Het was ditmaal de YPG + wat FSA brigades die met de YPG meevechten die wapens hebben gekregen. Deze vechten niet tegen Assad. Hoewel het niet bijzonder gunstig is voor Assad, is het scenario van Al Nusra die wapens krijgt via FSA duizend maal meer ongunstig.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben wapens en munitie gekregen van de Amerikanen. De proxy-oorlog gaat gewoon door.
Je kan nog zo hard roepen maar Allah gaat je niet helpen als er een paar Hinds op je af komen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:38 schreef Richestorags het volgende:
En we hebben weer beelden, ditmaal uit Latakia:
Ik hoop het ook. Ouders van vrienden van mij zijn er in 2010 geweest. Echt een bakermet van de beschaving. Zo triest dat het compleet is vernaggeld door Islamitisch terrorisme.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:44 schreef Gulmez het volgende:
Dank voor de uitleg. Ik hoop dat er snel weer veilige gebieden in Syri gaan onstaan. Het was een prachtig land voor de oorlog.
Oud-collega van me is voor de Arabische 'lente' door Syrie / Iran getrokken. Schijnt echt supermooi te zijn geweest, cultuur, geschiedenis, landschappen. En nu? Alles kapot.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Ouders van vrienden van mij zijn er in 2010 geweest. Echt een bakermet van de beschaving. Zo triest dat het compleet is vernaggeld door Islamitisch terrorisme.
Ja, dat was inderdaad echt een teken dat ze alle hoop aan het verliezen zijn. Je hoort gewoon de gelatenheid. Er heeft zich al meer dan 1.000 man overgegeven, ik denk dat we binnenkort nog meer overgaves of vluchten naar Turkije zullen gaan zien.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:47 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je kan nog zo hard roepen maar Allah gaat je niet helpen als er een paar Hinds op je af komen.Die zielige 'jallah...' ook aan het eind.
Er zijn maar een paar landen tot zo'n intensieve campagne als Rusland in staat.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:00 schreef koekwausss het volgende:
Nou nou paar bommetjes kan iedereen wel droppen.
Wat een kinderachtig rusland pijperij van een aantal leden.
Winning the hearts and minds of the people is niet helemaal hun credo.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:52 schreef byah het volgende:
Die Russen weten in ieder geval wel hoe ze beetje draagvlak moeten creren bij de bevolking
Niks mis mee.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
Waarom mag rusland clustermunitie gebruiken in bewoond gebied?
Irakezen beschreven vroeger Syrirs aan mij altijd als een beetje elitaire watjes die niet van vechten hielden, dat klopt toch niet echt met dit conflict.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:08 schreef Gulmez het volgende:
Ben zowel in Caro geweest 3 weken als in Syrie. De beschaving in Syrie ligt veel hoger als Egypte. Had ook nooit verwacht dat juist Syrie zo ver zou zakken in een burgeroorlog. Had dit eerder verwacht in Egypte. Het regime van Egypte is ook geen lieverdje maar heeft wel de rust weten te behouden.
Als de terroristen/rebellen/gematigden/vrijheidsstrijders/Saudische handpoppen zich niet laf zouden verschansen in bewoond gebied dan zou dat niet voor hoeven komen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
Israel, usa, uk, duitsland, frankrijk kan nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 12 oktober 2015 17:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar landen tot zo'n intensieve campagne als Rusland in staat.
Omdat de ratten zich daar schuilhouden?quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
Dat is waar, wat mij betreft gooien wij gelijk Gaza plat.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:28 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als de terroristen/rebellen/gematigden/vrijheidsstrijders/Saudische handpoppen zich niet laf zouden verschansen in bewoond gebied dan zou dat niet voor hoeven komen.
De vraag is waarom jij deze vraag niet stelde toen Israel het veelvuldig gebruikte. Oh wacht.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
Allereerst bedankt voor de filmpjes en updates. Die Russische piloten geven echt zero fucks.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:34 schreef Richestorags het volgende:
Volgens berichten is er een nieuw 4e korps gevormd van de SAA dat tussen de 60.000-100.000 leden beslaat. Dit zal worden ingezet in Idlib, Aleppo en Jisr al-Shughour. Ook zullen er nieuwe tactieken worden gebruikt bij stedelijke gevechten zoals in bijvoorbeeld Salma. Dit naast het bericht dat er nog eens 7.000 extra militairen worden ingezet bestaande uit 2.000 IRGC, 1.000 elite Hezbollah, 2.000 Afghaanse Sjiieten en 2.000 Irakezen, ook in Idlib. Ik vraag me serieus af hoe lang de rebellen het gaan volhouden om dit te weerstaan en in hoeverre we een totale ineenstorting gaan meemaken. Mijn gok is dat FSA vechters voor amnestie zullen gaan en Al Qaeda zich dood vecht.
Isral? Alleen vlakbij huis. Duitsland idem dito. Frankrijk en het VK kregen Joegoslavi niet eens op de knien zonder de hulp van Amerika. Hun legers zijn ook niet meer wat het geweest is.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:30 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Israel, usa, uk, duitsland, frankrijk kan nog wel even doorgaan.
Maar als die iets dergelijks doen huilen de fanboys
Omdat ze het Verdrag dat het gebruik van die munitie verbiedt niet hebben ondertekend. Misschien?quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
Omdat ze een bepaald verdrag niet hebben ondertekend.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:17 schreef firefly3 het volgende:
De Russen hadden verwacht dat ze sneller uit elkaar zouden vallen. Toch kan er een scenario zoals jij schetst voorkomen en dat is vrij beangstigend inderdaad. De terroristen hebben vrije toegang tot printers en kunnen Syrische paspoorten printen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 18:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Allereerst bedankt voor de filmpjes en updates. Die Russische piloten geven echt zero fucks.
Maar, denk je echt dat die al qaeda lui zich doodvechten? Ik denk zelf dat ze gaan vluchten met de staart tussen de benen naar naburige landen, zich verschuilen tussen de bevolking en misschien wel het meest beangstigend: als "vluchteling" naar Europa komen. Alsof we niet genoeg firefly types hier hebben....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |