abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158099950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zijn slechts de eerste 96 paginas, het boek kan je via amazon.de bestellen, is vakliteratuur, dus prijzig, 106,47
Ah, dat is best stevig ja. 96 pagina's is een lange preview trouwens.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:20:45 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158100008
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ah, dat is best stevig ja. 96 pagina's is een lange preview trouwens.
wellicht kan je een PDF vinden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158103363
Nog een snel fotootje van de binnenkant van m'n baguette O+

pi_158103418
Móói!!! Welk recept? :)
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:12:45 #155
45206 Pietverdriet
pi_158103537
Mooi brood, zo is dat!
Moet aan Johannes van Dam denken, die schreef ooit over keurmeesters, en hoe verschillend die brood of salami beoordelen. Een NL keurmeester wil geen grote luchtgaten in brood of een schimmelsalami, fransen of italianen denken daar heel anders over.
pi_158104531
Dank! :D

Recept uit Larousse brood van Erik Kayser, tof boek. Hij gebruikt wel voor alle desem broden ook een snufje gist maar vind het ook wel eens prettig wat minder lang te wachten dus ik gebruik dat bij deze recepten ook vaak. Deze is dus ook met hoofdzakelijk desem een een gram of 2 max gist. En een hoge hydratie, weet t zo niet uit m'n hoofd.
pi_158105592
Dat boek heb ik ook. :Y
pi_158129874
Geen broodvraag, maar wel een bakvraag, en ik hoop eigenlijk dat iemand hier 't wel eens gedaan heeft: spekkoek.

Ik heb onlangs voor 't eerst spekkoek gemaakt. Normaal zou ik het gewoon zelf halen, want het is een kutklus die je eigenlijk niet eens nog beter kunt doen dan die van de toko.. máááár.... hier (UK) kun je geen spekkoek halen ;(

Dus.. Zelfgemaakt. De smaak en de laagjes: prima. Erg lekker, prima te nassen en zag er ook goed uit met goed gedefinieerde laagjes. Echter: hij zakt in als een mo-fo bij het afkoelen. Doet aan de smaak en textuur verder niets onder, maar het ziet er een stuk minder aantrekkelijk uit. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan doen om dit te minimaliseren of voorkomen?
Ja doei.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:55:53 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158129950
Lagere temperatuur en langer laten 'drogen' per laag in de oven helpt vaak wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158133368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:43 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Hier gaat het na dag drie elke keer weer mis. Binnenkort weer eens proberen :).
:{
T/m dag 3 leek het de goede kant op te gaan, maar nu al 2 dagen geen activiteit op een enkele bubbel na.
Kan ik hier nog pannenkoeken mee maken of zo? Ik heb moeite met dingen weggooien. :@
pi_158133421
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

T/m dag 3 leek het de goede kant op te gaan, maar nu al 2 dagen geen activiteit op een enkele bubbel na.
Kan ik hier nog pannenkoeken mee maken of zo? Ik heb moeite met dingen weggooien. :@
[ link | afbeelding ]
Gewoon door gaan hoor! T is wat koud in huis en soms duurt t überhaupt wat langer.

En van t deel dat je elke keer weg gooit met verversen kan je inderdaad pannenkoeken bakken http://uitdekeukenvanarde(...)t-zuurdesem.html?m=1
pi_158133619
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:50 schreef Zo-is-dat het volgende:

En van t deel dat je elke keer weg gooit met verversen kan je inderdaad pannenkoeken bakken http://uitdekeukenvanarde(...)t-zuurdesem.html?m=1
^O^
pi_158133630
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Ik had precies hetzelfde met mijn desemstarter! De eerste drie dagen ontzettend veel activiteit, daarna nagenoeg niks meer. Maar naar een ruime week was hij weer heel actief, en dat is hij nog steeds. Volhouden dus!
pi_158134810
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:50 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Gewoon door gaan hoor! T is wat koud in huis en soms duurt t überhaupt wat langer.

Dat! :)
  woensdag 9 december 2015 @ 19:51:45 #165
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_158135262
Ik ga het ook weer eens proberen.
  zondag 13 december 2015 @ 09:09:37 #166
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_158210204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nog een snel fotootje van de binnenkant van m'n baguette O+

[ afbeelding ]
Ik heb Larousse brood aangeschaft en ben gister begonnen met desemstarter. Hij is alleen echt lang niet zo vloeibaar als op de foto's. 20 gr. roggemeel en 20 gr. water plus 5 gr. vloeibare honing gebruikt, zoals aangegeven in het recept.

Ook dit filmpje geeft een heel ander resultaat weer:

Hoort het toch wel zo te zijn of doe ik iets verkeerd?
pi_158210394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Geen broodvraag, maar wel een bakvraag, en ik hoop eigenlijk dat iemand hier 't wel eens gedaan heeft: spekkoek.

Ik heb onlangs voor 't eerst spekkoek gemaakt. Normaal zou ik het gewoon zelf halen, want het is een kutklus die je eigenlijk niet eens nog beter kunt doen dan die van de toko.. máááár.... hier (UK) kun je geen spekkoek halen ;(

Dus.. Zelfgemaakt. De smaak en de laagjes: prima. Erg lekker, prima te nassen en zag er ook goed uit met goed gedefinieerde laagjes. Echter: hij zakt in als een mo-fo bij het afkoelen. Doet aan de smaak en textuur verder niets onder, maar het ziet er een stuk minder aantrekkelijk uit. Iemand een idee wat ik verkeerd doe of kan doen om dit te minimaliseren of voorkomen?
Misschien kan je het aan pietverdriet vragen?
Somebody that I used to know
pi_158210402
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:09 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik heb Larousse brood aangeschaft en ben gister begonnen met desemstarter. Hij is alleen echt lang niet zo vloeibaar als op de foto's. 20 gr. roggemeel en 20 gr. water plus 5 gr. vloeibare honing gebruikt, zoals aangegeven in het recept.

wat een mini hoeveelheden :?
Ik ben ook bezig met zuurdesem (zonder resultaat nog steeds :D ) maar gelijke delen rogge en water geeft bij mij geen soep zoals in filmpje maar deeg-achtige substantie
  zondag 13 december 2015 @ 10:14:22 #169
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_158210513
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik ben ook bezig met zuurdesem (zonder resultaat nog steeds :D ) maar gelijke delen rogge en water geeft bij mij geen soep zoals in filmpje maar deeg-achtige substantie
Recept van Levine?
pi_158210569
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Weinig mis mee hoor. De activiteit kan wisselen. Hoe ruikt het, hoe vaak voer je het, hoe bewaar je het?
  zondag 13 december 2015 @ 10:23:26 #171
45206 Pietverdriet
pi_158210571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:

Wat was je recept?
Deze dame maakt spekkoek zoals ik het ken

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 13-12-2015 10:36:32 ]
pi_158210577
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Normaal. :Y Het is grappig om het verschil te zien tussen 100% gehydrateerd tarwedesem en 100% gehydrateerd roggedesem.
pi_158210603
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:09 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ook dit filmpje geeft een heel ander resultaat weer:

Hoort het toch wel zo te zijn of doe ik iets verkeerd?
In het filmpje wordt er gewerkt met tarwebloem. Totaal ander resultaat qua consistentie.
pi_158210815
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:14 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Recept van Levine?
:Y
pi_158210836
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Weinig mis mee hoor. De activiteit kan wisselen. Hoe ruikt het, hoe vaak voer je het, hoe bewaar je het?
het ruikt zurig, ik voer het elke dag, bewaar het in plastic potje met deksel maar temperatuur in huis is denk ik het probleem. Zlfs als k thuis ben is het niet boven de 20 graden. S nachts staat de temp op 15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')