Maar dat is het gekke, kinderen geven er gewoon vrij weinig om, het zijn de volwassenen die zich nu zo druk maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:21 schreef sp3c het volgende:
het is dan ook een kinderfeestje he
die geloven nog in sprookjes
Als het een slaaf moet voorstellen zie ik het probleem nog steeds niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een zwarte kindslaaf
[ afbeelding ]
Zwarte piet.
[ afbeelding ]
Your point?
ja het zijn ook de volwassenen die het racisme vinden dat Piet zwart isquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat is het gekke, kinderen geven er gewoon vrij weinig om, het zijn de volwassenen die zich nu zo druk maken.
Naar dat geld kunnen ze fluiten natuurlijk. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die geen problemen hebben met een Pieten-transformatie. Ze vinden het allemaal maar best en hoeven ook geen geld natuurlijk. Waarom niet die lijn verder doortrekken?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar denken sommige anti-Zwarte Piet-activisten heel anders over: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml
Uiteindelijk gaat het ze gewoon om geld. Voor iets waar ze zelf in de verste verte geen slachtoffer van zijn.
Het is meer: je vindt het geen racisme, of je bent niet helemaal lekker in je bol.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:18 schreef sp3c het volgende:
je vind het racisme of je vind van niet ...
ja daar komt de discussie een beetje op neer, die houding is een beetje jammer ... daardoor loopt het zo uit de klauwtjes en daardoor blijft Gario de aandachtshoer een bekende Nederlanderquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is meer: je vindt het geen racisme, of je bent niet helemaal lekker in je bol.
Of misschien is het het bevooroordeelde oog van de pro-pieten die de hele tijd negers proberen te associėren met zwarte piet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niemand met zijn volle verstand geloofd dat zwarte piet er zo uit ziet wegens de schoorsteen.
Als je als volwassen persoon dat excuus vol blijft houden dan denk je op een nog kinderlijk niveau en weiger je gewoon te zien wat er voor je neus staat.
Of hij een neger is of niet is dan ook totaal irrelevant. Hetgeen dat ik niet begrijp is de perverse drang om de hele tijd die connectie te leggen en om anderen te aan te praten dat ze racistisch bezig zijn.quote:Ik ben niet tegen zwarte piet, maar ontkennen dat hij gewoon een neger is begrijp ik gewoon echt niet.
ik zie er niet echt een slaaf in tbhquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:33 schreef snakelady het volgende:
Tja, ik kan mij voorstellen dat sommige mensen het racisme vinden als een overduidelijke zwarte slaaf voor een witte man werkt ieder jaar.
Maar ik zal wel niet helemaal lekker in mijn bol zijn.
Dat is je als clown verkleden en je beledigd voelen dat mensen denken dat je een clown bent.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Of misschien is het het bevooroordeelde oog van de pro-pieten die de hele tijd negers proberen te associėren met zwarte piet.
[..]
Of hij een neger is of niet is dan ook totaal irrelevant. Hetgeen dat ik niet begrijp is de perverse drang om de hele tijd die connectie te leggen en om anderen te aan te praten dat ze racistisch bezig zijn.
Het is zwakheid in z'n puurste vorm om je beledigd te voelen en dus maar aan iedereen op te dringen dat ze zich anders moeten gedragen. Daarom is de enige volwassen oplossing dan ook dat ieder voor zich bepaalt hoe ze hun feestje willen vieren.
Kinderen zien in Zwarte Piet dan ook geen neger.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat is het gekke, kinderen geven er gewoon vrij weinig om, het zijn de volwassenen die zich nu zo druk maken.
dat vind ik nog niet eens zo ergquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kinderen zien in Zwarte Piet dan ook geen neger.
Volwassenen kunnen een zwart geschminkte persoon en neger schijnbaar niet los van elkaar zien. Een zwart geschminkte persoon moet per se een neger voorstellen.
Waarom? Een wit geschminkte persoon is toch ook niet per se meteen een blanke?
Nee, een zwart geschminkte persoon met rode lippen, gouden oorbellen, kroeshaar in een pagepakje die je knecht noemt moet een neger voorstellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kinderen zien in Zwarte Piet dan ook geen neger.
Volwassenen kunnen een zwart geschminkte persoon en neger schijnbaar niet los van elkaar zien. Een zwart geschminkte persoon moet per se een neger voorstellen.
Waarom? Een wit geschminkte persoon is toch ook niet per se meteen een blanke?
Want blanken kunnen geen rode lippen, oorbellen en krullen hebben?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, een zwart geschminkte persoon met rode lippen, gouden oorbellen, kroeshaar in een pagepakje die je knecht noemt moet een neger voorstellen.
Ben benieuwd wanneer ik dan eindelijk een keer een echte neger mag ontmoeten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, een zwart geschminkte persoon met rode lippen, gouden oorbellen, kroeshaar in een pagepakje die je knecht noemt moet een neger voorstellen.
Je vergeet de rest van zijn outfit en zijn doen en laten. Waarom die nadruk op enkele onderdelen? Kijk naar het totaal plaatje van Zwarte Piet en ik zie daar niet per se een neger in.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, een zwart geschminkte persoon met gouden oorbellen, kroeshaar en een pagepakje moet een neger voorstellen.
hoe moet ik jou dan herkennen als negerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:42 schreef sp3c het volgende:
ik heb geen gouden oorbellen
geeneens gaatjes in mijn oren
danny is blankquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vind ik nog niet eens zo erg
dat een zwarte direct een slaaf moet voorstellen vind ik wat minder lollig
Dit bedoel ik dus, het fanatiek ontkennen van een overduidelijk feit en dan met dat soort argumenten komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:41 schreef Stellerzeekoe het volgende:
[..]
Want blanken kunnen geen rode lippen, oorbellen en krullen hebben?
ik ben meer bruinig maar volgens die definitie (een zwarte werkt ieder jaar voor een witte) zou ik idd een slaaf zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
danny is blank
jij bent zwart
jij mod voor danny
whatever quins
pff een niet-blanke die pro deo werkt voor een blankequote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben meer bruinig maar volgens die definitie (een zwarte werkt ieder jaar voor een witte) zou ik idd een slaaf zijn
geeneens een loonslaaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |