abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156524555
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben blank. Ik zou graag een Zwarte Piet zien met, in plaats van een volledig zwart gezicht, zwarte roetvegen. De oorbellen en het kroeshaar kunnen ook weg. Dan heb je een prima Piet die helemaal past bij de mythe van de knecht die door de schoorsteen komt.
Nog niet genoeg om aan de zeurpieten tegemoet te komen. Dan is alleen totaal verdwijnen genoeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156524558
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een cultureel antropoloog die zich bezig houdt met het duiden van Nederlandse volkstradities, waaronder Sinterklaas.
Met veel kennis over Afrika en zwarte mensen.....en hoe men denkt? Ik ken het deels wel namelijk. Uit ervaring.
pi_156524576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat kan. Maar in plaats van een feest aan te passen voor een kleine groep beroepsklagers, zouden we ook gewoon kunnen afspreken dat we het feest laten zoals het is en dat de kleine groep klagers op 5 december de andere kant op kijkt.

Zwarte Piet (overigens niet Bruine Piet of Negerpiet) is en blijft Zwarte Piet. Laat de idioten die er koste wat kost een neger in willen zien zich maar eens aanpassen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156524620
Ik heb wel eens Piet gespeeld trouwens. 1 grote faal partij. Maar niet omdat je je als debiel moet gedragen. Gewoon omdat je leuk moet zijn. Kinderen hebben iets met jou meer dan met Sinterklaas. Ik voelde mij geen slaaf.
pi_156524630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Met veel kennis over Afrika en zwarte mensen.....en hoe men denkt? Ik ken het deels wel namelijk. Uit ervaring.
Nou en. Jouw ervaring is jouw ervaring. Jij kan honderd mensen in 'Afrika' (het continent? Zuid-Afrika?) opnoemen die Sinterklaas vieren met Zwarte Piet, ik kan hier tien artikelen aanhalen waaruit blijkt dat er net zoveel Afrikanen zijn die ZP niet vinden kunnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156524675
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou en. Jouw ervaring is jouw ervaring. Jij kan honderd mensen in 'Afrika' (het continent? Zuid-Afrika?) opnoemen die Sinterklaas vieren met Zwarte Piet, ik kan hier tien artikelen aanhalen waaruit blijkt dat er net zoveel Afrikanen zijn die ZP niet vinden kunnen.
Ja. Niet in Zuid Afrika. Want jij denkt dat dat het gehele continent beslaat. Haal die artikelen maar aan. Van mensen uit Afrika.
pi_156524710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Niet in Zuid Afrika. Want jij denkt dat dat het gehele continent beslaat. Haal die artikelen maar aan. Van mensen uit Afrika.
Dus wat bedoel je nou. Dat ik mensen van het hele continent mag citeren? Oke.
pi_156524728
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoals dit stuk van dezelfde gast die het andere stuk heeft geschreven?

http://jefdejager.nl/sint.php
Ik klik het niet eens meer aan joh. Ik heb talloze stukken over de herkomst van Zwarte Piet gelezen. Weet je wat het punt is met deze hele "discussie" ? De klagers laten zich toch niet door feiten en argumenten overtuigen. Zwarte Piet is in hun ogen fout en dat moet en zal zo blijven.

Ik ben eigenlijk al heel lang klaar met deze "discussie", die geen discussie is. Wat ik nu nog doe, is pleiten voor de macht van de overgrote meerderheid: mensen die met hun portemonnee kunnen spreken.
pi_156524747
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik klik het niet eens meer aan joh. Ik heb talloze stukken over de herkomst van Zwarte Piet gelezen. Weet je wat het punt is met deze hele "discussie" ? De klagers laten zich toch niet door feiten en argumenten overtuigen. Zwarte Piet is in hun ogen fout en dat moet en zal zo blijven.

Ik ben eigenlijk al heel lang klaar met deze "discussie", die geen discussie is. Wat ik nu nog doe, is pleiten voor de macht van de overgrote meerderheid: mensen die met hun portemonnee kunnen spreken.
Andersom ook. Soit, we zien het wel over een jaar of wat.
pi_156524831
Zwarte piet:

Een neger:

Enough said. Mensen die hierin een gelijkenis zien zijn zelf racistisch. Einde discussie. :)
pi_156524958
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Andersom ook. Soit, we zien het wel over een jaar of wat.
De macht van het kleine groepje jankballen dat achter narcist Quinsy en zijn "performance" aan loopt? Laat me niet lachen man. Het is ze slechts te doen om aandacht en geld. Geld omdat hun bet-overgrootouders ergens begin 19e eeuw ooit slaaf waren.
pi_156524985
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De macht van het kleine groepje jankballen dat achter narcist Quinsy en zijn "performance" aan loopt? Laat me niet lachen man. Het is ze slechts te doen om aandacht en geld. Geld omdat hun bet-overgrootouders ergens begin 19e eeuw ooit slaaf waren.
Een tientje mogen ze hebben van mij. Op voorwaarde dat ze hun mond verder dichthouden over dit soort non-klachten.
pi_156525051
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een tientje mogen ze hebben van mij. Op voorwaarde dat ze hun mond verder dichthouden over dit soort non-klachten.
Van mij krijgen ze geen cent. Ze zijn nergens slachtoffer van. En als ze Nederland zo'n naar, akelig, racistisch land vinden, staat het ze vrij om te vertrekken naar bijvoorbeeld Suriname of Curaçao. Voorlopig woont bijna 40 procent van alle Surinamers in Nederland, dus kennelijk valt het nog wel mee.

We houden Duitsers die nu worden geboren toch ook niet verantwoordelijk voor de daden van de nazi's? Waarom zouden we dan wél de nazaten van slaven belonen voor iets dat vijf, zes generaties geleden speelde?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 16:57:50 ]
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 17:00:57 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156525139
volgens mij woedt er in Polen nog steeds een debat of er wel of niet nog geld van de Duitsers gevraagd moet worden

maar dat terzijde, eventuele herstelbetalingen lijken mij een totaal ander onderwerp dan zwarte piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156525225
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

We houden Duitsers die nu worden geboren toch ook niet verantwoordelijk voor de daden van de nazi's?
Nou, ik kwam het toch als 'argument' tegen in het VW-diesel-soort van schandaal-topic, maar ben met je eens dat het onzinnig is.

Het tientje is meer als het tientje voor het draaiorgel om op te bokken. ;)
pi_156525251
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef sp3c het volgende:
eventuele herstelbetalingen lijken mij een totaal ander onderwerp dan zwarte piet
Daar denken sommige anti-Zwarte Piet-activisten heel anders over: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml

Uiteindelijk gaat het ze gewoon om geld. Voor iets waar ze zelf in de verste verte geen slachtoffer van zijn.
pi_156525274
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik kwam het toch als 'argument' tegen in het VW-diesel-soort van schandaal-topic, maar ben met je eens dat het onzinnig is.

Het tientje is meer als het tientje voor het draaiorgel om op te bokken. ;)
Als ze dan ook echt opbokken, in de zin van hun koffers pakken, dan is het goed.

Voor de goede orde: ik heb het hier over het kleine groepje zeikstralen, niet over de veel grotere groep donkere mensen in Nederland die er totaal geen aanstoot aan neemt.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 17:08:26 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156525292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar denken sommige anti-Zwarte Piet-activisten heel anders over: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-racistisch-is.dhtml

Uiteindelijk gaat het ze gewoon om geld. Voor iets waar ze zelf in de verste verte geen slachtoffer van zijn.
daar denkt een anti-zwarte piet activist heel anders over idd

maar die denkt wel meer dingen waar jij en ik niet helemaal mee accoord
pi_156525333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als ze dan ook echt opbokken, in de zin van hun koffers pakken, dan is het goed.

Voor de goede orde: ik heb het hier over het kleine groepje zeikstralen, niet over de veel grotere groep donkere mensen in Nederland die er totaal geen aanstoot aan neemt.
Ik ook niet, anders wordt een tientje pp mij te duur hoor!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:11:42 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156525372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:44 schreef Stellerzeekoe het volgende:
Zwarte piet:

[ afbeelding ]

Een neger:

[ afbeelding ]

Enough said. Mensen die hierin een gelijkenis zien zijn zelf racistisch. Einde discussie. :)
Een zwarte kindslaaf

Zwarte piet.

Your point?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156525388
Dat is zwart wit. Misschien was het wel een gele kinderslaaf.
Conscience do cost.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:13:30 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156525404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:12 schreef ems. het volgende:
Dat is zwart wit. Misschien was het wel een gele kinderslaaf.
:')

Maar dat is inderdaad wel het niveau van de pro zwarte pieten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156525436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

:')

Maar dat is inderdaad wel het niveau van de pro zwarte pieten.
Ik denk dat ze zich voornamelijk hebben verlaagd tot het niveau van de anti's om hun niveau meer tegemoet te komen.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 17:18:07 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156525502
er zijn ook niet echt argumenten voor of tegen zwarte piet te bedenken imo

je vind het racisme of je vind van niet ... het waarom is moeilijk uit te leggen imo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:19:17 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156525536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich voornamelijk hebben verlaagd tot het niveau van de anti's om hun niveau meer tegemoet te komen.
Niemand met zijn volle verstand geloofd dat zwarte piet er zo uit ziet wegens de schoorsteen.
Als je als volwassen persoon dat excuus vol blijft houden dan denk je op een nog kinderlijk niveau en weiger je gewoon te zien wat er voor je neus staat.

Liedjes zingen er over, knechten in kettingen, zwart als roet (niet zwart van roet) , het uiterlijk enz.

Ik ben niet tegen zwarte piet, maar ontkennen dat hij gewoon een neger is begrijp ik gewoon echt niet. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')