abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156851255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarvan we intussen lang en breed weten dat zij niet eens de meerderheid vormen in deze asielstroom.
Raar want van de 5300 asielverzoeken in augustus waren er toch 2800 van Syriërs afkomstig.

Overigens is de situatie in Wit-Rusland ook niet zo dat je dan meteen weer wordt teruggestuurd. In Iran en Egypte is ook van alles aan de hand dus dat kunnen ook echte vluchtelingen zijn.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:25:12 #252
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_156852785
Wat krijgen ze voor ontbijt en lunch? Waarschijnljk brood, net als bijna iedereen in Nederland nuttigt. Maar dat is niet goed genoeg voor ze? Dat zou ik wel schandelijk vinden. Je woont hier nu: als het eten je niet bevalt dan koop je maar iets anders (want kennelijk krijgen ze een uitkering) of ga naar een ander land. Gaan ze protesteren... Sorry, hoor.
Dat de tenten te koud zijn, dat snap ik. Tenten zijn ook te koud, maar dit kan niet deze minuut opgelost worden. Geef die mensen op z'n minst wat meer dekens, een kacheltje, kruiken. Weet ik 't wat, tot er een betere oplossing is gevonden.
Dat meneer geen seks kan hebben met zijn vrouw vanwege het gebrek aan privacy: ja, dat is inderdaad een probleem van wereldformaat :')
(Un)masking for the greater good.
pi_156852846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:25 schreef Natalie het volgende:
Wat krijgen ze voor ontbijt en lunch? Waarschijnljk brood, net als bijna iedereen in Nederland nuttigt. Maar dat is niet goed genoeg voor ze? Dat zou ik wel schandelijk vinden. Je woont hier nu: als het eten je niet bevalt dan koop je maar iets anders (want kennelijk krijgen ze een uitkering) of ga naar een ander land. Gaan ze protesteren... Sorry, hoor.
Dat de tenten te koud zijn, dat snap ik. Tenten zijn ook te koud, maar dit kan niet deze minuut opgelost worden. Geef die mensen op z'n minst wat meer dekens, een kacheltje, kruiken. Weet ik 't wat, tot er een betere oplossing is gevonden.
Dat meneer geen seks kan hebben met zijn vrouw vanwege het gebrek aan privacy: ja, dat is inderdaad een probleem van wereldformaat :')
Er is groep van 700 mensen, een klein aantal klaagt over het eten en één meneer klaagt over
gebrek aan privacy...

quote:
Geen privacy
Een andere man hekelt het gebrek aan privacy. De asielzoekers slapen met acht personen in stapelbedden in slaapvertrekken. Soms zijn dat ook twee gezinnen. "Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Het wordt zo wel behoorlijk uit zijn verband gerukt, maar dat is met alle berichten over vluchtelingen wel het geval.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:36:40 #254
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_156852973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Er is groep van 700 mensen, een klein aantal klaagt over het eten en één meneer klaagt over
gebrek aan privacy...

[..]

Het wordt zo wel behoorlijk uit zijn verband gerukt, maar dat is met alle berichten over vluchtelingen wel het geval.
De vraag is of het uit zijn verband wordt gerukt door de wijze van berichtgeving of door hoe het geïnterpreteerd wordt door de lezer(s). Het is het, puur gekeken naar je reactie, eigenlijk niet vreemd dat je bij minderheden in Nederland hetzelfde ziet. Wat dat betreft is berichtgeving altijd gekleurd. Een journalist kan met relatief weinig moeite het beeld van veel mensen kleuren naar zijn eigen beleving. Dit zal zeker niet altijd bewust gaan. Maar een feit is wel dat we beïnvloed worden door wat we lezen en op welke manier het gebracht wordt.
pi_156853016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:36 schreef Natalie het volgende:

[..]

De vraag is of het uit zijn verband wordt gerukt door de wijze van berichtgeving of door hoe het geïnterpreteerd wordt door de lezer(s). Het is het, puur gekeken naar je reactie, eigenlijk niet vreemd dat je bij minderheden in Nederland hetzelfde ziet. Wat dat betreft is berichtgeving altijd gekleurd. Een journalist kan met relatief weinig moeite het beeld van veel mensen kleuren naar zijn eigen beleving. Dit zal zeker niet altijd bewust gaan. Maar een feit is wel dat we beïnvloed worden door wat we lezen en op welke manier het gebracht wordt.
Ik denk beide...
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:50:12 #256
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_156853222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik denk beide...
Waarschijnlijk heb je daar gelijk in.
Wat ook niet helpt is dat je in het journaal alleen de negatieve dingen over de opvang van vluchtelingen te horen krijgt. Mensen willen geen asielzoekerscentrum, vergaderingen worden bruut verstoord door dorpsbewoners, in Oranje gaat er iemand voor de wagen van de staatssecretaris staan (om daar vervolgens bij weggetrokken te worden waardoor ze moord en brand schreeuwt: beetje overdreven als je 't mij vraagt), en dan Wilders die vanzelfsprekend vooraan staat te roepen dat er vrouwen en meisjes massaal worden lastiggevallen. Het enige positieve wat ik me zo te binnen schiet is een winkeleigenaar die zijn zaak heeft uitgebreid, speciaal voor de asielzoekers, wat prima loopt. Toch nog een succesverhaal. Het was toch nog mogelijk.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:56:15 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156853330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Raar want van de 5300 asielverzoeken in augustus waren er toch 2800 van Syriërs afkomstig.

Overigens is de situatie in Wit-Rusland ook niet zo dat je dan meteen weer wordt teruggestuurd. In Iran en Egypte is ook van alles aan de hand dus dat kunnen ook echte vluchtelingen zijn.
Hou ook rekening met mensen die zeggen dat ze uit Syrie komen, terwijl dit mogelijk niet zo is. Lastig controleren zonder paspoorten, zeker nu de IND onder gigantische druk staat met die enorme aantallen. Dat aantal van 2800 zal dan nog wel een stukje lager uitvallen.

Wit-Rusland is gewoon een veilig land. Dat er daar op een boel plekken armoede heerst en het minder fijn wonen is, dat is niet het probleem van Nederland.
pi_156853557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lastig controleren zonder paspoorten,
Valt wel mee toch. Ik denk dat tijdens het gesprek met zo iemand al vrij snel duidelijk wordt dat die persoon niets weet van zijn zogenaamde woonplek.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:10:27 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156853595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Valt wel mee toch. Ik denk dat tijdens het gesprek met zo iemand al vrij snel duidelijk wordt dat die persoon niets weet van zijn zogenaamde woonplek.
Dat hoop ik wel, dat ze zulke gesprekken voeren. Net als een tolk/mensen met kennis van Arabische talen aanwezig laten zijn bij elk intakegesprek. Of dat gebeurt weet ik niet, maar ik zou het niet meer dan logisch vinden.
pi_156853619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel, dat ze zulke gesprekken voeren. Net als een tolk/mensen met kennis van Arabische talen aanwezig laten zijn bij elk intakegesprek. Of dat gebeurt weet ik niet, maar ik zou het niet meer dan logisch vinden.
Ze zijn echt niet gek hoor.
https://ind.nl/Documents/6072.pdf
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:13:14 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156853654
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze zijn echt niet gek hoor.
https://ind.nl/Documents/6072.pdf
Ze moeten gewoon vragen naar de laatste tien landskampioenen uit het Syrische voetbal. Wedden dat die Wit-Rus en die Albanees dat niet weten? ;)
pi_156853868
We hebben toch nog 3 volwaardige gemeentes in de antillen? kunnen die niet wat vluchtelingen opvangen?
pi_156853947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:26 schreef icloud het volgende:
We hebben toch nog 3 volwaardige gemeentes in de antillen? kunnen die niet wat vluchtelingen opvangen?
Die hebben blijkbaar zelf ook te maken met een stroom vluchtelingen uit Venezuela waar men blijkbaar ook niks meer te eten heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:34:18 #264
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156854003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:50 schreef Natalie het volgende:
in Oranje gaat er iemand voor de wagen van de staatssecretaris staan (om daar vervolgens bij weggetrokken te worden waardoor ze moord en brand schreeuwt: beetje overdreven als je 't mij vraagt),
Volgens mij brak ze ook haar arm. Doet pijn. Auw, auw. Schreeuw, schreeuw.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156854069
Welke papieren krijgen de vluchtelingen eigelijk nadat ze in een azc zijn geplaats? een soort id kaart?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:38:57 #266
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_156854090
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Volgens mij brak ze ook haar arm. Doet pijn. Auw, auw. Schreeuw, schreeuw.
Dat is nog steeds geen reden voor een ambulance.
Al hoop ik voor de dame in kwestie dat de boel goed geneest.
pi_156854110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:25 schreef Natalie het volgende:
Brood waarschijnlijk, ze zijn inderdaad niet gewend aan ontbijt en lunch hetzelfde. Das even wennen, andere cultuur.

Uitkering krijgen ze niet, leefgeld ook niet. Dat soort dingen krijg je in een azc maar dit is een noodopvang.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:49:52 #268
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_156854271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:39 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Brood waarschijnlijk, ze zijn inderdaad niet gewend aan ontbijt en lunch hetzelfde. Das even wennen, andere cultuur.

Uitkering krijgen ze niet, leefgeld ook niet. Dat soort dingen krijg je in een azc maar dit is een noodopvang.
Ik twijfelde al even, maar dit is inderdaad noodopvang. Bedankt voor de correctie :)
pi_156854529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon vragen naar de laatste tien landskampioenen uit het Syrische voetbal. Wedden dat die Wit-Rus en die Albanees dat niet weten? ;)
Als ze me dat vragen over Nederland sta ik met mijn mond vol tanden, zou ik echt niet kunnen beantwoorden :@
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156854552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Als ze me dat vragen over Nederland sta ik met mijn mond vol tanden, zou ik echt niet kunnen beantwoorden :@
ik ook :')
pi_156856118
Het is te koud :')

Nog even en ze krijgen allemaal glasvezel + een "dikke bmweee" + een vrijstaande woning, want het is wel heel sneu.
pi_156856685
Editie NL is gaan meten, het is 23.7 graad celcius in het tentenkamp.
Dat valt mij erg mee, in Afrika zal het wel warmer zijn.
pi_156856719
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Editie NL is gaan meten, het is 23.7 graad celcius in het tentenkamp.
Dat valt mij erg mee, in Afrika zal het wel warmer zijn.
Erg betrouwbaar was die meting niet overigens.
pi_156857148
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:17 schreef Morendo het volgende:
In Duitsland eten ze ook doorgaans warm bij de lunch. De Nederlandse cuisine mag dan schraal zijn, het is wat het is. Ik heb dan ook geen enkele medelijden over dit gemekker.
Dat Duitsers warm lunchen is ook vaak streekafhankelijk en het moet maar net mogelijk zijn, lang niet overal is natuurlijk een kantine op het werk waar ze warm eten maken.
Ik heb vroeger vaak met Duitsers en in Duitsland gewerkt en die aten gewoon brood tussen de middag.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef Tayu het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik ooit in een Duits gastgezin heb gebivakkeerd tijdens internationale zwemwedstrijden. Ik werd in de vroege ochtend wakker van de geur van gebraden kip! Dat was het ontbijt! Niet alleen kip natuurlijk, ook met gebakken aardappelen en op mijn hevige verzoek was er ook groente. Voor het ontbijt!
Misschien was het een boerengezin waar een stevig ontbijt gebruikelijk was, of ze deden het speciaal voor jou ;)
Veel bakkerijen in Duitsland zijn open vanaf 06:00 s`morgens, dat doen ze niet omdat ze allemaal kip eten s`morgens hoor :D
pi_156858186

[ Bericht 100% gewijzigd door Godshand op 15-10-2015 19:49:01 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')