Kreator, Machine Head (OK, die doen voorlopig geen festivals, maar goed), Iced Earth, Dream Theater en nog een dozijn anderen daar als co-headliner naast zetten, net als Rob Zombie, Alice Cooper, Nightwish, Avenged Sevenfold, Faith No More en anderen die nu al een main stage afsloten.

Zelfs een hoop groepen die dit jaar eerder op de dag speelden, kunnen dat. Waarom niet Anthrax, Slayer, Amon Amarth, Saxon of Testament als afsluiter na Sabbath/Maiden ipv. King Diamond/Twisted Sister?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 14:27:22 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187008
Er zat natuurlijk een luwte in de "klassieke" metal in de jaren 90 dus moet je inderdaad bij wat meer alternatieve bands zoeken denk ik, marilyn manson of tool, (jammer dat pantera niet meer bestaat ;( )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163187025
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
OK, dit jaar zijn Black Sabbath en Iron Maiden de grote namen die moeilijker te vervangen zijn, maar al die anderen... Volgens mij kan je probleemloos groepen als Kreator, Machine Head (OK, die doen voorlopig geen festivals, maar goed), Iced Earth, Dream Theater en nog een dozijn anderen daar als co-headliner naast zetten, net als Rob Zombie, Alice Cooper, Nightwish, Avenged Sevenfold, Faith No More en anderen die nu al een main stage afsloten.

Zelfs een hoop groepen die dit jaar eerder op de dag speelden, kunnen dat. Waarom niet Anthrax, Slayer, Amon Amarth, Saxon of Testament als afsluiter na Sabbath/Maiden ipv. King Diamond/Twisted Sister?
Deels missen die gewoon het showelement denk ik. Is ongetwijfeld op te lossen hoor. Maar zo'n Slayer of Anthrax, er is echt helemaal niks mis mee muzikaal, ze hebben het repertoire, maar het is gewoon qua show niet boeiend genoeg voor de gemiddelde festivalbezoeker om daar anderhalf - twee uur naar te gaan staan kijken.
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 14:29:31 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187059
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Deels missen die gewoon het showelement denk ik. Is ongetwijfeld op te lossen hoor. Maar zo'n Slayer of Anthrax, er is echt helemaal niks mis mee muzikaal, ze hebben het repertoire, maar het is gewoon qua show niet boeiend genoeg voor de gemiddelde festivalbezoeker om daar anderhalf - twee uur naar te gaan staan kijken.
Dat getheater moet ook wel bij de act passen ik trek prima een king diamond maar als slayer er acteurs bij gaat gebruiken dan werkt het gewoon niet :D

Bad religion was ook prima ondanks dat ze zoals ze zelf zeiden "the least theatrical band playing today" waren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 14:36:44 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187246
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163187418
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat getheater moet ook wel bij de act passen ik trek prima een king diamond maar als slayer er acteurs bij gaat gebruiken dan werkt het gewoon niet :D

Bad religion was ook prima ondanks dat ze zoals ze zelf zeiden "the least theatrical band playing today" waren :D
Najah het hoeft niet gelijk a la Rammstein natuurlijk, maar iets meer poespas kan soms geen kwaad. Zeker niet als je als act wel de ambitie hebt om de grotere festivals te headlinen. En ik heb eigenlijk ook het idee dat bv. een Slayer of Anthrax dat wel best vindt, die hoeven niet zo nodig (meer) :+
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 14:48:20 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187533
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah het hoeft niet gelijk a la Rammstein natuurlijk, maar iets meer poespas kan soms geen kwaad. Zeker niet als je als act wel de ambitie hebt om de grotere festivals te headlinen. En ik heb eigenlijk ook het idee dat bv. een Slayer of Anthrax dat wel best vindt, die hoeven niet zo nodig (meer) :+
Ze houden het sowieso een stuk langer vol dan de punkers van het eerste uur :D

Alhoewel ik the damned een paar jaar geleden nog heb zien optreden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163187760
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
OK, dit jaar zijn Black Sabbath en Iron Maiden de grote namen die moeilijker te vervangen zijn, maar al die anderen... Volgens mij kan je probleemloos groepen als Kreator, Machine Head (OK, die doen voorlopig geen festivals, maar goed), Iced Earth, Dream Theater en nog een dozijn anderen daar als co-headliner naast zetten, net als Rob Zombie, Alice Cooper, Nightwish, Avenged Sevenfold, Faith No More en anderen die nu al een main stage afsloten.

Zelfs een hoop groepen die dit jaar eerder op de dag speelden, kunnen dat. Waarom niet Anthrax, Slayer, Amon Amarth, Saxon of Testament als afsluiter na Sabbath/Maiden ipv. King Diamond/Twisted Sister?
Tsja, van dat lijstje dat je noemt is Avenged Sevenfold met afstand de nieuwste band, die komen uit 2000 ofzo? Daarna komt denk ik Machine Head, die ergens rond 1992 zullen die begonnen zijn. Oftewel; eigenlijk zijn daarvan de meeste al redelijk ouwe lullen, al kunnen de meeste nog wel >10 jaar mee.

Het zal wel betekenen dat er waarschijnlijk ook van dat lijstje in de komende jaren wel wat bands zullen wegvallen en je dan dus aangewezen bent op een hele kleine groep gevestigde namen, gecombineerd met wat oudere bands die net niet zo groot zijn en nieuwe "meuk", waar ik toch wel van merk dat "mijn" en de oudere generatie dat echt totaal niet interessant vindt.

Neem daarbij de "concurrentie" van dingen als Hellfest, Wacken en dan zou het me niks verbazen als festivals moeten gaan inkrimpen omdat mensen gewoon geen zin meer hebben om 200 euro aan een kaartje uit te geven en 3 euro (of wat het ook was) per biertje om "semi-grote" bands te zien aangevuld met 1 klassieker per dag.

Maar aan de andere kant zijn metalheads zo loyaal dat ze misschien wel stug blijven gaan.
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 15:06:20 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187892
Ach er is ook nog een hele zwik roadburn headliners die ook niet zouden misstaan op zo'n festival

Neurosis, Anathema, Enslaved, Opeth, Trypticon, High on Fire, Electric Wizard, Ulver
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163187931
Ik was dit jaar op Hellfest, hiervoor twee keer dagje Graspop geweest. Qua line-up redelijk wat overlap, al heb ik het idee dat hij in de breedte al wat jaartjes doorslaat in het voordeel van Hellfest. Maar qua aankleding mag Graspop nog niet in de schaduw staan, en das denk ik mede de reden dat Hellfest toch in 11 jaar tijd wel echt een 'naam' is geworden, waarschijnlijk meer dan Graspop in 25 jaar.

Maar het is wel een interessant vraagstuk, wij hadden het er gisteren op terugweg in de auto van Hellfest ook over... Twisted Sister op afscheidstournee, Black Sabbath idem, Hellfest had nog Foreigner, die zijn ook 40 jaar bezig, en zo waren er nog genoeg acts hoog op het affiche die waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaan... wie gaat dat gat vullen?
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 15:11:00 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163187985
Waarschijnlijk de bands waar ik me nooit zo in verdiept heb.. in flames, amon amarth, dragonforce... ik kan de namen niet eens opnoemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 juni 2016 @ 15:12:20 #173
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163188010
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
OK, dit jaar zijn Black Sabbath en Iron Maiden de grote namen die moeilijker te vervangen zijn, maar al die anderen... Volgens mij kan je probleemloos groepen als Kreator, Machine Head (OK, die doen voorlopig geen festivals, maar goed), Iced Earth, Dream Theater en nog een dozijn anderen daar als co-headliner naast zetten, net als Rob Zombie, Alice Cooper, Nightwish, Avenged Sevenfold, Faith No More en anderen die nu al een main stage afsloten.

Zelfs een hoop groepen die dit jaar eerder op de dag speelden, kunnen dat. Waarom niet Anthrax, Slayer, Amon Amarth, Saxon of Testament als afsluiter na Sabbath/Maiden ipv. King Diamond/Twisted Sister?
Niet bedoeld als persoonlijke aanval, begrijp me goed, maar je noemt lekker veel namen, dus handig om te gebruiken:

Kreator : Headliner? Mag ik wat van die drugs die jij dit weekend kennelijk hebt genomen?
Machine Head: eerst zien dan geloven, als het om festivals spelen aan komt. Ze zouden qua groote prima zijn, dat ben ik met je eens.
Iced Earth : Headliner? I guess...maar ook bejaard
Dream Theater: zie Machine Head
en nog een dozijn anderen daar als co-headliner naast zetten, net als
Rob Zombie: Graag!
Alice Cooper: geb. 1948
Nightwish: mee eens
Avenged Sevenfold: mee eens
Faith No More: die hebben vorig jaar hun geld gepakt, als band zijn die op volgens mij

Waarom niet Anthrax, Slayer, Amon Amarth, Saxon of Testament als afsluiter na Sabbath/Maiden ipv. King Diamond/Twisted Sister?
Zoals iemand al eerder ook zei, Slayer en Anthrax vinden het denk ik prima op de slots waar ze nu staan.
Saxon: Headliner? Mag ik wat van die drugs die jij dit weekend kennelijk hebt genomen?
Testament: Headliner? Mag ik wat van die drugs die jij dit weekend kennelijk hebt genomen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 15:15:31 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163188073
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Faith No More: die hebben vorig jaar hun geld gepakt, als band zijn die op volgens mij

Die hebben in 2009 hun geld gepakt en in 2014 gewoon een nieuw ijzersterk album afgeleverd...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163188091
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die hebben in 2012 hun geld gepakt en in 2015 gewoon een nieuw ijzersterk album afgeleverd...
Dat. Vond het echt een prima album, en maakten het live ook helemaal waar. Die mogen van mij wel doorpakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')