Wat is er? Gevoelige snaar? Ik richt me tot jou persoonlijk omdat ik je motief in twijfel trek. Het gaat jou niet om zwarte piet, het gaat jou om je persoonlijke haat naar het feestje. In deze context behoort dat wel degelijk tot de inhoud, daar je die haat in al heel wat posts hebt benadrukt..quote:Op woensdag 30 september 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, maak het persoonlijk. Ook een manier om het niet over de inhoud te hebben.
quote:Op woensdag 30 september 2015 12:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarmee de speciale aantrekkingskracht van dit topic op PVV'ers maar weer geillustreerd is.
Ik geloof niet dat ik hier ergens heb gepleit voor het anderszins religieus indoctrineren van kinderen.Daar ben ik zelf fel op tegen.
quote:Op woensdag 30 september 2015 12:59 schreef Joezi het volgende:
Precisie, die pvv-mietjes zijn precies hetzelfde als hetgeen waar ze zogenaamd tegen strijden, dat blijkt in deze discussie maar weer. Hoe dom kun je zijn
quote:Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ah, weer zo 1 met een vooroordeel, duidelijk een PVV`er.
quote:Op woensdag 30 september 2015 13:07 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol zuur is het nieuwe rechts geworden, wie jankt er nou het hardst om zoiets kleins. Zure rechtsmenschen
quote:Op woensdag 30 september 2015 13:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat heeft dit met links of rechts te maken? Nog zo'n heerlijk PVV sprookje.
[..]
Jezus man. Topic kan wel dicht, het is al een aantal delen op de man spelen en proberen elkaar te overtuigen van iets wat toch niet gaat lukken. Niveautje hoor.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat PVV'ers geobsedeerd door de Islam zal ongetwijfeld een vooroordeel zijn.
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen? Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zit je dan niet met herkenbaarheid van de piet?
Dat is vrees ik erg persoonlijk. Zelf zou ik nu kiezen voor geen sinterklaas vieren als zwarte piet verboden wordt. Maar dat heeft ook met mijn ergernis over dit afdwingen te maken. En van zp ben ik als kind niet bang geweest. Mijn kinderen waren dat ook niet. Normaal gesproken zijn kinderen niet bang. Ik heb t idg niet meegemaakt zover ik weet.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen? Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
Als jij echt denk dat een kinderfeest verpest gaat worden omdat de hulp van Sint er wat anders uit gaat zien dan begrijp jij niks van kinderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
een kansje zien het feestje eindelijk voor de anderen te verpesten. Soort Nederlandse versie van the Grinch.
Als jij echt denkt dat dat was wat ik bedoelde, dan snap jij niets van lezen.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij echt denk dat een kinderfeest verpest gaat worden omdat de hulp van Sint er wat anders uit gaat zien dan begrijp jij niks van kinderen.
Mijn oudste is nooit bang geweest, mijn jongste wel, die verstopte zich onder de tafel zodra Sinterklaas en zwarte piet binnen kwamen ( om dan stiekem met een handje pepernoten van de tafel te grissen.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is vrees ik erg persoonlijk. Zelf zou ik nu kiezen voor geen sinterklaas vieren als zwarte piet verboden wordt. Maar dat heeft ook met mijn ergernis over dit afdwingen te maken. En van zp ben ik als kind niet bang geweest. Mijn kinderen waren dat ook niet. Normaal gesproken zijn kinderen niet bang. Ik heb t idg niet meegemaakt zover ik weet.
Nou, leg uit dan, wat bedoel je dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als jij echt denkt dat dat was wat ik bedoelde, dan snap jij niets van lezen.
Lezen is echt te moeilijk voor je? Ik zal het even zo schrijven dat het iets makkelijker te behappen is voor je: Molurus vindt Sinterklaas (het feestje dus) niet leuk en ziet het liefst het hele gebeuren verdwijnen. Zwarte Piet interesseert hem hoegenaamd niets. Daar reageerde ik op. Zo wel duidelijk?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, leg uit dan, wat bedoel je dan?
Ik heb nog nooit een neger rond zien lopen met grote oorringen, dikke rode lippenstift en een pakje wat lijkt op de Zwitserse Garde. Nog nooit.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die eruit zien als stereotyperingen van negers.
Sterker: kinderen die nog in de geloofleeftijd zitten, hebben dit helemaal niet door. Kan het filmpje niet zo snel vinden, maar was een paar jaar terug bij een tv-programma. De juf (!!!) verkleedde zich in de klas, voor het oog van de kinderen, als Sinterklaas. En geen enkel kind zag juf, ze zagen allemaal de Sint.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen? Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
Maar in hoeverre is dat van toepassing in deze discussie die alleen over Zwarte Piet gaat? Omdat een iemand het liefste het hele feest zien verdwijnen is ineens iedereen zo?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:17 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Lezen is echt te moeilijk voor je? Ik zal het even zo schrijven dat het iets makkelijker te behappen is voor je: Molurus vindt Sinterklaas (het feestje dus) niet leuk en ziet het liefst het hele gebeuren verdwijnen. Zwarte Piet interesseert hem hoegenaamd niets. Daar reageerde ik op. Zo wel duidelijk?
Klopt ja, die heb ik ook gezien.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sterker: kinderen die nog in de geloofleeftijd zitten, hebben dit helemaal niet door. Kan het filmpje niet zo snel vinden, maar was een paar jaar terug bij een tv-programma. De juf (!!!) verkleedde zich in de klas, voor het oog van de kinderen, als Sinterklaas. En geen enkel kind zag juf, ze zagen allemaal de Sint.
Waar lees jij dat? Serieus, doe iets aan je begrijpend lezen!quote:Op woensdag 30 september 2015 14:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is dat van toepassing in deze discussie die alleen over Zwarte Piet, t gaat? Omdat een iemand het liefste het hele feest zien verdwijnen is ineens iedereen zo?
Jij raakt helemaal over de flos omdat een persoon het liefst het hele feest ziet verdwijnen omdat het een geloofsfeest is, toch?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Waar lees jij dat? Serieus, doe iets aan je begrijpend lezen!
quote:Op woensdag 30 september 2015 14:20 schreef Montagui het volgende:
Aangezien voor- en tegenstanders van Zwarte Piet het eens zijn dan het de kinderen niets uitmaakt, en je verder niets hoeft te fixen wat niet kapot is, kan Zwarte Piet gewoon zwart blijven.
Never change a winning team!
Je bedoelt het anti-klootjesvolk? Er zijn aanpassingen gedaan en het is nog steeds niet goed.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goede beslissing van die Utrechtse scholen. Het klootjesvolk heeft meer dan genoeg kansen gekregen om tot een compromis te komen. Ze wijzen echter alles van de hand, gewoonlijk met achterlijke kutargumenten. Dan maar unilateraal handelen.
Onjuiste redenering. Hoe meer zetels, hoe meer invloed een partij heeft bij het stemmen van nieuwe wetsvoorstellen. Ook als je oppositiepartij bent.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dan heeft ie 45 zetels en dan wat? Niemand die mee wil doen... dus terug bij af en een verder versplinterd politiek landschap... wat niet goed is voor het land.
Anyway... heeft iemand Sinterklaas zelf gevraagd wat hij van deze hele situatie denkt?
Over de wat, raak ik? En ja, iemand's motief om een discussie te voeren is wel degelijk interessant. Ik zal het even simpel proberen neer te zetten, zodat ook jij het misschien begrijpt. De poster waar het om gaat heeft de schurft aan het feestje, van kindsbeen af al. Nu, onder het mom 'Zwarte Piet is kut' loopt 'ie pagina na pagina te bleren dat het hele feestje wel mag verdwijnen. Hij gebruikt dus de huidige situatie om zijn eigen punt door te drammen. Daar heb ik hem simpelweg op aangesproken. Meer niet. En als jij twee posts ergens over 'over de flos' raken vindt betekenen, wat ben jij dan wel niet? Daar jij er duidelijk meer van ondersteboven lijkt dan zowel Molu als ik.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij raakt helemaal over de flos omdat een persoon het liefst het hele feest ziet verdwijnen omdat het een geloofsfeest is, toch?
Maar is dat echt de discussie? Is dat de moeite waard om zo van onder de flos te raken? Heeft het überhaupt iets met deze discussie te maken?
Nee, het klootjesvolk. Die zwakbegaafden die om het hardst roepen dat anderen met hun poten van Zwarte Piet moeten afblijven en die op geen enkele manier ook maar een duimbreed willen toegeven. Als ze meegewerkt hadden, hadden ze allicht een compromis kunnen sluiten dat hen beter aanstaat. Maar dat weigeren ze, want ze willen dat alles blijft zoals het is.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:29 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Je bedoelt het anti-klootjesvolk? Er zijn aanpassingen gedaan en het is nog steeds niet goed.
Het zal allemaal nog veel erger worden. op onze Oudjes gaan we nog meer bezuinigen, ach die hebben zich maar hun hele leven de pleuris gewerkt om eigenlijk een leuk centje over te houden, nee, als we maar zielige vluchtelingen kunnen opvangen die per maand zoveel euries kosten en veel problemen gaan veroorzaken omdat deze culturen gaan botsen, en een kinderfeest met een Zwarte Piet wat we elk jaar organiseren? Wat belachelijk en een racistisch idee/feest! Hypocriet en veelste tolerant kut volk zijn wij.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:26 schreef RobbieRonald het volgende:
Utrecht is dus ook al door de knieën gegaan voor een kleine zeurende minderheid. Wat glijdt dit land hard af zeg...
Het is hun goed recht om alles bij het oude te willen houden. Waarom veranderen op basis van een onjuiste stelling (ZP = racisme)? Dat ze het niet zo netjes brengen, daar heb je een punt. Waarom ze zouden moeten meewerken is mij werkelijk een raadsel. Kun je dat even uitleggen?quote:Op woensdag 30 september 2015 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het klootjesvolk. Die zwakbegaafden die om het hardst roepen dat anderen met hun poten van Zwarte Piet moeten afblijven en die op geen enkele manier ook maar een duimbreed willen toegeven. Als ze meegewerkt hadden, hadden ze allicht een compromis kunnen sluiten dat hen beter aanstaat. Maar dat weigeren ze, want ze willen dat alles blijft zoals het is.
Tja, dan geef ik Utrecht groot gelijk dat ze het eenzijdig aanpassen.
Wel als je ze wilt laten geloven datquote:Op woensdag 30 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:
Maar is het echt zo'n ramp als kinderen iemand herkennen?
Ik denk niet dat elk kind zp eng vindt. Lijkt me ook niet nodig. Dat stukje zou dan sowieso afgeschaft mogen worden.quote:Zelfs toen ik niet meer geloofde in Sinterklaas en zwarte piet en ik wist wie het waren had ik er nog net zoveel plezier in, misschien zelfs meer omdat ik het toen minder eng vond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |