Dat Amerika oorlogservaring heeft ontken ik zeer zeker niet. Maar hebben ze die oorlogen bijvoorbeeld ook gewonnen? Het winnen van WW2 hebben we toch wel aan de Russen te danken. Vietnam was verloren. Afghanistan is nog steeds een zooitje, etc.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Perox het volgende:
[..]
[..]
Naah, die berichtgeving is alleen zodat als men beweert dat Rusland "boots on the ground" heeft, ze altijd nog kunnen roepen: "Tja dat zijn die vrijwilligers, hè, je houdt ze niet tegen hoor!".
En dan Murica:
[ afbeelding ]
Begin er ook steeds meer waardering voor te krijgen, nee de rest dan eerst as donderdag weer vergaderen, Putin is gewoon handelen, vandaag nog.quote:
Amerika doet al decennia hetzelfde.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef hoas het volgende:
[..]
Begin er ook steeds meer waardering voor te krijgen, nee de rest dan eerst as donderdag weer vergaderen, Putin is gewoon handelen, vandaag nog.
Volgens mij handelt Rusland op verzoek van Assad. Niets unilateraal aan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:46 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Amerika doet al decennia hetzelfde.
Maar goed, als de yanks unilateraal handelen zit heel Europa weer te janken over internationaal recht.
Uhuh. Lekkere keuze heeft Assad ook. Afgeslacht worden of wat Russen uitnodigen. Hij wilde dit al veel langer, maar enkel nu de Russen het zelf willen gebeurt er iets.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:48 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Volgens mij handelt Rusland op verzoek van Assad. Niets unilateraal aan.
Als de yanks unilateraal handelen loopt het vrij vaak op een fiasco uit, maar waarom zou dat in het geval van Russisch unilateraal handelen ineens niet zo zijn? En aangezien Europa meestal degene is die de ontstane rotzooi moet opruimen is het toch niet zo vreemd dat ze niet zo enthousiast worden van dat soort Russische/Amerikaanse avontuurtjes.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:46 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Maar goed, als de yanks unilateraal handelen zit heel Europa weer te janken over internationaal recht.
Jij zegt dat ze unilateraal handelen. Dat deden ze niet. Of ze dit misschien toch stiekem zelf wel goed uitkwam is niet relevant.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:49 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Uhuh. Lekkere keuze heeft Assad ook. Afgeslacht worden of wat Russen uitnodigen. Hij wilde dit al veel langer, maar enkel nu de Russen het zelf willen gebeurt er iets.
De Russen beweerden voor het weekend dat grote delen van de FSA zijn over gelopen naar ISIS. Het maakt dus niet uit wat ze bombarderen als er een bom op valt is het ISIS in de ogen van de Russen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:01 schreef Frutsel het volgende:
https://bellingcat.checkdesk.org/en/story/736
Alle russische filmpjes over de aanvallen op raqqa schijnen nep te zijn?
Mijn vermoeden is dat het FSA gaat kiezen voor de Russische diplomatieke oplossing. Je zult dan iets krijgen van een schijnkabinet en een regering van nationale eenheid en Assad krijgt een villa in Rusland of Iran in plaats van dat hij terecht gesteld wordt. Syrie is dan een sattelietstaat van Rusland en Iran maar het is beter dan niets.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:15 schreef Frutsel het volgende:
Ja dat zeiden ze al. Als rusland Assad steunt zal FSA moeten kiezen tussen twee kwaden. Mits ze nog steeds denken dat ze kunnen winnen. En de kans dat ze dan voor IS kiezen is aanwezig
Dat zou zo maar kunnen. Vraag me af wat er gebeurd als assad straks de 'coalitie' verbied om boven Syrisch grondgebied te gaan vliegen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat het FSA gaat kiezen voor de Russische diplomatieke oplossing. Je zult dan iets krijgen van een schijnkabinet en een regering van nationale eenheid en Assad krijgt een villa in Rusland of Iran in plaats van dat hij terecht gesteld wordt. Syrie is dan een sattelietstaat van Rusland en Iran maar het is beter dan niets.
quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen. Vraag me af wat er gebeurd als assad straks de 'coalitie' verbied om boven Syrisch grondgebied te gaan vliegen.
Ze bombarderen IS anders ook flink.quote:Op maandag 5 oktober 2015 18:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Zojuist ook dit:
NAVO waarschuwt Rusland over aanvallen Syrië
http://nos.nl/artikel/206(...)aanvallen-syrie.html
Beetje hypocriet gedoe van de NAVO...
De NAVO doet zelf veel te weinig aan IS en andere terroristen, maar durft zich wel over Rusland uit te spreken die tenminste initiatief neemt? Ok, het is dan misschien geen IS, maar het is en blijven gewoon terroristen die gebombardeerd worden.
Blijkbaar sinds gisteren/vandaag wel inderdaad. Kwam net deze nog tegen:quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze bombarderen IS anders ook flink.
Dan dragen de Russen die wel eerst formeel over aan Syrie want de Russen gaan echt geen Amerikanen neerschieten boven Syrie.quote:
Daarbij heeft Obama helemaal geen toestemming van het Amerikaanse Congres om Assad te bombarderen. De Amerikanen mogen in principe alleen ISIS en Al Nusra e.d. bombarderen niet doelwitten van het Assad regime. Volgens mij vinden de Russen en zelfs Assad het wel prima als de Amerikanen blijven helpen met het bombarderen van ISIS.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan dragen de Russen die wel eerst formeel over aan Syrie want de Russen gaan echt geen Amerikanen neerschieten boven Syrie.
De kans dat Assad zijn leven fijn mag slijten in Teheran of Moskou gaat er op die manier natuurlijk ook niet groter op worden als hij een Amerikaanse F-16 laat afschieten.
Volgens mij hadden Afghanistan en Irak de VS niet uitgenodigd.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:46 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Het ironische is dat de Iraakse premier ook wel zo'n zelfde deal met de Russen wil.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden Afghanistan en Irak de VS niet uitgenodigd.![]()
Maar goed dat zal wel te diepgaand zijn.
Klopt dat Irak ook wel interesse heeft.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 02:34 schreef Rica het volgende:
[..]
Het ironische is dat de Iraakse premier ook wel zo'n zelfde deal met de Russen wil.
Iraqi prime minister says he would ‘welcome’ Russian airstrikes in Iraq
Moet je nagaan, een land dat jarenlang door de VS bezet is geweest (en deels nog steeds) met een regering dat vanaf de grond door de VS is opgebouwd, zegt wel oren te hebben naar Russische assistentie. Als er nou iets het falen van de VS onderstreept...
Het is trouwens dezelfde dupliciteit van Amerika die ten grondslag ligt. Men houdt er een dubbele agenda op na. Men wil het liefst nog steeds Irak balkaniseren en opsplitsen in drie delen. Daar zijn IS en dergelijke erg handig voor en dus is het Amerikaanse 'bevechten' van deze groepen voornamelijk show.
Bron: http://dfr.gov.krd/a/d.aspx?l=12&a=45127quote:The Kurdistan Region is grateful to any country or side that is prepared to assist the Peshmerga in the fight against ISIS, and it would welcome Russian assistance. Global efforts to defeat ISIS terrorists would be more effective if there is cooperation and coordination between the US-led international coalition and Russia.
ISIS heeft ook al vele partners in Afghanistan + een wilayat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 02:49 schreef Rica het volgende:
Idem trouwens met Afghanistan.
Russia likely to give military assistance to Afghanistan
Erg lastig voor de Amerikanen momenteel. De dreigende terugkeer van de Taliban geldt als excuus om te blijven. Maar het Afghaanse regeringsleger en de Taliban in evenwicht houden valt niet mee. De Afghaanse regering is zo zwak en incompetent dat de Taliban veel te sterk aan het worden is.
Maar wie komt daar als ridder in nood aangesneld?
Now ISIS declares war on the TALIBAN in Afghanistan
Man man...
Ik weet niet hoe oud je bent of hoe lang je dit allemaal al volgt maar misschien herinner je nog hoe er steeds heel toevallig een nieuw videobericht van Osama en Al-Qaeda kwam, precies wanneer de Bush regering het nodig had?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 03:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
ISIS heeft ook al vele partners in Afghanistan + een wilayat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |