abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156667014
Ik heb het gehad voor vandaag, even de luieremmer ophalen kostte meer energie dan gepland. Voorraadkast komt morgen wel :Z .

Kheb wel de droger uitgetest (jippie! Ik heb een droger gekregen van O+ ). Ideaal zeg! Waarom heb ik niet eerder zo'n ding aangeschaft.

En nu zit ik na te denken over 't woord "strippen". Wat een stom woord eigenlijk. :')
pi_156667543
Over drogers gesproken, is dat echt noodzakelijk? Of kom je met een droogrekje ook wel vooruit? :+
pi_156667627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:58 schreef bloes85 het volgende:
Over drogers gesproken, is dat echt noodzakelijk? Of kom je met een droogrekje ook wel vooruit? :+
Zonder droger red je het wel hoor. Niet dat ik ooit nog zonder wil :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156667692
quote:
Noodzakelijk niet denk ik, wel handig!
En de kraam-intaker gaf hier aan dat je wel een extra rek nodig hebt ivm extra was als je het daar mee wil doen.

Maar, de overweging voor een droger hier is dat was buiten, in de winter, slecht droogt. En ook in huis duurt het hier erg lang; wasrekken staan hier op zolder en daar is geen verwarming. Ik zet dus straks een rek beneden (maar daar moet ik dan steeds tegenaan kijken, geen fan van) en voor handdoeken etc kan ik de droger gebruiken.
pi_156667730
Goedgekeurd door de vk trouwens. Keurig geprint dossier meegekregen voor de gyn over anderhalve week. Ik ben benieuwd.. Ze meende zelfs dat de baby al een beetje ingedaald is.
pi_156667769
quote:
Ja hoor. Het lukt ons met een droogrek in een klein appartement. In de kraamweek gaat het beddengoed wel naar de wasserette, anders is het huis zo vol met mensen en was.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:30:48 #37
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156668139
Hier 2 kinderen en geen droger, gaat prima. Wel 2 wasrekken, een grote en een kleine, passen 2,5 trommels was aan. Ik had wel het geluk dat mijn kraamweek in augustus was natuurlijk, de was was op zolder binnen 5 uur droog.

Oh, en elke dag bed verschonen deed ik (en de kraam) niet aan. Ik zweette niet overmatig, en af en toe luchten vind ik ook voldoende. Ik lag trouwens niet in bed in mijn kraamweek (alleen s nachts ;)), voelde me prima, dus was veel beneden. Dat maakt natuurlijk ook wel verschil...
pi_156668223
Hier geen zolder dus droger echt nodig om niet altijd in elke deuropening was te hebben hangen..

Bluh hangdag met koortskleuter.. Zit zo te twijfelen wat ik morgen/vrijdag doe qua werk. Ziekmelden dan voel ik mij enorm schuldig. Maar het vaatdoekgehalte is erg hoog vandaag. Bloeddruk was vanmorgen weer 85/50
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156668520
High five Kuukske! Hier ook een sticker :) En het hoofdje zat al helemaal in 't bekken :o Had al zo'n vermoeden (meer ademruimte en minder maagzuur) Ze kon nog even 't hartje niet vinden wegens het getrappel van mini O+ Ook naar 't bevalplan gekeken, ze vond 't 'n goed plan. Alleen over het spontaan geboren laten worden van de placenta zei ze dat dat vaak niet lukt dus dat ze dan wat duwen en trekken. Heb gezegd dat ik 't toch echt eerst even op z'n beloop wil laten en dat we tzt wel besluiten. Maar al met al een lekker ontspannen bezoekje.

Nog anderhalve week les, dan heb ik ook 'verlof' Kijk er zo naar uit :@

Och vaatLamb-je met koortskleuter :* Waarom voel je je schuldig als je je ziek meld?
pi_156668971
Hoop geregel met vervanging en zulks... En niet echt ziek ziek..
Ws als ik in actie kom gaat wel, tot ik weer ga zitten ;)

Stickers! Fijn!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156669091
Ik heb een droger maar daar gaan eigenlijk alleen beddengoed en handdoeken in. Dus zonder gaat prima :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156669108
Wij doen echt super veel met de droger, zou dan ook niet meer zonder willen. Er is eerlijk gezegd weinig dat er niet in gaat...
Het zal vast geen vereiste zijn, maar handig, jazeker.

Hier de dingen gedaan die ik zou doen. En mijn lijstje wordt steeds korter. :+

Vanmiddag met de boodschapjes ook wat goudreinetten gehaald, dus een dezer dagen staat hier een appeltaart in de oven. :9~
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:34:24 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156669436
Wij hebben nu een droger te leen sinds juni en hij is nog niet gebruikt omdat in de zomer alles supersnel droogt op zolder idd.

Maar ik denk dat ik er deze winter wel erg op gesteld raak O+
pi_156669629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:36 schreef Lamb29 het volgende:
Hier geen zolder dus droger echt nodig om niet altijd in elke deuropening was te hebben hangen..

Bluh hangdag met koortskleuter.. Zit zo te twijfelen wat ik morgen/vrijdag doe qua werk. Ziekmelden dan voel ik mij enorm schuldig. Maar het vaatdoekgehalte is erg hoog vandaag. Bloeddruk was vanmorgen weer 85/50
Bloeddruk-boks. Hier hetzelfde.
Balen van de hangdag. Kijk aan hoe het morgenochtend gaat anders?
pi_156669896
Lamb :*

Hier ook een droger, gekregen van mijn oma toen ik zwanger was van mijn oudste. Handig maar toen niet per se noodzakelijk. Mijn wasmachine stond toen beneden in de bijkeuken, het was dus in de zomer 3 meter lopen om de was lekker buiten te hangen. Ik hou van buitenwas O+
Maar goed, met 2 kinderen werd het steeds handiger om alles gewoonweg in de droger te mikken, en toen we verhuisden kwam de wasmachine op zolder te staan op onze slaapkamer. Nu ben ik er wel erg blij mee. Echt een luxe-item, maar wel een hele fijne en praktische O+

Bloesem! Yay voor je sticker!
Voor het geboren worden van de placenta, je kunt eventueel ook gehurkt je placenta eruit persen. Dat ding moet dezelfde weg afleggen als de baby, dus in een soort bochtje moet ie. Plat op je rug is dat inderdaad moeilijk(er) om zelf voor elkaar te krijgen net als een baby..., in gehurkte positie helpt de zwaartekracht een handje en kun je hem er vrij gemakkelijk uitwerken.
:)
pi_156670184
Bij mij glibberde hij er gewoon zo uit na een minuut of vijf :P ieuw, ranzig gevoel
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156670573
ja, die kwam er meteen achteraan... heb ook niks gemerkt van een injectie of iets.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156670652
Dat is goed om te horen en in gedachten te houden. Ik hoef niet zo nodig gesjor en getrek. Ook de 'we houden je placenta alleen wat op spanning door licht aan de navelstreng te trekken' vond ik wat invasief klinken ;) Ik kan 't dus met een gerust hart zelf proberen/doen. Thanks dames voor de info :)
pi_156670704
Hier kwam de placenta ook twee keer uit zichzelf binnen 5-10 minuten. Ik geloof dat de vk me de tweede keer zelfs eerst heel netjes vroeg of ik die spuit wilde. Toen ik antwoordde dat ik het eerst even wilde afwachten of ie zelf kwam was dat prima.
pi_156671180
quote:
11s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:45 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Bloeddruk-boks. Hier hetzelfde.
Balen van de hangdag. Kijk aan hoe het morgenochtend gaat anders?
Lekker hè }:| Heb echt het idee dat ik een vissekom op mijn kop heb de hele dag.

En idd.. Denk dat ik morgenvroeg maar beslis weer. Mij kennende hijs ik mijzelf toch weer op de fiets en halverwege de ochtend heb ik spijt :Y)
Nog 2 weken en dan is het herfstvakantie!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_156671424
Lamb, ik zou het even rustig aan doen. Je lijf kan nu toch wat minder aan dan normaal.

Placenta hier duurde anderhalf uur, met injectie en veel trekken aan de navelstreng en duwen op mn buik (auw!). Ambulance stond al klaar om naar t ziekenhuis te gaan voor verwijdering, toen ie er uiteindelijk toch uit kwam. Hoop dat dat deze keer makkelijker gaat!

En wat het strippen betreft: ze kunnen het beter manueel loswroeten noemen. Niet fijn, maar ik wilde kosten wat kost een inleiding voorkomen, Dus hier gestript met 41+5.
pi_156672097
Bloesem, Fijn dat de verloskundige je plan wel zag zitten en je weer een sticker hebt!

Mignonne, bedankt voor de tip van het gehurkt proberen de placenta geboren te laten worden! Ga ik ook in mijn achterhoofd houden.

Soms voel ik me ineens heel alternatief met mijn ideeën omtrent de bevalling terwijl het eigenlijk alleen maar neer komt op niet zomaar handelen omdat het nou eenmaal zo in een protocol staat i.p.v. kijken wat nodig is. :@
pi_156672246
quote:
11s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:51 schreef fysio-tje het volgende:
Bloesem, Fijn dat de verloskundige je plan wel zag zitten en je weer een sticker hebt!

Mignonne, bedankt voor de tip van het gehurkt proberen de placenta geboren te laten worden! Ga ik ook in mijn achterhoofd houden.

Soms voel ik me ineens heel alternatief met mijn ideeën omtrent de bevalling terwijl het eigenlijk alleen maar neer komt op niet zomaar handelen omdat het nou eenmaal zo in een protocol staat i.p.v. kijken wat nodig is. :@
Ahjoh ik bén heel alternatief en aan deze kant van de regenboog is 't ook heel leuk ;)

Volgens komt het krijgen van een kindje met heel veel gevoel en zo lang je daar binnen jezelf grond voor vind, heb je geen enkele reden om aan jezelf te twijfelen, protocol of geen protocol :*
pi_156673897
Hoi!

O+

15 juni! Poging trois!
pi_156673970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:49 schreef Svane het volgende:
Hoi!

O+

15 juni! Poging trois!
Ik vind t heel tof om jou hier te zien posten. Deze blijft plakken en dan wordt t net zo'n mooierd als je oudste! O+
pi_156674117
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik vind t heel tof om jou hier te zien posten. Deze blijft plakken en dan wordt t net zo'n mooierd als je oudste! O+
Superlief! Hopelijk zit ik hier lekker lang. En jij ook gauw, en dan ook lang! O+
pi_156674299
|

We lijmen je gewoon vast hier! O+
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:03:02 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156674322
Welkom Svane O+
pi_156674454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:49 schreef Svane het volgende:
Hoi!

O+

15 juni! Poging trois!
Plakkerdeplakplaksuperplakpowers voor jou!
pi_156674696
En ook voor hier nog even het meest recente bewijs op een rij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')