abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156494416

quote:
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie

Ook tijdens de zomermaanden blijft de discussie over Zwarte Piet gemoederen bezighouden. De Bijenkorf maakte maandag bekend dat de bekende klimpieten, die traditioneel voor en tijdens de feestdagen de lichthal van de Bijenkorfvestiging in Amsterdam sieren, worden verguld.

Ook in de filialen in Den Haag, Utrecht en Amstelveen zijn vanaf dit jaar vergulde klimpieten aanwezig. Zwarte Piet is voor winkelketens een heikel onderwerp geworden sinds de kindervriend door een deel van de bevolking wordt geassocieerd met discriminatie en racisme. Volgens de Bijenkorf is de aanpassing een gevolg van de nieuwe strategie.

De tegenstanders van Zwarte Piet hebben gemengde gevoelens na het besluit van de Bijenkorf. Ze vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar betreuren het dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. ,,Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet", zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter maandag in een reactie.

Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die ,,inspirerend is voor andere multinationals". ,,We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan geloven."

De winkelketen V&D gaat wat betreft zijn reclame-uitingen en winkelversiering de lijn zal volgen van het Sinterklaasjournaal. ,,Wat het Sinterklaasjournaal toelaatbaar vindt, dat vinden wij ook kunnen", aldus een woordvoerder van V&D.

V&D zal vermoedelijk moeten wachten tot november, als de eerste uitzending van het Sinterklaasjournaal begint. Voor die tijd houdt het NTR-programma de verhaallijn zoals gebruikelijk namelijk geheim.
quote:
Blokker houdt gewoon roetzwarte Pieten

Huishoudketen Blokker zegt de 'discussie' rond Sinterklaas en dan vooral Zwarte Piet te volgen. "Wij sluiten aan bij hoe kinderen het feest zelf beleven. Die zien Piet als hulp van de sint en kan van allerlei afkomst zijn. De zwarte kleur heeft hij gekregen van roet in de schoorsteen."

Die nuchtere en verbazingwekkend simpele beredenering maakt korte metten met veel argumenten. "Piet blijft bij ons in elk geval bestaan. Maar we blijven weg van bepaalde stereotiepen als dikke lippen en oorbellen", zegt een woordvoerster van de keten tegenover Powned nieuws.

Ook Intertoys en Bart Smit vallen onder de mantel van Blokker, die hiermee duidelijk de kant kiest van de relevante partij hierin; de kinderen.

Gisteren nog maakte De Bijenkorf bekend de iconische klimpieten niet langer zwart te maken. Vanaf dit jaar zullen de Pieten opeens goudgekleurd zijn. Voor de anti-pieten is dat een goed begin, maar ze zullen de Bijenkorf mogelijk alsnog verketteren omdat het concern er niet expliciet bij heeft gezegd dat Zwarte Piet stereotyperend zou zijn.

V&D heeft aangegeven de beslissing te laten bij het Sinterklaasjournaal en zich aan die verhaallijn aan te passen.
quote:
VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af

DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.

Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
10-8-2015 nog lang geduurd of op het juiste moment?

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156494445
Geen zwarte piet op 42 openbare basisscholen in Utrecht

De 42 Openbare basisscholen in de stad Utrecht vieren voortaan het Sinterklaasfeest zonder zwarte piet. Alleen op deze manier is het mogelijk recht te doen aan de uitgangspunten van openbaar onderwijs en nemen de scholen hun verantwoordelijkheid in de opvoeding van jonge kinderen, zo stelt de Stichting openbaar Primair Onderwijs (SPO) Utrecht.

Het bestuur van SPO Utrecht heeft dit samen met de schooldirecteuren besloten. Belangrijk uitgangspunt van het openbaar primair onderwijs in Utrecht is dat iedereen gelijkwaardig is. “Concreet betekent dit, dat in de scholen van SPO Utrecht geen discriminatie plaatsvindt op grond van levensovertuiging, etnische afkomst, sekse, geaardheid, politieke overtuiging, uiterlijk of andere kenmerken. De figuur van Zwarte Piet heeft echter racistische aspecten. Dit blijkt ook uit recente uitspraken van het College van de Rechten van de Mens, de Rechtbank Amsterdam en de mensenrechtenwerkgroep van de Verenigde Naties,” zeggen Thea Meijer en Eric van Dorp van het college van bestuur van SPO Utrecht.

De SPO wil geen onderscheid tussen personen op openbare basisscholen. “Het onderwijs heeft een verantwoordelijke rol in de opvoeding van jonge kinderen. Binnen de scholen van SPO Utrecht gaan we respectvol en zonder onderscheid des persoons met elkaar om. Wij willen niet dat kinderen zich gekwetst voelen door ons onderwijsaanbod. We zoeken naar een respectvolle manier om het Sinterklaasfeest op school te vieren. Daarom is afgesproken om de figuur Zwarte Piet uit het onderwijsaanbod en uit de viering op school te schrappen.”

Elke SPO-school gaat binnen de kaders van dit beleid, het Sinterklaasfeest op eigen wijze invullen, in overleg met de oudercommissie.

Eerder spraken de schoolbesturen in Den Haag met elkaar af om voortaan te gaan voor een neutrale Piet, eentje zonder discriminerende kenmerken. Ook op openbare scholen in Rotterdam is de klassieke Zwarte Piet niet meer welkom.
http://www.duic.nl/nieuws(...)sscholen-in-utrecht/

[ Bericht 2% gewijzigd door voetbalmanager2 op 30-09-2015 11:41:27 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 11:35:47 #3
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156494465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen zwarte piet op 42 openbare basisscholen in Utrecht

De 42 Openbare basisscholen in de stad Utrecht vieren voortaan het Sinterklaasfeest zonder zwarte piet. Alleen op deze manier is het mogelijk recht te doen aan de uitgangspunten van openbaar onderwijs en nemen de scholen hun verantwoordelijkheid in de opvoeding van jonge kinderen, zo stelt de Stichting openbaar Primair Onderwijs (SPO) Utrecht.

Het bestuur van SPO Utrecht heeft dit samen met de schooldirecteuren besloten. Belangrijk uitgangspunt van het openbaar primair onderwijs in Utrecht is dat iedereen gelijkwaardig is. “Concreet betekent dit, dat in de scholen van SPO Utrecht geen discriminatie plaatsvindt op grond van levensovertuiging, etnische afkomst, sekse, geaardheid, politieke overtuiging, uiterlijk of andere kenmerken. De figuur van Zwarte Piet heeft echter racistische aspecten. Dit blijkt ook uit recente uitspraken van het College van de Rechten van de Mens, de Rechtbank Amsterdam en de mensenrechtenwerkgroep van de Verenigde Naties,” zeggen Thea Meijer en Eric van Dorp van het college van bestuur van SPO Utrecht.

De SPO wil geen onderscheid tussen personen op openbare basisscholen. “Het onderwijs heeft een verantwoordelijke rol in de opvoeding van jonge kinderen. Binnen de scholen van SPO Utrecht gaan we respectvol en zonder onderscheid des persoons met elkaar om. Wij willen niet dat kinderen zich gekwetst voelen door ons onderwijsaanbod. We zoeken naar een respectvolle manier om het Sinterklaasfeest op school te vieren. Daarom is afgesproken om de figuur Zwarte Piet uit het onderwijsaanbod en uit de viering op school te schrappen.”

Elke SPO-school gaat binnen de kaders van dit beleid, het Sinterklaasfeest op eigen wijze invullen, in overleg met de oudercommissie.

Eerder spraken de schoolbesturen in Den Haag met elkaar af om voortaan te gaan voor een neutrale Piet, eentje zonder discriminerende kenmerken. Ook op openbare scholen in Rotterdam is de klassieke Zwarte Piet niet meer welkom.
http://www.duic.nl/nieuws(...)sscholen-in-utrecht/
wat doen ze dan met zwart personeel en kinderen. ?
pi_156494534
Stelletje jankzakken echt :')

Hop denkt Wilders, op naar de 40 zetels
  woensdag 30 september 2015 @ 11:40:36 #5
3542 Gia
User under construction
pi_156494536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:35 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Dit houdt dus in dat donker gekleurde mensen niet voor Zwarte piet mogen spelen, of moeten zij zich blank schminken? Dát is pas discriminatie!
  woensdag 30 september 2015 @ 11:41:40 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156494557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit houdt dus in dat donker gekleurde mensen niet voor Zwarte piet mogen spelen, of moeten zij zich blank schminken? Dát is pas discriminatie!
denk dat ze daar niet over na hebben gedacht. Als er geen zwarte pieten zijn worden deze mensen als eerste aangewezen als zwarte piet.
pi_156494575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Frutsel het volgende:

In de peilingen heeft de PVV al meer zetels dan de coalitiepartijen samen. Nederland hervind zijn verstand.
pi_156494585
Utrecht :')
Iedere koter zwart schminken en zo naar school laten gaan tijdens het Sinterklaasfeest.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Frutsel het volgende:

Hoe cru eigenlijk. Omdat zwarten niet meer mogen werken vanwege hun huidskleur, krijgt Wilders meer stemmen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 11:43:28 #9
862 Arcee
Look closer
pi_156494589
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:21 schreef snakelady het volgende:
Een roetpiet vind ik zelf ook veel leuker, dat past tenminste bij het verhaal van door de schoorsteen gaan. Het is tijd dat we het jarenlange excuus dat Piet zwart is door de schoorsteen werkelijkheid gaan maken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

^O^
Zit je dan niet met herkenbaarheid van de piet? :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156494593
Voor het eerst schaam ik me om Utrechter te zijn ... ... ...
pi_156494609
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef Oliver23 het volgende:
hahahhaha lekker voor je :D
pi_156494610
quote:

[..]

Zwarte kinderen mogen geen pietenpakje meer aan, tenzij ze zich schminken uiteraard. Blanke kindjes mogen zich daarentegen gerust uitdossen in een pietenpakje
pi_156494628

Eindbaas + cultheld

Groots respect voor Quincy Gario _O_
pi_156494641
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat begrijpen jullie niet aan "een neutrale Piet, eentje zonder discriminerende kenmerken"? Het bezwaar zit hem in een negatieve stereotypering van zwarte mensen. Niet in zwarte mensen of mensen met wat voor kleur dan ook.

Overigens mag dat hele sinterklaasfeest wat mij betreft wel worden afgeschaft. Kinderen bang maken met uit de duim gezogen verhaaltjes is een gewoonte die duidelijk uit de 19e eeuw stamt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156494645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

In de peilingen heeft de PVV al meer zetels dan de coalitiepartijen samen. Nederland hervind zijn verstand.
En dan heeft ie 45 zetels en dan wat? Niemand die mee wil doen... dus terug bij af en een verder versplinterd politiek landschap... wat niet goed is voor het land.

Anyway... heeft iemand Sinterklaas zelf gevraagd wat hij van deze hele situatie denkt?
  woensdag 30 september 2015 @ 11:47:28 #16
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156494653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zwarte kinderen mogen geen pietenpakje meer aan, tenzij ze zich schminken uiteraard. Blanke kindjes mogen zich daarentegen gerust uitdossen in een pietenpakje
dit gaat nog veel problemen opleveren, we mogen ons niet verkleden als zwarte piet.
wat is de volgende stap:

zwarte kinderen en personeel mogen niet aanwezig zijn bij Sinterklaasfeest.
omdat dit verkeerde gevoelens oproept.
pi_156494667
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:46 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Eindbaas + cultheld

pi_156494691
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:45 schreef Joezi het volgende:

[..]

hahahhaha lekker voor je :D
Ga je dit samen met Quinsy vieren _O-

quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:46 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Eindbaas + cultheld

Iemand die ''Heel Holland Bakt'' racistisch vindt, en de domste tweet ooit over de MH17 tweette, noem jij een eindbaas en een cultheld?
  woensdag 30 september 2015 @ 11:49:51 #19
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156494693
Quincy Gario 4 President
pi_156494699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:48 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ Leuke

Ik heb deze destijds eens gemaakt

woensdag 30 september 2015 @ 11:54:21 #21
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156494768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

[..]

Iemand die ''Heel Holland Bakt'' racistisch vindt, en de domste tweet ooit over de MH17 tweette, noem jij een eindbaas en een cultheld?
heb jij een zwarte piet gezien bij Holland bakt, ik niet
pi_156494769
Op scholen in Rotterdam, Den Haag en nu Utrecht is zwarte piet niet meer welkom. Wanneer volgt Amsterdam en welke andere steden zullen nog volgen?
pi_156494795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En dan heeft ie 45 zetels en dan wat? Niemand die mee wil doen... dus terug bij af en een verder versplinterd politiek landschap... wat niet goed is voor het land.
Persoonlijk denk ik dat het wel tijd wordt dat Wilders een keer MP wordt. Niet omdat ik denk dat dat niet heel slecht afloopt, maar vooral omdat het klootjesvolk dat denkt dat Fortuyn het allemaal veel beter gedaan zou hebben dan eens ziet hoe dat in de praktijk uitpakt.

quote:

Anyway... heeft iemand Sinterklaas zelf gevraagd wat hij van deze hele situatie denkt?
Pssst, die bestaat niet. :P
  woensdag 30 september 2015 @ 11:55:44 #24
3542 Gia
User under construction
pi_156494796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef Oliver23 het volgende:
Kom je gezellig naar Helmond. Het kasteel van Sinterklaas met donkerbruine Pieten. Mevrouw de burgemeester heeft het zelf gezegd!!
pi_156494799

Zo mag je wel over straat maar een pieten pak !
pi_156494825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn hyperbolen, werkt uitstekend in de media
  woensdag 30 september 2015 @ 11:58:14 #27
3542 Gia
User under construction
pi_156494831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:55 schreef Molurus het volgende:
Jezus ook niet en toch vieren we elk jaar zijn geboorte en sterfdag.
pi_156494832
Alsof jezelf zwart schminken betekent dat je mensen racistisch bejegend, discrimineert en uitsluit. :')

Hoe hoger de baantjes, hoe lager het IQ en hoe verder je van de maatschappij afstaat, blijkt wel weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156494840
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het wel tijd wordt dat Wilders een keer MP wordt. Niet omdat ik denk dat dat niet heel slecht afloopt, maar vooral omdat het klootjesvolk dat denkt dat Fortuyn het allemaal veel beter gedaan zou hebben dan eens ziet hoe dat in de praktijk uitpakt.

Mjah.... misschien, maar de vraag blijft dan hoe Nederland erbij staat en hij weet donders goed hoe hij het in zon geval zou laten ploffen en dan zegt: ik was het niet, maar hunnie!

Anyway, op naar de 75 zetels dan maar, dan kan ie alles doen wat ie wil :')

quote:
[..]
HA! Dat denk jij ;)

Ik vind het ronduit triest dat hier zo godsgruwelijk veel over gezeken wordt...
pi_156494865
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

Zo mag je wel over straat maar een pieten pak !
Precies, dus als je pro zwart piet bent, ben je ook pro burka's!
  woensdag 30 september 2015 @ 12:04:41 #31
3542 Gia
User under construction
pi_156494919
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:00 schreef Joezi het volgende:

[..]

Precies, dus als je pro zwart piet bent, ben je ook pro burka's!
Ik ben niet anti-burka, moet iedereen zelf weten.
Maar ik ben wel van mening dat elke winkel, bioscoop, bank, buschauffeur enz.... mensen met een burka mogen weigeren, omdat je hun gelaat niet ziet. Als zij iets stelen in een winkel staat het weliswaar op de beelden, maar weet je nog niks. Een buschauffeur moet een buspas kunnen controleren, dus áf die muts. En ja, dit geldt wmb ook voor geschminkte mensen. Zelfs met carnaval.
pi_156494969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Jezus ook niet en toch vieren we elk jaar zijn geboorte en sterfdag.
En nog op de verkeerde dagen ook naar het schijnt. Hoe dan ook, ik val niet onder 'we'.
  woensdag 30 september 2015 @ 12:11:33 #33
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_156495008
Ik ben al jaren lang in het dorp zwarte piet(soms bij betalende mensen thuis). ik zal echt nooit maar dan ook nooit als een "gekleurde" piet gaan of iets anders. ik stop nog liever. voor heel veel collega pieten is de lol er wel een beetje vanaf.
Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef LesMiserables het volgende:
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
pi_156495011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit triest dat hier zo godsgruwelijk veel over gezeken wordt...
Dat dit door sommigen wordt gezien als het grootste politieke dilemma van deze tijd zegt iets positiefs over hoe goed het gaat in Nederland, en tegelijk iets heel negatiefs over de prioriteiten van mensen.

Er moet toch iets belangrijkers zijn om over te bekvechten.

Overigens kan ik mij niet onttrekken aan de indruk dat de ZP discussie voornamelijk PVV volk aantrekt dat erop staat er een immigratiedebat van te maken. "Die vervelende negers zoals Quinsy willen onze traditie kapot maken" lijkt de strekking.
pi_156495030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:11 schreef Stink-ui het volgende:
Ik ben al jaren lang in het dorp zwarte piet(soms bij betalende mensen thuis). ik zal echt nooit maar dan ook nooit als een "gekleurde" piet gaan of iets anders. ik stop nog liever. voor heel veel collega pieten is de lol er wel een beetje vanaf.
Friendly reminder: het sinterklaasfeest is er voor kinderen. Het gaat eigenlijk niet om de lol van volwassen mensen die zich graag verkleden als neger.
  woensdag 30 september 2015 @ 12:17:35 #36
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_156495123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Friendly reminder: het sinterklaasfeest is er voor kinderen. Het gaat eigenlijk niet om de lol van volwassen mensen die zich graag verkleden als neger.
Het is de lol die je hebt als de kids gelukkig zijn. het gevoel wat je vroeger had als de sint en zijn pieten langs kwamen. zie je nu met je eigen ogen! je zal het eens moeten doen!
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
  woensdag 30 september 2015 @ 12:19:37 #37
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156495159
er zijn ook kinderen die zwarte piet racistisch vinden.
het begint eigenlijk al bij de opvoeding.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 12:23:12 #38
862 Arcee
Look closer
pi_156495220
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:11 schreef Stink-ui het volgende:
ik zal echt nooit maar dan ook nooit als een "gekleurde" piet gaan of iets anders.
Op zich wel grappig om dan zo'n avatar en ondertitel te hebben. ;) Of is dat bewust? :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156495246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:17 schreef Stink-ui het volgende:

[..]

Het is de lol die je hebt als de kids gelukkig zijn. het gevoel wat je vroeger had als de sint en zijn pieten langs kwamen. zie je nu met je eigen ogen! je zal het eens moeten doen!
Waar heeft dit nu precies mee te maken? De lol van die kinderen, of een nostalgisch verlangen van jou naar jouw eigen jeugd?

Want ik garandeer je dat het die kinderen geen drol uitmaakt welke kleur de pieten hebben.
  woensdag 30 september 2015 @ 12:24:43 #40
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_156495247
ik zal het niet vreemd vinden dat veel hulpsinterklazen Pedofielle trekjes hebben.
maar daar hoor je niemand over.
pi_156495256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben niet anti-burka, moet iedereen zelf weten.
Maar ik ben wel van mening dat elke winkel, bioscoop, bank, buschauffeur enz.... mensen met een burka mogen weigeren, omdat je hun gelaat niet ziet. Als zij iets stelen in een winkel staat het weliswaar op de beelden, maar weet je nog niks. Een buschauffeur moet een buspas kunnen controleren, dus áf die muts. En ja, dit geldt wmb ook voor geschminkte mensen. Zelfs met carnaval.
Precies, stel je een kinderfeestje voor met mensen verkleed in burka.. Nee dan was het ineens wel erg en was het wel een slecht voorbeeld :')
  woensdag 30 september 2015 @ 12:25:22 #42
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_156495258
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Op zich wel grappig om dan zo'n avatar en ondertitel te hebben. ;) Of is dat bewust? :)
Nu je het zegt. maar nee, heeft geen betrekking tot het onderwerp
pi_156495267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:24 schreef KingRadler het volgende:
ik zal het niet vreemd vinden dat veel hulpsinterklazen Pedofielle trekjes hebben.
Klopt, alleen BNW-gekkies zoals jij.
pi_156495306
quote:
1 op de 5 hulppriesters is in aanraking geweest met de zedenpolitie, daar hoor je niemand over, want is onze kultoerrrr
pi_156495344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Friendly correction: Die verkleden zich dan ook niet als neger, maar als Zwarte Piet. :)
pi_156495351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Friendly correction: Die verkleden zich dan ook niet als neger, maar als Zwarte Piet. :)
Die eruit zien als stereotyperingen van negers.
pi_156495369
pi_156495407
quote:
:') wat een slechte vergelijking
pi_156495409
quote:
Dat komt omdat niet iedereen bij kinderen meteen aan seks denkt, smeerlap
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_156495443
quote:
Vergeet zwarte kleurpotloden niet! En drop! Gaan we allemaal wegdoen, want racistisch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156495444
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie nergens negers die er uitzien als Zwarte Piet.
pi_156495471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:33 schreef Joezi het volgende:

[..]

:') wat een slechte vergelijking
Nee mensen die zeiken over Zwarte Piet moeten gewoon 3 weken even de andere kant opkijken en hun bek houden, volwassen zeurpieten die een kinderfeest willen verpesten
pi_156495502
Laat trouwens lekker goed zien wat voor rubberen ruggengraat bepaalde personen hebben hier. Je beslissing nemen op een zeer kleine minderheid die schreeuwt om aandacht :')
Gelukkig zijn de mensen buiten de grote stad nog bij hun volle verstand.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:19 schreef KingRadler het volgende:
er zijn ook kinderen die zwarte piet racistisch vinden.
het begint eigenlijk al bij de opvoeding.
Die koters zijn geïndoctrineerd door hun ouders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156495515
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee mensen die zeiken over Zwarte Piet moeten gewoon 3 weken even de andere kant opkijken en hun bek houden, volwassen zeurpieten die een kinderfeest willen verpesten
Zeg dan ook niks meer... ..... Veel beloven en dan noppes doen.... ken nie hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-09-2015 12:46:26 ]
pi_156495528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie nergens negers die er uitzien als Zwarte Piet.
Sja, kennelijk zie jij dat niet of wil je dat niet zien. Heel veel mensen zien dat wel. En hoe het dan precies bedoeld is doet er dan vrij weinig meer toe.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook geen heel relevant aspect van het sinterklaasfeest. Het lijken met name volwassen mensen te zijn die wanhopig terugverlangen naar hun eigen jeugd die het heel belangrijk vinden dat ze zwart zijn. Het is op geen enkele manier een essentieel onderdeel van de 'lore' rondom het feest.

En zoals gezegd: de kinderen waarom dit feest zou moeten draaien kan het echt helemaal niets schelen hoe die pieten eruit zien. Voor hen is elk kostuum prima.
pi_156495531
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:40 schreef Red_85 het volgende:
Laat trouwens lekker goed zien wat voor rubberen ruggengraat bepaalde personen hebben hier. Je beslissing nemen op een zeer kleine minderheid die schreeuwt om aandacht :')
Gelukkig zijn de mensen buiten de grote stad nog bij hun volle verstand.

[..]

Die koters zijn geïndoctrineerd door hun ouders.
klopt, koters die van ZP houden zijn geïndoctrineerd
pi_156495559
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

kinderfeest :') dat ' feest' is met alle symboliek een religie in het klein. :r
pi_156495593
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:43 schreef Joezi het volgende:

[..]

kinderfeest :') dat ' feest' is met alle symboliek een religie in het klein. :r
Dit is voor mij misschien wel het belangrijkste bezwaar tegen het sinterklaasfeest. Niet zozeer dat het een verkleedpartijtje is, maar dat het effectief een religie voor kinderen is.

Dat sinterklaas niet bestaat wordt door vrienden en familie zorgvuldig geheim gehouden tot een bepaalde leeftijd. En als ze dan oud genoeg zijn en 'het grote geheim' geopenbaard wordt dan worden ze geacht je daar dankbaar voor te zijn en er vervolgens over te liegen tegen kinderen die jonger zijn.

Dit is pedagogisch op zo veel manieren verkeerd in mijn ogen.
pi_156495694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is voor mij misschien wel het belangrijkste bezwaar tegen het sinterklaasfeest. Niet zozeer dat het een verkleedpartijtje is, maar dat het effectief een religie voor kinderen is.

Dat sinterklaas niet bestaat wordt door vrienden en familie zorgvuldig geheim gehouden tot een bepaalde leeftijd. En als ze dan oud genoeg zijn en 'het grote geheim' geopenbaard wordt dan worden ze geacht je daar dankbaar voor te zijn en er vervolgens over te liegen tegen kinderen die jonger zijn.

Jep fantasie verhalen en sprookjes zijn prima, maar doe niet net alsof dat de werkelijkheid is.

Ik weet nog wel dat ik zo rond mijn 13e erachter kwam dat de dieren helemaal niet kunnen praten.. Mijn hele wereld stortte in , jaren lang hoopte ik op een fatsoenlijk gesprek met mijn lieve hond, het besef dat dat gesprek er nooit zal komen heeft mij zeer geraakt.
pi_156495705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

En Allah bestaat wel? ook niet echt pedagogisch verantwoord.
pi_156495738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:54 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Precies, maar jij keurt het dus aan de ene kant wel af want is niet jou kultoer, maar bij een aanpassing van je eigen achterlijke kultoer ga je net zo hard janken :') \Lekker hypocriet. Verwacht van een ander niet wat je zelf geen eens kunt.
pi_156495749
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:54 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Waarmee de speciale aantrekkingskracht van dit topic op PVV'ers maar weer geillustreerd is.

Ik geloof niet dat ik hier ergens heb gepleit voor het anderszins religieus indoctrineren van kinderen. :) Daar ben ik zelf fel op tegen.
pi_156495761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:57 schreef Joezi het volgende:

[..]

Precies, maar jij keurt het dus aan de ene kant wel af want is niet jou kultoer, maar bij een aanpassing van je eigen achterlijke kultoer ga je net zo hard janken :') \Lekker hypocriet. Verwacht van een ander niet wat je zelf geen eens kunt.
Ik word langzaam een beetje kutjedol van die kultoer botsingen, zo zie je maar dat diverse kultoeren niet kunnen samenleven en alleen maar problemen veroorzaken
pi_156495763
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:53 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat ik zo rond mijn 13e erachter kwam dat de dieren helemaal niet kunnen praten.. Mijn hele wereld stortte in , jaren lang hoopte ik op een fatsoenlijk gesprek met mijn lieve hond, het besef dat dat gesprek er nooit zal komen heeft mij zeer geraakt.
:D

Och, honden zijn vrij verregaand tot communicatie in staat. Alleen beheersen ze de menselijke taal niet.
pi_156495766
Precisie, die pvv-mietjes zijn precies hetzelfde als hetgeen waar ze zogenaamd tegen strijden, dat blijkt in deze discussie maar weer. Hoe dom kun je zijn :')
pi_156495786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarmee de speciale aantrekkingskracht van dit topic op PVV'ers maar weer geillustreerd is.

Ik geloof niet dat ik hier ergens heb gepleit voor het anderszins religieus indoctrineren van kinderen. :) Daar ben ik zelf fel op tegen.
Ah, weer zo 1 met een vooroordeel, duidelijk een PVV`er.
pi_156495870
quote:

[..]

De laatste paar pagina's zie ik anders voornamelijk zuurlinkse posts? Oh, en die van mensen die niets met het hele feest hebben maar toch de noodzaak zien zich suf te posten omdat ze, onder het mom van een zgn racistische Piet, een kansje zien het feestje eindelijk voor de anderen te verpesten. Soort Nederlandse versie van the Grinch.
  woensdag 30 september 2015 @ 13:06:32 #68
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_156495894
Ik vier zelf geen sinterklaas, nooit gedaan ook.

Ik vind wel dat iedereen het mag vieren zoals men dat wil.

De meerderheid is nog altijd voor Zwarte Piet in de traditionele vorm, dus zie ik geen noodzaak dit te veranderen. Waarom zou het dan van bovenaf opgelegd moeten worden om dit aan te passen voor een kleine minderheid? Als de meerderheid vind dat dit aangepast moet worden dan gebeurt het van zelf wel.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_156495909
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De laatste paar pagina's zie ik anders voornamelijk zuurlinkse posts? Oh, en die van mensen die niets met het hele feest hebben maar toch de noodzaak zien zich suf te posten omdat ze, onder het mom van een zgn racistische Piet, een kansje zien het feestje eindelijk voor de anderen te verpesten. Soort Nederlandse versie van the Grinch.
lol zuur is het nieuwe rechts geworden, wie jankt er nou het hardst om zoiets kleins. Zure rechtsmenschen :r
pi_156495924
quote:

[..]

De laatste paar pagina's zie ik anders voornamelijk zuurlinkse posts?
Wat heeft dit met links of rechts te maken? Nog zo'n heerlijk PVV sprookje.

quote:

Oh, en die van mensen die niets met het hele feest hebben maar toch de noodzaak zien zich suf te posten omdat ze, onder het mom van een zgn racistische Piet, een kansje zien het feestje eindelijk voor de anderen te verpesten. Soort Nederlandse versie van the Grinch.
:')
pi_156496057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij loopt zelf steeds met die drie letters te smijten, ik niet.
quote:

Wat is er? Voel je je betrapt? Je hebt ontzettend de schurft aan het feestje en gebruikt het momentum om je kansje te grijpen het feest zoveel mogelijk te beschadigen, onderwijl jezelf ook nog eens een hele bink voelen over hoe 'goed' je bent. Zo moeillijk is dat niet te doorzien. Dit integendeel tot een paar anderen die gewoon lekker aan het trollen zijn. Bij jou zit het blijkbaar iets dieper. Hoe komt dat? Stuk steenkool in je schoen gevonden vroeger? Wil je erover praten?
pi_156496072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat PVV'ers geobsedeerd door de Islam zal ongetwijfeld een vooroordeel zijn. :D
pi_156496088
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij loopt zelf steeds met die drie letters te smijten, ik niet.
Ik geloof niet dat ik over Allah begon in deze context.
pi_156496096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, kennelijk zie jij dat niet of wil je dat niet zien. Heel veel mensen zien dat wel. En hoe het dan precies bedoeld is doet er dan vrij weinig meer toe.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook geen heel relevant aspect van het sinterklaasfeest. Het lijken met name volwassen mensen te zijn die wanhopig terugverlangen naar hun eigen jeugd die het heel belangrijk vinden dat ze zwart zijn. Het is op geen enkele manier een essentieel onderdeel van de 'lore' rondom het feest.

En zoals gezegd: de kinderen waarom dit feest zou moeten draaien kan het echt helemaal niets schelen hoe die pieten eruit zien. Voor hen is elk kostuum prima.
Ik zie dat niet omdat ik blijkbaar wel onderscheid kan maken in de betekenissen van zwarte schmink. Voor mij betekent zwarte schmink namelijk niet meteen 'neger', net zoals witte schmink voor mij ook niet meteen 'blanke' betekent.

En waar jij de 'betekenis' (hoe het bedoeld is) van zwarte schmink wegwuift is dat uiteraard cruciaal in deze discussie. Over het algemeen legt men helaas wel de (voor de hand liggende) connectie zwarte schmink = neger, met alle ongewenste gevolgen van dien, maar zit er dus een andere betekenis achter de zwarte schmink van Zwarte Piet die niets met negers te maken heeft.

Doordat men dat onderscheid niet kan maken staren velen zich blind op de leus ZP=racisme en schieten in een stuip waarbij de onwetenden over beide kampen zijn verdeeld. Met name de 'white supremacy' huilers aan de anti kant en de 'rot op naar je eigen land' tokkies aan de pro kant.
pi_156496103
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat is er? Voel je je betrapt? Je hebt ontzettend de schurft aan het feestje en gebruikt het momentum om je kansje te grijpen het feest zoveel mogelijk te beschadigen, onderwijl jezelf ook nog eens een hele bink voelen over hoe 'goed' je bent. Zo moeillijk is dat niet te doorzien. Dit integendeel tot een paar anderen die gewoon lekker aan het trollen zijn. Bij jou zit het blijkbaar iets dieper. Hoe komt dat? Stuk steenkool in je schoen gevonden vroeger? Wil je erover praten?
Ja, maak het persoonlijk. Ook een manier om het niet over de inhoud te hebben. :{w
pi_156496202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, maak het persoonlijk. Ook een manier om het niet over de inhoud te hebben. :{w
Wat is er? Gevoelige snaar? Ik richt me tot jou persoonlijk omdat ik je motief in twijfel trek. Het gaat jou niet om zwarte piet, het gaat jou om je persoonlijke haat naar het feestje. In deze context behoort dat wel degelijk tot de inhoud, daar je die haat in al heel wat posts hebt benadrukt..

Maar goed, je kunt het tij nog keren, hoor. Ik zou mij snel voor PVV'er uitmaken, dat schijnt een beproefde methode te zijn.
  Forum Admin woensdag 30 september 2015 @ 13:39:14 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156496417
quote:

[..]

quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:59 schreef Joezi het volgende:
Precisie, die pvv-mietjes zijn precies hetzelfde als hetgeen waar ze zogenaamd tegen strijden, dat blijkt in deze discussie maar weer. Hoe dom kun je zijn :')
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:07 schreef Joezi het volgende:

[..]

lol zuur is het nieuwe rechts geworden, wie jankt er nou het hardst om zoiets kleins. Zure rechtsmenschen :r
quote:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat PVV'ers geobsedeerd door de Islam zal ongetwijfeld een vooroordeel zijn. :D
Jezus man. Topic kan wel dicht, het is al een aantal delen op de man spelen en proberen elkaar te overtuigen van iets wat toch niet gaat lukken. Niveautje hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156496782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zit je dan niet met herkenbaarheid van de piet? :)
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen? Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 30 september 2015 @ 14:05:49 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156496895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen? Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
Dat is vrees ik erg persoonlijk. Zelf zou ik nu kiezen voor geen sinterklaas vieren als zwarte piet verboden wordt. Maar dat heeft ook met mijn ergernis over dit afdwingen te maken. En van zp ben ik als kind niet bang geweest. Mijn kinderen waren dat ook niet. Normaal gesproken zijn kinderen niet bang. Ik heb t idg niet meegemaakt zover ik weet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156497021
quote:

[..]
een kansje zien het feestje eindelijk voor de anderen te verpesten. Soort Nederlandse versie van the Grinch.
Als jij echt denk dat een kinderfeest verpest gaat worden omdat de hulp van Sint er wat anders uit gaat zien dan begrijp jij niks van kinderen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156497051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als jij echt denk dat een kinderfeest verpest gaat worden omdat de hulp van Sint er wat anders uit gaat zien dan begrijp jij niks van kinderen.
Als jij echt denkt dat dat was wat ik bedoelde, dan snap jij niets van lezen.
pi_156497123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is vrees ik erg persoonlijk. Zelf zou ik nu kiezen voor geen sinterklaas vieren als zwarte piet verboden wordt. Maar dat heeft ook met mijn ergernis over dit afdwingen te maken. En van zp ben ik als kind niet bang geweest. Mijn kinderen waren dat ook niet. Normaal gesproken zijn kinderen niet bang. Ik heb t idg niet meegemaakt zover ik weet.
Mijn oudste is nooit bang geweest, mijn jongste wel, die verstopte zich onder de tafel zodra Sinterklaas en zwarte piet binnen kwamen ( om dan stiekem met een handje pepernoten van de tafel te grissen. :P)
Maar dat had ze op die leeftijd met alle verklede mensen, ook met clowns en de paashaas bv.
Zelfs nu ze 7 is moet ze er nog niet veel van hebben.
pi_156497131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als jij echt denkt dat dat was wat ik bedoelde, dan snap jij niets van lezen.
Nou, leg uit dan, wat bedoel je dan?
pi_156497149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nou, leg uit dan, wat bedoel je dan?
Lezen is echt te moeilijk voor je? Ik zal het even zo schrijven dat het iets makkelijker te behappen is voor je: Molurus vindt Sinterklaas (het feestje dus) niet leuk en ziet het liefst het hele gebeuren verdwijnen. Zwarte Piet interesseert hem hoegenaamd niets. Daar reageerde ik op. Zo wel duidelijk?
  woensdag 30 september 2015 @ 14:17:13 #85
3542 Gia
User under construction
pi_156497153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een neger rond zien lopen met grote oorringen, dikke rode lippenstift en een pakje wat lijkt op de Zwitserse Garde. Nog nooit.

Behalve degenen die met het Sint Nicolaasfeest voor Zwarte Piet spelen.

Dus, hoezo is dat een stereotypering van negers? Negers zien er zo niet uit!!
  woensdag 30 september 2015 @ 14:18:08 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156497175
quote:

Sterker: kinderen die nog in de geloofleeftijd zitten, hebben dit helemaal niet door. Kan het filmpje niet zo snel vinden, maar was een paar jaar terug bij een tv-programma. De juf (!!!) verkleedde zich in de klas, voor het oog van de kinderen, als Sinterklaas. En geen enkel kind zag juf, ze zagen allemaal de Sint.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156497230
Aangezien voor- en tegenstanders van Zwarte Piet het eens zijn dan het de kinderen niets uitmaakt, en je verder niets hoeft te fixen wat niet kapot is, kan Zwarte Piet gewoon zwart blijven.

Never change a winning team! *O*
pi_156497248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Lezen is echt te moeilijk voor je? Ik zal het even zo schrijven dat het iets makkelijker te behappen is voor je: Molurus vindt Sinterklaas (het feestje dus) niet leuk en ziet het liefst het hele gebeuren verdwijnen. Zwarte Piet interesseert hem hoegenaamd niets. Daar reageerde ik op. Zo wel duidelijk?
Maar in hoeverre is dat van toepassing in deze discussie die alleen over Zwarte Piet gaat? Omdat een iemand het liefste het hele feest zien verdwijnen is ineens iedereen zo?
Er zijn maar vrij weinig mensen die het liefste het hele feest willen afschaffen.

quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sterker: kinderen die nog in de geloofleeftijd zitten, hebben dit helemaal niet door. Kan het filmpje niet zo snel vinden, maar was een paar jaar terug bij een tv-programma. De juf (!!!) verkleedde zich in de klas, voor het oog van de kinderen, als Sinterklaas. En geen enkel kind zag juf, ze zagen allemaal de Sint.
Klopt ja, die heb ik ook gezien. :D
pi_156497271
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar in hoeverre is dat van toepassing in deze discussie die alleen over Zwarte Piet, t gaat? Omdat een iemand het liefste het hele feest zien verdwijnen is ineens iedereen zo?

Waar lees jij dat? Serieus, doe iets aan je begrijpend lezen!
  woensdag 30 september 2015 @ 14:23:19 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156497290
Goede beslissing van die Utrechtse scholen. Het klootjesvolk heeft meer dan genoeg kansen gekregen om tot een compromis te komen. Ze wijzen echter alles van de hand, gewoonlijk met achterlijke kutargumenten. Dan maar unilateraal handelen.
pi_156497348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Waar lees jij dat? Serieus, doe iets aan je begrijpend lezen!
Jij raakt helemaal over de flos omdat een persoon het liefst het hele feest ziet verdwijnen omdat het een geloofsfeest is, toch?
Maar is dat echt de discussie? Is dat de moeite waard om zo van onder de flos te raken? Heeft het überhaupt iets met deze discussie te maken?
pi_156497363
Utrecht is dus ook al door de knieën gegaan voor een kleine zeurende minderheid. Wat glijdt dit land hard af zeg...
pi_156497417
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:20 schreef Montagui het volgende:
Aangezien voor- en tegenstanders van Zwarte Piet het eens zijn dan het de kinderen niets uitmaakt, en je verder niets hoeft te fixen wat niet kapot is, kan Zwarte Piet gewoon zwart blijven.

Never change a winning team! *O*
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156497443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goede beslissing van die Utrechtse scholen. Het klootjesvolk heeft meer dan genoeg kansen gekregen om tot een compromis te komen. Ze wijzen echter alles van de hand, gewoonlijk met achterlijke kutargumenten. Dan maar unilateraal handelen.
Je bedoelt het anti-klootjesvolk? Er zijn aanpassingen gedaan en het is nog steeds niet goed.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_156497501
quote:

[..]

Onjuiste redenering. Hoe meer zetels, hoe meer invloed een partij heeft bij het stemmen van nieuwe wetsvoorstellen. Ook als je oppositiepartij bent.

Bovendien is het onofficiële cordon sanitair tegen de PVV onhoudbaar geworden. Het volk is het leugenachtige gekronkel van de zittende partijen (als de partijen die hier steun aangeven) meer dan zat. Bijna een half miljoen Nederlanders tekende een petitie ten gunste voor een PVV-standpunt. Dus er is een nieuwe ontwikkeling gaande.

Bovendien ben ik ervan overtuigd wanneer Zijlstra Rutte opvolgt er een stroming binnen de VVD ontstaat die graag wil meeliften op bestaande PVV-standpunten. Een halt op de immigratiestroom, minder EU en minder geradicaliseerde islam. Ze moeten wel willen ze niet door een overgrote meerderheid van het Nederlandse volk worden afgestraft.
pi_156497555
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij raakt helemaal over de flos omdat een persoon het liefst het hele feest ziet verdwijnen omdat het een geloofsfeest is, toch?
Maar is dat echt de discussie? Is dat de moeite waard om zo van onder de flos te raken? Heeft het überhaupt iets met deze discussie te maken?
Over de wat, raak ik? En ja, iemand's motief om een discussie te voeren is wel degelijk interessant. Ik zal het even simpel proberen neer te zetten, zodat ook jij het misschien begrijpt. De poster waar het om gaat heeft de schurft aan het feestje, van kindsbeen af al. Nu, onder het mom 'Zwarte Piet is kut' loopt 'ie pagina na pagina te bleren dat het hele feestje wel mag verdwijnen. Hij gebruikt dus de huidige situatie om zijn eigen punt door te drammen. Daar heb ik hem simpelweg op aangesproken. Meer niet. En als jij twee posts ergens over 'over de flos' raken vindt betekenen, wat ben jij dan wel niet? Daar jij er duidelijk meer van ondersteboven lijkt dan zowel Molu als ik.

Overigens is er al twee jaar geen discussie meer. Men heeft zich al lang al ingegraven en er is aan beide kanten geen beweging mogelijk. Het is over en weer een beetje trollen, zuigen en domme mensen plagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 30-09-2015 14:39:31 ]
  woensdag 30 september 2015 @ 14:34:44 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156497572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:29 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Je bedoelt het anti-klootjesvolk? Er zijn aanpassingen gedaan en het is nog steeds niet goed.
Nee, het klootjesvolk. Die zwakbegaafden die om het hardst roepen dat anderen met hun poten van Zwarte Piet moeten afblijven en die op geen enkele manier ook maar een duimbreed willen toegeven. Als ze meegewerkt hadden, hadden ze allicht een compromis kunnen sluiten dat hen beter aanstaat. Maar dat weigeren ze, want ze willen dat alles blijft zoals het is.

Tja, dan geef ik Utrecht groot gelijk dat ze het eenzijdig aanpassen.
pi_156497669
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:26 schreef RobbieRonald het volgende:
Utrecht is dus ook al door de knieën gegaan voor een kleine zeurende minderheid. Wat glijdt dit land hard af zeg...
Het zal allemaal nog veel erger worden. op onze Oudjes gaan we nog meer bezuinigen, ach die hebben zich maar hun hele leven de pleuris gewerkt om eigenlijk een leuk centje over te houden, nee, als we maar zielige vluchtelingen kunnen opvangen die per maand zoveel euries kosten en veel problemen gaan veroorzaken omdat deze culturen gaan botsen, en een kinderfeest met een Zwarte Piet wat we elk jaar organiseren? Wat belachelijk en een racistisch idee/feest! Hypocriet en veelste tolerant kut volk zijn wij.

[ Bericht 4% gewijzigd door WhateverWhatever op 30-09-2015 14:45:39 ]
pi_156497758
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het klootjesvolk. Die zwakbegaafden die om het hardst roepen dat anderen met hun poten van Zwarte Piet moeten afblijven en die op geen enkele manier ook maar een duimbreed willen toegeven. Als ze meegewerkt hadden, hadden ze allicht een compromis kunnen sluiten dat hen beter aanstaat. Maar dat weigeren ze, want ze willen dat alles blijft zoals het is.

Tja, dan geef ik Utrecht groot gelijk dat ze het eenzijdig aanpassen.
Het is hun goed recht om alles bij het oude te willen houden. Waarom veranderen op basis van een onjuiste stelling (ZP = racisme)? Dat ze het niet zo netjes brengen, daar heb je een punt. Waarom ze zouden moeten meewerken is mij werkelijk een raadsel. Kun je dat even uitleggen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 14:50:32 #100
862 Arcee
Look closer
pi_156497914
quote:
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen?
Wel als je ze wilt laten geloven dat <O) en 8} echt bestaan. :)

quote:
Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
Ik denk niet dat elk kind zp eng vindt. Lijkt me ook niet nodig. Dat stukje zou dan sowieso afgeschaft mogen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')