Nog niet genoeg om aan de zeurpieten tegemoet te komen. Dan is alleen totaal verdwijnen genoeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben blank. Ik zou graag een Zwarte Piet zien met, in plaats van een volledig zwart gezicht, zwarte roetvegen. De oorbellen en het kroeshaar kunnen ook weg. Dan heb je een prima Piet die helemaal past bij de mythe van de knecht die door de schoorsteen komt.
Met veel kennis over Afrika en zwarte mensen.....en hoe men denkt? Ik ken het deels wel namelijk. Uit ervaring.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een cultureel antropoloog die zich bezig houdt met het duiden van Nederlandse volkstradities, waaronder Sinterklaas.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan. Maar in plaats van een feest aan te passen voor een kleine groep beroepsklagers, zouden we ook gewoon kunnen afspreken dat we het feest laten zoals het is en dat de kleine groep klagers op 5 december de andere kant op kijkt.
Zwarte Piet (overigens niet Bruine Piet of Negerpiet) is en blijft Zwarte Piet. Laat de idioten die er koste wat kost een neger in willen zien zich maar eens aanpassen.
Nou en. Jouw ervaring is jouw ervaring. Jij kan honderd mensen in 'Afrika' (het continent? Zuid-Afrika?) opnoemen die Sinterklaas vieren met Zwarte Piet, ik kan hier tien artikelen aanhalen waaruit blijkt dat er net zoveel Afrikanen zijn die ZP niet vinden kunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Met veel kennis over Afrika en zwarte mensen.....en hoe men denkt? Ik ken het deels wel namelijk. Uit ervaring.
Ja. Niet in Zuid Afrika. Want jij denkt dat dat het gehele continent beslaat. Haal die artikelen maar aan. Van mensen uit Afrika.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou en. Jouw ervaring is jouw ervaring. Jij kan honderd mensen in 'Afrika' (het continent? Zuid-Afrika?) opnoemen die Sinterklaas vieren met Zwarte Piet, ik kan hier tien artikelen aanhalen waaruit blijkt dat er net zoveel Afrikanen zijn die ZP niet vinden kunnen.
Dus wat bedoel je nou. Dat ik mensen van het hele continent mag citeren? Oke.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Niet in Zuid Afrika. Want jij denkt dat dat het gehele continent beslaat. Haal die artikelen maar aan. Van mensen uit Afrika.
Ik klik het niet eens meer aan joh. Ik heb talloze stukken over de herkomst van Zwarte Piet gelezen. Weet je wat het punt is met deze hele "discussie" ? De klagers laten zich toch niet door feiten en argumenten overtuigen. Zwarte Piet is in hun ogen fout en dat moet en zal zo blijven.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals dit stuk van dezelfde gast die het andere stuk heeft geschreven?
http://jefdejager.nl/sint.php
Andersom ook. Soit, we zien het wel over een jaar of wat.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik klik het niet eens meer aan joh. Ik heb talloze stukken over de herkomst van Zwarte Piet gelezen. Weet je wat het punt is met deze hele "discussie" ? De klagers laten zich toch niet door feiten en argumenten overtuigen. Zwarte Piet is in hun ogen fout en dat moet en zal zo blijven.
Ik ben eigenlijk al heel lang klaar met deze "discussie", die geen discussie is. Wat ik nu nog doe, is pleiten voor de macht van de overgrote meerderheid: mensen die met hun portemonnee kunnen spreken.
De macht van het kleine groepje jankballen dat achter narcist Quinsy en zijn "performance" aan loopt? Laat me niet lachen man. Het is ze slechts te doen om aandacht en geld. Geld omdat hun bet-overgrootouders ergens begin 19e eeuw ooit slaaf waren.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Andersom ook. Soit, we zien het wel over een jaar of wat.
Een tientje mogen ze hebben van mij. Op voorwaarde dat ze hun mond verder dichthouden over dit soort non-klachten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De macht van het kleine groepje jankballen dat achter narcist Quinsy en zijn "performance" aan loopt? Laat me niet lachen man. Het is ze slechts te doen om aandacht en geld. Geld omdat hun bet-overgrootouders ergens begin 19e eeuw ooit slaaf waren.
Van mij krijgen ze geen cent. Ze zijn nergens slachtoffer van. En als ze Nederland zo'n naar, akelig, racistisch land vinden, staat het ze vrij om te vertrekken naar bijvoorbeeld Suriname of Curaçao. Voorlopig woont bijna 40 procent van alle Surinamers in Nederland, dus kennelijk valt het nog wel mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een tientje mogen ze hebben van mij. Op voorwaarde dat ze hun mond verder dichthouden over dit soort non-klachten.
Nou, ik kwam het toch als 'argument' tegen in het VW-diesel-soort van schandaal-topic, maar ben met je eens dat het onzinnig is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
We houden Duitsers die nu worden geboren toch ook niet verantwoordelijk voor de daden van de nazi's?
Daar denken sommige anti-Zwarte Piet-activisten heel anders over: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtmlquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef sp3c het volgende:
eventuele herstelbetalingen lijken mij een totaal ander onderwerp dan zwarte piet
Als ze dan ook echt opbokken, in de zin van hun koffers pakken, dan is het goed.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik kwam het toch als 'argument' tegen in het VW-diesel-soort van schandaal-topic, maar ben met je eens dat het onzinnig is.
Het tientje is meer als het tientje voor het draaiorgel om op te bokken.
daar denkt een anti-zwarte piet activist heel anders over iddquote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar denken sommige anti-Zwarte Piet-activisten heel anders over: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml
Uiteindelijk gaat het ze gewoon om geld. Voor iets waar ze zelf in de verste verte geen slachtoffer van zijn.
Ik ook niet, anders wordt een tientje pp mij te duur hoor!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ze dan ook echt opbokken, in de zin van hun koffers pakken, dan is het goed.
Voor de goede orde: ik heb het hier over het kleine groepje zeikstralen, niet over de veel grotere groep donkere mensen in Nederland die er totaal geen aanstoot aan neemt.
Een zwarte kindslaafquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:44 schreef Stellerzeekoe het volgende:
Zwarte piet:
[ afbeelding ]
Een neger:
[ afbeelding ]
Enough said. Mensen die hierin een gelijkenis zien zijn zelf racistisch. Einde discussie.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:12 schreef ems. het volgende:
Dat is zwart wit. Misschien was het wel een gele kinderslaaf.
Ik denk dat ze zich voornamelijk hebben verlaagd tot het niveau van de anti's om hun niveau meer tegemoet te komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:13 schreef snakelady het volgende:
[..]![]()
Maar dat is inderdaad wel het niveau van de pro zwarte pieten.
Niemand met zijn volle verstand geloofd dat zwarte piet er zo uit ziet wegens de schoorsteen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich voornamelijk hebben verlaagd tot het niveau van de anti's om hun niveau meer tegemoet te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |