wat wil je dan wel? geen gezeik en je houden aan de eisen ongeacht persoonlijke situatie?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, de tendens is over de gehele breedte te merken; studenten die 10 jaar geleden een BNS zouden hebben gekregen moeten nu met alle geweld door de studie heen gesleept worden met extra opdrachten of opstellen als ze een tentamen niet halen.
Die rechten zijn niet alleen voorbehouden aan chronisch zieken.
Ik geef de chronisch zieke ook nergens de schuld van. Geloof me nou maar, ik leef ook echt wel heel erg met zo iemand mee. Het enige wat ik wel vind is dat hij/zij niet zou mogen teren op het werk van anderen en op die manier richting het behalen van een diploma wordt gebracht. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:15 schreef perro. het volgende:
[..]
eens. maar zoals chai al zei. de begeleider moet zijn werk gaan doen, is eigenlijk al te laat.
en dus kun je dit probleem niet alleen aan de chronisch zieke wijten, dat gebeurt hier wel en daar ageer ik tegen.
ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik geef de chronisch zieke ook nergens de schuld van. Geloof me nou maar, ik leef ook echt wel heel erg met zo iemand mee. Het enige wat ik wel vind is dat hij/zij niet zou mogen teren op het werk van anderen en op die manier richting het behalen van een diploma wordt gebracht. Niet meer en niet minder.
Jezus zeg, bij wijze van.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar toch schrijf je dat het voor jou anders zou zijn als zij met wetenschappelijk bewijs op de proppen komt... haar ergens geloven doe je misschien wel, maar haar ziekte daadwerkelijk serieus nemen doe je overduidelijk niet. "Echt" zieken mogen wat jou betreft immers wel meeliften
En dat maakt je dus een empathieloze teef. Sorry not sorry.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:26 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Jezus zeg, bij wijze van.Als iemand dood ligt te gaan door de kanker zou ik er meer begrip voor hebben dan iemand die eigenlijk niet veel anders doet dan de hele dag in bed liggen, maar niet echt een feitelijk iets heeft en alsnog moe is terwijl ze dus niet veel doet en de ziekte niet eens erkend is. Is MIJN fout, dat weet ik, maar ik ontwijk dat soort mensen dus het liefste.
Dat geloof ik ook. Wat het ook is, als je zo functioneert dan komt er iets niet goed. Nee, ik heb nog niet echt goed met haar gepraat. Mijn slb-er is heel leuk, maar heeft vanaf jaar 1 een beetje de mentaliteit dat we het zoveel mogelijk zelf moeten uitzoeken. Wat ik ook logisch vind.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:43 schreef perro. het volgende:
[..]
als dat echt zo is dan zal ze heus wel een serieuze aandoening hebben lijkt me.
al eens wat dieper en op een rustige manier met haarzelf over gehad, wederzijds begrip proberen te kweken?
en waarom is die begeleider zo passief? iemand met een aandoening heeft altijd wat meer begeleiding nodig ben ik bang.
al is (ook) mijn ervaring dat onderwijsinstellingen niet goed weten hoe ze dat aan moeten pakken. en dat is alweer 20 jaar geleden, ik had wel verwacht dat dat nu beter zou zijn?
Ehm, ja?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:22 schreef perro. het volgende:
[..]
wat wil je dan wel? geen gezeik en je houden aan de eisen ongeacht persoonlijke situatie?
En als de mensen die niet slim genoeg zijn geen opleiding kunnen afmaken en vervolgens niet kunnen werken omdat er heel veel laaggeschoolden zijn ?quote:en als de chronisch zieken dan geen opleiding meer kunnen afmaken en vervolgens niet kunnen werken omdat laaggeschoold vaak fysiek en dus te zwaar is en voor betere functies geen kans maken?
Maak het hogere onderwijs weer wat het was: niet voor iedereen weggelegd.quote:zeg het maar. wat jouw voorstel is om dit soort situaties op te lossen danwel te voorkomen.
Die mensen die niet mee kunnen houden de schijn maar voor een bepaalde tijd op.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:22 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben eigenlijk verbaasd dat mensen in dit topic denken dit niet straks op de werkvloer tegen te komen. Zoals zo vaak gezegd, mensen gaan er niet direct uitgewerkt worden omdat jij aangeeft dat iemand zijn werk niet doet, jij gaat er zelf voor moeten zorgen dat ondanks iemand zijn werk misschien wel, misschien niet goed doet het project toch af komt.
Neem dat nou mee uit dit topic, dan kom je al een aardig eindje in de buurt van dat HBO niveau, dan dat je blijft hangen in de MBO mentaliteit van het wijzen naar anderen.
Maar wát? Dat ik dit soort type mens bewust ontwijk? Of dat ik het moeilijk vind om mee te gaan om zo iemand te helpen? Ik zei trouwens laatst nog tegen een vriendin dat het maar goed is dat ik geen psychologie ben gaan studeren, want daar heb ik heel lang geleden weleens aan gedacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat maakt je dus een empathieloze teef. Sorry not sorry.
Alleen omdat jij die mensen niet serieus neemt voor de last die zij ervaren wil niet zeggen dat ze overdrijven of faken of wat dan ook.
misschien kun je daar eens mee beginnen. nu bestaat er frustratie en onbegrip bij je wat niet hoeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:31 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook. Wat het ook is, als je zo functioneert dan komt er iets niet goed. Nee, ik heb nog niet echt goed met haar gepraat. Mijn slb-er is heel leuk, maar heeft vanaf jaar 1 een beetje de mentaliteit dat we het zoveel mogelijk zelf moeten uitzoeken. Wat ik ook logisch vind.
Ik denk dat het heel moeilijk is voor onderwijsinstellingen, eigenlijk moet je zulke mensen bij elkaar in een klas zetten of zo. Allemaal zelfde tempo en wederzijds begrip.
Het probleem is dat de school elk jaar behoorlijke knaken voor haar ontvangt, en nog meer als ze dat diploma in d'r handen geduwd krijgt. De school heeft er dus geen baat bij mensen weg te sturen, hoe ziek, zwak misselijk of achtergesteld dan ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:31 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook. Wat het ook is, als je zo functioneert dan komt er iets niet goed. Nee, ik heb nog niet echt goed met haar gepraat. Mijn slb-er is heel leuk, maar heeft vanaf jaar 1 een beetje de mentaliteit dat we het zoveel mogelijk zelf moeten uitzoeken. Wat ik ook logisch vind.
Ik denk dat het heel moeilijk is voor onderwijsinstellingen, eigenlijk moet je zulke mensen bij elkaar in een klas zetten of zo. Allemaal zelfde tempo en wederzijds begrip.
een basisinkomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ehm, ja?
[..]
En als de mensen die niet slim genoeg zijn geen opleiding kunnen afmaken en vervolgens niet kunnen werken omdat er heel veel laaggeschoolden zijn ?
[..]
Maak het hogere onderwijs weer wat het was: niet voor iedereen weggelegd.
Dat is zo.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:36 schreef perro. het volgende:
[..]
en nogmaals, ik vind dat de meeste schuld bij de slber ligt. leuk dat zelfstandige maar iemand met een beperking heeft vrijwel altijd een vorm van begeleiding nodig. en dat lijkt me de taak van de slber.
Het gaat niet om mee helpen. Het gaat om je gedachtegang. Als jij bij je eerste kennismaking meteen wl denkt: nou die moeten we ontwijken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:35 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Maar wát? Dat ik dit soort type mens bewust ontwijk? Of dat ik het moeilijk vind om mee te gaan om zo iemand te helpen? Ik zei trouwens laatst nog tegen een vriendin dat het maar goed is dat ik geen psychologie ben gaan studeren, want daar heb ik heel lang geleden weleens aan gedacht.
Je kan je tegenwoordig online inschrijven. Het beginnen is dus niet zo lastig. Je doelt denk op het meedoen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat niet om mee helpen. Het gaat om je gedachtegang. Als jij bij je eerste kennismaking meteen wl denkt: nou die moeten we ontwijken.
Beeld jezelf haar situatie eens in. Denk je niet dat het voor een chronisch ziek iemand lastig is om überhaupt met eennstudie te beginnen? In bed liggen is de makkelijkste optie maar daar kiest ze niet voor.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan je tegenwoordig online inschrijven. Het beginnen is dus niet zo lastig. Je doelt denk op het meedoen.
Voortaan gewoon maar diploma's verstrekken aan iedereen die er eentje wil hebben, wel zo eerlijk! Standaard natuurlijk op universitair niveau en behorende bij studies die op de arbeidsmarkt het meeste rendement opleveren, maar eentje naar keuze mag ook. Basisdiploma, here we come!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ehm, ja?
[..]
En als de mensen die niet slim genoeg zijn geen opleiding kunnen afmaken en vervolgens niet kunnen werken omdat er heel veel laaggeschoolden zijn ?
[..]
Maak het hogere onderwijs weer wat het was: niet voor iedereen weggelegd.
Wees nou eens eerlijk: dat valt in de kern toch niet anders uit te leggen dan dat je haar en/of haar klachten niet gelooft of dat jij op zijn minst het idee hebt dat zij "stiekem" toch enige invloed op die klachten heeft?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:26 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Jezus zeg, bij wijze van.Als iemand dood ligt te gaan door de kanker zou ik er meer begrip voor hebben dan iemand die eigenlijk niet veel anders doet dan de hele dag in bed liggen, maar niet echt een feitelijk iets heeft en alsnog moe is terwijl ze dus niet veel doet en de ziekte niet eens erkend is. Is MIJN fout, dat weet ik, maar ik ontwijk dat soort mensen dus het liefste.
Ik kan mij wel voorstellen dat iemand daar meteen voor uit komt om misverstanden te voorkomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Hoi, ik ben Bloem en ik heb een rugzakje!"
Ja, snap ik! Vind het ook best erg dat ik mensen meteen afschrijf, maar maak voor mezelf dan toch een soort screening. En bij haar dacht ik hell no. Maar er zijn ALTIJD mensen die zich meteen op dit soort mensen storten, dus dat scheelt weer.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat niet om mee helpen. Het gaat om je gedachtegang. Als jij bij je eerste kennismaking meteen wl denkt: nou die moeten we ontwijken.
Beeld jezelf haar situatie eens in. Denk je niet dat het voor een chronisch ziek iemand lastig is om überhaupt met eennstudie te beginnen? In bed liggen is de makkelijkste optie maar daar kiest ze niet voor.
Bijna kwalijk te noemen, bijna.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het probleem is dat de school elk jaar behoorlijke knaken voor haar ontvangt, en nog meer als ze dat diploma in d'r handen geduwd krijgt. De school heeft er dus geen baat bij mensen weg te sturen, hoe ziek, zwak misselijk of achtergesteld dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |