abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157200398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Is dat zo onrealistisch? Je hebt het wel over graven in zand onder gammele eeuwenoude huizen. Alleen al het wegpompen van grondwater kan ervoor zorgen dat de boel verzakt. Je zou in je eentje in een leven lang niet eens alle machinerie kunnen bouwen om überhaupt aan de klus te kunnen beginnen.
Ja en alleen daarom al een dom plan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157200862
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

http://www.nieuwsneus.nl/index.php?type=content&id=162&mid=10

Maar goed, 300.000 per meter ??? :') :') :')

Stel je voor dat een arbeider 100.000 euro per jaar zou kosten, dan zou hij dus 3 jaar hebben om 1 meter te graven, laten we zeggen 1000 dagen. Kortom dan zou hij maar 1 millimeter per dag aan progressie moeten behalen _O- _O- _O- _O- _O-
Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metro :').
pi_157200979
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een rus die een tunneltje graaft voor karretjes met een capaciteit van 4 personen is inderdaad briljant vergelijkingsmateriaal voor de Amsterdamse metro :').
Was gewoon een grap hoor ;)
Overigens voorspel ik nu al dat het een teleurstelling word. Zal wel weer heel veel storingen worden.
pi_157201513
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was gewoon een grap hoor ;)
Overigens voorspel ik nu al dat het een teleurstelling word. Zal wel weer heel veel storingen worden.
Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.
pi_157202829
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:02 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik ben ook een tegenstander vanaf dag 1, maar als je eenmaal een weg ingeslagen bent, kan je niet meer terug. Zo is het nou eenmaal.

Dit project is welgeteld: 10 minuten winst om van Noord naar Zuid te komen, tov van de bestaande Metrolijn, wooptiedoo _O- :')
Ja, en dan ben je volgens Igen een zuurpruim als je dat project bekritiseert. Ik ben hartstikke een voorstander van nuttige infrastructurele projecten, investeren in innovatie, onderzoek en al die zaken. Maar investeer dat geld in iets wat nuttig is. Zelfs een nutteloos project kan in een enkel geval verstandig zijn, zie die plas die ze in Amsterdam met de hand lieten graven door arbeiders als werkgelegenheidsproject toen er veel werkeloosheid was, maar die Metrolijn is een ander soort project.

Igen, ik deel niet jouw mening dat het zinloos is om er achteraf over te zeuren, misschien komt daar uit voort dat de mensen de volgende keer wat beter nadenken als zo'n project wordt overwogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-10-2015 13:42:31 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157203082
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en alleen daarom al een dom plan.
Een goed punt. :)
Het is allemaal hartstikke knap maar we kunnen ook iets doen wat hartstikke knap is wat ons, en dan ook nog eens alle Nederlanders, veel meer oplevert op de lange termijn.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 02:20 schreef Pek het volgende:

[..]

Mja, daar kan je het in rotsen uithakken. Hier zakken we weg in de klei :P
Een hele goede reden om gewoon niet aan metro te beginnen. Bij lange na niet de enige goede reden. Het kleine oppervlakte van Amsterdam (het stadsdeel) lijkt me ook een verdomd goede reden om geen metro te bouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-10-2015 13:41:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157204873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Igen, ik deel niet jouw mening dat het zinloos is om er achteraf over te zeuren, misschien komt daar uit voort dat de mensen de volgende keer wat beter nadenken als zo'n project wordt overwogen.
Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.
pi_157204911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
Zo te zien wordt het nu echt wat. Gaaf hoor.
Dat mag ook wel voor de prijs.
pi_157204958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 15:23:40 ]
pi_157204963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed, het heeft een zinloze en een pessimistische component. De zinloze component is dat je je druk maakt over iets wat niet meer te veranderen is, de pessimistische component is dat je je energie richt op het niet doen van dingen in de toekomst.
Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.
pi_157204976
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Amsterdam eindigt in diverse lijstjes bij de top-25 wereldsteden. Dat is namelijk niet alleen een kwestie van veel inwoners. Natuurlijk is dat geen reden om onnodige infrastructuur te bouwen. Maar het lijkt er eerder op dat jij zelf aan een calimerocomplex lijdt.
Maar jij vindt het wel een geslaagd project?
pi_157204983
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan gewoon eerlijk zijn over een project dat geheel anders ging dan planning. Vraag het aan ondernemers op de Ferdinand Bol.
Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
pi_157205013
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan, als er een volgende keer komt, eens terugkijken en goed nadenken. Maar dat is wat anders dan dat je zoals Bram_van_Loon de hele dag met niets anders bezig bent dan overal spelden op laag water te zoeken om maar verongelijkt te kunnen zeggen dat het allemaal niet eerlijk is.
Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.
pi_157205056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe vaak hij iets zegt en over wat precies. Hierin heeft hij gewoon gelijk. Het is een krankzinnig duur project geworden.
Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.

Behalve als het om zijn hobby wielrennen gaat. Op grond daarvan is dan bijv. ineens een dure en sociaal onveilige fietstunnel onder het IJ door wel goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2015 15:28:13 ]
pi_157205092
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij is altijd overal negatief over. Over het onderwijs, over de politiek, over de EU, over de economie, over bedrijven, over Amsterdammers, over dit project, altijd.

Behalve als het om zijn hobby wielrennen gaat. Op grond daarvan is dan bijv. ineens een dure en sociaal onveilige fietstunnel onder het IJ door wel goed idee.
Dat weet ik allemaal niet dus. Ik heb een hekel aan wielrenners. In dit geval heeft hij gelijk. Het ergerlijke is ook dat simpele mensen dit soort beslissingen nemen. Daar heb ik tientallen vb van op gemeentelijk niveau.
pi_157205369
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 08:40 schreef SpecialK het volgende:
Ik ga er vanuit dat ik dit sowieso niet meer mee ga maken als dertiger.

Misschien mijn kleinkinderen.
_O-
pi_157206471
Mooi faalproject weer. Maar ach, geen weldenkend mens die anders verwacht had.
pi_157213529
In elk geval hebben gemeente mensen weer een dure les geleerd. Op kosten van de burger.
pi_157213655
Op de site van AT5 stond ook nog een filmpje van die eerste rit met een metro:

http://www.at5.nl/artikel(...)r-door-noordzuidlijn
pi_157213796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
Op de site van AT5 stond ook nog een filmpje van die eerste rit met een metro:

http://www.at5.nl/artikel(...)r-door-noordzuidlijn
Dat is een duur ritje. Het ziet er ook niet naar uit dat men het nu vaak gaat doen.
pi_157214419
Een mooi project voor Amsterdam.. Jammer dat een aantal mensen de voordelen er niet van inzien.
pi_157214595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:28 schreef andreas612 het volgende:
Een mooi project voor Amsterdam.. Jammer dat een aantal mensen de voordelen er niet van inzien.
Welke voordelen en voor welke prijs?
pi_157215470
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? De rest van de metro in Amsterdam rijdt best betrouwbaar. Zelfs als het sneeuwt en de NS het heeft opgegeven.
Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.
pi_157215527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 23:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja omdat het grootste stuk van de metro een veredelde tram is, het probleem is dat als er iets in de tunnel aan de hand is, de hele boel stil komt te liggen.
Nee, de metro heeft ook op het bovengrondse deel centrale verkeersleiding, blokstelsel, lichtseinen, automatische treinbeïnvloeding, net als bij de spoorwegen. Het is zeker geen veredelde tram.

(Uitgezonderd de Station Zuid - Amstelveen)
pi_157215584
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Wereldstad :') :') :') :')
Amsterdam staat qua inwoners niet eens in de top 400 steden in de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')