abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156561642
Goedenavond iedereen :-)

Ik heb momenteel al ruim anderhalf jaar een relatie met mijn vriendin. Over het algemeen gaat het wel goed tussen ons. Toch is er een punt waar ik zelf geen raad mee heb..

Zij is door mij ontmaagd toen we 7 maanden een relatie hadden. Enige periode na onze eerste keer samen vroeg zij mij naar mijn seksuele verleden. Nadat ik had aangekaart dat ik het niet relevant vond om het daar over te hebben, drong zij er steeds op aan dat het gewoon uit nieuwsgierigheid was en ik het haar gewoon kon vertellen. Hierna zij ik nogmaals dat ik daar voorzichtig mee ben, omdat niet iedereen de dingen die hij of zij dan hoort,als leuk ervaart. Hierop antwoordde ze dat het haar beeld jegens mij niet zou doen veranderen maar dat ze gewoon erg benieuwd was.

Nou, uiteindelijk heb ik haar dus verteld dat mijn eerste keer plaatsvond toen ik 16 jaar was en tot nu toe ongeveer 13 bedpartners heb gehad. Ik ben momenteel 28 jaar en bij de bedpartners zijn ook mijn vaste relaties meegerekend, om precies te zijn 6 ( al waren sommigen slechts 'kalverenliefde'. Hier schrok zij een beetje van en daarna is er niet meer over gesproken.

De laatste paar maanden is het zo, dat op het moment dat we op het punt staan sex te hebben, zij een soort van afhaakt. Er is iets wat haar dan tegenhoudt in haar hoofd.. Hier hebben we het gisteren over gehad, en het blijk dus zo te zijn dat ze vaak terugdenkt aan mijn verleden, in de vorm van dat ze mij bezig ziet met anderen, op het moment dat we intiem worden. Ze heeft verteld dat dit ook al een paar maanden speelt maar niet constant, soms hebben we wel gewoon seks.

Dat wat haar dwars zit is al enige keren ter sprake gekomen, maar we zijn er ook al een paar keer op teruggekomen. Echter zijn mij vorige week dingen tijdens ons gesprek gezegd, die mij wel hebben geraakt..

Ze had misschien diep van binnen liever iemand die het minder vaak had gedaan of zelf ook nog maagd was. Ze heeft soms spijt dat het al na 7/8 maanden is gebeurd en ze het niet zo snel zo ver had laten komen als ze mijn verleden eerder tot zich had genomen. Ze probeert het los te laten maar weet niet hoe. Ook heeft ze het gevoel dat het voor mij allemaal geen zak meer voorstelt terwijl het voor haar nog wel speciaal is.

Door de bovenstaande uitingen, heb ik een gevoel van minderwaardigheid gekregen.. Het voelt ook alsof ik een boetekleed draag omdat ik voor haar heb geleefd. Het gaat daarnaast om zaken die nu al voor het laatst 7 jaar geleden hebben plaatsgevonden. Ik voel mij veroordeeld vanwege mijn verleden terwijl zij daar bot gezegd helemaal niks mee te maken heeft.

Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
pi_156561679
Meerdere bedpartners hebben is tegenwoordig vrij normaal. Je staat in je gelijk en je vriendin doet moeilijk.

Kennelijk heeft ze minder zin in seks dan jij, en kan je verleden dan als argument aangrijpen. Who knows. Maar je kunt dat beter beoordelen dan wij.
  PR/Manusje van alles vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:03:27 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156561765
Het komt niet vaak voor hier in R&P, maar het lijkt alsof je alles precies goed doet. :o Heeft zij een 'oplossing' voor dit probleem?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156561777
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:00 schreef Robuustheid het volgende:
Meerdere bedpartners hebben is tegenwoordig vrij normaal. Je staat in je gelijk en je vriendin doet moeilijk.

Kennelijk heeft ze minder zin in seks dan jij, en kan je verleden dan als argument aangrijpen. Who knows. Maar je kunt dat beter beoordelen dan wij.
Nou, een keer zei ze wel dat ik het vaker wil doen dan haar, het i voor haar nog nieuw en ze wilt het rustig aan doen zeg maar. Dat begrijp ik verder ook gewoon. Het voelt gewoon niet fair als mn verleden tegen me wordt gebruikt, terwijl het verder goed gaat.

Ik ben trouwen 28 en zij 24
pi_156561804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het komt niet vaak voor hier in R&P, maar het lijkt alsof je alles precies goed doet. :o Heeft zij een 'oplossing' voor dit probleem?
Waar doel je precies op :P ?

Ze moet het proberen los te laten zegt zij zelf, maar dat is mij al een aantal keer verteld door haar.
pi_156561831
Heel makkelijk, of ze zet zich er overheen, of het is klaar tussen jullie. Dat moet ze toch echt zelf doen, kan overigens wel beetje begrijpen dat ze ermee zit aangezien je haar eerste bent.
  PR/Manusje van alles vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:06:37 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156561839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:04 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Waar doel je precies op :P ?

Ze moet het proberen los te laten zegt zij zelf, maar dat is mij al een aantal keer verteld door haar.
Dat er geregeld mensen zijn hier in R&P die alles geheel verkeerd aanpakken en de verkeerde dingen zeggen. Jij doet dat dus niet. ^O^

Dan moet ze het ook echt een keer los gaan laten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156561941
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:06 schreef Angel-Joy het volgende:
Heel makkelijk, of ze zet zich er overheen, of het is klaar tussen jullie. Dat moet ze toch echt zelf doen, kan overigens wel beetje begrijpen dat ze ermee zit aangezien je haar eerste bent.
Kan ik ook el begrijpen, maar misschien een drogreden: ik ben wat ouder en heb een wat vrijere jeugd gehad zeg maar. De dingen die mij zijn gezegd raken mij, omdat er voor mijn gevoel wordt gezegd dat haar eerste x achteraf gezien liever net met mij was. Daarnaast vind ik het toch hypocriet, maagd of niet, je hebt toch ook sexuele ervaring opgedaan? zelf zegt ze daarop dat er wel een grens is en ik daarboven zit.
pi_156561978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:10 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Kan ik ook el begrijpen, maar misschien een drogreden: ik ben wat ouder en heb een wat vrijere jeugd gehad zeg maar. De dingen die mij zijn gezegd raken mij, omdat er voor mijn gevoel wordt gezegd dat haar eerste x achteraf gezien liever net met mij was. Daarnaast vind ik het toch hypocriet, maagd of niet, je hebt toch ook sexuele ervaring opgedaan? zelf zegt ze daarop dat er wel een grens is en ik daarboven zit.
En heb je dit ook al tegen haar gezegd?
pi_156562005
Later op de dag zei ze dat ze geen spijt heeft dat ik de eerste ben geweest en het weer op dezelfde manier zou doen. Maar toch blijft dat wat ze heeft gezegd in mijn hoofd zitten vraag me af of ze zelf wel gelooft wat ze zegt
pi_156562049
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:12 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

En heb je dit ook al tegen haar gezegd?
Ja, ze zei dat ze het niet zo bedoelde. En wat betreft haar seksuele ervaring; Ja, maar dat is toch anders. Het voelt bijna alsof zij zichzelf neerzet als "heilig boontje", en ik een viezerik ben
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:18:15 #12
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156562111
Eerlijk gezegd vind ik dat je vriendin zich ontzettend aanstelt. Ze is 24. Op die leeftijd vind ik het wel raar om hier nog moeilijk over te doen, ondanks dat je haar eerste was. Maar goed, daar ben je verder niet mee geholpen natuurlijk.

Het is iets waar jij verder weinig aan kunt doen natuurlijk. Dat boetekleed vind ik ook helemaal niet nodig, jij hoeft je niet voor je verleden te verantwoorden. Uiteindelijk zou zoiets ook helemaal geen prioriteit moeten zijn binnen jullie relatie. Het is belangrijker dat jullie het fijn met elkaar hebben, ondanks de verschillen. Dat de seks gewoon voor beide partijen prettig is en dat het hebben van meerdere sekspartners het echt niet minder speciaal voor jou maakt. Tenminste, dat neem ik even aan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_156562148
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:18 schreef Fera het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat je vriendin zich ontzettend aanstelt. Ze is 24. Op die leeftijd vind ik het wel raar om hier nog moeilijk over te doen, ondanks dat je haar eerste was. Maar goed, daar ben je verder niet mee geholpen natuurlijk.

Het is iets waar jij verder weinig aan kunt doen natuurlijk. Dat boetekleed vind ik ook helemaal niet nodig, jij hoeft je niet voor je verleden te verantwoorden. Uiteindelijk zou zoiets ook helemaal geen prioriteit moeten zijn binnen jullie relatie. Het is belangrijker dat jullie het fijn met elkaar hebben, ondanks de verschillen. Dat de seks gewoon voor beide partijen prettig is en dat het hebben van meerdere sekspartners het echt niet minder speciaal voor jou maakt. Tenminste, dat neem ik even aan.
Klopt helemaal. De dag na ons gesprek (vorige week) kreeg ze opeens een droom dat ik haar bedrogen had en ze mij betrapte met iemand anders. Hier zat ze toen ook de hele dag mee. Ik voel me echt de boeman.
pi_156562154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:15 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Ja, ze zei dat ze het niet zo bedoelde. En wat betreft haar seksuele ervaring; Ja, maar dat is toch anders. Het voelt bijna alsof zij zichzelf neerzet als "heilig boontje", en ik een viezerik ben
Ik vind dat je niks verkeerds hebt gedaan. Maar waar zijn je ballen gebleven dan? Jij kan haar niet helpen, ze moet het zelf doen.
pi_156562181
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:20 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik vind dat je niks verkeerds hebt gedaan. Maar waar zijn je ballen gebleven dan? Jij kan haar niet helpen, ze moet het zelf doen.
Ik heb verteld dat ik een beetje klaar ben met het steeds op mijn verleden te worden gewezen door iemand die er eigenlijk niks mee te maken heeft. Ze moet het echt zien los te laten zei ze, maar dat was eerder ook al het geval
pi_156562220
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:58 schreef Judgement13 het volgende:
Ze had misschien diep van binnen liever iemand die het minder vaak had gedaan of zelf ook nog maagd was. Ze heeft soms spijt dat het al na 7/8 maanden is gebeurd en ze het niet zo snel zo ver had laten komen als ze mijn verleden eerder tot zich had genomen.
Misschien kan ze haar focus eens verleggen naar de persoon die ze na 7/8 maanden goed genoeg vond om door ontmaagd te worden. Dat is haar eigen beslissing geweest op basis van wie jij bent en daar is je verleden nou eenmaal een onderdeel van.

quote:
Ze probeert het los te laten maar weet niet hoe. Ook heeft ze het gevoel dat het voor mij allemaal geen zak meer voorstelt terwijl het voor haar nog wel speciaal is.
Of ze zou zich speciaal kunnen voelen dat jullie niet voor jan met de korte achternaam al anderhalf jaar een relatie hebben. Dat je iets meer weet wat de mogelijkheden zijn en (toch?) voor haar kiest zou toch ook iets moeten zeggen naast een persoonlijkheid waar ze dus wel een relatie mee aan blijft gaan min of meer. Voel jij je nog wel speciaal als zij meer met jouw verleden bezig lijkt te zijn dan met wie je nu bent en nu voor haar betekent?
Hoe kunnen jullie er samen voor zorgen dat het voor jullie beide als speciaal voelt?

quote:
Door de bovenstaande uitingen, heb ik een gevoel van minderwaardigheid gekregen..
Onterecht lijkt me, want je bent goed genoeg om in een relatie mee te zitten al die tijd, dus je bent een goede partner voor haar kennelijk. Het is dom van haar om te vragen naar dingen waar ze niet mee om kan gaan. Kan best dat het haar meer doet dan verwacht, maar die bal ligt bij haar. Haar beeld van jou is kennelijk wat verandert, niet jijzelf.

quote:
Het voelt ook alsof ik een boetekleed draag omdat ik voor haar heb geleefd. Het gaat daarnaast om zaken die nu al voor het laatst 7 jaar geleden hebben plaatsgevonden. Ik voel mij veroordeeld vanwege mijn verleden terwijl zij daar bot gezegd helemaal niks mee te maken heeft.
Je verleden heeft je gemaakt tot wie je bent, dus helemaal niks mee te maken lijkt me niet. Maar ze lijkt je wel te veroordelen en dat is een beetje jammer, want darmee lijkt ze aan te geven dat ze nu niet meer helemaal achter haar beslissing staat om voor jou te gaan. Shit happens, maar zij nam die beslissing en dat is haar verantwoordelijkheid. Niet de jouwe. Als je eerst wel goed genoeg was, maar nu niet dan verdien je imo iemand die je wel waardeert voor je wie bent..

quote:
Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
Het is geen wedstrijdje toch? Als je er samen uit wil komen, dan zul jullie nog eens moeten praten over hoe een en ander weer beter zou kunnen gaan. Jouw verleden kun en moet je niet uit willen wissen denk ik, dus dan kun je beter in gesprek gaan hoe je samen weer een en ander speciaal kan laten voelen..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:25:59 #17
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156562251
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:20 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. De dag na ons gesprek (vorige week) kreeg ze opeens een droom dat ik haar bedrogen had en ze mij betrapte met iemand anders. Hier zat ze toen ook de hele dag mee. Ik voel me echt de boeman.
Dat moet je niet doen. Dit is haar probleem en zij wil nu van haar probleem, jouw probleem maken. Probeer dat eens duidelijk te maken. Zij is de gene die hiermee zit, dus zij moet een manier vinden om daarmee om te gaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_156562330
Zij heeft een probleem. Als ze het niet wilde weten, had ze er niet naar moeten vragen. Easy as that.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156562340
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:24 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien kan ze haar focus eens verleggen naar de persoon die ze na 7/8 maanden goed genoeg vond om door ontmaagd te worden. Dat is haar eigen beslissing geweest op basis van wie jij bent en daar is je verleden nou eenmaal een onderdeel van.

[..]

Of ze zou zich speciaal kunnen voelen dat jullie niet voor jan met de korte achternaam al anderhalf jaar een relatie hebben. Dat je iets meer weet wat de mogelijkheden zijn en (toch?) voor haar kiest zou toch ook iets moeten zeggen naast een persoonlijkheid waar ze dus wel een relatie mee aan blijft gaan min of meer. Voel jij je nog wel speciaal als zij meer met jouw verleden bezig lijkt te zijn dan met wie je nu bent en nu voor haar betekent?
Hoe kunnen jullie er samen voor zorgen dat het voor jullie beide als speciaal voelt?

We doen vaak leuke dingen en ook verras ik haar met een bonbons.. de kleine romantische dingetjes zeg maar. Verder probeer ik vooral te praten, maar daar ben je ook een keer klaar mee.

[..]

Onterecht lijkt me, want je bent goed genoeg om in een relatie mee te zitten al die tijd, dus je bent een goede partner voor haar kennelijk. Het is dom van haar om te vragen naar dingen waar ze niet mee om kan gaan. Kan best dat het haar meer doet dan verwacht, maar die bal ligt bij haar. Haar beeld van jou is kennelijk wat verandert, niet jijzelf.

[..]

Je verleden heeft je gemaakt tot wie je bent, dus helemaal niks mee te maken lijkt me niet. Maar ze lijkt je wel te veroordelen en dat is een beetje jammer, want darmee lijkt ze aan te geven dat ze nu niet meer helemaal achter haar beslissing staat om voor jou te gaan. Shit happens, maar zij nam die beslissing en dat is haar verantwoordelijkheid. Niet de jouwe. Als je eerst wel goed genoeg was, maar nu niet dan verdien je imo iemand die je wel waardeert voor je wie bent..

[..]

Het is geen wedstrijdje toch? Als je er samen uit wil komen, dan zul jullie nog eens moeten praten over hoe een en ander weer beter zou kunnen gaan. Jouw verleden kun en moet je niet uit willen wissen denk ik, dus dan kun je beter in gesprek gaan hoe je samen weer een en ander speciaal kan laten voelen..
pi_156562413
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:30 schreef Judgement13 het volgende:
We doen vaak leuke dingen en ook verras ik haar met een bonbons.. de kleine romantische dingetjes zeg maar. Verder probeer ik vooral te praten, maar daar ben je ook een keer klaar mee.
Dit is wat jullie doen en kennelijk werkt het niet (voldoende), dus dan zul je toch eens samen over de effectiviteit gaan praten als je dit wil laten werken..
pi_156562474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dit is wat jullie doen en kennelijk werkt het niet (voldoende), dus dan zul je toch eens samen over de effectiviteit gaan praten als je dit wil laten werken..
Daar lijkt het inderdaad op, maar het voelt toch dubbel.. Desondanks wordt ik "gestraft" vanwege mijn leven voor haar
pi_156562571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:38 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op, maar het voelt toch dubbel.. Desondanks wordt ik "gestraft" vanwege mijn leven voor haar
Het is ook dubbel, want jullie voelen je beide niet speciaal cq goed genoeg. Dat jij je gestraft voelt lijkt me daar wel tekenend voor. Vandaar het advies om erover te praten als je er samen uit wil komen, want zij is geen slachtoffer en jij hebt ook gevoelens enzo.
pi_156562574
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:38 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Je wordt niet gestraft. Zij heeft het ergens moeilijk mee en dat is emotioneel, niet altijd rationeel. Dat is haar probleem, maak er niet het jouwe van. Maar haar probleem is wel een probleem wat ook jij wilt oplossen (als je seks wilt, tenminste, en wilt dat ze gelukkig is). Daarom een keer een goed constructief gesprek aangaan over wat zij nu precies van je verwacht. Aangeven dat je niks kunt veranderen aan het verleden (of je dat zou willen, zou ik wijselijk in het midden laten), maar wel aan de toekomst.
Your opinion of me is none of my business.
pi_156562688
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:42 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Je wordt niet gestraft. Zij heeft het ergens moeilijk mee en dat is emotioneel, niet altijd rationeel. Dat is haar probleem, maak er niet het jouwe van. Maar haar probleem is wel een probleem wat ook jij wilt oplossen (als je seks wilt, tenminste, en wilt dat ze gelukkig is). Daarom een keer een goed constructief gesprek aangaan over wat zij nu precies van je verwacht. Aangeven dat je niks kunt veranderen aan het verleden (of je dat zou willen, zou ik wijselijk in het midden laten), maar wel aan de toekomst.
Klopt wel wat je zegt. Maar ergens denk ik ook, zoals je zelf al aangeeft, waarom moet ik het oplossen. Gedane zaken nemen geen keer, en denk soms ook van dat ze er zelf maar aan moet werken. Het probleem wordt op ons geprojecteerd, het is zijn geen zaken die in onze relatie hebben plaatsgevonden.

Ze zegt ook wel dat het verleden bij me hoort en bij de persoon waar ze van houd.. Maar Dan weer de dag erna die droom over vreemdgaan.. Wat moet ik daar dan op zeggen denk ik dan. Ze ervoer droom als eng en was er dele dag down door.
pi_156562703
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:47 schreef Judgement13 het volgende:

[..]

Klopt wel wat je zegt. Maar ergens denk ik ook, zoals je zelf al aangeeft, waarom moet ik het oplossen. Gedane zaken nemen geen keer, en denk soms ook van dat ze er zelf maar aan moet werken. Het probleem wordt op ons geprojecteerd, het is zijn geen zaken die in onze relatie hebben plaatsgevonden. Soms denkt ze ook dat ik mijn verleden mis..

Ze zegt ook wel dat het verleden bij me hoort en bij de persoon waar ze van houd.. Maar Dan weer de dag erna die droom over vreemdgaan.. Wat moet ik daar dan op zeggen denk ik dan. Ze ervoer droom als eng en was er dele dag down door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')