Ah, dat is best stevig ja. 96 pagina's is een lange preview trouwens.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zijn slechts de eerste 96 paginas, het boek kan je via amazon.de bestellen, is vakliteratuur, dus prijzig, 106,47
wellicht kan je een PDF vinden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah, dat is best stevig ja. 96 pagina's is een lange preview trouwens.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:43 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Hier gaat het na dag drie elke keer weer mis. Binnenkort weer eens proberen.
Gewoon door gaan hoor! T is wat koud in huis en soms duurt t überhaupt wat langer.quote:Op woensdag 9 december 2015 18:48 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
T/m dag 3 leek het de goede kant op te gaan, maar nu al 2 dagen geen activiteit op een enkele bubbel na.
Kan ik hier nog pannenkoeken mee maken of zo? Ik heb moeite met dingen weggooien.![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 december 2015 18:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
En van t deel dat je elke keer weg gooit met verversen kan je inderdaad pannenkoeken bakken http://uitdekeukenvanarde(...)t-zuurdesem.html?m=1
Ik had precies hetzelfde met mijn desemstarter! De eerste drie dagen ontzettend veel activiteit, daarna nagenoeg niks meer. Maar naar een ruime week was hij weer heel actief, en dat is hij nog steeds. Volhouden dus!quote:Op woensdag 9 december 2015 18:48 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
T/m dag 3 leek het de goede kant op te gaan, maar nu al 2 dagen geen activiteit op een enkele bubbel na.
Kan ik hier nog pannenkoeken mee maken of zo? Ik heb moeite met dingen weggooien.![]()
[ link | afbeelding ]
Dat!quote:Op woensdag 9 december 2015 18:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Gewoon door gaan hoor! T is wat koud in huis en soms duurt t überhaupt wat langer.
Ik heb Larousse brood aangeschaft en ben gister begonnen met desemstarter. Hij is alleen echt lang niet zo vloeibaar als op de foto's. 20 gr. roggemeel en 20 gr. water plus 5 gr. vloeibare honing gebruikt, zoals aangegeven in het recept.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nog een snel fotootje van de binnenkant van m'n baguette![]()
[ afbeelding ]
Misschien kan je het aan pietverdriet vragen?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Geen broodvraag, maar wel een bakvraag, en ik hoop eigenlijk dat iemand hier 't wel eens gedaan heeft: spekkoek.
Ik heb onlangs voor 't eerst spekkoek gemaakt. Normaal zou ik het gewoon zelf halen, want het is een kutklus die je eigenlijk niet eens nog beter kunt doen dan die van de toko.. máááár.... hier (UK) kun je geen spekkoek halen![]()
Dus.. Zelfgemaakt. De smaak en de laagjes: prima. Erg lekker, prima te nassen en zag er ook goed uit met goed gedefinieerde laagjes. Echter: hij zakt in als een mo-fo bij het afkoelen. Doet aan de smaak en textuur verder niets onder, maar het ziet er een stuk minder aantrekkelijk uit. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan doen om dit te minimaliseren of voorkomen?
wat een mini hoeveelhedenquote:Op zondag 13 december 2015 09:09 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb Larousse brood aangeschaft en ben gister begonnen met desemstarter. Hij is alleen echt lang niet zo vloeibaar als op de foto's. 20 gr. roggemeel en 20 gr. water plus 5 gr. vloeibare honing gebruikt, zoals aangegeven in het recept.
Recept van Levine?quote:Op zondag 13 december 2015 09:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een mini hoeveelheden![]()
Ik ben ook bezig met zuurdesem (zonder resultaat nog steeds) maar gelijke delen rogge en water geeft bij mij geen soep zoals in filmpje maar deeg-achtige substantie
Weinig mis mee hoor. De activiteit kan wisselen. Hoe ruikt het, hoe vaak voer je het, hoe bewaar je het?quote:Op woensdag 9 december 2015 18:48 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
[ link | afbeelding ]
Wat was je recept?quote:Op woensdag 9 december 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Geen broodvraag, maar wel een bakvraag, en ik hoop eigenlijk dat iemand hier 't wel eens gedaan heeft: spekkoek.
Ik heb onlangs voor 't eerst spekkoek gemaakt. Normaal zou ik het gewoon zelf halen, want het is een kutklus die je eigenlijk niet eens nog beter kunt doen dan die van de toko.. máááár.... hier (UK) kun je geen spekkoek halen![]()
Dus.. Zelfgemaakt. De smaak en de laagjes: prima. Erg lekker, prima te nassen en zag er ook goed uit met goed gedefinieerde laagjes. Echter: hij zakt in als een mo-fo bij het afkoelen. Doet aan de smaak en textuur verder niets onder, maar het ziet er een stuk minder aantrekkelijk uit. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan doen om dit te minimaliseren of voorkomen?
Normaal.quote:Op zondag 13 december 2015 09:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een mini hoeveelheden![]()
Ik ben ook bezig met zuurdesem (zonder resultaat nog steeds) maar gelijke delen rogge en water geeft bij mij geen soep zoals in filmpje maar deeg-achtige substantie
In het filmpje wordt er gewerkt met tarwebloem. Totaal ander resultaat qua consistentie.quote:Op zondag 13 december 2015 09:09 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb Larousse brood aangeschaft en ben gister begonnen met desemstarter. Hij is alleen echt lang niet zo vloeibaar als op de foto's. 20 gr. roggemeel en 20 gr. water plus 5 gr. vloeibare honing gebruikt, zoals aangegeven in het recept.
Ook dit filmpje geeft een heel ander resultaat weer:
Hoort het toch wel zo te zijn of doe ik iets verkeerd?
het ruikt zurig, ik voer het elke dag, bewaar het in plastic potje met deksel maar temperatuur in huis is denk ik het probleem. Zlfs als k thuis ben is het niet boven de 20 graden. S nachts staat de temp op 15quote:Op zondag 13 december 2015 10:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weinig mis mee hoor. De activiteit kan wisselen. Hoe ruikt het, hoe vaak voer je het, hoe bewaar je het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |