abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156760817
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vergeet de mensen die lid zijn van een politiek partij of zich actief inzetten om de publieke opinie te beïnvloeden. Zelfs deelnemen op een fora kan een activiteit zijn waarmee je probeert invloed te hebben en dingen te veranderen.
En dit inderdaad. Kijk maar naar de vele propaganda die hier op FOK! verspreidt wordt.
pi_156760845
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vergeet de mensen die lid zijn van een politiek partij of zich actief inzetten om de publieke opinie te beïnvloeden. Zelfs deelnemen op een fora kan een activiteit zijn waarmee je probeert invloed te hebben en dingen te veranderen.
Oftewel elk mens probeert andere mensen te beïnvloeden.

Hebben we die open deur ook weer gehad.
Naturheilmittel
pi_156760901
Hoeveel duizenden mensen waren er nu in Utrecht om tegen de islam te demonstreren? Ik heb de indruk dat het niet veel mensen waren terwijl de PVV het zo goed doet in de peilingen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:11:47 #104
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156761017
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
Hoeveel duizenden mensen waren er nu in Utrecht om tegen de islam te demonstreren? Ik heb de indruk dat het niet veel mensen waren terwijl de PVV het zo goed doet in de peilingen.
denk dat dat 2 oorzaken had: er was een tegendemonstratie aangekondigd, en je kon op je water aanvoelen dat dit gepaard zou kunnen gaan met ongeregeldheden, en ten 2e zag je ook dat om 5 over 2 alle toegangswegen tot het plein al dichtgezet waren, en kon je het plein niet meer op.
met als gevolg dat je niet later nog kon aansluiten.

Daarnaast stoof men nog uit elkaar ook vanwege de anti-demonstranten, die blijkbaar hun fatsoen niet konden houden en moesten confronteren. het lijkt me wel duidelijk waardoor de grimmige sfeer veroorzaak werd.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_156761077
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

denk dat dat 2 oorzaken had: er was een tegendemonstratie aangekondigd, en je kon op je water aanvoelen dat dit gepaard zou kunnen gaan met ongeregeldheden, en ten 2e zag je ook dat om 5 over 2 alle toegangswegen tot het plein al dichtgezet waren, en kon je het plein niet meer op.
met als gevolg dat je niet later nog kon aansluiten.

Daarnaast stoof men nog uit elkaar ook vanwege de anti-demonstranten, die blijkbaar hun fatsoen niet konden houden en moesten confronteren. het lijkt me wel duidelijk waardoor de grimmige sfeer veroorzaak werd.
Ik heb niet de indruk dat er veel belangstelling was en dat is denk ik de grootste oorzaak van de lage opkomst. De islam staat even op een laag pitje het gaat nu om asielzoekers, er is een andere doelgroep die nu het zwarte schaap zijn.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:16:24 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156761102
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2015 15:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi dat er in Europa steeds meer anti-islam protesten ontstaan.
Jammer dat dit niet veel eerder al is gebeurd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:20:23 #107
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156761186
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat een stem voor de PVV niet per se betekent dat je geassocieerd wilt worden met tuig.

Het is jammer dat Nederland geen fatsoenlijke anti-immigratiepartij heeft.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:21:06 #108
78780 deedeetee
pi_156761199
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat er veel belangstelling was en dat is denk ik de grootste oorzaak van de lage opkomst. De islam staat even op een laag pitje het gaat nu om asielzoekers, er is een andere doelgroep die nu het zwarte schaap zijn.
De protesten zijn juist omdat de meeste migranten islamieten zijn lijkt mij.
pi_156761308
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De protesten zijn juist omdat de meeste migranten islamieten zijn lijkt mij.
Volgens mij kan dat niet opgaan voor de PVV want Wilders heeft zijn oude standpunt "Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen" veranderd in "grenzen dicht" (voor iedereen dus). Zijn oude standpunt was immers voldoende om tegen de Syrische vluchtelingen te zijn.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:27:38 #110
78780 deedeetee
pi_156761341
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat een stem voor de PVV niet per se betekent dat je geassocieerd wilt worden met tuig.

Het is jammer dat Nederland geen fatsoenlijke anti-immigratiepartij heeft.
Ik denk dat lang niet alle PVV stemmers uit tuig bestaat. Net zoals lang niet alle Marokkanen tuig zijn. Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.
PVV = Tokkie = prima
Marokkaan = Tokkie = racisme/discriminatie

Beide groepen hebben -nogal wat domme- criminelen en Tokkies in hun gelederen....
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:30:16 #111
78780 deedeetee
pi_156761410
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet opgaan voor de PVV want Wilders heeft zijn oude standpunt "Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen" veranderd in "grenzen dicht" (voor iedereen dus). Zijn oude standpunt was immers voldoende om tegen de Syrische vluchtelingen te zijn.
Logisch want het is gewoon veel te veel geworden. Dus nu ff niemand meer erbij. Gaat het hier dan om een demonstratie van de PVV ? Pegida dacht ik ?
pi_156761423
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik denk dat lang niet alle PVV stemmers uit tuig bestaat. Net zoals lang niet alle Marokkanen tuig zijn. Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.
PVV = Tokkie = prima

Beide groepen hebben -nogal wat domme- criminelen en Tokkies in hun gelederen....
Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden. Het is dus niet vergelijkbaar. Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:31:04 #113
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156761432
quote:

[..]

PVV = Tokkie = prima

Wel dat is juist wat ik zeg. Ik denk dat wie je hier schennis ziet schoppen het tuig is wat op PVV stemt. Ik antwoord gewoon op de vraag waarom er dan zo weinig volk is gekomen. Ik denk dat er heel wat fatsoenlijke mensen geen zin hebben om mee te lopen met dit soort types, ook al stemmen ze PVV.

Ik denk dan aan proteststemmers. VVD en PvdA pakken het totaal verkeerd aan. D66 wilt een nog opener beleid voeren. Om nog maar niet te spreken over die cultuurrelativisten van GroenLinks :') Veel blijft er dan niet meer, he.
- Charlton Heston
pi_156761487
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze dus op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden. Het is dus niet vergelijkbaar. Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.
PVV zegt grenzen dicht omdat het nu oncontroleerbaar is
PVV zegt ook asielzoekers te helpen na een goede achtergrond check en als blijkt dat het geen gelukszoeker is dan worden ze toegelaten.

Het is dom om PVV punten te kortzichtig te samenvatten, want ze hebben een paar goede punten.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:34:46 #115
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_156761509
quote:

[..]

PVV = Tokkie = prima

Ik denk niet dat mensen een keuze hadden bij hun geboorte om Marokkaan te worden.
pi_156761564
quote:

[..]

PVV = Tokkie = prima

Mensen uit de PVV hoek blijven inderdaad volharden in die vervolgingswaan. Kijk voor de aardigheid eens in de topiclist van NWS. Als je serieus met droge ogen wil beweren dat generalisaties over allochtonen / asielzoekers not done zijn en generalisaties over PVVers bon ton, dan is het toch raadzaam om eens naar een opticien te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156761592
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:33 schreef YebCar het volgende:

[..]

PVV zegt grenzen dicht omdat het nu oncontroleerbaar is
PVV zegt ook asielzoekers te helpen na een goede achtergrond check en als blijkt dat het geen gelukszoeker is dan worden ze toegelaten.

Het is dom om PVV punten te kortzichtig te samenvatten, want ze hebben een paar goede punten.
Nee dat hebben ze niet.

Grenzen dicht doen kost bijvoorbeeld zoveel tijd (omdat je veel verdragen moet opzeggen en volgens mij zelfs uit de EU moet) dat het de huidige asielstroom niet eens kan tegenhouden.

Ook overige goede punten kan in niet echt ontdekken bij de PVV al zullen er best wat kleine puntjes zijn waarin ik me enigszins kan vinden.

Daarnaast is de PVV erg dom bezig omdat ze overal tegen asielzoekerscentra zijn terwijl de asielzoekers die hier nu al zijn ergens opgevangen moeten worden. Terwijl ze zeggen de mensen in Oranje te steunen laten ze hun dus ook vallen omdat ze elders opvang tegenhouden, tegen je eigen woorden ingaan vind ik dus dom. Mensen ophitsen vind ik erg dom.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:40:54 #118
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156761629
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze niet.

Grenzen dicht doen kost bijvoorbeeld zoveel tijd (omdat je veel verdragen moet opzeggen en volgens mij zelfs uit de EU moet) dat het de huidige asielstroom niet eens kan tegenhouden.

Ook overige goede punten kan in niet echt ontdekken bij de PVV al zullen er best wat kleine puntjes zijn waarin ik me enigszins kan vinden.

Daarnaast is de PVV erg dom bezig omdat je ze overal tegen asielzoekerscentra zijn terwijl de asielzoekers die hier nu al zijn ergens opgevangen moeten worden. Terwijl ze zeggen de mensen in Oranje te steunen laten ze hun dus ook vallen omdat ze elders opvang tegenhouden, tegen je eigen woorden ingaan vind ik dus dom. Mensen ophitsen vind ik erg dom.
Zeggen die verdragen eigenlijk ook iets over permanente opvang? Er is een recht op asiel, maar is er ook een recht op immigratie zeg maar?

Want was pas in het nieuws dat voor Vlamingen vluchtelingen welkom zijn, zolang het tijdelijke opvang is en ze ook weer terugkeren. Wanneer dat ook kan. Verdeling was 75 procent voor dat plan, 11 procent was voor gesloten grenzen en 14 procent was voor de huidige situatie dat iedereen die asiel krijgt ook permanent kan en mag blijven.

Toch iets om over na te denken.
- Charlton Heston
pi_156761687
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:40 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zeggen die verdragen eigenlijk ook iets over permanente opvang? Er is een recht op asiel, maar is er ook een recht op immigratie zeg maar?

Want was pas in het nieuws dat voor Vlamingen vluchtelingen welkom zijn, zolang het tijdelijke opvang is en ze ook weer terugkeren. Wanneer dat ook kan. Verdeling was 75 procent voor dat plan, 11 procent was voor gesloten grenzen en 14 procent was voor de huidige situatie dat iedereen die asiel krijgt ook permanent kan en mag blijven.

Toch iets om over na te denken.
Nee daar zeggen ze weinig over, zodra het veilig is mogen die mensen terug. Je hebt natuurlijk wel weer veel andere regels en verdragen zoals bijvoorbeeld kinderrechten, als kinderen hier zijn ingeburgerd wordt het weer onmenselijk gevonden ze terug te sturen.
pi_156761702
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze niet.

Daarnaast is de PVV erg dom bezig omdat ze overal tegen asielzoekerscentra zijn terwijl de asielzoekers die hier nu al zijn ergens opgevangen moeten worden. Terwijl ze zeggen de mensen in Oranje te steunen laten ze hun dus ook vallen omdat ze elders opvang tegenhouden, tegen je eigen woorden ingaan vind ik dus dom. Mensen ophitsen vind ik erg dom.
het is korte termijn politiek inderdaad.
Zoals zoveel politieke partijen. Ze denken alleen aan hun eigen termijn terwijl dit soort ongein en problemen je moet aanpakken wanneer je ze niet hebt. Regelgeving over asielzoekers moest je al in 1999 plannen voor indienen , toen we een golf kregen van Kosovo, Afghanistan en Somalie. Dan was het nu allemaal geregeld

Veel Albanese tuig van toen is nu gesettled in NL en moet je kijken hoeveel overlast we nu van dat soort volk hebben. Dit gebeurt over 5-10 jaar idem dito met de Syriers

Toen hadden we al voor een sobere beleid kunnen gaan waar de VVD nu voorstander voor is.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:47:05 #121
78780 deedeetee
pi_156761764
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze dus op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden.
Het is dus niet vergelijkbaar.
Dat ben ik niet met je eens
quote:
Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.
Mensen in nood helpen is prima, maar niet op deze totaal uit de hand aan t lopen schaal en niet over de rug van het volk heen.
Je mag me rustig dom noemen en ook Tokkie en wat je maar wit. Dat raakt mij echt totaal niet.
Zoals de situatie nu is vind ik het erg onverantwoordelijk worden, veel te veel onrust onder de bevolking. Natuurlijk zat het er aan te komen omdat de EU niet veel eerder ingreep en men te lang te veel heeft gedoogd.
We hadden zelf de wetten allang moeten aanpassen zoals men b.v. in Denemarken wél deed.
Er is nu eenmaal een hoop ellende in de wereld. Dat kunnen we echt niet allemaal opvangen.
De islam heeft weinig goeds voortgebracht, veel te veel onenigheid en dan die eeuwige agressie.... Dat gebrek aan tolerantie. Laat het maar fijn daar waar het thuishoort en laat de mensen daar er maar een oplossing voor zoeken. Het is hun eigen probleem. Dat moeten ze zelf oplossen. Verander de intolerante islam en je komt al een héél eind op weg naar vrede met elkaar als niet allemaal het zelfde denkende moslim.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:47:21 #122
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156761776
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee daar zeggen ze weinig over, zodra het veilig is mogen die mensen terug. Je hebt natuurlijk wel weer veel andere regels en verdragen zoals bijvoorbeeld kinderrechten, als kinderen hier zijn ingeburgerd wordt het weer onmenselijk gevonden ze terug te sturen.
In de praktijk zorgen verdragen dus voor de facto immigratie, en geen asiel. Wel interessant als je dat vergelijkt met waarmee je allemaal niet in orde moet zijn als je gewoon migreert naar Nederland.
- Charlton Heston
pi_156761791
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

het is korte termijn politiek inderdaad.
Zoals zoveel politieke partijen. Ze denken alleen aan hun eigen termijn terwijl dit soort ongein en problemen je moet aanpakken wanneer je ze niet hebt. Regelgeving over asielzoekers moest je al in 1999 , toen we een golf kregen van Kosovo, Afghanistan en Somalie.

Toen hadden we al voor een sobere beleid kunnen gaan waar de VVD nu voorstander voor is.
Nee het is geen oplossing dus dom gezwets of zelfs oplichterij. Wilders moet weten dat grenzen dicht niet kan (al wil hij echt uit de EU dus dan kan het wel) maar in elk geval de huidige problemen niet kan oplossen. Volgens mij liegt hij dus gewoon zijn eigen aanhang voor.

Overigens kan het sobere beleid dat de VVD voorstel volgens mij ook niet want we hebben ook verdragen over armoede en sociale uitsluiting. Ik zie niet hoe je een groep vluchtelingen minder geld kan geven dan bijstandsniveau als ze hier een verblijfsvergunning hebben want dan kunnen ze niet volwaardig deelnemen aan de maatschappij.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:50:27 #124
78780 deedeetee
pi_156761847
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen uit de PVV hoek blijven inderdaad volharden in die vervolgingswaan. Kijk voor de aardigheid eens in de topiclist van NWS. Als je serieus met droge ogen wil beweren dat generalisaties over allochtonen / asielzoekers not done zijn en generalisaties over PVVers bon ton, dan is het toch raadzaam om eens naar een opticien te gaan.
Lees eerst een opnieuw over welke groepen ik het heb. Mss ontdek je dan wie er naar de opticien zou moeten.
pi_156761912
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lees eerst een opnieuw over welke groepen ik het heb. Mss ontdek je dan wie er naar de opticien zou moeten.
Je wilt zeggen dat jij niet beweert dat men niet zou mogen generaliseren waar het allochtonen of asielzoekers betreft, maar wel waar het PVVers betreft?
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:59:00 #126
78780 deedeetee
pi_156762006
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat jij niet beweert dat men niet zou mogen generaliseren waar het allochtonen of asielzoekers betreft, maar wel waar het PVVers betreft?
L E Z E N en niet conclusies trekken die in jouw straatje te pas komen maar LEZEN wat er letterlijk staat.
Volgens mij gaat je dit dus niet lukken, daar verspil ik verder geen energie aan hoor. :W
pi_156762129
Grenzen zijn altijd open en dat is maar goed ook. Anders zouden echte oorlogsvluchtelingen, hoogopgeleide expats en studenten van buitenaf die hier een master komen doen niet meer welkom, en dat lijkt me ongewenst. Bedrijven in Nederland moeten gewoon arbeiders hier naar toe kunnen halen.

MAAR er moet wel selectie aan de poort zijn. Nu staan de grenzen wagenwijd open, dus ook voor massa aantallen van zeer laagopgeleide emigranten die hier voor de gratis voorzieningen komen. Deze lui gaan niet naar Rusland omdat ze weten dat daar geen gratis voorzieningen zijn. Ze zijn laagopgeleid, maar opportunisme is hen niet vreemd.

De mainstream media - NOS journaal, grote kranten - belichtten alleen de zeldzame succesverhalen. Zeer misleidend. Van het weekend weer een paar pagina's gewijd aan een vluchteling uit Syrie die in Nederland een bedrijfje heeft opgericht. Dat tegenover die gast 10 asielzoekers in de bijstand belanden en nooit gaan werken wordt niet verteld. De hele context ontbreekt, het is incompleet en misleidend. Het riekt zelfs naar gestuurde propaganda.
pi_156762131
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

L E Z E N en niet conclusies trekken die in jouw straatje te pas komen maar LEZEN wat er letterlijk staat.
Volgens mij gaat je dit dus niet lukken, daar verspil ik verder geen energie aan hoor. :W
Ik zal het even voor je citeren:

quote:
Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.
Veel duidelijker kan ik het niet voor je maken.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:12:11 #129
78780 deedeetee
pi_156762288
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zal het even voor je citeren:

[..]

Veel duidelijker kan ik het niet voor je maken.
* zucht waarom reageer ik nog ?

quote:
Dat is iets anders dan alleen de groep Marokkanen
bekijk t ik heb t nu echt met je gehad... Opticien heb je niet nodig wel een drilboor om die plaat voor je kop te doorbreken.
pi_156762380
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

* zucht waarom reageer ik nog ?

[..]

Dat is iets anders dan alleen de groep Marokkanen
bekijk t ik heb t nu echt met je gehad... Opticien heb je niet nodig wel een drilboor om die plaat voor je kop te doorbreken.
Oh je valt over Marokkanen versus allochtonen. Ik had wel iets meer intelligentie verwacht. Marokkanen zijn één van de groepen allochtonen waarover hier tirades worden afgestoken.
Maar het punt staat verder nog hoor. Ik wil het wel even voor je herformuleren zodat je het ook begrijpt. Als je serieus beweert dat het hier not done is om Marokkanen over één kam te scheren, maar bon ton om dat bij PVVers te doen, dan moet je hoognodig naar een opticien.
pi_156762412
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Logisch want het is gewoon veel te veel geworden. Dus nu ff niemand meer erbij. Gaat het hier dan om een demonstratie van de PVV ? Pegida dacht ik ?
Geweldig hoor, ik zou dat ook graag willen: vrede, veiligheid en welvaart voor iedereen in Syrië, niemand hoeft nog te vluchten en iedereen kan terug naar hun opnieuw opgebouwde huis. Waar het alleen even spaak loopt is dat ik dat niet echt als serieuze oplossing zie maar qua utopische wens is het leuk.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:30:14 #132
78780 deedeetee
pi_156762689
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geweldig hoor, ik zou dat ook graag willen: vrede, veiligheid en welvaart voor iedereen in Syrië, niemand hoeft nog te vluchten en iedereen kan terug naar hun opnieuw opgebouwde huis. Waar het alleen even spaak loopt is dat ik dat niet echt als serieuze oplossing zie maar qua utopische wens is het leuk.
Het gaat niet over een oplossing voor de problemen in Syrië, het gaat over een veel te grote toestroom van migranten.
pi_156762724
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het gaat niet over een oplossing voor de problemen in Syrië, het gaat over een veel te grote toestroom van migranten.
Dat hangt met elkaar samen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156762794
Ach, de een protesteert tegen de islam, de ander tegen een bepaald protest. Prima toch?
pi_156762837
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hangt met elkaar samen.
Klopt, maar het hoort niet met elkaar samen te hangen.
Een land moet zorgen dat ze een dito migratiebeleid hebben om dit soort problemen te voorkomen.

Dit keer zijn het Syriers, de volgende keer misschien Egyptenaren.

Heb je een beleid wat alleen echte asielzoekers aanspreekt, dan trekt het de overige volk niet aan. Aangezien we daarin falen met een aantal andere Europese landen. Hebben we de problemen aan ons zelf te danken
pi_156762840
Ik ben even wezen kijken vandaag, maar al met al was het niet erg spectaculair. Klein opstootje toen Antifa een spandoekje uitrolde, maar voor de rest redelijk rustig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:38:10 #137
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156762874
quote:
9s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:47 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

In de praktijk zorgen verdragen dus voor de facto immigratie, en geen asiel. Wel interessant als je dat vergelijkt met waarmee je allemaal niet in orde moet zijn als je gewoon migreert naar Nederland.
Makkelijker om gewoon te baren en dan de staat te chanteren met je kroost.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156762958
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Makkelijker om gewoon te baren en dan de staat te chanteren met je kroost.
Oké, gaan we dat doen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:43:20 #139
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156762974
Extreem links en extreem rechts die elkaar kapotslopen, altijd mooi
Say what?
pi_156763032
Links :') Altijd maar weer geweld gebruiken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:51:40 #141
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763127
ik hoop eig dat er een hoop van de anti-pegida demonstranten (alsnog) opgepakt worden ivm het negeren van het verbod op een mars. Daardoor is namelijk de onrust ontstaan
Twitch.tv/bensel15
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:08:04 #142
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156763444
is anti-islam per definitie racistisch?
graag op anoniem
pi_156763484
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:51 schreef Bensel het volgende:
ik hoop eig dat er een hoop van de anti-pegida demonstranten (alsnog) opgepakt worden ivm het negeren van het verbod op een mars. Daardoor is namelijk de onrust ontstaan
De Internationale Socialisten hebben niet gemarcheerd, toch? Alleen wat anti-pegida demonstranten die sowieso verboden waren, en die ook zijn aangepakt, waren op Vredeburg.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:11:23 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_156763498
Als die twee groepen alsnog bij elkaar zijn gekomen, dan heeft er ergens iemand niet op staan letten. Ben benieuwd of de burgemeester nog van plan is om te vertellen wie dat is geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:15:09 #145
78780 deedeetee
pi_156763565
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:08 schreef topdeck het volgende:
is anti-islam per definitie racistisch?
Nee een religie is toch geen mensenras ?
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:18:02 #146
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763622
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De Internationale Socialisten hebben niet gemarcheerd, toch? Alleen wat anti-pegida demonstranten die sowieso verboden waren, en die ook zijn aangepakt, waren op Vredeburg.
sorry, heb ik die 2 groeperingen even door elkaar gehaald. Al ben ik benieuwd, aangezien er wel aangegeven is dat deze groep van de aangewezen plek van de antipegida demonstatie is gekomen, in hoeverre deze 2 groeperingen vemengd waren met elkaar
Twitch.tv/bensel15
pi_156763639
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Okay in de hele wereld vrede, veiligheid en welvaart voor alle mensen dan.

Maar in elk geval is de grens dicht gooien niet mogelijk op korte termijn dus de grens dicht is ook geen oplossing voor de huidige toestroom van immigranten.
pi_156763659
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:51 schreef Bensel het volgende:
Als er door anderen is aangevallen hebben die toch ook bijgedragen aan de onrust. Het is immers niet aan hun om de regels te handhaven met geweld.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:24:54 #149
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763759
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als er door anderen is aangevallen hebben die toch ook bijgedragen aan de onrust. Het is immers niet aan hun om de regels te handhaven met geweld.
heb je gelijk in, maar oorzaak -> gevolg natuurlijk.
Twitch.tv/bensel15
pi_156763766
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

ja, idd, met de importering van de islam is er veel nazisme bijgekomen, dat klopt
Het is zichtbaarder geworden.

Nazisme bestrijden door ernaar te streven dat er geen Joden / Moslims / ... in de samenleving zijn waar een nazi zich druk over zou kunnen maken is natuurlijk het paard achter de wagen spannen!
pi_156763782
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:24 schreef Bensel het volgende:

[..]

heb je gelijk in, maar oorzaak -> gevolg natuurlijk.
Oorzaak ze houden zich niet aan de wet gevolg onlusten. Volgens mij is geweld toepassen erger dan het niet aanvragen van een demonstratievergunning of zich er niet aan houden.
pi_156763828
quote:
Tien arrestaties tijdens demonstraties Pegida en socialisten

De politie heeft zondagmiddag tien mensen opgepakt tijdens de demonstraties in de binnenstad van Utrecht. Het gaat om mensen die meededen aan een van de betogingen. Volgens burgemeester Jan van Zanen zullen er nog meerdere aanhoudingen volgen.

De betogingen leidden zondagmiddag tot grote onrust in de binnenstad, waarbij politie en ME moesten ingrijpen. Ook de bereden politie was ter plaatse om onruststokers uit elkaar te drijven.

De demonstratie van Pegida was gericht tegen de komst van vluchtelingen. De beweging wil dat onder meer moskeeën en islamitische scholen dicht gaan. Tijdens de betoging sprak ook Lutz Bachmann, de oprichter van het uit Dresden stammende Pegida.

Als tegengeluid werd er ook een tegendemonstratie georganiseerd door de Internationale Socialisten. Die manifestatie startte rond 13.00 uur op het Janskerkhof. Met spandoeken als "Stop racisme" en "Vluchtelingen mogen welkom zijn", probeerden de initiatiefnemers tegenwicht te bieden aan de anti-islamitische demonstratie.

CONFRONTATIE
Hoewel de gemeente poogde om de betogingen uit elkaar te houden, was een grote stoet Pegida-tegenstanders de bijeenkomst op het Vredenburg toch dicht genaderd. De Socialisten droegen spandoeken met leuzen als 'Pegida Lafaards' en 'Pegida Fascisten'.

De tegendemonstranten veroorzaakten daarna de nodige onrust rond het Vredenburg. Zo werden er rookbommen afgestoken en kwam het tot duw- en trekwerk in de menigte. De politie voerde vervolgens charges uit op de tegendemonstranten. De bereden politie dreef de onruststokers uit elkaar en het plein werd hermetisch afgesloten.

Op de betoging kwamen uiteindelijk honderden mensen af, zowel voor- als tegenstanders van Pegida, maar ook Utrechters die in de stad aan het winkelen waren. Een aantal van hen moest achter het raam van de Perry Sport toekijken hoe de Pegida-demonstratie verliep. De winkel had namelijk uit voorzorg de deuren gesloten.

Utrecht kondigde vrijdag al aan dat er veel politie op de been zou zijn. Zo is de Staf grootschalig en bijzonder optreden (SGBO) ingezet, waarbij burgemeester Van Zanen samen met de politiechef en de hoofdofficier een crisisteam vormden om snel in te kunnen grijpen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:31:47 #153
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763878
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oorzaak ze houden zich niet aan de wet gevolg onlusten. Volgens mij is geweld toepassen erger dan het niet aanvragen van een demonstratievergunning of zich er niet aan houden.
vind ik ook, maar ze horen er al in eerste instantie er niet te zijn. Het is hetzelfde idee als een iemand een overvaller met geweld overmeesterd. Als je iets strafbaars doet, dan heb je mijns inzien geen recht van spreken meer over evt strafbare feiten die een ander doet in reactie daarop. De eerste die over de grens gaat, is ook degene die verantwoordelijk is voor de gevolgen die daaruit vloeien in mijn optiek.
Twitch.tv/bensel15
pi_156763898
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:29 schreef Specularium het volgende:
De tegendemonstranten veroorzaakten daarna de nodige onrust rond het Vredenburg.
Toch vreemd dat in het eerste filmpje wat ik zag juist de Pegida mensen de aanvallen deden.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:33:15 #155
346939 Janneke141
pi_156763908
quote:

[..]

Nou, dan is het duidelijk waar de rekening voor de politie-inzet en eventuele schade naartoe mag.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:33:37 #156
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763913
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch vreemd dat in het eerste filmpje wat ik zag juist de Pegida mensen de aanvallen deden.
die ze niet hadden kunnen doen als ze op hun toegewezen plek waren gebleven. Je zou het uitlokking kunnen noemen
Twitch.tv/bensel15
pi_156763926
quote:

[..]

In het filmpje in post #2 ziet het er niet naar uit dat het de Antifa's waren die als eerste begonnen met geweld, zoals in het artikel wordt gesuggereerd. :?
pi_156763928
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:31 schreef Bensel het volgende:
Het is hetzelfde idee als een iemand een overvaller met geweld overmeesterd.
Nee dat is totaal iets anders want men geeft slechts een andere mening en de Pegida mensen hebben daar geen enkele schade van. Een fietser die door rood fietst mag je ook niet in elkaar slaan.
pi_156763942
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:33 schreef Bensel het volgende:

[..]

die ze niet hadden kunnen doen als ze op hun toegewezen plek waren gebleven. Je zou het uitlokking kunnen noemen
Toegewezen plek? :?

Volgens het artikel in de OP was de Pegida-bijeenkomst zelf ook illegaal.
pi_156763964
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:33 schreef Bensel het volgende:
Je zou het uitlokking kunnen noemen
Dat zou kunnen maar ik ben het niet gewend om onzin uit te kramen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:35:57 #161
346939 Janneke141
pi_156763973
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:34 schreef Igen het volgende:

[..]

De mars, niet de bijeenkomst.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:36:20 #162
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156763979
quote:

[..]

nee, ze mochten geen marsdemonstratie uitvoeren, maar hadden hadden gewoon toestemming om te demonstreren. Lees de OP maar eens goed na
Twitch.tv/bensel15
pi_156763994
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De mars, niet de bijeenkomst.
Ah ok.

Nou, mij maakt het verder ook niet uit. Hoe meer arrestaties en hoe duidelijker het wordt dat én Antifa én Pegida extreme groeperingen zijn waar je niks mee te maken moet willen hebben, hoe beter. ^O^
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:37:45 #164
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156764002
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is totaal iets anders want men geeft slechts een andere mening en de Pegida mensen hebben daar geen enkele schade van. Een fietser die door rood fietst mag je ook niet in elkaar slaan.
nee, maar kun je wel aanrijden en dan is de fietser schuldig. je vergelijking scoort een eigen doel ben ik bang.
Twitch.tv/bensel15
pi_156764008
quote:

[..]

In het filmpje in post #2 ziet het er niet naar uit dat het de Antifa's waren die als eerste begonnen met geweld, zoals in het artikel wordt gesuggereerd. :?
Misschien is daarvoor iets gebeurd wat niet gefilmd is.
Weet ook niet precies uit welke hoek de meeste arrestanten komen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:38:23 #166
346939 Janneke141
pi_156764013
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ok.

Nou, mij maakt het verder ook niet uit. Hoe meer arrestaties en hoe duidelijker het wordt dat én Antifa én Pegida extreme groeperingen zijn waar je niks mee te maken moet willen hebben, hoe beter. ^O^
Zullen we ons wel beperken tot het arresteren van mensen die geweld of vernielingen plegen, en niet omdat ze vinden wat ze vinden?
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:40:12 #167
78780 deedeetee
pi_156764040
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Okay in de hele wereld vrede, veiligheid en welvaart voor alle mensen dan.

Maar in elk geval is de grens dicht gooien niet mogelijk op korte termijn dus de grens dicht is ook geen oplossing voor de huidige toestroom van immigranten.
Ontmoedigen door zeer sobere voorzieningen. Pas de wet aan waardoor het verblijf hier niet meer aantrekkelijker is dan opvang/verblijf in de eigen regio dan blijven ze wel weg.
pi_156764054
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zullen we ons wel beperken tot het arresteren van mensen die geweld of vernielingen plegen, en niet omdat ze vinden wat ze vinden?
Uiteraard. Maar hier blijkt eens te meer dat van die simpele rechtse luitjes -die zich zogenaamd zorgen maken om de westerse beschaving- vaak zelf de handjes niet thuis kunnen houden.
pi_156764055
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:37 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, maar kun je wel aanrijden en dan is de fietser schuldig. je vergelijking scoort een eigen doel ben ik bang.
Dat is zelfs nog maar de vraag omdat de vraag ook gesteld zal worden waarom de automobilist de aanrijding niet heeft voorkomen en de kans is zelfs aanwezig dat de automobilist de schade moet vergoeden. Maar als jij daarmee wil beweren dat die Pegida mensen per ongeluk de aanval hebben ingezet ben je helemaal de weg kwijt.
pi_156764056
Nou, of het nu echt de schuld was van die tegendemonstranten :') . Op het moment dat die eerste spreker begon rolden ze een spandoek uit, waarna er een paar randfiguren op los begonnen te slaan.
Vrij snel opgelost door de politie, daarna weinig meer meegekregen van vechtpartijen. Op een gegeven moment nog een rookbommetje, maar die kwam van een of andere dreadlockhippie, niet van de I.S. demonstranten.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:41:58 #171
346939 Janneke141
pi_156764072
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar hier blijkt eens te meer dat van die simpele rechtse luitjes -die zich zogenaamd zorgen maken om de westerse beschaving- vaak zelf de handjes niet thuis kunnen houden.
Misschien moet je het artikel uit de post van Specularium nog een keertje lezen. Het zijn in dit geval de simpele linkse luitjes die het gedonder hebben veroorzaakt. Niet voor het eerst trouwens, de AFA kan (en wil) niets anders dan rellen.
pi_156764085
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien is daarvoor iets gebeurd wat niet gefilmd is.
Weet ook niet precies uit welke hoek de meeste arrestanten komen.
Nee hoor. Ik was erbij, op het moment dat het spandoek uitgerold werd ging het even los. Daarvoor was het erg rustig. Gewoon een paar doorgesnoven gasten die door het lint gingen.
pi_156764088
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel uit de post van Specularium nog een keertje lezen.
Misschien moet je het filmpje eens kijken.
pi_156764128
Meeste arrestanten zullen trouwens Antifa-figuren zijn, aangezien die een toegestane demonstratie hinderden. Tevens zullen een paar pro-pegida vechttokkies zijn gearresteerd, maar dat zullen er minder zijn. Het waren er ook maar een stuk of 5, 6 die er echt op klapten, en die renden daarna snel genoeg de straatjes in om weg te wezen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:45:40 #175
346939 Janneke141
pi_156764136
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien moet je het filmpje eens kijken.
Wat is er onduidelijk aan
quote:
Hoewel de gemeente poogde om de betogingen uit elkaar te houden, was een grote stoet Pegida-tegenstanders de bijeenkomst op het Vredenburg toch dicht genaderd. De Socialisten droegen spandoeken met leuzen als 'Pegida Lafaards' en 'Pegida Fascisten'.

De tegendemonstranten veroorzaakten daarna de nodige onrust rond het Vredenburg. Zo werden er rookbommen afgestoken en kwam het tot duw- en trekwerk in de menigte. De politie voerde vervolgens charges uit op de tegendemonstranten. De bereden politie dreef de onruststokers uit elkaar en het plein werd hermetisch afgesloten.
pi_156764157
Ik begreep ook dat de Pegida-club afkomstig was uit verschillende landen.
pi_156764187
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
Veel Duitsers, zag ook een stuk of wat Duitse vlaggen. Andere landen heb ik niet echt gezien, maar het lijkt me ook stug dat er veel Spanjaarden warmlopen voor een extreem-rechts Duits clubje in Utrecht.
pi_156764201
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
Waarschijnlijk uit Het Avondland (Europa dus) waar de A in Pegida voor staat.
pi_156764219
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Ah ja. Wat in een filmpje te zien is komt van Mars, omdat een journalist ergens iets anders schrijft.

Ja nee, goeie discussiebasis hoor.

Weet je wat, bekijk het verder ook maar, ik ga aan dit soort gehakketak ook helemaal geen tijd meer verspillen want je wil toch alleen maar geloven wat je wil geloven. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 18:51:02 ]
pi_156764230
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad dat verhaal klopt duidelijk niet of is niet volledig, als je dit filmpje bekijkt is dat overduidelijk.
http://t.co/1KoIY1pcPU
pi_156764235
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Veel Duitsers, zag ook een stuk of wat Duitse vlaggen. Andere landen heb ik niet echt gezien, maar het lijkt me ook stug dat er veel Spanjaarden warmlopen voor een extreem-rechts Duits clubje in Utrecht.
Laat die Duitsers lekker in hun eigen land demonstreren.
pi_156764250
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:49 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uit Het Avondland (Europa dus) waar de A in Pegida voor staat.
Uit meerdere landen afkomstig, en daar maar zo'n lage opkomst? Schiet niet echt op dan hé. :)
pi_156764254
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een aantal mensen willen ze graag weer verwelkomen om hier de cultuur te redden.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:52:29 #184
346939 Janneke141
pi_156764259
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ja. Wat in een filmpje te zien is komt van Mars, omdat een journalist ergens iets anders schrijft.

Ja nee, goeie discussiebasis hoor.

Weet je wat, bekijk het verder ook maar, ik ga aan dit soort gehakketak ook helemaal geen tijd meer verspillen. :{w
Het artikel van RTV Utrecht geeft het verslag van de politie en de lezing van de Burgemeester van de stad weer; oftewel het bevoegde gezag. Net een tikkeltje doorslaggevender dan een filmpje van twintig seconden vanuit één standpunt.

Begrijp me goed, ik heb niets op met de standpunten van beide partijen. Maar het is in dit geval vrij duidelijk waar de agressie zit, en die mogen daar eindelijk wel een keer de rekening voor krijgen.
pi_156764277
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een aantal mensen willen ze graag weer verwelkomen om hier de cultuur te redden.
Dat ging in de jaren '40 immers ook zo goed.
pi_156764334
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ging in de jaren '40 immers ook zo goed.
Maar nu zijn we voorbereid en zetten we lekker onze fiets op slot, die krijgen ze dit keer niet.
pi_156764337
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het artikel van RTV Utrecht geeft het verslag van de politie en de lezing van de Burgemeester van de stad weer; oftewel het bevoegde gezag. Net een tikkeltje doorslaggevender dan een filmpje van twintig seconden vanuit één standpunt.

Begrijp me goed, ik heb niets op met de standpunten van beide partijen. Maar het is in dit geval vrij duidelijk waar de agressie zit, en die mogen daar eindelijk wel een keer de rekening voor krijgen.
Nou, dat was wel duidelijk inderdaad. Zoals gezegd, ik was er bij. Antifa ontrolde een spandoek, Pegida begon er op los te slaan.

Waar de agressie zat is wel duidelijk dus.
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:58:37 #188
64288 Bensel
Ladderzat
pi_156764386
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dat was wel duidelijk inderdaad. Zoals gezegd, ik was er bij. Antifa ontrolde een spandoek, Pegida begon er op los te slaan.

Waar de agressie zat is wel duidelijk dus.
antifa dus? Aangezien zij daar helemaal niet hoorden te zijn?
Twitch.tv/bensel15
pi_156764440
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:58 schreef Bensel het volgende:

[..]

Je kent het verschil tussen agressie en het ontrollen van een spandoek niet?
pi_156764473
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:58 schreef Bensel het volgende:

[..]

Vreedzaam demonstreren is geen agressie he.

Ze mochten daar niet zijn, soit. Maar de agressie kwam gewoon van Pegida, die begonnen te vechten. En dat was echt niet omdat Antifa begon met geweld.
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:03:51 #191
346939 Janneke141
pi_156764502
Nee, de politie voerde charges uit op de tegendemonstranten omdat ze daar zo lekker vreedzaam stonden te wezen. Tuurlijk.
pi_156764518
Eerlijk is eerlijk, ik zou die kakkerlakken van antifa ook preventief uitschakelen.
Conscience do cost.
pi_156764526
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:03 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, de politie voerde charges uit op de tegendemonstranten omdat ze daar zo lekker vreedzaam stonden te wezen. Tuurlijk.
Duitse activisten hebben hier sowieso niets te zoeken.

Wat moet die Bachmann hier, die vuile nazi?
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:05:21 #194
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156764539
antifags :')
graag op anoniem
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:05:57 #195
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156764548
Niets nieuws onder de zon dus wat betreft de Antifa's.
pi_156764568
quote:
Nee, er werd wel gevochten van beide kanten, en daarna werden ook charges ingezet. Het was echter de Pegida-aanhang die begon met vechten, doordat ze begonnen in te trappen op wat mensen met spandoeken.
pi_156764578
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:04 schreef ems. het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik zou die kakkerlakken van antifa ook preventief uitschakelen.
Dat sowieso, daar zit ook genoeg tuig tussen.
pi_156764587
quote:
Nee omdat ze daar niet mochten zijn natuurlijk.
pi_156764601
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten die migranten lekker in eigen land blijven
pi_156764613
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duitse activisten hebben hier sowieso niets te zoeken.

Wat moet die Bachmann hier, die vuile nazi?
Een podium delen met die crimineel van de EDL uit Engeland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')