Staat geen eenheid, dus gewoon delen door 2 lijkt me. Anders deel je meters door meters en verlies je je eenheid. Met die logica zal het dus ook delen door 2 zijn en dan nog plus 5 meter.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:18 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, en je weet niet eens of die twee wel meters of olifanten zijn..
[..]
Morgenochtend staat het topic er ook nog hoor...
Hijzegt net dat iedereen te laag denkt. Kom jij met 3 aanzettenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:24 schreef Rezania het volgende:
3 meter, er staat drie keer meter in de quote.
Da's waar, maar hij heeft het ook over tellen, niet rekenen. Dat zou de /2 taaltechnisch uitsluiten.. toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Staat geen eenheid, dus gewoon delen door 2 lijkt me. Anders deel je meters door meters en verlies je je eenheid. Met die logica zal het dus ook delen door 2 zijn en dan nog plus 5 meter.
Je bedoelt natuurlijk 13,49quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:27 schreef Rezania het volgende:
Oh, en als je normaal rekent: ( 5m + 12m - 0,02m ) / 2 + 5m = 18,49m
Wiskundig zou het totaal niet kloppen, wat taal ervan vindt boeit me niet. Moet TS maar zorgvuldig zijn. Dit is trouwens ook precies de reden waarom er geen goed antwoord is op twee keer de helft.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:27 schreef Toga het volgende:
[..]
Da's waar, maar hij heeft het ook over tellen, niet rekenen. Dat zou de /2 taaltechnisch uitsluiten.. toch?
Twee keer de helft impliceert dat er een geheel is, en dat je daar de helft van kan nemen en dat keer twee kan doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:29 schreef Rezania het volgende:
er geen goed antwoord is op twee keer de helft.
dat is expres zoquote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:36 schreef Fok-it het volgende:
foutje gemaakt in de vraagstelling zeker
Dat snap ik lieve schat.quote:
Nee man, is gewoon dubbel op te vatten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:34 schreef BlazingV2 het volgende:
[..]
Twee keer de helft impliceert dat er een geheel is, en dat je daar de helft van kan nemen en dat keer twee kan doen.
Het achterlijke 2*Helft===Helft*Helft zijn mensen die nooit naar de basisschool zijn gegaan.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:37 schreef BlazingV2 het volgende:
Trouwens, als TS eens goed Nederlands leert is 3,4 het antwoord, als ik zijn achterlijke formulering moet begrijpen.
Waarschijnlijk heeft TS een heel goed idee in die zaagselkop van hem, maar in woorden veranderen lukt niet zo goed.
TS heeft een bord voor zijn kopquote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:37 schreef BlazingV2 het volgende:
Waarschijnlijk heeft TS een heel goed idee in die zaagselkop van hem, maar in woorden veranderen lukt niet zo goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |