abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156587203
Even ter nuance, je hebt een gemiddelde van 1 per jaar. Als je geen lange relatie hebt gehad in de laatste 12 jaar is dat echt niet veel......
pi_156588171
Wat een jaloerse teef...
pi_156588591
Enige wat ik lees is 'ikke ikke ikke en wat ik voel en hoe lastig het voor mij is'. Je doet geen enkele poging om haar alle tijd te geven en om je serieus in haar te verplaatsen. Ik snap dat het lastig is voor jou, omdat je verleden niet iets is waar je sorry voor zou hoeven te zeggen, maar je kan je op z'n minst in haar gaan verplaatsen. Logisch dat ze minder seks wil, want zij merkt dat jij er niet voor haar bent en eigenlijk alleen maar baalt dat je te weinig seks krijgt.
pi_156588827
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Enige wat ik lees is 'ikke ikke ikke en wat ik voel en hoe lastig het voor mij is'. Je doet geen enkele poging om haar alle tijd te geven en om je serieus in haar te verplaatsen. Ik snap dat het lastig is voor jou, omdat je verleden niet iets is waar je sorry voor zou hoeven te zeggen, maar je kan je op z'n minst in haar gaan verplaatsen. Logisch dat ze minder seks wil, want zij merkt dat jij er niet voor haar bent en eigenlijk alleen maar baalt dat je te weinig seks krijgt.
Wat is dat voor een onzin dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_156589147
Als de vriendin van TS wat hoognodig zelfvertrouwen zou willen, zal ze dat waarschijnlijk zelf moeten doen. Leren omgaan met de emoties van haar irrationele gedachtes, en uiteindelijk ook beseffen dat ze dus daadwerkelijk irrationeel zijn en ze er geen ene fuck mee op schiet.

Maar dat gaat niet lukken wanneer TS haar weer in alles tegemoet komt, naar de mond praat en steeds maar weer gerust mag stellen. Dan blijft ze zo'n onzeker typje dat steeds bevestiging van een ander nodig heeft, omdat ze er zelf niet op een normale manier mee om kan gaan.

Helaas lijkt dat dus nogal conflicterend .. wat het beste voor de vriendin van TS is (zelfvertrouwen krijgen en niet de hele tijd ontdaan door gevoelens of dromen) lijkt echter waarschijnlijk niet het beste voor hun relatie (want daarin wil je toch zoveel mogelijk met elkaar praten, elkaar ondersteunen en meer van dat). Maarja, daarmee geeft TS het hele gedoe wel meer aandacht, wat de kans kleiner maakt dat zij zelf leert hoe ze hier mee om moet gaan zonder dat ze daarvoor een ander nodig heeft.

Dan zou ik dus gaan voor de gulden middenweg. Natuurlijk moet zij de ruimte hebben om over haar gevoelens en al dat soort, te kunnen praten. En natuurlijk is het dan aan TS om daadwerkelijk te luisteren en te erkennen dat haar gevoelens bestaan. Maar ik zou er toch absoluut niet te veel op in gaan, en haar dus steeds tegemoet komen door haar irrationele onzekerheid te sussen. Wel erkennen, maar niet in mee gaan. Want hoe vaak TS haar ook gerust stelt, ze zal toch echt zelf moeten leren inzien dat het gewoon onzin is. Anders blijf je bezig, en creëer je denk ik een afhankelijkheid die je niet in een gezonde relatie wilt hebben. Daarbij, als het goed is laat het gedrag van TS al heel duidelijk zien dat hij van haar houdt en voor haar kiest.

Risico hierbij is wel dus dat zij dat waarschijnlijk weer gaat zien als een 'ow kijk, ik kan deze gevoelens minder bij hem kwijt, dus hij wil niet meer bij me zijn, dus ik had toch gelijk!' en dan krijg je weer hetzelfde slachtoffer gedoe.

Wat voor jullie relatie op de korte termijn het beste is (veel praten, dialoog, elkaar begrijpen en meer van dat soort relatie communicatie gedoe) conflicteert met wat voor haar op de lange termijn het beste is (zelfvertrouwen, om kunnen gaan met irrationele emoties).

Ik zou dan ook bijna zeggen dat wellicht het beste is dat jullie een poosje afstand nemen, en zij leert om op haar eigen benen te staan / volwassen te zijn / zelfvertrouwen te hebben. Toegegeven, dat is misschien voor nu al een erg rigoureuze stap. Maar die bom gaat toch wel een keer barsten, wanneer zij vanuit haar onzekerheid weer iets irrationeels aangrijpt en daar een enorm ding van maakt. Dat TS er 10 minuten te lang over doet om van zijn werk naar huis te gaan, of dat hij in haar ogen net iets te vriendelijk doet tegen de buurvrouw. Of zoiets stoms.

En daarom wil ik dus geen relatie met iemand die zo verdomde onzeker is. Gruwelijk irritant en funest voor elke relatie.
pi_156589197
"Ik zit hier toch echt met jou op de bank schat. Omdat ik dolgraag bij je ben en van je hou. *geef kus en ga verder met je bezigheid*"

Zoiets, of zo.
pi_156589326
quote:
Pardon? Je bekijkt het probleem eenzijdig en zoek hier naar een oplossing. Waar klaag ik over te weinig seks?
pi_156589343
quote:
Wat een onzin
pi_156589419
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:20 schreef Zolder het volgende:

[..]

Wat een onzin
Favorite TV Shows: Gilmore Girls | Grey's Anatomy | The Good Wife | One Tree Hill | Everwood | Brothers & Sisters | Bones | The Closer | Damages | Desperate Housewives | Veronica Mars

Dé voorbeeldshows voor goed relatieadvies.
pi_156589432
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:06 schreef probeer het volgende:
Als de vriendin van TS wat hoognodig zelfvertrouwen zou willen, zal ze dat waarschijnlijk zelf moeten doen. Leren omgaan met de emoties van haar irrationele gedachtes, en uiteindelijk ook beseffen dat ze dus daadwerkelijk irrationeel zijn en ze er geen ene fuck mee op schiet.

Maar dat gaat niet lukken wanneer TS haar weer in alles tegemoet komt, naar de mond praat en steeds maar weer gerust mag stellen. Dan blijft ze zo'n onzeker typje dat steeds bevestiging van een ander nodig heeft, omdat ze er zelf niet op een normale manier mee om kan gaan.

Helaas lijkt dat dus nogal conflicterend .. wat het beste voor de vriendin van TS is (zelfvertrouwen krijgen en niet de hele tijd ontdaan door gevoelens of dromen) lijkt echter waarschijnlijk niet het beste voor hun relatie (want daarin wil je toch zoveel mogelijk met elkaar praten, elkaar ondersteunen en meer van dat). Maarja, daarmee geeft TS het hele gedoe wel meer aandacht, wat de kans kleiner maakt dat zij zelf leert hoe ze hier mee om moet gaan zonder dat ze daarvoor een ander nodig heeft.

Dan zou ik dus gaan voor de gulden middenweg. Natuurlijk moet zij de ruimte hebben om over haar gevoelens en al dat soort, te kunnen praten. En natuurlijk is het dan aan TS om daadwerkelijk te luisteren en te erkennen dat haar gevoelens bestaan. Maar ik zou er toch absoluut niet te veel op in gaan, en haar dus steeds tegemoet komen door haar irrationele onzekerheid te sussen. Wel erkennen, maar niet in mee gaan. Want hoe vaak TS haar ook gerust stelt, ze zal toch echt zelf moeten leren inzien dat het gewoon onzin is. Anders blijf je bezig, en creëer je denk ik een afhankelijkheid die je niet in een gezonde relatie wilt hebben. Daarbij, als het goed is laat het gedrag van TS al heel duidelijk zien dat hij van haar houdt en voor haar kiest.

Risico hierbij is wel dus dat zij dat waarschijnlijk weer gaat zien als een 'ow kijk, ik kan deze gevoelens minder bij hem kwijt, dus hij wil niet meer bij me zijn, dus ik had toch gelijk!' en dan krijg je weer hetzelfde slachtoffer gedoe.

Wat voor jullie relatie op de korte termijn het beste is (veel praten, dialoog, elkaar begrijpen en meer van dat soort relatie communicatie gedoe) conflicteert met wat voor haar op de lange termijn het beste is (zelfvertrouwen, om kunnen gaan met irrationele emoties).

Ik zou dan ook bijna zeggen dat wellicht het beste is dat jullie een poosje afstand nemen, en zij leert om op haar eigen benen te staan / volwassen te zijn / zelfvertrouwen te hebben. Toegegeven, dat is misschien voor nu al een erg rigoureuze stap. Maar die bom gaat toch wel een keer barsten, wanneer zij vanuit haar onzekerheid weer iets irrationeels aangrijpt en daar een enorm ding van maakt. Dat TS er 10 minuten te lang over doet om van zijn werk naar huis te gaan, of dat hij in haar ogen net iets te vriendelijk doet tegen de buurvrouw Of zoiets stoms.

En daarom wil ik dus geen relatie met iemand die zo verdomde onzeker is. Gruwelijk irritant en funest voor elke relatie.
In het verleden al gebeurd. Ze heeft me gisteren verteld dat ze zich steeds afvraagt of de mensen in mijn verleden knapper/beter waren.

Ik reageer later wat uitgebreider ivm werk
pi_156589525
Onzeker als de pest, die vriendin van jou. Ik zou me er walgelijk aan irriteren.
pi_156589958
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:18 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Pardon? Je bekijkt het probleem eenzijdig en zoek hier naar een oplossing. Waar klaag ik over te weinig seks?
In vrij veel van je posts komt de boodschap naar boven (tussen neus en lippen) dat ze je vrij weinig seks geeft...;) Ik herkende de situatie van je vriendin gewoon, dus wou je advies geven. Blijkbaar zoek je geen advies om haar te helpen en jullie relatie te helpen, maar enkel advies om jezelf te helpen. Helemaal verkeerd gelezen :)

En altijd leuk als mensen het persoonlijk maken. Zo stoer! (ja, ik kijk naar jou probeer) Geen goede argumenten hebben, dus het dan maar moeten hebben van dat soort uitspraken. Wauw.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 12:49:28 ]
pi_156590324
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:24 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

In het verleden al gebeurd. Ze heeft me gisteren verteld dat ze zich steeds afvraagt of de mensen in mijn verleden knapper/beter waren.

Ik reageer later wat uitgebreider ivm werk
Je hebt al een hele tijd heel veel geduld met haar, nog voordat dit gezever begon.
Wrijf haar dat eens in. Ze moet eens gaan beseffen dat je dat allemaal voor haar doet, en dat dat waarschijnlijk is omdat je geen betere keuze kon maken. En laat haar opschieten met dat besef want ik kan me voorstellen dat je zo onderhand acute buikloop krijgt van haar eeuwige gezeik en dat het op een gegeven moment wel echt klaar moet zijn, linksom of rechtsom.
pi_156590782
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In vrij veel van je posts komt de boodschap naar boven (tussen neus en lippen) dat ze je vrij weinig seks geeft...;) Ik herkende de situatie van je vriendin gewoon, dus wou je advies geven. Blijkbaar zoek je geen advies om haar te helpen en jullie relatie te helpen, maar enkel advies om jezelf te helpen. Helemaal verkeerd gelezen :)

En altijd leuk als mensen het persoonlijk maken. Zo stoer! (ja, ik kijk naar jou probeer) Geen goede argumenten hebben, dus het dan maar moeten hebben van dat soort uitspraken. Wauw.
Mijn argumenten zijn prima. Heb volgens mij mijn verhaal aardig onderbouwt.

Jij daarentegen leest één zin (dat hij meer seks wil dan zij), focust je daar op en negeert het hele probleem.

En ja, wat maak ik het weer persoonlijk. Poeh hej, nou want een intense belediging van je favoriete chick-shows. Had je liever gehad dat ik gewoon duidelijk was geweest en je advies direct als belachelijk bestempel?

Bij deze dan .. ik vind je advies compleet belachelijk. Mag ik dat zeggen, of voel je je nu weer persoonlijk aangevallen? En als je mijn post #105 leest weet je hopelijk ook waarom.
pi_156591143
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Mijn argumenten zijn prima. Heb volgens mij mijn verhaal aardig onderbouwt.

Jij daarentegen leest één zin (dat hij meer seks wil dan zij), focust je daar op en negeert het hele probleem.

En ja, wat maak ik het weer persoonlijk. Poeh hej, nou want een intense belediging van je favoriete chick-shows. Had je liever gehad dat ik gewoon duidelijk was geweest en je advies direct als belachelijk bestempel?

Bij deze dan .. ik vind je advies compleet belachelijk. Mag ik dat zeggen, of voel je je nu weer persoonlijk aangevallen? En als je mijn post #105 leest weet je hopelijk ook waarom.
Zoals je kon lezen reageerde ik enkel op jouw één zin reactie op mijn post. Favoriete series erbij halen is gewoon flauw en dat besef je hopelijk zelf ook wel (je had ook kunnen benoemen waarom mijn post onzin was maar dat deed je niet). Maar prima dat je mijn post onzin vind (y) Agree to disagree :)
pi_156592988
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zoals je kon lezen reageerde ik enkel op jouw één zin reactie op mijn post. Favoriete series erbij halen is gewoon flauw en dat besef je hopelijk zelf ook wel (je had ook kunnen benoemen waarom mijn post onzin was maar dat deed je niet). Maar prima dat je mijn post onzin vind (y) Agree to disagree :)
Klopt, was inderdaad flauw van me. Mea culpa.
pi_156594114
Het is niet dat ik het niet begrijp. Het is echter zonde en vermoeiend dat dit al een aantal maanden wordt aangekaart. De dingen die hier zijn benoemd heb ik al meermaals gezegd. Het voelt soms alsof mijn verleden onze relatie in de weg staat.

Haar onzekerheid probeer ik weg te nemen door er voor haar te zijn en haar de aandacht te geven die ze nodig heeft. Ik had voor hetzelfde geld er allang de brei aan kunnen geven, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik van haar hou.

Toch voelt het als een soort verwijten wanneer het verleden op tafel wordt gelegd. Alsof ik ben vreemd gegaan. Ze ziet mij in gedachten seks hebben met anderen, wordt missellijk en dan liggen we daar, naast elkaar weer over het verleden te praten
pi_156604449
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:13 schreef Judgement13 het volgende:
Haar onzekerheid probeer ik weg te nemen door er voor haar te zijn en haar de aandacht te geven die ze nodig heeft. Ik had voor hetzelfde geld er allang de brei aan kunnen geven, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik van haar hou.
Haar onzekerheid moet ze zelf zien te verbeteren, jij kan dat niet voor haar wegnemen. Zeker niet aaangezien je er al anderhalf jaar trouw voor d'r bent. Je kan er wel bij helpen, maar let dan wel op wat ook daadwerkelijk werkt en dat is je huidige aanpak nog niet optimaal. Zij ervaart jouw aandacht kennelijk niet als bevestiging. Jij kan een aantal blijven zeggen, maar dat verandert haar gedachtengang vooralsnog niet.
Als ik jou was zou ik haar de ruimte geven voor die onzekerheid door door te blijven vragen. Wat maakt het uit als je nu in alle overtuiging voor haar kiest, hoe haar voorgangsters eruit zagen? Waarom zouden die anderen beter kunnen zijn als je nu bij haar bent en wil blijven? Waarom kan zij dat niet geloven en als een compliment opvatten? Waarom blijft ze zo bezig met je exen, als jij erover heen bent? Wat denkt ze dat er moet gebeuren voor ze meer vertrouwen in haarzelf en dus ook in jullie relatie krijgt? Etc..

quote:
Toch voelt het als een soort verwijten wanneer het verleden op tafel wordt gelegd. Alsof ik ben vreemd gegaan. Ze ziet mij in gedachten seks hebben met anderen, wordt missellijk en dan liggen we daar, naast elkaar weer over het verleden te praten
Begrijpelijk dat je het zo opvat, maar bedenk je ook dat je niet van haar kan verwachten dat zij het loslaat als jij dat ook niet kan hè. Zie het als een verwerkingsfase in plaats van een persoonlijke aanval en probeer die negatieve spiraal te doorbreken door het naar iets positiefs in het hier en nu om te buigen.
pi_156608161
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Haar onzekerheid moet ze zelf zien te verbeteren, jij kan dat niet voor haar wegnemen. Zeker niet aaangezien je er al anderhalf jaar trouw voor d'r bent. Je kan er wel bij helpen, maar let dan wel op wat ook daadwerkelijk werkt en dat is je huidige aanpak nog niet optimaal. Zij ervaart jouw aandacht kennelijk niet als bevestiging. Jij kan een aantal blijven zeggen, maar dat verandert haar gedachtengang vooralsnog niet.
Als ik jou was zou ik haar de ruimte geven voor die onzekerheid door door te blijven vragen. Wat maakt het uit als je nu in alle overtuiging voor haar kiest, hoe haar voorgangsters eruit zagen? Waarom zouden die anderen beter kunnen zijn als je nu bij haar bent en wil blijven? Waarom kan zij dat niet geloven en als een compliment opvatten? Waarom blijft ze zo bezig met je exen, als jij erover heen bent? Wat denkt ze dat er moet gebeuren voor ze meer vertrouwen in haarzelf en dus ook in jullie relatie krijgt? Etc..

[..]

Begrijpelijk dat je het zo opvat, maar bedenk je ook dat je niet van haar kan verwachten dat zij het loslaat als jij dat ook niet kan hè. Zie het als een verwerkingsfase in plaats van een persoonlijke aanval en probeer die negatieve spiraal te doorbreken door het naar iets positiefs in het hier en nu om te buigen.
En vooral: die anderen zijn exen. Zij niet. (Ondanks dat ze zich tamelijk onmogelijk gedraagt.)
pi_156613093
quote:
Jij bent echt de grootste troll vam r&p wtf zeg
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_156613746
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:13 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ja, ik ben echt de allergrootste troll..poe..hoe durf ik voor te stellen dat het handig kan zijn om zich in z'n vriendin te verplaatsen en haar alle tijd te geven. Manier van TS werkt blijkbaar niet (wat gezegd is door meerdere mensen) en ik geef advies omdat ik de situatie herkende. Aan hem de keuze of hij er wat mee doet. Het is dan niet aan types als jou om het persoonlijk te maken, puur omdat het kan. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik mag nog altijd mijn mening geven. Als ik ergens niet mee eens ben probeer ik mezelf uit te leggen..als dat niet lukt..prima. Ieder zo z'n mening en iedereen probeert te helpen. Ik ga dan niet mensen persoonlijk aanvallen. Maarja..als het jou blij maakt hè :) schijt aan andermans gevoelens.
pi_156614322
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:13 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Jij bent echt de grootste overdrijf-kunstenaar van R&P zeg...o wacht

Ik snap wel wat hij bedoelt (ook al gaat hij wel een beetje ver in de manier van hoe hij het uitdraagt, maar ik zie meer mensen dat extreem uitdragen in dit topic wel doen), maar dan hoef jij daar nog niet in mee te gaan. Een ander begon ook al over de TV shows in zijn sig, ik blijf me verbazen over hoe "normaal" dit gedrag is, maar whatever.

Het viel mij ook al op dat TS wel erg snel "vlucht" naar het "maar ikke ikke ikke dan?" op de momenten dat de focus op zijn slachtofferrol daarvandaan begon weg te drijven. Vandaar dat ik het er, wat dit topic betreft, maar bij gelaten had.
pi_156614479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:58 schreef Judgement13 het volgende:
Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
waarom eindig je hier?

het zou erg interssant zijn om daar te weten wat haar antwoord daarop is.
Ik vind je houding heel juist, het is heel ergerlijk en irritant als je partner je gaat aanvallen op zaken uit je verleden, die je nooit meer kunt verhinderen en daaraan allemaal vooroordelen koppelt ('dat het voor jou niet speciaal zou zijn'), die behoorlijk beledigend zijn...

Ik zou haar heel duidelijk maakt dat ze wat uit te leggen heeft als ze je zo aanvalt en veroordeelt, wegens je verleden.. Wat wil ze bv daarmee bereiken?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156615783
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom eindig je hier?

het zou erg interssant zijn om daar te weten wat haar antwoord daarop is.
Ik vind je houding heel juist, het is heel ergerlijk en irritant als je partner je gaat aanvallen op zaken uit je verleden, die je nooit meer kunt verhinderen en daaraan allemaal vooroordelen koppelt ('dat het voor jou niet speciaal zou zijn'), die behoorlijk beledigend zijn...

Ik zou haar heel duidelijk maakt dat ze wat uit te leggen heeft als ze je zo aanvalt en veroordeelt, wegens je verleden.. Wat wil ze bv daarmee bereiken?
Ze zei hierop dat het 'toch anders' is en niet had verwacht dat ik zo een rijk verleden ken zeg maar. Ze voelt zich soms nummertje zoveel, wat voor haar nieuw is ken ik al.
pi_156615849
TS, volgens mij zie je het verkeerd. Het is geen aanval op jou als persoon, vermoed ik zomaar. Maar meer een onzekerheid die zich zo uit.

Iedereen heeft die stemmetjes wel die je op lopen te naaien terwijl als je puur rationeel denkt je best kan zeggen "wat een bullshit". Hoe onzekerder hoe meer stemmetjes. En ik kan me voorstellen dat jou onrustige afwijzende vluchtreactie er op het alleen maar erger maakt. Want dan kunnen ze roepen "ja zie je wel, hij moet me toch niet, ik ben gewoon nummer 14 op z'n lijstje en binnenkort komt nummer 15".

Gun d'r wat tijd, probeer in een open gesprek aan te geven over hoe jullie erbij voelen en probeer daar begrip voor te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 11:56:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')