Inderdaad. Sta zelf ook nog op nul. En nog geen ambities in die richting. Maar soms lijkt het alsof iedereen hier elk weekend even een marathon weg knalt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:50 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Nog altijd meer als vele in dit topic.....
Lijkt natuurlijk ook maar zo, de voorbereiding voor de M duurt langer als voor andere wedstrijden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:58 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Inderdaad. Sta zelf ook nog op nul. En nog geen ambities in die richting. Maar soms lijkt het alsof iedereen hier elk weekend even een marathon weg knalt.![]()
Heb veel respect voor de marathon voorbereidingen (de old school versie dan, van een paar maanden met van die verrekte lange 30+ loopjes erin, alleen, zonder publiek, door weer en wind)
Het was je onderhand al duidelijk, maar inderdaad 3'30 op 1100m, dus 3'15 het tempo. Was tijdens de training nog aan het rekenen, met moeite, maar had dus 3'35 moeten zijn op 1100m. Training is wel geslaagd gelukkig, maar was goed pittig! Inderdaad gewoon op 3k tempo ofzo, gekkenhuis. Maar ging me toch beter af dan ik vantevoren dacht. Meeste ging zelfs nog ietsje sneller.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:54 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Wat betekent overigens het tempo tussen haakjes? De bedoeling is 3'30, maar als je echt zin hebt dan mag je ook 3'15? Vind dat laatste tempo dan wel erg hard trouwens: 3km-tempo (denk ik) op intervallen van 1100m.
Succes
Snoeiharde tempo'squote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:26 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Het was je onderhand al duidelijk, maar inderdaad 3'30 op 1100m, dus 3'15 het tempo. Was tijdens de training nog aan het rekenen, met moeite, maar had dus 3'35 moeten zijn op 1100m. Training is wel geslaagd gelukkig, maar was goed pittig! Inderdaad gewoon op 3k tempo ofzo, gekkenhuis. Maar ging me toch beter af dan ik vantevoren dacht. Meeste ging zelfs nog ietsje sneller.Wel erg blij met de 4' rust!
https://www.strava.com/activities/409377061/laps
Welke M?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Lijkt natuurlijk ook maar zo, de voorbereiding voor de M duurt langer als voor andere wedstrijden.
Later als ik groot en sterk ben wil ik ook wel een M lopen. Staat er al 1 hoog op het lijstje, maar eerst de HM maar eens een keer of 15 (en binnen de 1:50) lopen
Ik heb zo'n tempo uberhaupt nog nooit gehaald...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:39 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Snoeiharde tempo's![]()
Echt knap dat je deze intervallen zo kan lopen. Ik moet er niet aan denken om 1100m tijdens een training op 3-5km tempo te moeten doen. Laat staat 6 keer!
www.mar-athon.nl en 3:59:59quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:13 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Welke M?
En wanneer ben je klaar voor een M vind je? Als je een HM onder de 1:50 kan lopen? En wat is dan je streeftijd op de M?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
De oude trainers op onze club zeiden: Als je gemakkelijk 4 HM's onder 1u50 binnen een jaar loopt, kun je beginnen aan een marathonvoorbereiding.
Maar dat gaat tegenwoordig niet meer....bijna iedereen wil zo snel mogelijk een marathon hebben gelopen
Toch lijkt me dat wel een goede richtlijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
De oude trainers op onze club zeiden: Als je gemakkelijk 4 HM's onder 1u50 binnen een jaar loopt, kun je beginnen aan een marathonvoorbereiding.
Maar dat gaat tegenwoordig niet meer....bijna iedereen wil zo snel mogelijk een marathon hebben gelopen
Ik heb pas 1 HM gelopenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
Jij loopt er 4 en dan heb je in totaal nog steeds maar 1 uur 50 gelopenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:21 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik heb pas 1 HM gelopen. In 4 jaar.
Waarom is de absolute snelheid bepalend? Of is hij van de garde "marathon boven 4 uur is geen hardlopen"?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
Een tijd eraan verbinden lijkt me niet nodig, maar gemakkelijk een paar HM's in een jaar lopen, is een goede indicatie dat je klaar bent voor de marathon. Ik heb me er ook aan gehouden (ik had er toen een stuk of 20 gelopen geloof ikquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
Dat was inderdaad via de oude gedachte. Ik begreep zelfs dat ze in den beginne een tijd boven de 3 uur al onzin vondenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarom is de absolute snelheid bepalend? Of is hij van de garde "marathon boven 4 uur is geen hardlopen"?
Owquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:17 schreef YUR het volgende:
Denk dat TU terrein plek zat heeft. Anders kun je de auto vast kwijt in de wijk rechts voor het station. Dus de Kennedylaan afrijden en net voor het station rechts in die wijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:02 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je staat erin.
Ik kom vanaf het Oosten, dus dan via de Kennedylaan naar de lieve vrouwestraat zo te lezen op de site? Zie nergens hoelaat die bij de TU verder dicht gaat. (ja als hij vol is sowieso, maar anders?)
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat was inderdaad via de oude gedachte. Ik begreep zelfs dat ze een tijd boven de 3 uur al onzin vonden
Ik denk dat meer dan 4 uur rennen gewoon extreem zwaar is voor je lijf en zelfs 'gevaarlijk' mits je niet enigszins goed op je voeding en hydratatie let.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarom is de absolute snelheid bepalend? Of is hij van de garde "marathon boven 4 uur is geen hardlopen"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |