abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156538133


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Sjoemelsoftware.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 23:58:40 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156538229
Mono beviel je toch beter, treinhoer? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:02:08 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156538333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders?
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?

Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.

Misschien daar in Grunn iets vergelijkbaars?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156540352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:58 schreef derLudolf het volgende:
Mono beviel je toch beter, treinhoer? :P
Ach, het was weer tijd voor iets anders :P Zo af en toe post ik ook nog wel met Mono. 't is maar net waar ik zin in heb :D
pi_156542232
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html
pi_156542256
Falende overheid bedoel je die eerst de SOV wilde afschaffen, vervolgens die opdracht dusdanig laat verstuurde dat het met een jaar uitgesteld moest worden en na een halve dag vergaderen met de oppositie opeens naar buiten komt met oh jah het ding wordt niet alleen niet afgeschaft dus die 25% reizigers gaan er niet af, maar uitgebreid waardoor je 5% meer reizigers gaat krijgen. Anders was dit probleem er gewoon niet geweest.
Bier.
pi_156542265
En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Bier.
pi_156542329
Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:51:22 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156542627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?

Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.

Misschien daar in Grunn iets vergelijkbaars?
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.

En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_156542677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:15 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
Wel een deel..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:12:09 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156542842
Ander vervoer zoeken. Of dichter bij de studie gaan wonen. Of dichter bij huis studeren.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:15:17 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156542889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Zeker, alleen schiet dat niet erg op. Volgens NS kunnen ze pas in september 2016 de baan weer op.
pi_156543172
Dat is toch de drukste periode? :P
pi_156543228
"Dames en heren het volgende station is Nijmegen! Na een korte stop.." LEUGENAAR
Bier.
pi_156543240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:37 schreef b2py het volgende:
Dat is toch de drukste periode? :P
Juh, het is nu alweer rustiger aan het worden gelukkig. Eerste paar weken was het wel een paar keer propvol, zelfs op dat infantiele terintraject waar ik forens.
Bier.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:58:51 #17
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_156543506
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:37 schreef b2py het volgende:
Dat is toch de drukste periode? :P
Ja, alleen is het wel een planning van NS, die planning wordt natuurlijk niet gehaald, dus komen ze straks vlak na de drukste periode in dienst.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:20:52 #18
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_156543870
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html
Dit komt voort uit een groter interview met het Financieel Dagblad. Mensen die de tekst van dat interview willen, sturen mij een PM.

Nee, geen dank. Graag gedaan. :)
pi_156544009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Die bakken zijn voor het eerst uit dienst gegaan omdat ze al rotte vloeren hadden. Bij de twee herindienststellingen hebben ze wat kunnen redden met traanplaat, maar het is echt geen houden meer aan.

Die dingen hebben een behoorlijke revisie nodig...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_156544653
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.

En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
En dit natuurlijk.
Dat hele 1B verhaal blijft een vreemd verhaal. Er zijn machinisten die toch willen dat er een hoog sein komt, anderen willen juist een infrarood installatie om het sein zelf af te schieten.
In mijn ogen is het gewoon een sein als alle anderen. Je staat een minuut voor vertrek klaar om te vertrekken en dan moet je de kop er bij hebben.
Ik heb mijzelf aangeleerd om bij vertrek altijd te blijven staan in de cabine, tot ik het vertrekproces kan starten. Eerst kijken of je sein uit de stand stop is, dan fluiten uit het raam, deuren sluiten, nacontrole, en dan kijk ik nog een keer naar mijn sein, en dan kan ik bij groen(varianten) of geel(varianten) vertrekken.

Na elke sts wordt er een onderzoek gedaan, wat mij tegenstaat is dat die niet worden gedeeld met het personeel. DB Schenker heeft een maandblad voor personeel in de kantine met nieuwtjes etc. Daar worden juist wel sts'en en onderzoeken in gepubliceerd voor de bewustwording. Of dat nu helemaal de oplossing is weet ik ook niet, maar je krijgt wel een beter beeld bij de gevaren enzo. Heeft wel iets in mijn ogen.

Ik wilde gisteren nog iemand quoten over rood-knipper.
Hij staat nog wel in het handboek/seinenboek. Die geldt voor werktreinen inderdaad. Naar horen zeggen wordt rood-knipper echter weinig meer gebruikt.

Op zich is een studie dan wel handig om te kijken of rood-knipper een gunstig effect zou hebben om in plaats vast rood te staan. Lijkt me vooral op grote emplacementen in het donker erg irritant, omdat je dan overal 'prikkels' hebt. Maar misschien ben je dan juist extra alert, wie weet. Ik ben geen onderzoeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 11:10:53 ]
pi_156544688
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 08:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html
Hopla, en de samenleving mag het weer op gaan lossen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:23:42 #22
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_156544915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hopla, en de samenleving mag het weer op gaan lossen *O*
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.

Wat ons betreft dus niet.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:27:43 #23
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_156545007
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hopla, en de samenleving mag het weer op gaan lossen *O*
Waarom plan V niet een paar maanden langer, serieus, dat rijd al zolang rond..... ;(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:29:28 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156545047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:23 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.

Wat ons betreft dus niet.
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156545093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waarom plan V niet een paar maanden langer, serieus, dat rijd al zolang rond..... ;(
ja dat snap ik dus ook niet. Nu moet het ineens halsoverkop van de baan af omdat het onveilig is bij een overwegbotsing. Dat was de afgelopen halve eeuw nooit een probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')