Ze krijgen het gratis... als ze zo graag iets anders willen kunnen ze het ook zelf kopen. Ik hoorde dat Syriërs geen arme mensen zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Elke dag hetzelfde is wel wat anders dan gewoon saai
Ik kan me herinneren dat ik ooit in een Duits gastgezin heb gebivakkeerd tijdens internationale zwemwedstrijden. Ik werd in de vroege ochtend wakker van de geur van gebraden kip! Dat was het ontbijt! Niet alleen kip natuurlijk, ook met gebakken aardappelen en op mijn hevige verzoek was er ook groente. Voor het ontbijt!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Duitsland eten ze ook doorgaans warm bij de lunch. De Nederlandse cuisine mag dan schraal zijn, het is wat het is. Ik heb dan ook geen enkele medelijden over dit gemekker.
Dat denk ik toch echt niet. Zeker ook omdat wij (ik) ons niet houden aan middeleeuwse taferelen als spijswetten. Want of het eten al dan niet halal is (dat is het natuurlijk) was ook weer een reden om eens flink te gaan mekkeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef Tayu het volgende:
Het mort en het zeurt. So what? Zouden wij ook doen als we daar zouden belanden en ineens al onze gewoonten die we als zo ontzettend normaal beschouwen in het niets zouden zien verdwijnen.
Ik ben net weer terug uit Nepal en ik ben toch erg blij dat ik weer enige keuze heb over wat ik vandaag eens zal eten? Want 3 keer per dag dal bhat, week in jaar uit, gaat toch wel erg vervelen. Maar ik ben dan ook een verwende Europeaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet. Zeker ook omdat wij (ik) ons niet houden aan middeleeuwse taferelen als spijswetten. Want of het eten al dan niet halal is (dat is het natuurlijk) was ook weer een reden om eens flink te gaan mekkeren.
En toch ben ik van mening dat als jij besluit om naar Nepal te emigreren en daar (gratis) eten gaat eisen. Je niks te zeiken hebt als je 3keer per dag dal bhat te eten krijgt, wanneer de locals dat zelf ook doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik ben net weer terug uit Nepal en ik ben toch erg blij dat ik weer enige keuze heb over wat ik vandaag eens zal eten? Want 3 keer per dag dal bhat, week in jaar uit, gaat toch wel erg vervelen. Maar ik ben dan ook een verwende Europeaan.
True, maar die locals zeiken er zelf ook over.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
En toch ben ik van mening dat als jij besluit om naar Nepal te emigreren en daar (gratis) eten gaat eisen. Je niks te zeiken hebt als je 3keer per dag dal bhat te eten krijgt, wanneer de locals dat zelf ook doen.
Ik altijd maar geloven dat het eerste wat ewn ambtenaar doet is uit het raam kijken en het laatste wat hij doet voor hij naar huis gaat is nog steeds uit het raam kijken. Maar nu blijkt dat hij ook nog iets doet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ambtenaren:
9:00 begin
10:00-11:00 pauze
11:00-12:00 werk
12:00-14:00 lunchpauze
14:00-15:00 werk
15:00-15:30 pauze
15:30-16:00 werk
16:00-17:00 4 uur cup-a-soup
17:00 naar huis
Voor die cup a soup moet je wel roerrrehquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik altijd maar geloven dat het eerste wat ewn ambtenaar doet is uit het raam kijken en het laatste wat hij doet voor hij naar huis gaat is nog steeds uit het raam kijken. Maar nu blijkt dat hij ook nog iets doet.
We hadden het er vanmiddag al over, maar nu wat linkjes gevonden naar ontbijten in Syrië:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik ooit in een Duits gastgezin heb gebivakkeerd tijdens internationale zwemwedstrijden. Ik werd in de vroege ochtend wakker van de geur van gebraden kip! Dat was het ontbijt! Niet alleen kip natuurlijk, ook met gebakken aardappelen en op mijn hevige verzoek was er ook groente. Voor het ontbijt!
En dat is allemaal prima te doen voor een paar dagen. Heej, over enkele dagen ben je weer thuis en gaat alles weer zoals je gewend bent! Ook als je een tijdje op vakantie bent en geconfronteerd wordt met andere gewoonten.
Maar deze mensen, zijn niet op vakantie. En het is niet een kwestie van over een week ben ik weer thuis.
Dit is een cultuurshock. Hier doen we de dingen anders. Dat vergt aanpassingsvermogen. En het zou raar zijn om te verwachten dat mensen zich zonder enig morren of verzet zomaar daaraan zouden overgeven. Het mort en het zeurt. So what? Zouden wij ook doen als we daar zouden belanden en ineens al onze gewoonten die we als zo ontzettend normaal beschouwen in het niets zouden zien verdwijnen.
Daar doe je een foute veronderstelling. Nederlanders (autochtone) zouden erg dankbaar zijn ook al kregen ze elke dag droog brood te eten. Ze zouden dankbaar zijn dat zij bescherming zouden krijgen tegen oorlog en vervolging. Ze zouden geen vrouwen lastig vallen en ook niet massaal met elkaar op de vuist gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik ooit in een Duits gastgezin heb gebivakkeerd tijdens internationale zwemwedstrijden. Ik werd in de vroege ochtend wakker van de geur van gebraden kip! Dat was het ontbijt! Niet alleen kip natuurlijk, ook met gebakken aardappelen en op mijn hevige verzoek was er ook groente. Voor het ontbijt!
En dat is allemaal prima te doen voor een paar dagen. Heej, over enkele dagen ben je weer thuis en gaat alles weer zoals je gewend bent! Ook als je een tijdje op vakantie bent en geconfronteerd wordt met andere gewoonten.
Maar deze mensen, zijn niet op vakantie. En het is niet een kwestie van over een week ben ik weer thuis.
Dit is een cultuurshock. Hier doen we de dingen anders. Dat vergt aanpassingsvermogen. En het zou raar zijn om te verwachten dat mensen zich zonder enig morren of verzet zomaar daaraan zouden overgeven. Het mort en het zeurt. So what? Zouden wij ook doen als we daar zouden belanden en ineens al onze gewoonten die we als zo ontzettend normaal beschouwen in het niets zouden zien verdwijnen.
COA zal veel centjes gaan verdienen met dit alles wat zullen zij blij zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Slecht beleid van het COA waarschijnlijk.
Niet dat ik het ze echt kwalijk neem trouwens. Ze krijgen op dit moment een hele hoop meer werk dan waar ze oorspronkelijk op berekend zijn, in zo'n situatie is het niet meer dan normaal dat er dingen mis gaan.
De asielindustrie figuren zitten elke avond met een paar gram wit en wat hoertjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
COA zal veel centjes gaan verdienen met dit alles wat zullen zij blij zijn...
En het mag ook wat kosten! YOLO! Ik zeg: elke dag koningskrab, langoustines, coquilles en kaviaar met champagne om het weg te spoelen. Oh nee, dat laatste is haram.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We hadden het er vanmiddag al over, maar nu wat linkjes gevonden naar ontbijten in Syrië:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/syrische-recepten.html
http://eten-en-drinken.in(...)r-libanon-syrie.html
Turkse cateraar nemen daar, ze zullen er toch wel rekening mee gehouden hebben?
Yoghurt en veel brood, smeersels, kaas en eieren. Thee en melk en vers fruit. Het valt wel mee en een beetje cateraar draait hier zijn hand niet voor om.
Hmmz dus toch!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De asielindustrie figuren zitten elke avond met een paar gram wit en wat hoertjes.
En het voedt niet, daarom eten Nederlanders er van alles tussendoor. Dat zullen ze in het vluchtelingenkamp niet krijgen en daarom houden ze honger.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 19:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een cultuur ding is.
Wat wij hier normaal vinden, ontbijt: broodje/eitje/jam, is in veel andere landen echt niet normaal. En als de lunch er ook zo uitziet, is dat absurd (niet voor ons).
Het werd gisteren door een Syriër, die eerder in zijn land als gids voor toeristen fungeerde al beaamd. Veel van deze economische gelukzoekers hebben andere verwachtingen. Ze denken dat er een huis en uitkering voor hun klaar staat. De werkelijkheid gebied te zeggen dat ze jaar in en jaar uit van sporthal tot sporthal zullen trekken. Of mogen bivakkeren in een leeg kantoorgebouw. Ze zullen zich uiteindelijk onttrekken aan de opvang en belanden op straat waar ze overlast zullen veroorzaken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:46 schreef Lunatiek het volgende:
Ze trekken half Europa door, komen er hier pas achter dat het niet zo is als ze thuis gewend waren. Wat dachten ze hier te vinden? Wat hebben wij dat ze per se hier heen wilden? Waarom verwachten ze dat wel, maar zijn ze niet op de hoogte van de simpelste zaken als gemiddelde temperatuur, eetgewoonten of tv-programma's (Nederlands, niet Arabisch)? Ze zijn blijkbaar erg selectief geweest bij hun voorbereiding.
En dan hebben we het alleen maar over Syriers. Waarvan we intussen lang en breed weten dat zij niet eens de meerderheid vormen in deze asielstroom. Ik plaatste gisteren een krantenbericht op dit forum over een groep van 50 die al aan de 4e noodopvang bezig is in een paar weken, waarbij er zelfs Wit-Russen, Egyptenaren en Iraniers in de groep zaten. We halen iedereen maar binnen zonder enige schifting aan de poort. Geen wonder dat het systeem totaal vastloopt en dat er ruzies ontstaan binnen AZC's en crisisopvang.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het werd gisteren door een Syriër, die eerder in zijn land als gids voor toeristen fungeerde al beaamd. Veel van deze economische gelukzoekers hebben andere verwachtingen. Ze denken dat er een huis en uitkering voor hun klaar staat. De werkelijkheid gebied te zeggen dat ze jaar in en jaar uit van sporthal tot sporthal zullen trekken. Of mogen bivakkeren in een leeg kantoorgebouw. Ze zullen zich uiteindelijk onttrekken aan de opvang en belanden op straat waar ze overlast zullen veroorzaken.
Je kunt het scenario zo uittekenen, maar toch blijft men als een kip zonder kop deze mensen onbeperkt binnenhalen. Landen als Frankrijk, Hongarije of Macedonië lachen zich een breuk over dit misplaatste linkse calvinistische gedrag uit dit gekke Nederland.
Velen zijn gewoon economische gelukzoekers die het doorbreken van de Zuid-Europese grenzen misbruiken om Europa binnen te komen. Grenzen die voorheen terecht waren gesloten. Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan hebben we het alleen maar over Syriers. Waarvan we intussen lang en breed weten dat zij niet eens de meerderheid vormen in deze asielstroom. Ik plaatste gisteren een krantenbericht op dit forum over een groep van 50 die al aan de 4e noodopvang bezig is in een paar weken, waarbij er zelfs Wit-Russen, Egyptenaren en Iraniers in de groep zaten. We halen iedereen maar binnen zonder enige schifting aan de poort. Geen wonder dat het systeem totaal vastloopt en dat er ruzies ontstaan binnen AZC's en crisisopvang.
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:40 schreef Loekie1 het volgende:
Maar: klagen hoort niet vind ik. Vraag om een moestuintje, dat is een veel galantere manier om te laten zien dat het te weinig en niet goed is.
Dat klopt. Als je het van de Nederlandse zuinigheid moet hebben mbt eten en met name het ontbijt dan kun je beter niet in Nederland zitten. Dan blijf je honger hebben. Vooral boven de rivieren waar men instaat is een spiegeleitje te delen voor 2 man en dan nog durven te vragen of je dit wel op krijgt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En het voedt niet, daarom eten Nederlanders er van alles tussendoor. Dat zullen ze in het vluchtelingenkamp niet krijgen en daarom houden ze honger.
Maar: klagen hoort niet vind ik. Vraag om een moestuintje, dat is een veel galantere manier om te laten zien dat het te weinig en niet goed is.
BTW en accijns. Van 19% naar 21% klaagde niemand over, dus dan zullen ze volgend jaar de 25% er wel doorheen rammen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
Welke belasting zullen ze nu weer omhoog gooien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |