Bewijs geleverd: chronisch zieken zijn luiquote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb als docent vorig jaar een groepje begeleid met 1 chronisch zieke erin. Vaak gevraagd of de samenwerking en de voortgang niet teveel gehinderd werd. Nee hoor, ging prima. Aan het eind van het verhaal kregen ze allemaal een onvoldoende, project was zeeer oppervlakkig uitgevoerd.
En dan zie je ze dus allemaal terug, behalve die chronisch zieke (die ging wat anders doen) en toen hebben ze uitstekend werk verricht.
Ik geloof haar dat ze altijd moe is en dat alles teveel is. Echt waar.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:13 schreef Forbry het volgende:
Met deze post geef je opeens eigenlijk aan dat je dit meisje gewoon niet gelooft/haar ziekte niet serieus neemt en dát vind ik wel heel lullig
Ik overdrijf niet. Als deze situatie het geval niet was, had ik het topic niet geopend. Het project haalt ze door andere mensen, zelf doet ze niet zoveel vanwege ziek zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:35 schreef perro. het volgende:
eenzijdigheid troef. interpretatie van ts lijkt me enigszins overdreven.
iedereen heeft een aandeel. de chronisch zieke zal iets meer moeten geven, de anderen zullen daar rekening mee moeten houden en evt wat ondersteunen, en die slb'er moet zijn werk eens gaan doen en dit alles goed begeleiden.
stellen dat de zieke alles haalt op zieligheid terwijl ze niets uitvoert is erg makkelijk. vind ik.
niet meekunnen vanwege een chronische ziekte is ook wat anders dan te dom zijn.
Er is in principe wel ontdekt wat ze heeft, alleen is de ziekte (nog) geen feit. Er is o.a. geen oorzaak aan te wijzen en dat maakt het moeilijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ze niet weten wat het is betekend natuurlijk niet dat ze niks heeft, alleen dat ze dus nog niet ontdekt hebben wat er mis is.
als dat echt zo is dan zal ze heus wel een serieuze aandoening hebben lijkt me.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:38 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet. Als deze situatie het geval niet was, had ik het topic niet geopend. Het project haalt ze door andere mensen, zelf doet ze niet zoveel vanwege ziek zijn.
Wat is je punt nou? Chronisch zieken verpesten het voor de rest?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:11 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb als docent vorig jaar een groepje begeleid met 1 chronisch zieke erin. Vaak gevraagd of de samenwerking en de voortgang niet teveel gehinderd werd. Nee hoor, ging prima. Aan het eind van het verhaal kregen ze allemaal een onvoldoende, project was zeeer oppervlakkig uitgevoerd.
En dan zie je ze dus allemaal terug, behalve die chronisch zieke (die ging wat anders doen) en toen hebben ze uitstekend werk verricht.
Ze heeft een heel zwaar leven?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:36 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik geloof haar dat ze altijd moe is en dat alles teveel is. Echt waar.
Maar toch schrijf je dat het voor jou anders zou zijn als zij met wetenschappelijk bewijs op de proppen komt... haar ergens geloven doe je misschien wel, maar haar ziekte daadwerkelijk serieus nemen doe je overduidelijk niet. "Echt" zieken mogen wat jou betreft immers wel meeliftenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:36 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Ik geloof haar dat ze altijd moe is en dat alles teveel is. Echt waar.
Ach rot op. Alsof er geen aanstellers bestaan in deze wereld. Ik ben er zat van tegengekomen in mijn leven. Allemaal heeeeel zielig. Grappig dat de mensen die echt iets hadden eigenlijk nooit zielig deden. Die bikkelden erop los en wilden geen medelijden.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:53 schreef perro. het volgende:
[..]
precies. dus wellicht kunnen alle waardeoordelen in dit topic achterwege blijven.
nee hoor. ik vind het alleen wat makkelijk gesteld.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ach rot op. Alsof er geen aanstellers bestaan in deze wereld. Ik ben er zat van tegengekomen in mijn leven. Allemaal heeeeel zielig. Grappig dat de mensen die echt iets hadden eigenlijk nooit zielig deden. Die bikkelden erop los en wilden geen medelijden.
Maar natuurlijk ben ik nu de onethische botte hork...
"Hoi, ik ben Bloem en ik heb een rugzakje!"quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:56 schreef Radioheader het volgende:
Ik snap TS eigenlijk wel, ook het voorval bij het voorstelrondje. Je hoeft niet aan liefdadigheid te doen.
Hoezo is dat anders? De uitkomst is hetzelfde; een student welke niet voldoet aan de eisen en verwachtingen gesteld door de studie, door de capaciteiten die zij ontbeert.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:35 schreef perro. het volgende:
niet meekunnen vanwege een chronische ziekte is ook wat anders dan te dom zijn.
wellicht wel als er wat begeleiding/ondersteuning is, dus het is wel degelijk anders.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo is dat anders? De uitkomst is hetzelfde; een student welke niet voldoet aan de verwachten door de capaciteiten die zij ontbeert.
Je moet ook eerst zijn afgekeurd voor een uitkering. EN zoals ik al aangaf is het prima om een beetje rekening te houden, niet om alles op te lossen voor zo'n freerider.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 22:57 schreef perro. het volgende:
[..]
nee hoor. ik vind het alleen wat makkelijk gesteld.
daarbij. als we zo gaan redeneren kan iedereen wel stoppen met zeiken op uitkeringsgerechtigden. want blijkbaar hebben we geen zin om chronisch zieken hier en daar wat te helpen als ons dat tekort doet.
met stigmatiseren schiet niemand wat op en valt ook niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je moet ook eerst zijn afgekeurd voor een uitkering. EN zoals ik al aangaf is het prima om een beetje rekening te houden, niet om alles op te lossen voor zo'n freerider.
Ziek zijn is kut, alsnog hoo rje niet je diploma kado te krijgen. Maar deze denkfout wordt wel vaker gemaakt in de Nederlandse zieligheidsindustrie.
Ondersteuning in de vorm van mensen die het werk voor haar uit handen nemen bedoel je? Want dat is wat er hier namelijk aan de hand is; zij onttrekt zich aan de hoeveelheid werk die het projectteam moet opbrengen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:06 schreef perro. het volgende:
[..]
wellicht wel als er wat begeleiding/ondersteuning is, dus het is wel degelijk anders.
ja daag, die teloorgang van het niveau kun je niet op het bordje van chronisch zieken leggen, maar aan de lamme mentaliteit van tegenwoordig. bij iedereen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ondersteuning in de vorm van mensen die het werk voor haar uit handen nemen bedoel je? Want dat is wat er hier namelijk aan de hand is; zij onttrekt zich aan de hoeveelheid werk die het projectteam moet opbrengen.
De studie stelt eisen, een ieder die de studie doet moet in staat zijn op eigen houtje aan de eisen te voldoen. Jouw insteek is waarom het onderwijs in Nederland zo tanende is; in plaats van vast te houden aan deze eisen, verlagen we de drempel en zorgen er zo voor dat diploma's minder waard worden.
Met een beetje begeleiding/ondersteuning is ook helemaal niks mis. Ik vind het bijvoorbeeld geen enkel probleem als een chronisch ziek iemand wat langer de tijd krijgt om zijn/haar studie af te ronden. Met meeliften met anderen/het anderen lastiger maken is echter wel iets mis. Behalve dat dat simpelweg nogal unfair voor die anderen is, moet een diploma garant kunnen staan voor het hebben van bepaalde kennis en capaciteiten en dat kan op die manier niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:06 schreef perro. het volgende:
[..]
wellicht wel als er wat begeleiding/ondersteuning is, dus het is wel degelijk anders.
als we dat als maatschappij niet willen prima, maar dan moet je de consequenties accepteren en daar dan ook niet meer over zeuren. maar het is nooit goed, behalve achter de eigen voordeur. tja.
eens. maar zoals chai al zei. de begeleider moet zijn werk gaan doen, is eigenlijk al te laat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Met een beetje begeleiding/ondersteuning is ook helemaal niks mis. Ik vind het bijvoorbeeld geen enkel probleem als een chronisch ziek iemand wat langer de tijd krijgt om zijn/haar studie af te ronden. Met meeliften met anderen/het anderen lastiger maken is echter wel iets mis. Behalve dat dat simpelweg nogal unfair voor die anderen is, moet een diploma garant kunnen staan voor het hebben van bepaalde kennis en capaciteiten en dat kan op die manier niet.
Dat doe ik dan ook niet, de tendens is over de gehele breedte te merken; studenten die 10 jaar geleden een BNS zouden hebben gekregen moeten nu met alle geweld door de studie heen gesleept worden met extra opdrachten of opstellen als ze een tentamen niet halen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 23:12 schreef perro. het volgende:
[..]
ja daag, die teloorgang van het niveau kun je niet op het bordje van chronisch zieken leggen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |