Vraag haar dat dan eens, hoe jij kan merken wat ze wil en leuk en lekker vindt? Neemt ze überhaupt wel initiatief?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:42 schreef Judgement13 het volgende:
Dit is al een aantal maanden waarbij ik dan ga denken, als we bijv zoenen meen/wil je het dan wel?
Heb weleens gevraagd of ze wel wilt zoenen en het niet voor mij doet:quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Vraag haar dat dan eens, hoe jij kan merken wat ze wil en leuk en lekker vindt? Neemt ze überhaupt wel initiatief?
Zij doet erg kinderachtig vind ikquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:58 schreef Judgement13 het volgende:
Goedenavond iedereen :-)
Ik heb momenteel al ruim anderhalf jaar een relatie met mijn vriendin. Over het algemeen gaat het wel goed tussen ons. Toch is er een punt waar ik zelf geen raad mee heb..
Zij is door mij ontmaagd toen we 7 maanden een relatie hadden. Enige periode na onze eerste keer samen vroeg zij mij naar mijn seksuele verleden. Nadat ik had aangekaart dat ik het niet relevant vond om het daar over te hebben, drong zij er steeds op aan dat het gewoon uit nieuwsgierigheid was en ik het haar gewoon kon vertellen. Hierna zij ik nogmaals dat ik daar voorzichtig mee ben, omdat niet iedereen de dingen die hij of zij dan hoort,als leuk ervaart. Hierop antwoordde ze dat het haar beeld jegens mij niet zou doen veranderen maar dat ze gewoon erg benieuwd was.
Nou, uiteindelijk heb ik haar dus verteld dat mijn eerste keer plaatsvond toen ik 16 jaar was en tot nu toe ongeveer 13 bedpartners heb gehad. Ik ben momenteel 28 jaar en bij de bedpartners zijn ook mijn vaste relaties meegerekend, om precies te zijn 6 ( al waren sommigen slechts 'kalverenliefde'. Hier schrok zij een beetje van en daarna is er niet meer over gesproken.
De laatste paar maanden is het zo, dat op het moment dat we op het punt staan sex te hebben, zij een soort van afhaakt. Er is iets wat haar dan tegenhoudt in haar hoofd.. Hier hebben we het gisteren over gehad, en het blijk dus zo te zijn dat ze vaak terugdenkt aan mijn verleden, in de vorm van dat ze mij bezig ziet met anderen, op het moment dat we intiem worden. Ze heeft verteld dat dit ook al een paar maanden speelt maar niet constant, soms hebben we wel gewoon seks.
Dat wat haar dwars zit is al enige keren ter sprake gekomen, maar we zijn er ook al een paar keer op teruggekomen. Echter zijn mij vorige week dingen tijdens ons gesprek gezegd, die mij wel hebben geraakt..
Ze had misschien diep van binnen liever iemand die het minder vaak had gedaan of zelf ook nog maagd was. Ze heeft soms spijt dat het al na 7/8 maanden is gebeurd en ze het niet zo snel zo ver had laten komen als ze mijn verleden eerder tot zich had genomen. Ze probeert het los te laten maar weet niet hoe. Ook heeft ze het gevoel dat het voor mij allemaal geen zak meer voorstelt terwijl het voor haar nog wel speciaal is.
Door de bovenstaande uitingen, heb ik een gevoel van minderwaardigheid gekregen.. Het voelt ook alsof ik een boetekleed draag omdat ik voor haar heb geleefd. Het gaat daarnaast om zaken die nu al voor het laatst 7 jaar geleden hebben plaatsgevonden. Ik voel mij veroordeeld vanwege mijn verleden terwijl zij daar bot gezegd helemaal niks mee te maken heeft.
Heb haar ook verteld dat ik het enigszins hypocriet aan het vinden ben, er wordt een probleem van gemaakt terwijl zij voor mij ook orale ex heeft gehad. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet eerlijk gezegd. Ik voel me oneerlijk bejegend.
Ook een beetje mijm gevoel.. zoals ik al eerder zei voelt het ook alsof ik boet. Daarnaast toon ik ook begrip, maar tot hoe ver ga je hier in?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:50 schreef hoechst het volgende:
[..]
Zij doet erg kinderachtig vind ik
jij moet boeten omdat zij geen leuke jeugd heeft gehad.
ik vertel lachend aan mn GF dat ik er meer dan 40 heb gehad en zij zegt, oke is prima!!
Er niet aan proberen te denken zegt zequote:Op maandag 5 oktober 2015 22:40 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je bent niet minderwaardig, dan had ze het vast al wel uitgemaakt. Wat doet ze eraan om een en ander makkelijker te kunnen loslaten, behalve jou vertellen over haar dromen?
En daarna slaakt ze een diepe, melodramatische zucht en staart ze met natte ogen in de verte?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:57 schreef Judgement13 het volgende:
Er niet aan proberen te denken zegt ze
Ik heb er vanaf het eerste moment niet voorzichtig over gedaan en haar niet de indruk gegeven dat ik zielig moet lopen doen over het feit dat ik zoveel seks heb gehad.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:52 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Ook een beetje mijm gevoel.. zoals ik al eerder zei voelt het ook alsof ik boet. Daarnaast toon ik ook begrip, maar tot hoe ver ga je hier in?
Hoe kan ze ermee om leren gaan als ze het onsuccesvol probeert weg te stoppen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:57 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Er niet aan proberen te denken zegt ze
Haha, nee dat niet (denk ik) maar je gaat zelf wel twijfelen aan je partner (ik dan). Vooral dat van afkeer en dat dromen wellicht kunnen zorgen dat gevoel veranderd ( iets wat je niet kan beheersen ). Elke x als we praten komt er weer iets bij , zoals bovenstaande.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
En daarna slaakt ze een diepe, melodramatische zucht en staart ze met natte ogen in de verte?
Niet zo raar, aangezien zij ook twijfels laat overheersen. Dromen kunnen onderdeel van een verwerking zijn, maar het lijkt hier meer een soort excuus te worden. Het stapelt zich op, omdat ze er niet mee om leert gaan..quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:02 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Haha, nee dat niet (denk ik) maar je gaat zelf wel twijfelen aan je partner (ik dan). Vooral dat van afkeer en dat dromen wellicht kunnen zorgen dat gevoel veranderd ( iets wat je niet kan beheersen ). Elke x als we praten komt er weer iets bij , zoals bovenstaande.
Ja precies.. ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik hiermee moet omgaan. Ik heb er geen controle over denk ik..quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet zo raar, aangezien zij ook twijfels laat overheersen. Dromen kunnen onderdeel van een verwerking zijn, maar het lijkt hier meer een soort excuus te worden. Het stapelt zich op, omdat ze er niet mee om leert gaan..
Nee, nogal wiedes dat je geen controle hebt over andermans gevoelens, maar hey. Zij voelt zich waarschijnlijk ook kut en ideeloos hoe hiermee om te gaan..quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:11 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Ja precies.. ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik hiermee moet omgaan. Ik heb er geen controle over denk ik..
Dat begrijp ik ook helemaal.. maar ik weet echt niet wat ik verder kan doen. Telkens komen er 'nieuwigheden'quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee, nogal wiedes dat je geen controle hebt over andermans gevoelens, maar hey. Zij voelt zich waarschijnlijk ook kut en ideeloos hoe hiermee om te gaan..
Heb je haar al ronduit gezegd dat wat ze doet en zegt erg kwetsend is? Dat ze het wel tegen hetzelfde mens als daarvoor heeft?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef Judgement13 het volgende:
Ben er weer.
Het bovenstaande zou dus zo nu en dan naar boven komen. Bijv een sexcene in een film.. het gevoel van raak me niet aan. Ik word dan bezig gezien in gedachten. Ook relaiseert ze zich dat ze haar maagdelijkheid vrij snel heeft weggegeven de laatste paar maanden..
Daarnaast: de dromen zouden er ook voor kunnen zorgen dat het gevoel kan veranderen, dit is niet het geval is mij gezegd maar ik begin zeer ernstig te twijfelen..
Als het ware kan iets oncontroleerbaars voor een verandering zorgen in hoe ik irl wordt gezien.
Dit is voor mij niet te bevatten, in hoeverre moet ik nog begrip tonen.
Het voelt zeer op de man af en oneerlijk
Ze wil het beeld in d'r hoofd compleet maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 06:35 schreef Judgement13 het volgende:
Wat ik ook niet kan befrijpen is dat ze alsnog vragen stelt als heb je dit of dat ook gedaan?
Je moet me allws gewoon eerlijk kunnen vertellen.
Nou zolang de focus op hem blijft liggen, is het misschien niet zo confronterend dat zij ook zo is. Zij heeft immers zelf ook de keuze gemaakt om aan seks te gaan doen met TS, maar dat lijkt minder belangrijk..quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 07:49 schreef silliegirl het volgende:
Ze maakt seks hebben iets "slechts" en jij bent zo geweest, dus ook slecht. Waar komt dat absurde idee vandaan?
Ze doet zelf ook geen enkele poging om jou te begrijpen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:40 schreef Judgement13 het volgende:
Nou, het lijkt erop dat ik de knoop door moet hakken.. als ik mijn kant toelicht 'begrijp ik haar niet' ik moet hoor steeds 'je bent toch zo geweest' en dat het een teleurstelling is. Ik hoor van de andere kant ook geen idee van hoe het een buiten ons gelaten kan worden
Nee dat voel ik ook. Ik krijg bijna het gevoel alsof ze het NIET achter zich wilt laten. En ook dat dromen het gevoel/beeld naar mij kunnen doen veranderen is zorgwekkendquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze doet zelf ook geen enkele poging om jou te begrijpen.
Geloof in geen seks voor get huwelijk. Maar als og denk ik dan, er is voor mij niet helemaal niets gebeurd zeg maar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 07:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze wil het beeld in d'r hoofd compleet maken.
Ik vind eerlijk gezegd dat ze er nogal zwaar aan tilt. Ze maakt seks hebben iets "slechts" en jij bent zo geweest, dus ook slecht. Waar komt dat absurde idee vandaan?
Voelt zij zich nu minder speciaal voor jou oid?
Heb je haar ook gevraagd zich eens in jou te verplaatsen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:59 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Nee dat voel ik ook. Ik krijg bijna het gevoel alsof ze het NIET achter zich wilt laten. En ook dat dromen het gevoel/beeld naar mij kunnen doen veranderen is zorgwekkend
Nee idd,dat is het niet. Het lijkt alsof iets waar ze niks mee te maken heeft alles overschaduwd. Het idee van geen seks voor het huwelijk komt van thuis maar denk dan soms als we het erover hebben: doe nou niet alsof je nog nooit zelf iets hebt gedaan, want dat is niet zoquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb je haar ook gevraagd zich eens in jou te verplaatsen?
Ik vind het ook niet fair om jou als persoon in het verleden zo te demoniseren met dat 'je bent toch zo geweest'. Zoals ik het hier lees sta je ook nog steeds achter de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt (dus niet bijv. spijt doordat je religieus geworden bent).
Ik weet niet hoe hiermee om te gaan eerlijk gezegd. Hoe zou ik dit kunnen doen? Straks hoor je dat je geen rekening houdt met de andere haar gevoelens, hoewel ik durf te zeggen dat ik dat wel doequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:08 schreef Harmankardon het volgende:
Dit gaat pas stoppen wanneer jij de grens aangeeft en voor de meeste mensen was die allang gepasseerd.
Ik ben er niet trots op, tot daar aan toe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb je haar ook gevraagd zich eens in jou te verplaatsen?
Ik vind het ook niet fair om jou als persoon in het verleden zo te demoniseren met dat 'je bent toch zo geweest'. Zoals ik het hier lees sta je ook nog steeds achter de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt (dus niet bijv. spijt doordat je religieus geworden bent).
Man, je hebt minder dan tien seksuele contacten gehad voor haar. Waar hebben we het in hemelsnaam over? Jij bent hier niet degene die fout zit. Het enig wat je nu fout doet is haar continu blijven proberen te begrijpen. Daarmee moet je kappen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:11 schreef Judgement13 het volgende:
Ik ben er niet trots op, tot daar aan toe.
Je kunt er niets meer aan veranderen en zij ook niet. Dat zij zo blijft drammen op iets uit het verleden legt een onevenredig zware hypotheek op jullie toekomst. In deze situatie zou ik standvastig zijn en het nog eenmaal met haar bespreken, dan mag ze je alles vragen en jij geeft eerlijk antwoord op alles. In principe heb je het er daarna niet meer over, dat is alleen nog maar herhalen van zetten met als doel haar frustratie te voeden. Als zij dat niet kan dan zou ik persoonlijk mijn conclusie trekken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:10 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hiermee om te gaan eerlijk gezegd. Hoe zou ik dit kunnen doen? Straks hoor je dat je geen rekening houdt met de andere haar gevoelens, hoewel ik durf te zeggen dat ik dat wel doe
Ik heb daar in dit geval geen vertrouwen in. Maakt het afsluiten van deze relatie alleen maar extra lastig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:16 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Je kunt er niets meer aan veranderen en zij ook niet. Dat zij zo blijft drammen op iets uit het verleden legt een onevenredig zware hypotheek op jullie toekomst. In deze situatie zou ik standvastig zijn en het nog eenmaal met haar bespreken, dan mag ze je alles vragen en jij geeft eerlijk antwoord op alles. In principe heb je het er daarna niet meer over, dat is alleen nog maar herhalen van zetten met als doel haar frustratie te voeden. Als zij dat niet kan dan zou ik persoonlijk mijn conclusie trekken.
Jij denkt dat het sws einde oefening is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb daar in dit geval geen vertrouwen in. Maakt het afsluiten van deze relatie alleen maar extra lastig.
Jij bent voor háár ook jezelf geweest. Inc. intimiteit met anderen. Dat maakt dat jouw overtuiging anders is (wel seks voor huwelijk), maar dat maakt jou niet "minder" of "slechter" dan haar. Bovendien heeft zij dat "geloof" zelf laten varen, dat heb jij niet voor haar gedaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:10 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hiermee om te gaan eerlijk gezegd. Hoe zou ik dit kunnen doen? Straks hoor je dat je geen rekening houdt met de andere haar gevoelens, hoewel ik durf te zeggen dat ik dat wel doe
Ja klopt, ik probeerde haar gewoon te begrijpen. Maar ik ga er nu niks meer over zeggen. Is dat een goed idee? Ik vroeg dit ook omdat ik het idee had dat ze dingen opkropt zeg maarquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:48 schreef Copycat het volgende:
Daar moet je sowieso mee kappen, haar voeden met 'hoe voelt het nu?', en aanverwante vragen.
Lijkt me wel. Want anders blijf jij het ook oprakelen en maak je het ook groter dan het is. Als zij dingen opkropt, is dat ook niet jouw probleem. Dat is een beetje de rode draad hier: zij maakt van haar probleem het jouwe en jij gaat er nog in mee ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:50 schreef Judgement13 het volgende:
Ja klopt, ik probeerde haar gewoon te begrijpen. Maar ik ga er nu niks meer over zeggen. Is dat een goed idee? Ik vroeg dit ook omdat ik het idee had dat ze dingen opkropt zeg maar
Dus jij toont alle begrip voor haar en zij helemaal niet voor jou? Verder is ze ook nogal ontoegankelijk, geloof ik. Ze vraagt je het hemd van het lijf over jouw verleden, maar zelf 'klapt ze dicht' als je haar wat vraagt. Het zou me niet verbazen als ze zeker wel een trauma heeft. Ze pojecteert iig haar probleem op jou.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:40 schreef Judgement13 het volgende:
Nou, het lijkt erop dat ik de knoop door moet hakken.. als ik mijn kant toelicht 'begrijp ik haar niet' ik moet hoor steeds 'je bent toch zo geweest' en dat het een teleurstelling is. Ik hoor van de andere kant ook geen idee van hoe het een buiten ons gelaten kan worden
De volgende keer als je weer werkloos naast haar ligt moet je haar idd zeggen dat je er niet meer over wilt praten en een slecht boek pakken, 50 shades of Gray, ofzo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:50 schreef Judgement13 het volgende:
[..]
Ja klopt, ik probeerde haar gewoon te begrijpen. Maar ik ga er nu niks meer over zeggen. Is dat een goed idee? Ik vroeg dit ook omdat ik het idee had dat ze dingen opkropt zeg maar
Heb niet de illusie dat als dit ooit ophoudt, het probleem opgelost is. Dat is nl van haar en zolang ze dat niet inziet zal ze ongetwijfeld wel wat anders vinden om moeilijk over te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 09:06 schreef Judgement13 het volgende:
Ook nog:
' ik weet ook niet wat er is gebeurd voor de periode waar je me over verteld'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |