abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156534097
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:38 schreef H.FR het volgende:
Sterk verhaal, hopelijk klopt het niet. Dat van het 'bonus' dividend zou in het jaarverslag moeten staan als dat zo is, de belevingsrechten moeten er voor mijn idee ook in staan, maar daar ben ik niet zeker van.
Staat in het jaarverslag ja.. ook in dat van vorig jaar.

Dit vond ik nog ergens https://bankzittersentrib(...)enden-van-feyenoord/
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:04:31 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156534170
LN kan een hoop zeiken, maar het feit is wel dat we nu ¤14 miljoen winst hebben, een positief EV hebben en een gezonde selectie hebben (met redelijk wat sportief succes in de periode 2011-2015 in vergelijking met 2008-2011). Dat had zonder de VvF nooit gelukt, dat zeggen ze notabene zelf in hun artikel (dat vol staat met allerlei stijl- en spelfouten overigens). En daar gaat het toch om?

Verder vijf pagina's janken dat niemand gratis geld geeft. Voor niets gaan de zon op ouwe reus. Je kan wel janken dat de VvF nu dividend krijgt, maar ze hebben natuurlijk wel een enorm risico gelopen. Wie er vijf jaar geleden geld in Feyenoord stak om daar geld aan te willen verdienen had ik toen voor gek verklaard, dan had je het beter in de Maas kunnen gooien.

Het financiële risico is in die periode met de VvF-constructie overgedragen van schulddrager naar schuldeiser. Dat verschuiven van risico heeft ervoor gezorgd dat Feyenoord nog bestaat en weer meedoet voor de bovenste plaatsen in Nederland. Dat inzicht ontbeert LN volkomen.

En wat blijft er dan eigenlijk over? Dat ze de VvF eigenlijk geen "vrienden" vinden? Als we de VvF nou voortaan "Financiële Risicodragers van Feyenoord" (FRvF) gaan noemen, is dan het probleem opgelost?

Kortzichtig stuk.
2000 light years from home
pi_156534309
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:04 schreef Merkie het volgende:
LN kan een hoop zeiken, maar het feit is wel dat we nu ¤14 miljoen winst hebben, een positief EV hebben en een gezonde selectie hebben (met redelijk wat sportief succes in de periode 2011-2015 in vergelijking met 2008-2011). Dat had zonder de VvF nooit gelukt, dat zeggen ze notabene zelf in hun artikel (dat vol staat met allerlei stijl- en spelfouten overigens). En daar gaat het toch om?

Verder vijf pagina's janken dat niemand gratis geld geeft. Voor niets gaan de zon op ouwe reus. Je kan wel janken dat de VvF nu dividend krijgt, maar ze hebben natuurlijk wel een enorm risico gelopen. Wie er vijf jaar geleden geld in Feyenoord stak om daar geld aan te willen verdienen had ik toen voor gek verklaard, dan had je het beter in de Maas kunnen gooien.

Het financiële risico is in die periode met de VvF-constructie overgedragen van schulddrager naar schuldeiser. Dat verschuiven van risico heeft ervoor gezorgd dat Feyenoord nog bestaat en weer meedoet voor de bovenste plaatsen in Nederland. Dat inzicht ontbeert LN volkomen.

En wat blijft er dan eigenlijk over? Dat ze de VvF eigenlijk geen "vrienden" vinden? Als we de VvF nou voortaan "Financiële Risicodragers van Feyenoord" (FRvF) gaan noemen, is dan het probleem opgelost?

Kortzichtig stuk.
Mooi uitgelegd. Je mag er toch wat voor terugvragen als je zoveel investeert en ook nog met zoveel risico lijkt me.
pi_156534341
quote:

Kortzichtig stuk.
Helemaal mee eens. 4% dividend is helemaal niet zoveel
pi_156535943
quote:

Kortzichtig stuk.
Helemaal eens met jouw punten, zelfs zonder het stuk te hebben gelezen. Maar de geruchten die rondgaan rondom het overschrijden van het 'niet met het technisch beleid bemoeien' en een minderheid in RVC, de belangenverstrengelingen rondom de VolkertWessels-aanbiedingen zijn wel signalen die wat tegen hen spreken.

Desondanks ben ik nog altijd blij met de reddingsoperatie die zij mogelijk gemaakt hebben hoor :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_156536289
Toch nog even er doorheen geploeterd en ik ben het eens met bovenstaande uiteenzettingen. Over het nieuwe stadion hebben ze wel gelijk, maar dat was al - min of meer - bekend.

De mooiste zin vind ik: "In dat kader willen we toch nog afsluiten met een positieve notitie, want zeuren zonder verbeteringen aan te dragen is dit gewoon een zuur stukje, en zo zijn wij niet" En vervolgens komt er 1 alinea met: "de VvF moet maar geleidelijk hun rechten terug gaan GEVEN"
pi_156541869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staat in het jaarverslag ja.. ook in dat van vorig jaar.

Dit vond ik nog ergens https://bankzittersentrib(...)enden-van-feyenoord/
Die 4% wel inderdaad. Dat vind ik ook een keurig dividend.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:13:27 #78
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_156542862
Hoppa, kaart voor de beker ook weer binnen. _O_
pi_156543483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:38 schreef H.FR het volgende:
Sterk verhaal
:') Belachelijk slecht verhaal, in ieder geval voor wat betreft het financiële.

LN stelt: "De winst was 16 miljoen euro. Daarover ontvingen de VvF 4% dividend, ofwel 1 miljoen euro.". Totale onzin, dit is de winstbepaling:

quote:
Uit de winst die in het laatst verstreken boekjaar is behaald wordt allereerst, voor zover
mogelijk, op de gewone aandelen een dividend uitgekeerd 4% op het op die aandelen
gestorte bedrag, derhalve inclusief agio.
Inclusief agio dus, maar exclusief de gecumuleerde winsten. Gewoon 4% op de centen die ze er hebben ingestopt, mits er voldoende winst is om dat te kunnen betalen.

Vervolgens gaan ze verder met: "2% AANVULLEND DIVIDEND voor houders van een Speciaal Aandeel, wat de fuck dat ook moge zijn". Nou dat speciale aandeel is er voor de stemrechten en juist om er voor te zorgen dat de VvF geen belangrijke beslissingen kunnen doordrukken. De houder van dat aandeel moet namelijk altijd instemmen met beslissingen zoals verlaten van Zuid, morrelen aan de jeugdopleiding, veranderen van het logo enzovoorts. En die krijgen geen aanvullend dividend, maar gewoon 2% dividend. Over één euro.

Toen maar gestopt met lezen. Gasten hebben gewoon geen idee waar ze het over hebben.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_156544225
nevermind
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:58:29 #81
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_156544443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:13 schreef Steinerized het volgende:
Hoppa, kaart voor de beker ook weer binnen. _O_
Nice, ik ga t via m'n moeder regelen, die heeft een legioen cc ik niet. ;(
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:03:46 #82
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156545727
Fräser heeft een jaar verlengd bij ADO. Kan hij daarna mooi Gio opvolgen. :)
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:17:57 #83
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_156546030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:03 schreef Gert het volgende:
Ik heb liever dat Gio het goed doet en nog 4 jaar coach is :P
pi_156546202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Ik zie ook niet waarom Fräser persé zo'n goede coach voor ons zou zijn.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156546205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:03 schreef Gert het volgende:
Why in Godsnaam?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:42:43 #86
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156546559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik ook, alleen heb ik niet zoveel vertrouwen in Gio. Hopelijk klopt dat gevoel niet.
Fräser doet het al een paar jaar erg goed met een enorm beperkte spelersgroep, heeft altijd een goed verhaal en heeft historie bij Feyenoord. Dus ik zie het nog wel gebeuren.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:47:31 #87
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156546648
Ik snap het vertrouwen in Fraser juist niet, behalve dan dat hij soms wat aardige uitspraken in de media doet. Matige trainer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:51:05 #88
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_156546708
Fraser voor Bondscoach.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:12:56 #89
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156547161
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Fraser voor Bondscoach.
Liever dan Blind iig. ;)
pi_156547230
Ach, dat hele trainersvak is overschat.
pi_156547850
Ik zie eerder Ron Jans nog een keer coach bij ons worden.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:49:50 #92
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_156547870
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:48 schreef Tortugal het volgende:
Alsjeblieft niet. Wat is dat en verschrikkelijke vent
Laffe huichelaar
pi_156547931
wordt heerlijk dit onderuit te zien gaan:

quote:
Selectie:
Keepers: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV).
Verdedigers: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Olympique Marseille), Jairo Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax).
Middenvelders: Vurnon Anita (Newcastle United), Wesley Sneijder (Galatasaray),Georginio Wijnaldum (Newcastle United), Davy Klaassen (Ajax).
Aanvallers: Ibrahim Afellay (Stoke City), Memphis Depay (Manchester United), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Anwar El-Ghazi (Ajax), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Jeremain Lens (Sunderland), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_156547991
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Wat is dat en verschrikkelijke vent
Wel meer bewezen dan Fräser.
pi_156548117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:48 schreef Tortugal het volgende:
Laten we het de komende jaren maar met Gio doen.
pi_156548125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:17 schreef Luni het volgende:
Ach, dat hele trainersvak is overschat.
Ben ik het niet mee eens. Je ziet echt wel verschillende speelstijlen tussen trainers, goede trainers kunnen daarnaast heel duidelijk verkeerd uitgevoerde handelingen in bepaalde situaties uitleggen, en wedstrijden kunnen lezen om halverwege veranderingen door te kunnen voeren die je naar een overwinning kunnen leiden.
En weer daarnaast, maar dat valt wellicht wel weer meer onder coach dan trainer, is een van de belangrijkste taken, zeker bij de betere clubs/ bredere selecties, de vrede te bewaren en spelers gemotiveerd te houden, na zowel nederlagen, slechte speeldagen en langdurige wissel gestaan te hebben. Daartoe moeten ze een duidelijke lijn, helder verhaal en voldoende overtuiging/charisma/authoriteit hebben.

Ik denk echter, ondanks dat we natuurlijk nog niet echt tegenslagen gezien hebben, dat Gio dat voorlopig vrij behoorlijk doet. Weinig gemor, en een steeds herkenbaarder spel. Zijn wisselsysteem vind ik alleen voorlopig nog niet heel logisch
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_156548144
quote:
Karsdorp kampt met lichte liesklachten en verliet vrijdag eerder het trainingsveld. Van Bronckhorst: ''Afwachten hoe het er morgen uitziet.'' Wanneer de verdediger niet op tijd fit is wordt hij vervangen door Sven van Beek of Bart Nieuwkoop.

"Het is afwachten hoe het er morgen uitziet", zegt de trainer op de persconferentie, geciteerd door Jan Dirk Stouten, journalist van RTV Rijnmond. Sven van Beek of Bart Nieuwkoop zijn, volgens de trainer, de twee mogelijke vervangers van Karsdorp.
pi_156548162
Karsdorp(!!) en van Beek laten vallen maar wel voor :') Riedewald en Tete :') kiezen.

Ik hoop dat Blind van een klif afrijdt.
pi_156548174
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:05 schreef o.us2.0 het volgende:
Karsdorp(!!) en van Beek laten vallen maar wel voor :') Riedewald en Tete :') kiezen.

Boeiend, kunnen ze in ieder geval niet geblesseerd raken.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:08:46 #100
357045 Grifte
Feijenoord
pi_156548224
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:06 schreef H.FR het volgende:

[..]

Boeiend, kunnen ze in ieder geval niet geblesseerd raken.
Ze zijn nu toegevoegd aan de selectie van Jong Oranje, dus dat argument gaat helaas niet op.
pi_156548246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:08 schreef Grifte het volgende:

[..]

Ze zijn nu toegevoegd aan de selectie van Jong Oranje, dus dat argument gaat helaas niet op.
Oh ja, :')
pi_156548300

Pelle heeft ook echt alles
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:18:08 #103
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_156548417
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:05 schreef o.us2.0 het volgende:

Tete boven Karsdorp verkiezen voor de basiself lijkt me logisch, maar voor op de bank kun je Karsdorp best oproepen. En in het kader van rechts- en linkspoten zijn Riedewald en Van Beek niet echt te vergelijken
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:20:39 #104
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156548463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:18 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Tete boven Karsdorp verkiezen voor de basiself lijkt me logisch, maar voor op de bank kun je Karsdorp best oproepen. En in het kader van rechts- en linkspoten zijn Riedewald en Van Beek niet echt te vergelijken
Dat gelul van perse een links- en rechtspoot in de verdediging hebben is ook zo'n Hollandse School aidsdingetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slobeend op 02-10-2015 15:50:47 ]
pi_156551308
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:12 schreef Henrys het volgende:

Pelle heeft ook echt alles
Inclusief soms hele narcistische trekjes.

Niet dat ik Jan Joost een fijne vent vind(lul de behanger) maar zijn vriendin is gewoon een standaard voetbalvrouwtje waar er al teveel van zijn. Gewoonweg popperige/mode-accessoire omdat hij veel geld heeft.Meer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')