abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156802062

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 16-10-2015 18:11:56 ]
pi_156802130
GVE geeft aan dat het een enorme klus is om ervoor te zorgen dat alle geldstromen van vóór de derdenrekening ook via de stichting lopen.
Hij gaf wel aan dat ze daar mee bezig zijn, maar ik kreeg niet de indruk dat ze daar letterlijk al bezig mee zijn.
pi_156802179
Tuurlijk is het een enorme klus. Maar daar hebben we ze voor betaald.

(Heb trouwens zelfs niets uitstaan bij GVE)

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:12 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk dat het verstandig is om zelf even te bellen met dhr. Adams. Hij kan je dan verduidelijken waarom e.e.a. is zoals het is. Daarna zal je het er vermoedelijk nog steeds niet mee eens zijn maar dan heb je net iets meer informatie om je mening op te baseren.
Ik hoef niet te bellen om te weten hoe het komt dat het zo is. Ik wil het namelijk ook niet weten. Ik wil weten wanneer het is opgelost.

Dit is een tikkende tijdbom. Als er IEMAND op deze planeet denkt recht te hebben op een bedrag van de VOF kan er beslag op deze (en toekomstige) gelden worden gelegd.

Het kan zelfs hele grote een boze investeerder (of groep) zijn die meent recht te hebben op zijn uitstaande lening omdat GVE een fout heeft gemaakt.

SPOILER
Overigens duurt het aanvragen van een derdenrekening bij de ING 6 werkdagen en kan je zelfs het oorspronkelijke rekeningnummer behouden.

[ Bericht 19% gewijzigd door RavigotteSaus op 13-10-2015 14:08:46 ]
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156802359
Nog even over SPM op IVM: Eigenlijk vind ik de geboden rente gewoon te laag.
Ik heb de steigerbouwert gedaan. Die bood 9%. Was een B+
Deze is ook een B+
Bij 9% ga ik hem heroverwegen.
pi_156802521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:58 schreef RavigotteSaus het volgende:
Overigens duurt het aanvragen van een derdenrekening bij de ING 6 werkdagen en kan je zelfs het oorspronkelijke rekeningnummer behouden.
Interessant! Vreemd dat hier niet voor gekozen is. Had de vof alleen zelf een ander rekening nummer moeten aanvragen voor de eigen inkomsten. Misschien kunnen ze dit alsnog doen. Hebben ze alleen tijdelijk twee derdenrekeningen.

Misschien heeft u al een Zakelijke Rekening bij de ING. Wilt u die rekening omzetten naar de Derdengeldenrekening? Geef hier uw omzetting door. U behoudt dan uw rekeningnummer en u gaat een aantrekkelijke rente ontvangen.
pi_156802692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:55 schreef bleyenburg het volgende:
GVE geeft aan dat het een enorme klus is om ervoor te zorgen dat alle geldstromen van vóór de derdenrekening ook via de stichting lopen.
Hij gaf wel aan dat ze daar mee bezig zijn, maar ik kreeg niet de indruk dat ze daar letterlijk al bezig mee zijn.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn, van de openstaande projecten maak je een selectie van de 50 meest waardevolle projecten die nog meer dan 12 termijnen hebben en deze doe je eerst.
En zo pak je er elke maand weer een aantal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:07 schreef bleyenburg het volgende:
Deze is ook een B+
ik snap dit echt niet :@ hoezo durf je het voor die ene procent wel aan?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156802752
Tsja je praat over 800 projecten of iets dergelijks om te doen wijzigen, dat is veel werk, maar als ze een blik uitzendkrachten opentrekken die de formuliertjes voor de bank invullen en ze doen er een mooie standaardbrief bij, dan komen ze in twee weken een heel eind.
Ik neem aan dat de geldleners er geen problemen mee hebben.
Pecunia non olet
pi_156802780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:26 schreef obligataire het volgende:
Tsja je praat over 800 projecten of iets dergelijks, dat is veel werk, maar als ze een blik uitzendkrachten opentrekken die de formuliertjes voor de bank invullen en ze doen er een mooie standaardbrief bij dan komen ze in twee weken een heel eind.
een deel van die 800 projecten loopt de komende 6 maanden af, daar zou ik niet eens energie in steken.
pi_156802871
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende:
een deel van die 800 projecten loopt de komende 6 maanden af, daar zou ik niet eens energie in steken.
Waarom niet? Volgens mij zijn het gewoon 800 standaard brieven.

SPOILER
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156802941
En ik heb de vraag inmiddels ook bij de AFM neergelegd. Temeer omdat onderstaande vraag op het " AANVRAAGFORMULIER ONTHEFFING BEMIDDELEN IN OPVORDERBARE GELDEN " staat.

4.3: Een uittreksel uit de KvK van de rechtspersoon die de ontheffing aanvraagt en van eventuele bestuurders en aandeelhouders en/of Stichting Derdengelden.
De AFM vindt het belangrijk dat het bestuur van de stichting derdengelden in grote mate onafhankelijk is van het bestuur van het platform. De stichting derdengelden dient daarom een volledig onafhankelijk bestuur te hebben danwel één onafhankelijk bestuurder die de beslissingen van de niet onafhankelijke bestuurders kan overstemmen. Indien u voor het laatste kiest dan dient u deze bevoegdheid vast te leggen in de statuten of in een directieregelement.
pi_156803040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:32 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

SPOILER
Ik ben geen jurist maar denk dat het niet zo simpel is. De betalingen worden overgeheveld van de GVE juridische entiteit naar de stichting. Daarmee moet ook het contract omgezet worden; de ondernemer heeft namelijk een overeenkomst met GVE en niet met de stichting. Ik verwacht zelfs dat de ondernemer opnieuw moet tekenen.
Het verbaasd mij overigens ook dat de investeerders niet een nieuwe overeenkomst moeten tekenen voor bestaande investeringen. Aangezien wij ook een overeenkomst met GVE hebben en niet met de stichting.

Een jurist met tijd over kan bij de eerste default wel eens een leuke casus hebben.
Signature
pi_156803080
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef Jackthe het volgende:
Ik ben geen jurist maar denk dat het niet zo simpel is. De betalingen worden overgeheveld van de GVE juridische entiteit naar de stichting.
Bij ING kunnen ze het zelfs ongezien. Een normale zakelijke rekening kan plots een derdegeld functie krijgen. En dan nog. Stop er dan gelijk het nieuwe contract bij!

Mijn hypotheek is ooit door een andere bank overgenomen. Ik kreeg een briefje: LS vanaf heden innen wij vanaf een andere rekening. Verder veranderd er voor u helemaal niets.
pi_156803116
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:32 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

SPOILER
Niet helemaal, van wat ik ervan begrepen heb wordt het eea geïncasseerd. Dus dan zou je een bijlage voor aan het contract moeten maken en laten tekenen. en de incasso's aanpassen

Ook niet al te moeilijk natuurlijk.
pi_156803260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:42 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Bij ING kunnen ze het zelfs ongezien. Een normale zakelijke rekening kan plots een derdegeld functie krijgen. En dan nog. Stop er dan gelijk het nieuwe contract bij!

Mijn hypotheek is ooit door een andere bank overgenomen. Ik kreeg een briefje: LS vanaf heden innen wij vanaf een andere rekening. Verder veranderd er voor u helemaal niets.
Als een rekening een derdengeld bestemming krijgt, dan is dezelfde juridische entiteit nog steeds eigenaar. GVE heeft er (naar ik begrijp) een nieuwe entiteit voor opgericht en daardoor heb je ook een nieuwe overeenkomst moeten tekenen voor nieuwe investeringen.

Hetzelfde geld voor als je bank overgenomen wordt door een ander. De naam kan wijzigen, de bankrekening kan wijzigen, echter de juridsche entiteit blijft hetzelfde.
Signature
pi_156803390
Hoe je het ook doet. Als je op je handen gaat zitten gebeurt er in elk geval niets.....
pi_156803403
Mijn derde default en de eerste van KOM is ook bijna een feit.
Vandaag wordt een faillissement aangevraagd door de eigenaar zelf.

Altijd balen, maar wel snelle communicatie. Kan GvE nog iets van leren.
pi_156803458
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:51 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Als een rekening een derdengeld bestemming krijgt, dan is dezelfde juridische entiteit nog steeds eigenaar. GVE heeft er (naar ik begrijp) een nieuwe entiteit voor opgericht en daardoor heb je ook een nieuwe overeenkomst moeten tekenen voor nieuwe investeringen.

Hetzelfde geld voor als je bank overgenomen wordt door een ander. De naam kan wijzigen, de bankrekening kan wijzigen, echter de juridsche entiteit blijft hetzelfde.
Maar je dan toch wel een derdenrekening met meer bescherming dan nu?
pi_156803797
welke default bij KoM?
graag in spoiler indien mogelijk of dm.
Bij voorbaat dank
pi_156803816
Ik denk dat het wel degelijk een enorme klus is.
Alle contracten moeten worden overgedaan. zowel naar lener (A) als naar investeerder (B) en van A naar B
pi_156803883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:23 schreef bleyenburg het volgende:
Alle contracten moeten worden overgedaan. zowel naar lener (A) als naar investeerder (B) en van A naar B
Vast en zeker, maar om er dan voor te kiezen om niets te doen.

De gedachte dat je GVE vertrouwd vind een hele verkeerde.
Vergeet niet dat het uiteindelijk om miljoenen gaat he!

Er zijn vrienden van me die ik om kleinere bedragen niet meer zie.
pi_156804080
quote:
Tuurlijk is het een enorme klus. Maar daar hebben we ze voor betaald.

(Heb trouwens zelfs niets uitstaan bij GVE)

Je schrijft “hier hebben we ze voor betaald” en een zin later schrijf je “Heb trouwens zelfs niets uitstaan bij GVE”. Wat is het nou???
pi_156804113
Je hebt gelijk, hier hebben JULLIE ze voor betaald.

Ik ben geen lid van GVE.
pi_156804114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:22 schreef bleyenburg het volgende:
welke default bij KoM?
graag in spoiler indien mogelijk of dm.
Bij voorbaat dank
Als het faillissement is uitgesproken krijg je het uiteraard te horen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:39 schreef Horsemen het volgende:
Je schrijft “hier hebben we ze voor betaald” en een zin later schrijf je “Heb trouwens zelfs niets uitstaan bij GVE”. Wat is het nou???
We is natuurlijk de crowd. Net zoals je over we praat als je het over het Nederlands elftal hebt
pi_156804118
quote:

[..]

Ik hoef niet te bellen om te weten hoe het komt dat het zo is. Ik wil het namelijk ook niet weten. Ik wil weten wanneer het is opgelost.

Dit is een tikkende tijdbom. Als er IEMAND op deze planeet denkt recht te hebben op een bedrag van de VOF kan er beslag op deze (en toekomstige) gelden worden gelegd.

Het kan zelfs hele grote een boze investeerder (of groep) zijn die meent recht te hebben op zijn uitstaande lening omdat GVE een fout heeft gemaakt.

A. Klopt het niet helemaal wat je schrijft en B. zo simpel werkt het dus niet. De ING is degene die e.e.a. in dit geval heeft teruggedraaid. Van mij hoef je niet te bellen en al helemaal niet als je bij GvE geen investeringen hebt lopen. Voor mensen die wel graag aanvullende informatie willen hebben is de mogelijkheid van even bellen er, zodat je net iets meer weet van hetgeen waarover je praat in dit specifieke geval.
pi_156804148
quote:

[..]

Ik ben geen jurist maar denk dat het niet zo simpel is. De betalingen worden overgeheveld van de GVE juridische entiteit naar de stichting. Daarmee moet ook het contract omgezet worden; de ondernemer heeft namelijk een overeenkomst met GVE en niet met de stichting. Ik verwacht zelfs dat de ondernemer opnieuw moet tekenen.
Het verbaasd mij overigens ook dat de investeerders niet een nieuwe overeenkomst moeten tekenen voor bestaande investeringen. Aangezien wij ook een overeenkomst met GVE hebben en niet met de stichting.

Een jurist met tijd over kan bij de eerste default wel eens een leuke casus hebben.
Klopt helemaal!
pi_156804185
@ ravigotje: vertrouwT....

:)
pi_156804218
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Niet helemaal, van wat ik ervan begrepen heb wordt het eea geïncasseerd. Dus dan zou je een bijlage voor aan het contract moeten maken en laten tekenen. en de incasso's aanpassen

Ook niet al te moeilijk natuurlijk.
Ook alle investeringen die inmiddels zijn gedaan moeten dan contractueel en administratief worden herzien.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:54:39 #28
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156804363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:28 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Vast en zeker, maar om er dan voor te kiezen om niets te doen.

De gedachte dat je GVE vertrouwd vind een hele verkeerde.
Vergeet niet dat het uiteindelijk om miljoenen gaat he!

Er zijn vrienden van me die ik om kleinere bedragen niet meer zie.
Ik heb wel eens minder vertrouwen gehad in de ex-bankiers van GVE. Vorig jaar nog, toen ze plotseling zonder enige mededeling leken te hebben gekozen voor het grote geld van TB. Vandaag hebben ze zich weer van hun beste kant laten zien. Ik vertrouw ze wel. Waarom dat verkeerd zou zijn kan ik niet inzien. Op voorhand mensen wantrouwen omdat ze een aardig potje beheren is toch niet vol te houden? Je zult wel wat voorzichtiger worden, zeker na het misbruikschandaal van TB.
Neemt niet weg dat er een forse inspanning gevraagd mag worden om de derdengeldrekening ook als een echte derdengeldrekening te laten functioneren. Er is vaak genoeg om gevraagd. Het had honderden projecten eerder al klaar kunnen zijn.
pi_156804450
Ik geef het op. Ik had al verschillende redenen om niet via GVE te investeren De rede daarvoor houd ik voor mezelf. Maar het probleem met de derdenrekening blijft ook maar doorsudderen.

Ik zit niet bij GVE en ga er ook niet achteraan. Als de crowd er verder niet wakker van ligt doe ik het ook niet. Ik zal me aan sluiten bij de massa:

GVE is betrouwbaar
GVE heeft zo veel geld in kas dat kan niet mis gaan
De mannen achter GVE zeggen dat ik rustig kan slapen

Slaap lekker allemaal tot morgen!
"My heart will go on"

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:45 schreef bleyenburg het volgende:
@ ravigotje: vertrouwT....

:)
En jij hebt ook gelijk! :Y
pi_156804495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:54 schreef crowd-fundi het volgende:
Waarom dat verkeerd zou zijn kan ik niet inzien. Op voorhand mensen wantrouwen omdat ze een aardig potje beheren is toch niet vol te houden?
"vertrouwen is goed controle is beter"
pi_156804525
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:23 schreef bleyenburg het volgende:
Ja en als er één investeerder of lener per lening geen zin heeft en/of een andere reden heeft om niet te tekenen komt het nieuwe contract niet tot stand. Nee, dan krijg je pas een grote puinhoop. Ik laat het van mijn kant even rusten en nogmaals voor mensen die er graag, in dit specifieke geval, meer over willen weten zou ik zeggen, bel even met GvE en vraag om uitleg. Dan kan je in ieder geval discussiëren met informatie die je rechtstreeks van de bron hebt en waar je het overigens nog steeds niet mee eens hoeft te zijn.
pi_156804627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:00 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik had al verschillende redenen om niet via GVE te investeren
Ja, groot gelijk, dan moet je dat ook zeker niet doen!
quote:
De rede daarvoor houd ik voor mezelf.
Dat is jammer, want daar zouden wij misschien ook weer wat van kunnen leren.
pi_156804742
Even een positief geluid m.b.t. GVE. Werd zojuist ook teruggebeld n.a.v. mijn mail over Trustbuddy. Toch netjes dat ze dat nog even doen, terwijl er inmiddels via de site al is gecommuniceerd.
pi_156804849
Ik zie op Zencap vandaag weer 2 nieuwe projecten voorbijkomen:

Inpakcentrale Pizza's
Groothandel Visproducten

Heb zelf die inpakcentral voor pizza's maar meegenomen.

Daarnaast stond Surinaamse Afhaalrestaurant (heb ik ook nog een toezegging in) nog op 23 uur daarstraks, nu weer op 20 dagen. Toch vreemd dat ze dat doen zonder melding oid.
pi_156804852
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook alle investeringen die inmiddels zijn gedaan moeten dan contractueel en administratief worden herzien.
Snap ik, er zit wat werk aan vast. Alle projecten die voor 22-7 gestart zijn loop je risico over.

Neem Waka, die is op 3-4 gestart en inmiddels 5 betalingen op binnen gehad. Mocht GVE omvallen dan is er een kans dat we daar niets meer van terug zien.
pi_156804937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:15 schreef gve74 het volgende:
Even een positief geluid m.b.t. GVE. Werd zojuist ook teruggebeld n.a.v. mijn mail over Trustbuddy. Toch netjes dat ze dat nog even doen, terwijl er inmiddels via de site al is gecommuniceerd.
Iets positiefs mag inderdaad ook! Ik geloof dat ze zeker hun best doen en hoop dat ze zich inderdaad de komende tijd voor de volle 120% inzetten om alles (terug)op de rails te krijgen, waarna ze de echte (mede in dit forum gesuggereerde) verbeterslagen kunnen maken.
Ik ben helaas bang dat dit ook wat geduld nodig heeft...
pi_156805203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:58 schreef Murene het volgende:
Mijn derde default en de eerste van KOM is ook bijna een feit.
Vandaag wordt een faillissement aangevraagd door de eigenaar zelf.

Altijd balen, maar wel snelle communicatie. Kan GvE nog iets van leren.
Dat is best balen en geloof ik de eerste default van KoM. Zou je mij in een DM kunnen zeggen om welk project het gaat, welke risico klasse, bedrag, en hoeveel termijnen er al voldaan zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 13-10-2015 16:46:22 ]
pi_156805459
quote:
Wij willen benadrukken dat Trustbuddy AB en Geldvoorelkaar.nl twee afzonderlijke van elkaar gescheiden juridische entiteiten zijn. Dat betekent dat de vermogens van deze entiteiten ook strikt gescheiden zijn. Daarnaast heeft Trustbuddy AB geen geldelijke vordering op Geldvoorelkaar.nl. Dat betekent dat Trustbuddy AB in beginsel geen bevoegdheid of rechten heeft om het vermogen van Geldvoorelkaar.nl of klanten aan te spreken of daarover te beschikken.
Het 'in beginsel' maakt me wel een beetje ongerust moet ik zeggen.
pi_156805470
@ ravigotte: redeN....

voor iemand die niks met GvE doet, maak je je aardig druk.
Ik waardeer de zorg die je tentoon spreidt enorm.
pi_156805535
@ ravigottesaus:
Ik vind je kritiek prima en hier en daar ook terecht, maar wil je alsjeblieft ophouden met het bloedirritante: 'ik doe niks want.....zeg ik lekker niet"
pi_156805601
Ik wil graag nog even van GvE weten hoe ik het "...in beginsel..." moet duiden.
Iemand daar deze vraag al neergelegd?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:53:40 #42
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156805633
quote:
Ik geef het op. Ik had al verschillende redenen om niet via GVE te investeren De rede daarvoor houd ik voor mezelf. Maar het probleem met de derdenrekening blijft ook maar doorsudderen.

Ik zit niet bij GVE en ga er ook niet achteraan. Als de crowd er verder niet wakker van ligt doe ik het ook niet. Ik zal me aan sluiten bij de massa:

GVE is betrouwbaar
GVE heeft zo veel geld in kas dat kan niet mis gaan
De mannen achter GVE zeggen dat ik rustig kan slapen

Slaap lekker allemaal tot morgen!
"My heart will go on"

[..]

En jij hebt ook gelijk! :Y
Je overdrijft wel een beetje!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_156806999
En kan deze GVE misschien ook in de OP? (Samen met de nieuwe KOM waar ik zelf niet in zit).
SPOILER
Dit was een van mijn eerste projecten. Naief misschien nog. Hier zou ik nu niet meer instappen.
pi_156811956
quote:

[..]

Zou dat laatste er niet mee te maken hebben dat het makkelijker te regelen voor voor investeerders dan voor lopende projecten? Als elke investeerder morgen een overeenkomst sluit met de stichting dan moeten ze ons ook allemaal vanaf die rekening betalen. Maar als daar niet genoeg binnen komt omdat de meeste projecten nog via GvE lopen, dan hebben ze een uitdaging.
pi_156816307
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:07 schreef bleyenburg het volgende:
Deze is ook een B+
Ik vind gewoon het hele project niks. Als ze de geprognotiseerde omzet zouden halen dan kunnen ze met die lening niet eens de werkkapitaal behoefte dekken. Kl.t. zekerheden!
pi_156821459
Ik kwam vandaag een advertentie voor Old Liquor tegen in de Telegraaf (DFT).
Daar werd groot met de 8% rente reclame gemaakt.

In het begin had ik nog wel wat interesse in dit project, maar ik krijg steeds meer onderbuikgevoelens dat het wel eens te mooi om waar te kunnen zijn. Op deze manier krijg ik toch associaties met Palm Invest, dat ook met veel media campagnes aan zijn geld probeerde te komen.

(daar ging trouwens een groot gedeelte van de investeringen ook in drank zitten :))
pi_156823256
Dat is jammer om te horen ja, vind dat soort overdadige reclame een beetje indruisen tegen het principe van Crowdfunding, maar misschien is dat achterhaald.
pi_156823544
En Tropicana is weer van de site afgehaald.
pi_156823602
Een nieuwe op CaN, "detailhandel" MET een speelse incentive!
"Euphoria wordt dé plek in Friesland om erotische producten te scoren. Help hem mee het hoogtepunt te bereiken! 😉😁
https://www.crowdaboutnow.nl/Euphoria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')