abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156561642
Goedenavond iedereen :-)

Ik heb momenteel al ruim anderhalf jaar een relatie met mijn vriendin. Over het algemeen gaat het wel goed tussen ons. Toch is er een punt waar ik zelf geen raad mee heb..

Zij is door mij ontmaagd toen we 7 maanden een relatie hadden. Enige periode na onze eerste keer samen vroeg zij mij naar mijn seksuele verleden. Nadat ik had aangekaart dat ik het niet relevant vond om het daar over te hebben, drong zij er steeds op aan dat het gewoon uit nieuwsgierigheid was en ik het haar gewoon kon vertellen. Hierna zij ik nogmaals dat ik daar voorzichtig mee ben, omdat niet iedereen de dingen die hij of zij dan hoort,als leuk ervaart. Hierop antwoordde ze dat het haar beeld jegens mij niet zou doen veranderen maar dat ze gewoon erg benieuwd was.

Nou, uiteindelijk heb ik haar dus verteld dat mijn eerste keer plaatsvond toen ik 16 jaar was en tot nu toe ongeveer 13 bedpartners heb gehad. Ik ben momenteel 28 jaar en bij de bedpartners zijn ook mijn vaste relaties meegerekend, om precies te zijn 6 ( al waren sommigen slechts 'kalverenliefde'. Hier schrok zij een beetje van en daarna is er niet meer over gesproken.

De laatste paar maanden is het zo, dat op het moment dat we op het punt staan sex te hebben, zij een soort van afhaakt. Er is iets wat haar dan tegenhoudt in haar hoofd.. Hier hebben we het gisteren over gehad, en het blijk dus zo te zijn dat ze vaak terugdenkt aan mijn verleden, in de vorm van dat ze mij bezig ziet met anderen, op het moment dat we intiem worden. Ze heeft verteld dat dit ook al een paar maanden speelt maar niet constant, soms hebben we wel gewoon seks.

Dat wat haar dwars zit is al enige keren ter sprake gekomen, maar we zijn er ook al een paar keer op teruggekomen. Echter zijn mij vorige week dingen tijdens ons gesprek gezegd, die mij wel hebben geraakt..

Ze had misschien diep van binnen liever iemand die het minder vaak had gedaan of zelf ook nog maagd was. Ze heeft soms spijt dat het al na 7/8 maanden is gebeurd en ze het niet zo snel zo ver had laten komen als ze mijn verleden eerder tot zich had genomen. Ze probeert het los te laten maar weet niet hoe. Ook heeft ze het gevoel dat het voor mij allemaal geen zak meer voorstelt terwijl het voor haar nog wel speciaal is.

Door de bovenstaande uitingen, heb ik een gevoel van minderwaardigheid gekregen.. Het voelt ook alsof ik een boetekleed draag omdat ik voor haar heb geleefd. Het gaat daarnaast om zaken die nu al voor het laatst 7 jaar geleden hebben plaatsgevonden. Ik voel mij veroordeeld vanwege mijn verleden terwijl zij daar bot gezegd helemaal niks mee te maken heeft.

Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
pi_156561679
Meerdere bedpartners hebben is tegenwoordig vrij normaal. Je staat in je gelijk en je vriendin doet moeilijk.

Kennelijk heeft ze minder zin in seks dan jij, en kan je verleden dan als argument aangrijpen. Who knows. Maar je kunt dat beter beoordelen dan wij.
  PR/Manusje van alles vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:03:27 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156561765
Het komt niet vaak voor hier in R&P, maar het lijkt alsof je alles precies goed doet. :o Heeft zij een 'oplossing' voor dit probleem?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156561777
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:00 schreef Robuustheid het volgende:
Meerdere bedpartners hebben is tegenwoordig vrij normaal. Je staat in je gelijk en je vriendin doet moeilijk.

Kennelijk heeft ze minder zin in seks dan jij, en kan je verleden dan als argument aangrijpen. Who knows. Maar je kunt dat beter beoordelen dan wij.
Nou, een keer zei ze wel dat ik het vaker wil doen dan haar, het i voor haar nog nieuw en ze wilt het rustig aan doen zeg maar. Dat begrijp ik verder ook gewoon. Het voelt gewoon niet fair als mn verleden tegen me wordt gebruikt, terwijl het verder goed gaat.

Ik ben trouwen 28 en zij 24
pi_156561804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het komt niet vaak voor hier in R&P, maar het lijkt alsof je alles precies goed doet. :o Heeft zij een 'oplossing' voor dit probleem?
Waar doel je precies op :P ?

Ze moet het proberen los te laten zegt zij zelf, maar dat is mij al een aantal keer verteld door haar.
pi_156561831
Heel makkelijk, of ze zet zich er overheen, of het is klaar tussen jullie. Dat moet ze toch echt zelf doen, kan overigens wel beetje begrijpen dat ze ermee zit aangezien je haar eerste bent.
  PR/Manusje van alles vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:06:37 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156561839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:04 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Waar doel je precies op :P ?

Ze moet het proberen los te laten zegt zij zelf, maar dat is mij al een aantal keer verteld door haar.
Dat er geregeld mensen zijn hier in R&P die alles geheel verkeerd aanpakken en de verkeerde dingen zeggen. Jij doet dat dus niet. ^O^

Dan moet ze het ook echt een keer los gaan laten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156561941
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:06 schreef Angel-Joy het volgende:
Heel makkelijk, of ze zet zich er overheen, of het is klaar tussen jullie. Dat moet ze toch echt zelf doen, kan overigens wel beetje begrijpen dat ze ermee zit aangezien je haar eerste bent.
Kan ik ook el begrijpen, maar misschien een drogreden: ik ben wat ouder en heb een wat vrijere jeugd gehad zeg maar. De dingen die mij zijn gezegd raken mij, omdat er voor mijn gevoel wordt gezegd dat haar eerste x achteraf gezien liever net met mij was. Daarnaast vind ik het toch hypocriet, maagd of niet, je hebt toch ook sexuele ervaring opgedaan? zelf zegt ze daarop dat er wel een grens is en ik daarboven zit.
pi_156561978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:10 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Kan ik ook el begrijpen, maar misschien een drogreden: ik ben wat ouder en heb een wat vrijere jeugd gehad zeg maar. De dingen die mij zijn gezegd raken mij, omdat er voor mijn gevoel wordt gezegd dat haar eerste x achteraf gezien liever net met mij was. Daarnaast vind ik het toch hypocriet, maagd of niet, je hebt toch ook sexuele ervaring opgedaan? zelf zegt ze daarop dat er wel een grens is en ik daarboven zit.
En heb je dit ook al tegen haar gezegd?
pi_156562005
Later op de dag zei ze dat ze geen spijt heeft dat ik de eerste ben geweest en het weer op dezelfde manier zou doen. Maar toch blijft dat wat ze heeft gezegd in mijn hoofd zitten vraag me af of ze zelf wel gelooft wat ze zegt
pi_156562049
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:12 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

En heb je dit ook al tegen haar gezegd?
Ja, ze zei dat ze het niet zo bedoelde. En wat betreft haar seksuele ervaring; Ja, maar dat is toch anders. Het voelt bijna alsof zij zichzelf neerzet als "heilig boontje", en ik een viezerik ben
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:18:15 #12
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156562111
Eerlijk gezegd vind ik dat je vriendin zich ontzettend aanstelt. Ze is 24. Op die leeftijd vind ik het wel raar om hier nog moeilijk over te doen, ondanks dat je haar eerste was. Maar goed, daar ben je verder niet mee geholpen natuurlijk.

Het is iets waar jij verder weinig aan kunt doen natuurlijk. Dat boetekleed vind ik ook helemaal niet nodig, jij hoeft je niet voor je verleden te verantwoorden. Uiteindelijk zou zoiets ook helemaal geen prioriteit moeten zijn binnen jullie relatie. Het is belangrijker dat jullie het fijn met elkaar hebben, ondanks de verschillen. Dat de seks gewoon voor beide partijen prettig is en dat het hebben van meerdere sekspartners het echt niet minder speciaal voor jou maakt. Tenminste, dat neem ik even aan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_156562148
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:18 schreef Fera het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat je vriendin zich ontzettend aanstelt. Ze is 24. Op die leeftijd vind ik het wel raar om hier nog moeilijk over te doen, ondanks dat je haar eerste was. Maar goed, daar ben je verder niet mee geholpen natuurlijk.

Het is iets waar jij verder weinig aan kunt doen natuurlijk. Dat boetekleed vind ik ook helemaal niet nodig, jij hoeft je niet voor je verleden te verantwoorden. Uiteindelijk zou zoiets ook helemaal geen prioriteit moeten zijn binnen jullie relatie. Het is belangrijker dat jullie het fijn met elkaar hebben, ondanks de verschillen. Dat de seks gewoon voor beide partijen prettig is en dat het hebben van meerdere sekspartners het echt niet minder speciaal voor jou maakt. Tenminste, dat neem ik even aan.
Klopt helemaal. De dag na ons gesprek (vorige week) kreeg ze opeens een droom dat ik haar bedrogen had en ze mij betrapte met iemand anders. Hier zat ze toen ook de hele dag mee. Ik voel me echt de boeman.
pi_156562154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:15 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Ja, ze zei dat ze het niet zo bedoelde. En wat betreft haar seksuele ervaring; Ja, maar dat is toch anders. Het voelt bijna alsof zij zichzelf neerzet als "heilig boontje", en ik een viezerik ben
Ik vind dat je niks verkeerds hebt gedaan. Maar waar zijn je ballen gebleven dan? Jij kan haar niet helpen, ze moet het zelf doen.
pi_156562181
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:20 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik vind dat je niks verkeerds hebt gedaan. Maar waar zijn je ballen gebleven dan? Jij kan haar niet helpen, ze moet het zelf doen.
Ik heb verteld dat ik een beetje klaar ben met het steeds op mijn verleden te worden gewezen door iemand die er eigenlijk niks mee te maken heeft. Ze moet het echt zien los te laten zei ze, maar dat was eerder ook al het geval
pi_156562220
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:58 schreef Judgement13 het volgende:
Ze had misschien diep van binnen liever iemand die het minder vaak had gedaan of zelf ook nog maagd was. Ze heeft soms spijt dat het al na 7/8 maanden is gebeurd en ze het niet zo snel zo ver had laten komen als ze mijn verleden eerder tot zich had genomen.
Misschien kan ze haar focus eens verleggen naar de persoon die ze na 7/8 maanden goed genoeg vond om door ontmaagd te worden. Dat is haar eigen beslissing geweest op basis van wie jij bent en daar is je verleden nou eenmaal een onderdeel van.

quote:
Ze probeert het los te laten maar weet niet hoe. Ook heeft ze het gevoel dat het voor mij allemaal geen zak meer voorstelt terwijl het voor haar nog wel speciaal is.
Of ze zou zich speciaal kunnen voelen dat jullie niet voor jan met de korte achternaam al anderhalf jaar een relatie hebben. Dat je iets meer weet wat de mogelijkheden zijn en (toch?) voor haar kiest zou toch ook iets moeten zeggen naast een persoonlijkheid waar ze dus wel een relatie mee aan blijft gaan min of meer. Voel jij je nog wel speciaal als zij meer met jouw verleden bezig lijkt te zijn dan met wie je nu bent en nu voor haar betekent?
Hoe kunnen jullie er samen voor zorgen dat het voor jullie beide als speciaal voelt?

quote:
Door de bovenstaande uitingen, heb ik een gevoel van minderwaardigheid gekregen..
Onterecht lijkt me, want je bent goed genoeg om in een relatie mee te zitten al die tijd, dus je bent een goede partner voor haar kennelijk. Het is dom van haar om te vragen naar dingen waar ze niet mee om kan gaan. Kan best dat het haar meer doet dan verwacht, maar die bal ligt bij haar. Haar beeld van jou is kennelijk wat verandert, niet jijzelf.

quote:
Het voelt ook alsof ik een boetekleed draag omdat ik voor haar heb geleefd. Het gaat daarnaast om zaken die nu al voor het laatst 7 jaar geleden hebben plaatsgevonden. Ik voel mij veroordeeld vanwege mijn verleden terwijl zij daar bot gezegd helemaal niks mee te maken heeft.
Je verleden heeft je gemaakt tot wie je bent, dus helemaal niks mee te maken lijkt me niet. Maar ze lijkt je wel te veroordelen en dat is een beetje jammer, want darmee lijkt ze aan te geven dat ze nu niet meer helemaal achter haar beslissing staat om voor jou te gaan. Shit happens, maar zij nam die beslissing en dat is haar verantwoordelijkheid. Niet de jouwe. Als je eerst wel goed genoeg was, maar nu niet dan verdien je imo iemand die je wel waardeert voor je wie bent..

quote:
Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
Het is geen wedstrijdje toch? Als je er samen uit wil komen, dan zul jullie nog eens moeten praten over hoe een en ander weer beter zou kunnen gaan. Jouw verleden kun en moet je niet uit willen wissen denk ik, dus dan kun je beter in gesprek gaan hoe je samen weer een en ander speciaal kan laten voelen..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:25:59 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156562251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:20 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. De dag na ons gesprek (vorige week) kreeg ze opeens een droom dat ik haar bedrogen had en ze mij betrapte met iemand anders. Hier zat ze toen ook de hele dag mee. Ik voel me echt de boeman.
Dat moet je niet doen. Dit is haar probleem en zij wil nu van haar probleem, jouw probleem maken. Probeer dat eens duidelijk te maken. Zij is de gene die hiermee zit, dus zij moet een manier vinden om daarmee om te gaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_156562330
Zij heeft een probleem. Als ze het niet wilde weten, had ze er niet naar moeten vragen. Easy as that.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156562340
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:24 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien kan ze haar focus eens verleggen naar de persoon die ze na 7/8 maanden goed genoeg vond om door ontmaagd te worden. Dat is haar eigen beslissing geweest op basis van wie jij bent en daar is je verleden nou eenmaal een onderdeel van.

[..]

Of ze zou zich speciaal kunnen voelen dat jullie niet voor jan met de korte achternaam al anderhalf jaar een relatie hebben. Dat je iets meer weet wat de mogelijkheden zijn en (toch?) voor haar kiest zou toch ook iets moeten zeggen naast een persoonlijkheid waar ze dus wel een relatie mee aan blijft gaan min of meer. Voel jij je nog wel speciaal als zij meer met jouw verleden bezig lijkt te zijn dan met wie je nu bent en nu voor haar betekent?
Hoe kunnen jullie er samen voor zorgen dat het voor jullie beide als speciaal voelt?

We doen vaak leuke dingen en ook verras ik haar met een bonbons.. de kleine romantische dingetjes zeg maar. Verder probeer ik vooral te praten, maar daar ben je ook een keer klaar mee.

[..]

Onterecht lijkt me, want je bent goed genoeg om in een relatie mee te zitten al die tijd, dus je bent een goede partner voor haar kennelijk. Het is dom van haar om te vragen naar dingen waar ze niet mee om kan gaan. Kan best dat het haar meer doet dan verwacht, maar die bal ligt bij haar. Haar beeld van jou is kennelijk wat verandert, niet jijzelf.

[..]

Je verleden heeft je gemaakt tot wie je bent, dus helemaal niks mee te maken lijkt me niet. Maar ze lijkt je wel te veroordelen en dat is een beetje jammer, want darmee lijkt ze aan te geven dat ze nu niet meer helemaal achter haar beslissing staat om voor jou te gaan. Shit happens, maar zij nam die beslissing en dat is haar verantwoordelijkheid. Niet de jouwe. Als je eerst wel goed genoeg was, maar nu niet dan verdien je imo iemand die je wel waardeert voor je wie bent..

[..]

Het is geen wedstrijdje toch? Als je er samen uit wil komen, dan zul jullie nog eens moeten praten over hoe een en ander weer beter zou kunnen gaan. Jouw verleden kun en moet je niet uit willen wissen denk ik, dus dan kun je beter in gesprek gaan hoe je samen weer een en ander speciaal kan laten voelen..
pi_156562413
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:30 schreef Judgement13 het volgende:
We doen vaak leuke dingen en ook verras ik haar met een bonbons.. de kleine romantische dingetjes zeg maar. Verder probeer ik vooral te praten, maar daar ben je ook een keer klaar mee.
Dit is wat jullie doen en kennelijk werkt het niet (voldoende), dus dan zul je toch eens samen over de effectiviteit gaan praten als je dit wil laten werken..
pi_156562474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dit is wat jullie doen en kennelijk werkt het niet (voldoende), dus dan zul je toch eens samen over de effectiviteit gaan praten als je dit wil laten werken..
Daar lijkt het inderdaad op, maar het voelt toch dubbel.. Desondanks wordt ik "gestraft" vanwege mijn leven voor haar
pi_156562571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:38 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op, maar het voelt toch dubbel.. Desondanks wordt ik "gestraft" vanwege mijn leven voor haar
Het is ook dubbel, want jullie voelen je beide niet speciaal cq goed genoeg. Dat jij je gestraft voelt lijkt me daar wel tekenend voor. Vandaar het advies om erover te praten als je er samen uit wil komen, want zij is geen slachtoffer en jij hebt ook gevoelens enzo.
pi_156562574
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:38 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Je wordt niet gestraft. Zij heeft het ergens moeilijk mee en dat is emotioneel, niet altijd rationeel. Dat is haar probleem, maak er niet het jouwe van. Maar haar probleem is wel een probleem wat ook jij wilt oplossen (als je seks wilt, tenminste, en wilt dat ze gelukkig is). Daarom een keer een goed constructief gesprek aangaan over wat zij nu precies van je verwacht. Aangeven dat je niks kunt veranderen aan het verleden (of je dat zou willen, zou ik wijselijk in het midden laten), maar wel aan de toekomst.
pi_156562688
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je wordt niet gestraft. Zij heeft het ergens moeilijk mee en dat is emotioneel, niet altijd rationeel. Dat is haar probleem, maak er niet het jouwe van. Maar haar probleem is wel een probleem wat ook jij wilt oplossen (als je seks wilt, tenminste, en wilt dat ze gelukkig is). Daarom een keer een goed constructief gesprek aangaan over wat zij nu precies van je verwacht. Aangeven dat je niks kunt veranderen aan het verleden (of je dat zou willen, zou ik wijselijk in het midden laten), maar wel aan de toekomst.
Klopt wel wat je zegt. Maar ergens denk ik ook, zoals je zelf al aangeeft, waarom moet ik het oplossen. Gedane zaken nemen geen keer, en denk soms ook van dat ze er zelf maar aan moet werken. Het probleem wordt op ons geprojecteerd, het is zijn geen zaken die in onze relatie hebben plaatsgevonden.

Ze zegt ook wel dat het verleden bij me hoort en bij de persoon waar ze van houd.. Maar Dan weer de dag erna die droom over vreemdgaan.. Wat moet ik daar dan op zeggen denk ik dan. Ze ervoer droom als eng en was er dele dag down door.
pi_156562703
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:47 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Klopt wel wat je zegt. Maar ergens denk ik ook, zoals je zelf al aangeeft, waarom moet ik het oplossen. Gedane zaken nemen geen keer, en denk soms ook van dat ze er zelf maar aan moet werken. Het probleem wordt op ons geprojecteerd, het is zijn geen zaken die in onze relatie hebben plaatsgevonden. Soms denkt ze ook dat ik mijn verleden mis..

Ze zegt ook wel dat het verleden bij me hoort en bij de persoon waar ze van houd.. Maar Dan weer de dag erna die droom over vreemdgaan.. Wat moet ik daar dan op zeggen denk ik dan. Ze ervoer droom als eng en was er dele dag down door.
pi_156562813
Dromen zijn ook een vorm van verwerking hč. En dromen zijn ook bedrog. Je kan niet zoveel zeggen om het goed te praten denk ik. Hoogstens een en ander concreter maken en haar wat rationeler te laten denken. Begin er mee dat dit haar denkbeeld is en geen persoonlijke aanval of straf voor jou, ook al voelt het wel zo. Wat wil ze nu? Wat moet er anders, wat kan beter? En vraag ook eens of ze weleens nadenkt hoe dat wantrouwen naar jou over komt. Hoe zij zich zou voelen in jouw positie..
pi_156562918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:47 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Klopt wel wat je zegt. Maar ergens denk ik ook, zoals je zelf al aangeeft, waarom moet ik het oplossen. Gedane zaken nemen geen keer, en denk soms ook van dat ze er zelf maar aan moet werken. Het probleem wordt op ons geprojecteerd, het is zijn geen zaken die in onze relatie hebben plaatsgevonden.

Ik zeg niet dat jij het moet oplossen, maar dat jullie het moeten oplossen. Ja, het is in principe haar probleem en niet het jouwe, maar het staat jullie relatie in de weg. Daarmee is het dus ook een gezamelijke verantwoordelijkheid ermee te dealen. Je kunt het niet negeren en verwachten dat ze dit zelf even oplost, dan had ze dat al wel gedaan. Ze heeft iets nodig van jou en de vraag is alleen nog wat en of jij haar dat kan geven.
pi_156562964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:58 schreef Judgement13 het volgende:
Nadat ik had aangekaart dat ik het niet relevant vond om het daar over te hebben
Waarom zei je het eigenlijk niet gewoon wel meteen?
Het is toch je vriendin die dit vroeg? Zeker als je daarbij optelt dat je weet dat ze op dat moment nog maagd is, weet je toch dat dit belangrijker voor haar is?

quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:18 schreef Fera het volgende:
De ene is hier wat sneller in dan de ander.
TS wist wsl vrij snel waar hij op seksueel gebied aan toe was toen hij wat met haar kreeg (en dat zelfde geldt toch ook voor eventuele andere eigenschappen van die vrouw?).
pi_156563019
Nou ja, hij heeft ook iets nodig van haar lijkt me en niet alleen zij van hem. Het is niet alsof het hem niet in de koude kleren is gaan zitten.

TS, als je geen zin meer hebt om te praten kun je ook eens een weekje afstand overwegen. Even los van elkaar nadenken over hoe en wat. Misschien moet ze even wakker geschud worden wat ze mist en kan een beetje afstand verhelderend werken.
pi_156563070
Ontmaagd op der 24ste, is ze religieus?
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_156563107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:03 schreef Scary_Mary het volgende:
Nou ja, hij heeft ook iets nodig van haar lijkt me en niet alleen zij van hem. Het is niet alsof het hem niet in de koude kleren is gaan zitten.

TS, als je geen zin meer hebt om te praten kun je ook eens een weekje afstand overwegen. Even los van elkaar nadenken over hoe en wat. Misschien moet ze even wakker geschud worden wat ze mist en kan een beetje afstand verhelderend werken.
Jawel, maar TS's probleem is waarschijnlijk ook opgelost als z'n vriendin ophoudt met miepen.

Als ze overigens oprecht het gevoel heeft spijt te hebben van de seks, kun je wellicht nog overwegen een stap terug te doen. Daarmee dus opnieuw opbouwen naar een volgende eerste keer seks. Maar daar moet je ook maar net zin in hebben.
pi_156563155
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom zei je het eigenlijk niet gewoon wel meteen?
Het is toch je vriendin die dit vroeg? Zeker als je daarbij optelt dat je weet dat ze op dat moment nog maagd is, weet je toch dat dit belangrijker voor haar is?

[b]We hadden toen al seks gehad. Ik reageerde niet omdat ik er de relevantie er niet van in zie. Ze heeft haar zaken uit haarzelf verteld, waarop ik zei dat ik dat soort dingen niet hoef te weten.[\b]
[..]

De ene is hier wat sneller in dan de ander.
TS wist wsl vrij snel waar hij op seksueel gebied aan toe was toen hij wat met haar kreeg (en dat zelfde geldt toch ook voor eventuele andere eigenschappen van die vrouw?).
pi_156563228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:06 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jawel, maar TS's probleem is waarschijnlijk ook opgelost als z'n vriendin ophoudt met miepen.

Als ze overigens oprecht het gevoel heeft spijt te hebben van de seks, kun je wellicht nog overwegen een stap terug te doen. Daarmee dus opnieuw opbouwen naar een volgende eerste keer seks. Maar daar moet je ook maar net zin in hebben.
.

Wat bedoel je daar precies mee? Ik ken dat niet, daarom.

Het is niet fijn als je partner slijt heeft van de seks.. je hebt nota bene een relatie! Ze nam haar woorden terug, maar toch knaagt het aan me.. Ben zelfs bang om de stal naar seks te zetten ivm het 'stop moment'
pi_156563250
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:09 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

We hadden toen al seks gehad. Ik reageerde niet omdat ik er de relevantie er niet van in zie. Ze heeft haar zaken uit haarzelf verteld, waarop ik zei dat ik dat soort dingen niet hoef te weten.
Heb een beetje geprobeerd je quote te fixen, zo moet ie ongeveer kloppen denk ik :P

Oké, dat dat na de seks was, heb ik dan gemist.
Maar dan nog, als mijn partner me daarover vragen zou stellen, zou ik gewoon antwoorden. Zij vindt het blijkbaar wel relevant, dat is een beetje het punt dat ik probeerde over te brengen.

Jij doet dingen natuurlijk anders dan ik. Misschien dat het gedrag van je vriendin hiermee te maken heeft? (met dat je er zo vaag over deed)
pi_156563276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:06 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ophouden met erover miepen is niet hetzelfde als enigszins met het gevoel in het reine komen. Daarnaast is het, ondanks enige kwetsendheid, niet zo handig om dit soort emotionele deuren als het ware dicht te slaan. Je kan immers niet aan dingen werken als je niet weet wat er speelt. Neemt niet weg dat ik die vriendin ook wel vindt miepen, zonder dat ze eraan lijkt te werken..

quote:
Waarom zou dit moeten werken?
pi_156563331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb een beetje geprobeerd je quote te fixen, zo moet ie ongeveer kloppen denk ik :P

Oké, dat dat na de seks was, heb ik dan gemist.
Maar dan nog, als mijn partner me daarover vragen zou stellen, zou ik gewoon antwoorden. Zij vindt het blijkbaar wel relevant, dat is een beetje het punt dat ik probeerde over te brengen.

Jij doet dingen natuurlijk anders dan ik. Misschien dat het gedrag van je vriendin hiermee te maken heeft? (met dat je er zo vaag over deed)
Kan idd zo zijn, uitendelijk heeft ze haar zin gekregen. Maar als je dan antwoorden krijgt die je niet aankan en er naar vaak naar refereert, is het voor mij oneerlijk zeg maar. Ik wordt een beetje als een afgelikte boterham neergezet heb ik het gevoel..
pi_156563337
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:14 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ophouden met erover miepen is niet hetzelfde als enigszins met het gevoel in het reine komen. Daarnaast is het, ondanks enige kwetsendheid, niet zo handig om dit soort emotionele deuren als het ware dicht te slaan. Je kan immers niet aan dingen werken als je niet weet wat er speelt. Neemt niet weg dat ik die vriendin ook wel vindt miepen, zonder dat ze eraan lijkt te werken..

[..]

Waarom zou dit moeten werken?
Het moet helemaal niet werken. Maar ik kan me inbeelden dat TS' vriendin zich niet speciaal voelt en een beetje bedonderd omdat ze wellicht dacht dat hij niet zoveel partners gehad heeft. Dat daardoor met terugwerkende kracht haar eerste keer met TS ook niet meer bijzonder was voor haar gevoel, en ze daar spijt van heeft. Wellicht dat het dan kan helpen om een 'tweede eerste keer' te maken, die voor hen allebei speciaal is (en vooral voor haar speciaal voelt), als dat is wat ze nodig heeft. Een 'eerste keer' met alle informatie die zij wel relevant vindt.

Overigens vind ik niet dat alle informatie van voor haar per se irrelevant is voor je relatie. Al die dingen hebben geholpen TS te vormen als persoon en zijn derhalve relevant voor je relatie. Je hele jou is relevant voor je relatie, daarbij zijn geen delen uitgezonderd.
pi_156563382
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:17 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het moet helemaal niet werken. Maar ik kan me inbeelden dat TS' vriendin zich niet speciaal voelt en een beetje bedonderd omdat ze wellicht dacht dat hij niet zoveel partners gehad heeft. Dat daardoor met terugwerkende kracht haar eerste keer met TS ook niet meer bijzonder was voor haar gevoel, en ze daar spijt van heeft. Wellicht dat het dan kan helpen om een 'tweede eerste keer' te maken, die voor hen allebei speciaal is (en vooral voor haar speciaal voelt), als dat is wat ze nodig heeft. Een 'eerste keer' met alle informatie die zij wel relevant vindt.

Overigens vind ik niet dat alle informatie van voor haar per se irrelevant is voor je relatie. Al die dingen hebben geholpen TS te vormen als persoon en zijn derhalve relevant voor je relatie. Je hele jou is relevant voor je relatie, daarbij zijn geen delen uitgezonderd.
Dan stel je zulke vragen voor je aan de seks begint lijkt mij. Het is gewoon zonde dat het verleden meekijkt over haar schouders. Je bedonderd voelen, lijkt me een beetje verkeerd. Ze hoopte miss dat het er minder waren, maar dat is slechts hoop. Het bedonderd voelen zou ik meer begrijpen, als bijv had gelogen dat ik ook nog maagd was, wat dan niet zo zou zijn
pi_156563420
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:20 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Dan stel je zulke vragen voor je aan de seks begint lijkt mij. Het is gewoon zonde dat het verleden meekijkt over haar schouders
Ja, dat kan ze nu toch niet meer doen. Die fout heeft ze gemaakt, dat is dan jammer maar daar is niks meer aan te veranderen, en er is desondanks nog steeds een probleem wat opgelost moet worden. Waarom verwacht je enkel van haar dat ze zich hier maar gewoon overheen zet en lijk jij haar daar verder helemaal niet bij te willen helpen? Als zij je had verteld dat ze als kind haar broertje had vermoord, had je dan dat verleden argument ook zelf net zo stug gebruikt?
pi_156563468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:17 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het moet helemaal niet werken. Maar ik kan me inbeelden dat TS' vriendin zich niet speciaal voelt en een beetje bedonderd omdat ze wellicht dacht dat hij niet zoveel partners gehad heeft. Dat daardoor met terugwerkende kracht haar eerste keer met TS ook niet meer bijzonder was voor haar gevoel, en ze daar spijt van heeft.
Persoonlijk zou ik toch eerder vasthouden aan het moment zelf en toen koos ze ervoor om dat met TS te doen, was het kennelijk allemaal fijn tot haar beeld van zijn verleden veranderde. Daar zit het probleem, niet bij haar en hun eerste keer samen lijkt me.

quote:
Wellicht dat het dan kan helpen om een 'tweede eerste keer' te maken, die voor hen allebei speciaal is (en vooral voor haar speciaal voelt), als dat is wat ze nodig heeft. Een 'eerste keer' met alle informatie die zij wel relevant vindt.
Dus TS moet zich na anderhalf jaar gaan bewijzen door geen seks meer te hebben met zijn geliefde tot zij zich weer speciaal voelt? Het verandert toch geen kut aan wie hij is en hoe hun relatie was. Daarnaast is de balans scheef, want zij komt hem dus nergens tegemoet in zijn gevoelens en hij moet daar maar op gaan zitten wachten ofzo..

quote:
Inderdaad ja en daar mag TS ook wel in tegemoet worden gekomen, want zij is niet de enige die zich nu niet meer speciaal voelt zo..
pi_156563498
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:17 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Kan idd zo zijn, uitendelijk heeft ze haar zin gekregen. Maar als je dan antwoorden krijgt die je niet aankan en er naar vaak naar refereert, is het voor mij oneerlijk zeg maar. Ik wordt een beetje als een afgelikte boterham neergezet heb ik het gevoel..
Het lijkt zo alsof die verwijten beide kanten opgaan btw.

Wat vind je eigenlijk zo leuk aan haar?
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:20 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Dan stel je zulke vragen voor je aan de seks begint lijkt mij. Het is gewoon zonde dat het verleden meekijkt over haar schouders
Zij stelde deze vragen blijkbaar pas na afloop...nou en? Blijkbaar ziet zij dit anders dan jij, dan is dat toch niet per definitie meteen fout ofzo?

Je zegt dat zij er een punt van maakte, maar jij maakt er zelf ook een punt van.

Verder weet ik niet hoe de vork precies in de steel zit, misschien dat er nog andere users zijn die weer op andere ideeën kunnen komen :P
pi_156563532
Ik voelde me ooit ook ongeveer als je vriendin. Onzeker over verleden van vriend, gezien het mijn eerste relatie was/eerste keer seks was en voor hem niet. Ik weet eigenlijk niet waar dat precies vandaan kwam, maar ik weet wel dat het op den duur uit zichzelf weer wegging. Hoe ging het weg? Ik had een partner die het niet erg vond dat ik er af en toe mee zat. Dat helpt enorm. We konden erover praten. Jij kan dat blijkbaar niet en zij heeft er moeite mee, dus dan wordt het lastig. Daarnaast helpt het niet om heel vaag te doen over je verleden. Helemaal verkeerd aangepakt to be honest..;) Geef haar eens een luisterend oor en geef haar alle informatie waar ze om vraagt. Jullie zitten (zoals je zelf al zei!) in een relatie, dus dan mag er eerlijkheid zijn. Dan zul je vanzelf zien dat het minder word bij haar.
pi_156563549
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, dat kan ze nu toch niet meer doen. Die fout heeft ze gemaakt, dat is dan jammer maar daar is niks meer aan te veranderen, en er is desondanks nog steeds een probleem wat opgelost moet worden. Waarom verwacht je enkel van haar dat ze zich hier maar gewoon overheen zet en lijk jij haar daar verder helemaal niet bij te willen helpen? Als zij je had verteld dat ze als kind haar broertje had vermoord, had je dan dat verleden argument ook zelf net zo stug gebruikt?
We hebben het hier al vaker over gehad. Hoe zou ik verder moeten helpen? Wat is gebeurd kan ik niet veranderen.

Je haalt een extreem voorbeeld aan.. maar ik volg je daar niet zo in.
pi_156563595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik voelde me ooit ook ongeveer als je vriendin. Onzeker over verleden van vriend, gezien het mijn eerste relatie was/eerste keer seks was en voor hem niet. Ik weet eigenlijk niet waar dat precies vandaan kwam, maar ik weet wel dat het op den duur uit zichzelf weer wegging. Hoe ging het weg? Ik had een partner die het niet erg vond dat ik er af en toe mee zat. Dat helpt enorm. We konden erover praten. Jij kan dat blijkbaar niet en zij heeft er moeite mee, dus dan wordt het lastig. Daarnaast helpt het niet om heel vaag te doen over je verleden. Helemaal verkeerd aangepakt to be honest..;) Geef haar eens een luisterend oor en geef haar alle informatie waar ze om vraagt. Jullie zitten (zoals je zelf al zei!) in een relatie, dus dan mag er eerlijkheid zijn. Dan zul je vanzelf zien dat het minder word bij haar.
Dit

Het heeft ook met acceptatie te maken. Elkaars "mindere punten" kunnen accepteren, communiceren!
pi_156563596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het lijkt zo alsof die verwijten beide kanten opgaan btw.

Wat vind je eigenlijk zo leuk aan haar?

[..]

Zij stelde deze vragen blijkbaar pas na afloop...nou en? Blijkbaar ziet zij dit anders dan jij, dan is dat toch niet per definitie meteen fout ofzo?

Je zegt dat zij er een punt van maakte, maar jij maakt er zelf ook een punt van.

Verder weet ik niet hoe de vork precies in de steel zit, misschien dat er nog andere users zijn die weer op andere ideeën kunnen komen :P
Ik maak er een punt van omdat het tegen mij wordt gebruikt en ik daarnaast met exen wordt vergeleken die veel minder bedpartners hadden.

Ze maakt mij gelukkig en compleet. Ik kan werkelijk geen dag zonder haar en we hebben ook oa dezelfde humor
pi_156563675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeld. Echter, hoe is het als alle info tegen je wordt gebruikt. Wanneer ik erover wil praten, doet ze kort en klapt ze dicht.

Als we bijv een film kijken waarin een trio voorkomt (normale fil).. vraagt ze me of ik dat ook heb gedaan, ook of ik vroeger een player was..
pi_156563707
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:30 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Ik maak er een punt van omdat het tegen mij wordt gebruikt en ik daarnaast met exen wordt vergeleken die veel minder bedpartners hadden.
Is dat zo? Kan zij jou niet accepteren voor wie jij bent?
Maar dan nog, het was niet zo handig die vraag van haar af te poeieren. Ik weet niet of zij voor jou überhaubt al een andere partner had gehad, maar je moet ook niet vergeten dat er een behoorlijk verschil bestaat in ervaring, houd daar ook rekening mee.

Wat jij doet, werkt misschien prima voor een vrouw met evenveel ervaring, maar hier gaat het duidelijk mis
quote:
Ze maakt mij gelukkig en compleet. Ik kan werkelijk geen dag zonder haar en we hebben ook oa dezelfde humor
Is dat de reden dat je hier een topic op fok! over haar komt maken?
De dingen die jij noemt, ik snap best dat het -ergens- wrikt, maar ik denk dat je dit soort dingen beter met je vriendin kunt bespreken. Blijkbaar frustreert het jou, maar beter communiceer je terwijl je minder snel elkaar dingen gaat verwijten. Je hebt het belang van de vraag van je vriendin niet goed opgepakt, dus kwa communicatie is er nog wel verbetering mogelijk :)
pi_156563712
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik toch eerder vasthouden aan het moment zelf en toen koos ze ervoor om dat met TS te doen, was het kennelijk allemaal fijn tot haar beeld van zijn verleden veranderde. Daar zit het probleem, niet bij haar en hun eerste keer samen lijkt me.

[..]

Dus TS moet zich na anderhalf jaar gaan bewijzen door geen seks meer te hebben met zijn geliefde tot zij zich weer speciaal voelt? Het verandert toch geen kut aan wie hij is en hoe hun relatie was. Daarnaast is de balans scheef, want zij komt hem dus nergens tegemoet in zijn gevoelens en hij moet daar maar op gaan zitten wachten ofzo..

[..]

Inderdaad ja en daar mag TS ook wel in tegemoet worden gekomen, want zij is niet de enige die zich nu niet meer speciaal voelt zo..
Bedankt, dit is echt wat ik voel..
pi_156563765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan nog, het was niet zo handig die vraag van haar af te poeieren. Ik weet niet of zij voor jou überhaubt al een andere partner had gehad, maar je moet ook niet vergeten dat er een behoorlijk verschil bestaat in ervaring, houd daar ook rekening mee.

Wat jij doet, werkt misschien prima voor een vrouw met evenveel ervaring, maar hier gaat het duidelijk mis

[..]

Ja, al ook al meerdere relaties gehad. Het is raar om met exen vergeleken te worden.

De dingen die jij noemt, ik snap best dat het -ergens- wrikt, maar ik denk dat je dit soort dingen beter met je vriendin kunt bespreken. Blijkbaar frustreert het jou, maar beter communiceer je terwijl je minder snel elkaar dingen gaat verwijten. Je hebt het belang van de vraag van je vriendin niet goed opgepakt, dus kwa communicatie is er nog wel verbetering mogelijk :)
pi_156563777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

pi_156563782
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:33 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoeld. Echter, hoe is het als alle info tegen je wordt gebruikt. Wanneer ik erover wil praten, doet ze kort en klapt ze dicht.

Als we bijv een film kijken waarin een trio voorkomt (normale fil).. vraagt ze me of ik dat ook heb gedaan, ook of ik vroeger een player was..
Valt me wel op dat je steeds de dingen weer afbuigt naar "maar kijk dan even hoe -ik- me hierbij voel!".

Serieus, sluit je computer af/zet je mobiel uit en ga met je vriendin praten :)

Neem haar serieus, ook al lijken sommige dingen voor jou helemaal niet zo relevant...dat wil nog niet zeggen dat diezelfde dingen voor haar ook niet relevant zijn.
pi_156563798
Doir dit zeg maar heeft ze in het verleden weleens getwijfeld aan ons
pi_156563812
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:37 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:37 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Misschien moet ik Danny maar eens gaan vragen wat er mis is met mijn posts :P

Ik ga naar bed, ga met je vriendin praten :P
pi_156563837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:38 schreef Judgement13 het volgende:
Doir dit zeg maar heeft ze in het verleden weleens getwijfeld aan ons
Maak het dan concreter en vraag haar of die twijfels door je verleden of door jullie relatie in het hier en nu komen.
pi_156563907
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:40 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Maak het dan concreter en vraag haar of die twijfels door je verleden of door jullie relatie in het hier en nu komen.
Door mijn verleden zei ze destijds
pi_156563983
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:44 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Door mijn verleden zei ze destijds
En dan? Hoe gaat het gesprek verder?
Is het voornamelijk uiten hoe kut ze dat alles vindt of komt er ook nog iets uit waar je mee kan werken?
pi_156565945
13?! Nou dat valt me alleszins mee. Je vriendin moet gewoon niet zeuren en ze had er niet naar moeten vragen.
pi_156565952
Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, vind ik het vreemder om met je 24 nog maagd te zijn dan om je 28 13 bedpartners te hebben gehad. Misschien moet je haar dat eens zeggen.
pi_156566113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En dan? Hoe gaat het gesprek verder?
Is het voornamelijk uiten hoe kut ze dat alles vindt of komt er ook nog iets uit waar je mee kan werken?
Nou, in beginsel 'verweet' zij mij van dingen, zoals flirterig doen tegen anderen en twijfelde of ze wel 'goed genoeg was'. Pas midden in het gesprek gaf ze aan wat het werkelijke probleem was: mijn verleden waar ze weleens aan denkt.

Hierop heb ik haar geprobeerd gerust te stellen en de bevestiging proberen te geven, door haar te vertellen dat ik mijn verleden helemaal niet mis, en we nu samen zijn. Vertelde haar ook dat mijn verleden, mijn verleden is en dat zij mijn toekomst is en wij ons op het heden moeten richten. Het is zonde om onze tijd samen te laten beinvloeden door dingen die in een hele andere fase van mijn leven hebben plaatsgevonden.

Ze zei dat ik gelijk had en dat ze zich niet kon voorstellen dat wij niet meer samen waren. Ze heeft me ook verteld dat ze best onzeker is over haarzelf.

Dit gesprek heeft 3 maanden geleden plaats gevonden en over het algemeen gaat het goed en hebben we het leuk.

Zelf ben ik gaan twijfelen aan datgene wat ze mij toen en laatst heeft verteld.. Ik krijg toch iets anders te zien en op een gegeven moment wil ik het ook niet meer over hebben. We hebben besloten destijds verder te gaan, gebruik mn verleden dan niet meer tegen mij.
pi_156566148
Punt is ook: toen ik voorheen weleens misstappen van haar wilde bespreken, die al besrpoken waren en voordat mij bekend was dat mijn verleden haar dwars zat, was het van haar kant:

'Zit je er nog steeds mee, we hebben het toch al besproken' , 'wat doe je nog met me als het je zo dwars zit'
pi_156566190
Het was dus niet zomaar nieuwsgierigheid. Dat kun je ook afleiden uit het feit dat ze erg aandrong. En ook dat het haar beeld van jou niet zou beďnvloeden is niet waar. In feite is ze dus niet erg eerlijk geweest.
Ze zou moeten kijken naar wat het betekent dat TS pas na zeven maanden seks met haar had. Dan kun je toch wel spreken van iemand die serieus geďnteresseerd is, ipv te zeveren over dingen die jaren geleden zijn gebeurd.
pi_156566204
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het was dus niet zomaar nieuwsgierigheid. Dat kun je ook afleiden uit het feit dat ze erg aandrong. En ook dat het haar beeld van jou niet zou beďnvloeden is niet waar. In feite is ze dus niet erg eerlijk geweest.
Ze zou moeten kijken naar wat het betekent dat TS pas na zeven maanden seks met haar had. Dan kun je toch wel spreken van iemand die serieus geďnteresseerd is, ipv te zeveren over dingen die jaren geleden zijn gebeurd.
Hoe kan ik het zien, ipv als nieuwsgierigheid?
Heb haar ook gezegd dat als ik mijn verleden daadwerkelijk zou missen ik: er allang vandoor was gegaan boor onze eerste keer, ik er ook vandoor kon gaan na de eerste keer, omdat we het niet al te vaak doen, want ze wilt het rustig aan doen op sexueel gebied. Maar ik heb er respect voor en wil haar alle tijd geven die ze nodig heeft.

Dan krijg ik te horen: 'ja jij bent dan zo en zou dat zo laten merken, maar niet iedereen is zo'. Waarom 'iedereen' erbij halen, het haat tussen ons. Het komt erop neer dat iemand die het misschien niet meende, niet gelijk weg zou hoeven te gaan na de 1e x zoal ik zei
pi_156566223
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:52 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Heb haar ook gezegd dat als ik mijn verleden daadwerkelijk zou missen ik: er allang vandoor was gegaan boor onze eerste keer, ik er ook vandoor kon gaan na de eerste keer, omdat we het niet al te vaak doen, want ze wilt het rustig aan doen op sexueel gebied. Maar ik heb er respect voor en wil haar alle tijd geven die ze nodig heeft.

Dan krijg ik te horen: 'ja jij bent dan zo en zou dat zo laten merken, maar niet iedereen is zo'. Waarom 'iedereen' erbij halen, het haat tussen ons. Het komt erop neer dat iemand die het misschien niet meende, niet gelijk weg zou hoeven te gaan na de 1e x zoal ik zei
Je kunt het zien als totale onzekerheid, denk ik.
Je hebt gelijk als je zegt dat als ze niet goed genoeg voor je was, je allang weg zou zijn geweest.
Waarom is ze zo geremd op seksueel gebied?
pi_156566249
Heeft inderdaad met onzekerheid te maken.

Ze ziet graag bevestiging nu van jou liefde voor haar, geef het de tijd, en ben er nu gewoon voor haar.

Ook al ben je in principe geen uitleg en alles verschuldigd, maar haar hele 'sprookje' is in diggelen gevallen..
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156566335
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:15 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Nou, in beginsel 'verweet' zij mij van dingen, zoals flirterig doen tegen anderen en twijfelde of ze wel 'goed genoeg was'. Pas midden in het gesprek gaf ze aan wat het werkelijke probleem was: mijn verleden waar ze weleens aan denkt.
Dus haar onzekerheid en in het hier en nu kunnen leven lijken de grootste struikelpunten nu.

quote:
Hierop heb ik haar geprobeerd gerust te stellen en de bevestiging proberen te geven, door haar te vertellen dat ik mijn verleden helemaal niet mis, en we nu samen zijn. Vertelde haar ook dat mijn verleden, mijn verleden is en dat zij mijn toekomst is en wij ons op het heden moeten richten. Het is zonde om onze tijd samen te laten beinvloeden door dingen die in een hele andere fase van mijn leven hebben plaatsgevonden.

Ze zei dat ik gelijk had en dat ze zich niet kon voorstellen dat wij niet meer samen waren. Ze heeft me ook verteld dat ze best onzeker is over haarzelf.
Lijkt me een goede reactie van jou, die gaat over het hier en nu. Dan zit je nog met haar onzekerheid en ondanks dat jij daar verder niet zoveel aan kan doen, is dat wel een gesprek waard. Waarom is zo onzeker? Wat heeft ze nodig om zich beter over zichzelf te kunnen voelen?

quote:
Dit gesprek heeft 3 maanden geleden plaats gevonden en over het algemeen gaat het goed en hebben we het leuk.

Zelf ben ik gaan twijfelen aan datgene wat ze mij toen en laatst heeft verteld.. Ik krijg toch iets anders te zien en op een gegeven moment wil ik het ook niet meer over hebben. We hebben besloten destijds verder te gaan, gebruik mn verleden dan niet meer tegen mij.
Begrijpelijk dat je het beu bent om het erover te hebben, maar als het daar niet van weg gaat en je wil er wel samen uit komen, dan zul je toch in gesprek moeten blijven met elkaar. Afspreken dat je verder gaat, betekent in jullie geval kennelijk niet dat het zo maar over gaat. Het valt niet weg te stoppen. Waar jouw winst gaat zitten is denk een andere manier van erover praten zien te vinden, zodat zij wat rationeler denkt en meer in het hier en nu komt en blijft, zonder dat het voornamelijk om haar draait. Het gaat om jullie immers..

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:25 schreef Judgement13 het volgende:
Punt is ook: toen ik voorheen weleens misstappen van haar wilde bespreken, die al besrpoken waren en voordat mij bekend was dat mijn verleden haar dwars zat, was het van haar kant:

'Zit je er nog steeds mee, we hebben het toch al besproken' , 'wat doe je nog met me als het je zo dwars zit'
Misstappen? Misschien helpt het als je dergelijke waarde-oordelen niet zo uitspreekt, er van uitgaande dat dit niet een strafblad betreft ofzo. Haar reactie klinkt als met twee maten meten, maar is gezien haar onzekerheid ook weer niet zo onverwacht. Wil je echt nog een stukje verwerken of is het stiekem toch een tactiek om haar te laten voelen dat ze ook geen engeltje was? In het laatste geval wordt het tijd om te kappen en de focus te verleggen naar het hier en nu..

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Eerder een beetje dom, want ze lijkt vooral verkeerd te hebben ingeschat wat het effect op haar zou zijn. Shit happens.. Als ze niet eerlijk was geweest over wat het met haar deed, dan had TS mogen gissen waar ze nou echt aan moeten werken..

quote:
Oneens, want zij heeft zelf die beslissing genomen om na zeven maanden dat met hem te delen. Dat deed ze op basis van het hier en nu en die is niet verandert, alleen haar beeld van hem. Daar moet ze aan werken en verantwoordelijkheid nemen voor de beslissingen die ze zelf heeft gemaakt. TS heeft zich al bewezen, anders was het nooit zo ver gekomen en gewoon uit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 06:52 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Wat bedoelt ze daarmee?
Het gaat inderdaad om jullie. Goed dat je haar respecteert en haar tijd wil geven, maar houd wel een vinger aan de pols dat het wel om jullie blijft draaien en geen test wordt om te kijken of je wel echt van d'r houdt en tot hoe ver het kan gaan..

quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 07:29 schreef I-care het volgende:
Heeft inderdaad met onzekerheid te maken.

Ze ziet graag bevestiging nu van jou liefde voor haar, geef het de tijd, en ben er nu gewoon voor haar.
Oneens, haar onzekerheid is immers aangewakkerd door haar gevraag naar zijn verleden en niet door de relatie in het hier en nu van de afgelopen anderhalf jaar. Ze heeft die bevestiging al, want TS is er nog, ze vond hem goed genoeg om ermee naar bed te gaan, al die tijd ermee in een relatie te blijven en ze wil het niet uitmaken. Als dat niet voldoende is, wat kan TS dan nog meer doen naast haar issues serieus nemen? Dit gaat om haar onzekerheid in het algemeen en niet onzekerheid met betrekking tot TS in het bijzonder. Het lijkt me oneerlijk en onrealistisch dat zij haar eigenwaarde wil (her?)vinden door TS iets te laten bewijzen alsof de anderhalf jaar nauwelijks iets betekent hebben. Beter werkt ze aan haar eigenliefde. Daar kan TS mee helpen, maar het is haar pakkie an..

quote:
Ook al ben je in principe geen uitleg en alles verschuldigd, maar haar hele 'sprookje' is in diggelen gevallen..
Perceptiedingetje dit hoor, want niet de relatie zelf, wat de basis legde voor haar beslissing om om een volledige relatie, inclusief seks met TS aan te gaan, maar haar beeld van zijn verleden is veranderd..

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 03-10-2015 08:19:10 ]
pi_156566364
quote:
Oneens, haar onzekerheid is immers aangewakkerd door haar gevraag naar zijn verleden en niet door de relatie in het hier en nu van de afgelopen anderhalf jaar. Ze heeft die bevestiging al, want TS is er nog, ze vond hem goed genoeg om ermee naar bed te gaan, al die tijd ermee in een relatie te blijven en ze wil het niet uitmaken. Als dat niet voldoende is, wat kan TS dan nog meer doen naast haar issues serieus nemen? Dit gaat om haar onzekerheid in het algemeen en niet onzekerheid met betrekking tot TS in het bijzonder. Het lijkt me oneerlijk en onrealistisch dat zij haar eigenwaarde wil (her?)vinden door TS iets te laten bewijzen alsof de anderhalf jaar nauwelijks iets betekent hebben. Beter werkt ze aan haar eigenliefde. Daar kan TS mee helpen, maar het is haar pakkie an..
TS moet niets bewijzen, dat zeg ik juist. Maar zulke problemen moeten de tijd krijgen om weer weg te ebben, dat is alles. Schuld willen bepalen en gelijken halen heeft weinig zin en staat straks alleen maar in de weg naar een oplossing.

Dat het deze keer bij haar ligt klopt ook wel, alleen schiet je er weinig mee op om dat uit te spelen, gevoelens zijn nu de obstakels, en elkaar weer vinden de oplossing.

Werken aan issues klinkt allemaal alsof er even een nieuw laagje verf opgebracht moet worden, maar zo simpel is het allemaal niet.. Dit heeft tijd en aandacht voor elkaar nodig.
pi_156566374
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:18 schreef I-care het volgende:

[..]

TS moet niets bewijzen, dat zeg ik juist. Maar zulke problemen moeten de tijd krijgen om weer weg te ebben, dat is alles. Schuld willen bepalen en gelijken halen heeft weinig zin en staat straks alleen maar in de weg naar een oplossing.

Dat het deze keer bij haar ligt klopt ook wel, alleen schiet je er weinig mee op om dat uit te spelen, gevoelens zijn nu de obstakels, en elkaar weer vinden de oplossing.

Werken aan issues klinkt allemaal alsof er even een nieuw laagje verf opgebracht moet worden, maar zo simpel is het allemaal niet.. Dit heeft tijd en aandacht voor elkaar nodig.
Jammer dat ik dan weer niet teruglees, want er staat dat TS er gewoon voor haar moet zijn. Verder eens, behalve dat er wel meer nodig is dan wat tijd en aandacht alleen.
pi_156566435
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:21 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Jammer dat ik dan weer niet teruglees, want er staat dat TS er gewoon voor haar moet zijn. Verder eens, behalve dat er wel meer nodig is dan wat tijd en aandacht alleen.
In een relatie moet je er altijd voor elkaar zijn, en zeker als er moeilijkheden zijn, of die nu al dan niet terecht en realistisch zouden zijn maakt in principe geen verschil.

Maar het moet ook niet zo zijn dat het een eenzijdig verhaal gaat worden, dus ook vanuit haar zal er een inzet moeten zijn om hier samen uit te komen.

Haar ego is nu even gekrenkt zeg maar :P
pi_156566450
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:34 schreef I-care het volgende:
Haar ego is nu even gekrenkt zeg maar :P
Het zijne niet?
pi_156566474
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 08:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het zijne niet?
Dat zal ook best, maar hij lijkt wel diegene die het allemaal wil aanpakken en door wil gaan?

Heb ook niet alles onthouden van het hele verhaal dus ben er niet heel zeker van..
pi_156566818
Hoort bij het verleden, daar kan zij niks meer aan veranderen.
Ze zal moeten accepteren dat het een deel van jou is en als ze dat niet kan.....jammer dan.
Life is a highway...let's ride it!
pi_156567051
Hoi, ben ik weer .

Mijn ego is wel degelijk gekrenkt. Vanmorgen appte ze mij dat ze voor de tweede nacht op rij heeft gedroom dat het uit was omdat ik vreemd ging.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Sorry voor de korte reacties, ik zit op het werk.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:08:52 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156567156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:58 schreef Judgement13 het volgende:
Hoi, ben ik weer .

Mijn ego is wel degelijk gekrenkt. Vanmorgen appte ze mij dat ze voor de tweede nacht op rij heeft gedroom dat het uit was omdat ik vreemd ging.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Sorry voor de korte reacties, ik zit op het werk.
Je kunt daar toch ook niets anders mee dan het voor kennisgeving aannemen. Veranderen kun je je verleden niet. Zij zou er wel iets mee kunnen. Eroverheen stappen, bijvoorbeeld. Ophouden met dat kinderachtige gedrag. Of de consequentie onder ogen zien: deal with it or leave it.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156567226
quote:
Hoi, ben ik weer .

Ik droom soms ook zulke shit, dan vertel ik het aan mijn vriend, zeg hij awhh, en we gaan weer verder met ons dag. Hoezo moet je hierdoor shit voelen? Iedereen kan zo iets wel dromen
pi_156567386
quote:
Hoi, ben ik weer .

"Vervelend schat, zo een nachtmerrie. Hopelijk droom je vannacht over ons. X"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')