Er zijn nogal veel gelijkenissen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:28 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom wordt hier steeds verwezen naar één of andere psycho die mensen overhoop schiet?
We zijn toch niet op het niveau beland dat men zich hier identificeert met die gast, mag ik hopen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:09 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Beiden hebben/hadden dermate weinig bezigheden, hobbies, passies etc. dat ze zich alleen maar bezighouden/hielden met het analyseren van stelletjes. Ook het gebrek aan humor is overeenkomstig.
Die zijn er dus wel.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel meer dat vrouwen altijd en overal wel benaderd worden door mannen die seks willen. Andersom is dat echt zelden. Je ziet ook nooit vrouwelijke pua's rondlopen.
Zelfde op datingsites, vrouwen krijgen altijd direct berichtjes terwijl mannen juist hun best moeten doen om überhaupt een berichtje terug te krijgen.
Nou dat denk ik niet. Ik ken genoeg mensen die hun eigen gang gaan. Natuurlijk word je wel onbewust beinvloed door bv reclame. Ik zelf doe toch echt wat ik zelf wil. Met als gevolg dat niet iedereen even blij met mij is en dat vind ik prima. Voordeel is wel dat er genoeg anderen zijn die het wel prima met mij kunnen vinden en daar trek je van zelf dan mee op. Dat maakt het leven voor mij mooi. Alleen al de stress wat mensen eventueel van me kunnen vinden lijkt mij dood vermoeiend. Wat boeit het nou wat ze van je vinden? Of wat je moet doen omdat andere dat ook doen?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:48 schreef Deezertje het volgende:
Het enige waar ik me in herken is het er willen bijhoren bij de maatschappij. Maar dat wil iedereen lijkt me.
Nogmaals Deezertje.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:25 schreef Copycat het volgende:
En tenslotte lijkt me dat jouw contactmaakproblemen hier een stuk beter passen, Deezertje: R&P / Jongeren die moeite hebben met contact zoeken. Ook ouderen welkom. #3 .
Jouw problematiek hiermee is imo nog een aardige stap verwijderd van versieren. Wees wat kritischer op wat je waar post.
Ik leef als het ware al jaren mijn eigen leven (autisten eigen wereld etc.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:05 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet. Ik ken genoeg mensen die hun eigen gang gaan. Natuurlijk word je wel onbewust beinvloed door bv reclame. Ik zelf doe toch echt wat ik zelf wil. Met als gevolg dat niet iedereen even blij met mij is en dat vind ik prima. Voordeel is wel dat er genoeg anderen zijn die het wel prima met mij kunnen vinden en daar trek je van zelf dan mee op. Dat maakt het leven voor mij mooi. Alleen al de stress wat mensen eventueel van me kunnen vinden lijkt mij dood vermoeiend. Wat boeit het nou wat ze van je vinden? Of wat je moet doen omdat andere dat ook doen?
Het leven is al zo kort, dus kan je maar beter zorgen dat jij het zelf naar je zin hebt ipv het andere naar hun zin maken.
Die worden na registratie al direct echt overspoeld met, aandacht, views en berichtjes, komt denk ik ook omdat het zo laagdrempelig is dat het vooral ook mannen aantrekt die in het dagelijks leven niet mee kunnen komen. Als het aanbod aan mannen zo groot is gaan vrouwen alleen maar meer eisen stellen.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:29 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Die zijn er dus wel.
Wat betreft datingsites heb je gelijk, maar wellicht komt dat ook omdat een groot deel van de mannen alleen op zoek is naar een snel/buitenechtelijk avontuurtje. De man:vrouw is ook compleet scheef op datingsites, dan krijg je al snel een stortvloed aan wanhopige / creepy berichtjes. Er zijn ook genoeg vrouwen die binnen een paar dagen compleet afknappen op internetdating door dit 'fenomeen'.
Ik herken me in dusverre dat ik wel echt een passief en eenzaam leven heb, een beetje die autistenwereld die jij noemt. Het liefst zou ik natuurlijk wel iemand willen zijn met een bruisend sociaal leven, veel vrienden hebben en gemakkelijk contact kunnen leggen. Want ik heb nu het idee dat ik echt onzichtbaar ben voor iedereen. Dit forum is eigenlijk ook zo'n beetje mijn enige uitlaatklep.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik leef als het ware al jaren mijn eigen leven (autisten eigen wereld etc.) en dat maakt mij deels gelukkig maar dat stukje onvoorspelbaarheid niet als in mensen waarmee je het leuk hebt. Als ik een brood wil ga ik naar de supermarkt en koop ik. Liefde is niet te koop, althans echte
Maar eigenlijk is het toch triest dat we een topic nodig hebben waarin we mensen in contact brengen die dat in real life niet kunnen. Ik begrijp het idee en de goede bedoelingen wel maar het is niet iets dat het onderliggende probleem oplost.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:04 schreef SonicVolcano het volgende:
Deezertje EN syndroom: R&P / Jongeren die moeite hebben met contact zoeken. Ook ouderen welkom. #3
Nee, vooral geen actie ondernemen en hier blijven klagen lost alles op.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het toch triest dat we een topic nodig hebben waarin we mensen in contact brengen die dat in real life niet kunnen. Ik begrijp het idee en de goede bedoelingen wel maar het is niet iets dat het onderliggende probleem oplost.
Best wel, en dat is ook niet echt hoopgevend.. blijkbaar mankeert er allemaal wat aan want anders zouden we wel een sociaal leven hebben en uperhaupt niet op zulke topics/posts/forums komen maar gewoon lekker met vrienden kostbare tijd doorbrengen...quote:Op woensdag 30 september 2015 14:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het toch triest dat we een topic nodig hebben waarin we mensen in contact brengen die dat in real life niet kunnen. Ik begrijp het idee en de goede bedoelingen wel maar het is niet iets dat het onderliggende probleem oplost.
in deze reeks is het iig ook niet op zijn plek omdat het hier gaat om ervaringen over dating, niet over hoe dates te regelen of sociale contactenquote:Op woensdag 30 september 2015 14:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
excuus over hoe iemand te versieren (same difference) sociale contacten opdoen is een ander onderwerpquote:Op woensdag 30 september 2015 14:13 schreef Re het volgende:
[..]
in deze reeks is het iig ook niet op zijn plek omdat het hier gaat om ervaringen over dating, niet over hoe dates te regelen of sociale contacten
En zo worden we langzamerhand echt het afvoerputje ingegooid en zijn we op ons 30ste nog alleen, nog depressiever, en blijven dan maar eeuwig alleenquote:Op woensdag 30 september 2015 14:14 schreef Mystikvm het volgende:
Om het onderliggende probleem op te lossen, heb je sociale contacten nodig. Aangezien er in dit topic ook niet wordt ingegaan op aanbiedingen om contact te leggen, wordt er hier ook niets opgelost.
Daarnaast gaat dit topic over versieren. Niet over sociaal niet mee kunnen komen. Het is al te lang gegaan over mensen die nog helemaal niet in staat zijn om een relatie te hebben. Het is wel een keertje klaar, en alles is zo onderhand al drie keer gezegd.
niet waar, en nu klaarquote:Op woensdag 30 september 2015 14:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En zo worden we langzamerhand echt het afvoerputje ingegooid en zijn we op ons 30ste nog alleen, nog depressiever, en blijven dan maar eeuwig alleen
In de afgelopen anderhalf jaar heb je stapels adviezen en aanbiedingen gehad waar je wat mee kunt doen. Nu is het aan jou.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En zo worden we langzamerhand echt het afvoerputje ingegooid en zijn we op ons 30ste nog alleen, nog depressiever, en blijven dan maar eeuwig alleen
En dat doet off topic posten hier al helemaal niet.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:09 schreef syndroom het volgende:
daar is niets vervelends kusjekroel aan voor mensen die moeilijk contact maken, misschien ook stoppen met je arrogante blik op users die niet zo snel meekomen als dat jij van ze eist.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef ElDinosaur het volgende:
Dat andere topic heeft wel een heel vervelend kusjekroel gehalte. Jullie hebben allebei af en toe een hele harde trap onder je reet nodig ipv geruststelling dat het allemaal wel goed gaat komen.
Als jullie nou echt iets doen met de aangebrachte adviezen en ook hulp aangrijpen zou het een heel ander verhaal zijn. Zag je de reacties toen je laatst echt actie had ondernomen en uit bent gegaan? Zet die lijn door en post in dat andere topic, zodra mensen zien dat je stappen onderneemt en voortgang boekt krijg je vanzelf weer gemeende positieve adviezen.
Ik ben het met deze post eens. Ik dacht erover na in dat topic te gaan meeposten omdat ik matig sociaal ben, maar de knuffelsfeer daar schrok me nogal af.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef ElDinosaur het volgende:
Dat andere topic heeft wel een heel vervelend kusjekroel gehalte. Jullie hebben allebei af en toe een hele harde trap onder je reet nodig ipv geruststelling dat het allemaal wel goed gaat komen.
Als jullie nou echt iets doen met de aangebrachte adviezen en ook hulp aangrijpen zou het een heel ander verhaal zijn. Zag je de reacties toen je laatst echt actie had ondernomen en uit bent gegaan? Zet die lijn door en post in dat andere topic, zodra mensen zien dat je stappen onderneemt en voortgang boekt krijg je vanzelf weer gemeende positieve adviezen.
Maar je houdt toch wel van knuffelen, of dat ook niet?quote:Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben het met deze post eens. Ik dacht erover na in dat topic te gaan meeposten omdat ik matig sociaal ben, maar de knuffelsfeer daar schrok me nogal af.
Wie heeft je op dat idee gebracht dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:22 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Maar je houdt toch wel van knuffelen, of dat ook niet?
Dat is al eerder aan bod gekomen geloof ik.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Dat andere topic is meer sociaal-onhandige mensen geven sociaal-onhandige mensen tips. Blijf je waarschijnlijk ook in dat vicieuze cirkeltje... Andere vraag: hoe maak ik mij meer 'welkom'? Ik spreek altijd mensen aan als ze er niet op zitten te wachten schijnt... Dan willen ze met rust gelaten worden want ze zijn aan het reizen, sporten of willen rustig studeren en zitten niet op ongemakkelijke small talk te wachten..
Persoonlijk ben ik altijd wel in voor een praatje, maar je doet dit op de verkeerde plekken. Gewoon beetje praten met mensen (jongens en meisjes) van je opleiding, sportvereniging, uitgaan. En niet met intenties als: 'Ohhh, potentiele date.' Maar gewoon geïnteresseerd, dan komen er echt leuke gesprekken uit.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Dat andere topic is meer sociaal-onhandige mensen geven sociaal-onhandige mensen tips. Blijf je waarschijnlijk ook in dat vicieuze cirkeltje... Andere vraag: hoe maak ik mij meer 'welkom'? Ik spreek altijd mensen aan als ze er niet op zitten te wachten schijnt... Dan willen ze met rust gelaten worden want ze zijn aan het reizen, sporten of willen rustig studeren en zitten niet op ongemakkelijke small talk te wachten..
Jij zit al in een vicieuze cirkel, ongeacht hoe we hier je advies geven.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind dat hij aardig grote stappen gezet heeft, hij heeft wel lef gehad om mensen aan te spreken. Weliswaar zonder succes maar toch. Het tempo is wel wat laag.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jij zit al in een vicieuze cirkel, ongeacht hoe we hier je advies geven.
Je meer welkom maken is ook geen onderdeel van t versieren topic.
Hou nou eens op met dat fanboy-gedrag man. Werk eens aan jezelf. Waarom ben je zo met hem bezig eigenlijk? Jij wil toch ook progressie boeken?quote:Op woensdag 30 september 2015 23:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik vind dat hij aardig grote stappen gezet heeft, hij heeft wel lef gehad om mensen aan te spreken. Weliswaar zonder succes maar toch. Het tempo is wel wat laag.
Dit hoort niet niet, Deezertje. Jouw issues horen echt in dat andere topic, met versieren heeft dit niks van doen. Ik zou het op prijs stellen als je dit nu eens ten harte neemt en niet stoïcijns naast je neerlegt.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Word allereerst eens een positief mens, ik weet niet of je in het echt ook zo bent, maar het klinkt vooral als een klaagzang.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Want wat bereik je zo wat je niet bereikt met een praatje?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:41 schreef Deezertje het volgende:
Misschien moet ik maar gewoon old-school een briefje met mijn nummer achterlaten op 't toetsenbord als iemand naar de wc is of 'ineens' laten vallen als ik voorbij loop ofzo:') Aangezien de meeste meiden niet zonder hun telefoon kunnen = geen reactie binnen een dag meteen duidelijk
Goed gedaan! Maar wat is een vriendelijke lach?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Zucht...Deezer, echt...Maak het nu jezelf eens wat minder lastig. Ik had vandaag in de trein een Duits meisje tegenover me zitten die ik aansprak nadat ze vriendelijk naar me lachte. Ze moest lachen dat ik dacht dat ze Nederlands was en zei dat ze geen woord van mijn eerste zin verstaan had waarop ik een grapje daarover maakte. Meer heb je niet nodig voor een leuke opening, een beetje humor. Bleek dat ze een lang weekend naar een vriendin in Den Haag ging. Onderweg hebben we gewoon over vanalles gekletst (in het Duits) en eenmaal in Den Haag nummers uitgewisseld. Niet dat ik er iets van verwacht, maar zo moeilijk is het echt niet...
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Zucht...Deezer, echt...Maak het nu jezelf eens wat minder lastig. Ik had vandaag in de trein een Duits meisje tegenover me zitten die ik aansprak nadat ze vriendelijk naar me lachte. Ze moest lachen dat ik dacht dat ze Nederlands was en zei dat ze geen woord van mijn eerste zin verstaan had waarop ik een grapje daarover maakte. Meer heb je niet nodig voor een leuke opening, een beetje humor. Bleek dat ze een lang weekend naar een vriendin in Den Haag ging. Onderweg hebben we gewoon over vanalles gekletst (in het Duits) en eenmaal in Den Haag nummers uitgewisseld. Niet dat ik er iets van verwacht, maar zo moeilijk is het echt niet...
Dan ligt het aan je uitstraling. Als je er niet uit ziet als een potentiële kandidaat, dan is het moeilijk om hun aandacht vast te houden. Zeker omdat je in het gesprek waarschijnlijk precies zo overkomt als je er uit ziet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 01:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.
Een vriendelijke lach is er een waarbij ze stiekem af en toe naar je zit te kijken, het lijkt of ze wat wil zeggen tegen je maar dat toch niet durft en zodra ze merkt dat jij terug kijkt een beetje lacht. Echt uit te leggen valt het verder niet, dat leer je alleen door gewoon veel gesprekken te voeren. Het enige dat ik jou qua advies kan (blijven) geven is, wees er niet zo mee bezig, leef je leven op een interessante manier (tip : ga reizen) en zorg dat je wat te melden hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goed gedaan! Maar wat is een vriendelijke lach?Hier ook veel Duitse meisjes in de buurt (en die zijn vaak lekker schattig en daar val ik op
, ook wat verlegener en niet zo arrogant als sommige Nederlandse meiden) maar ik spreek zelf amper Duits (kan het wel goed verstaan btw).
Daar kan ik je niet echt advies in geven buiten dan gewoon veel gesprekken aan gaan en oefenen. Zorg dat je wat te vertellen hebt dat interessant is,maar probeer tegelijk haar veel aan het woord te laten en in te haken op wat ze zegt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 01:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Nee, ik kan dat inderdaad niet begrijpen, dat gehuil over dat niemand me wilt. En daarvoor hoef ik er niet goed uit te zien of sociale vaardigheden te bezitten. Om dat te kunnen begrijpen moet ik therapeut zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jawel dat kan je alleen begrijpen als je je in een gelijk soort situatie bevind. Niet als je er gewoon goed uitziet en sociale vaardigheden bezit.
Laat staan dat hoerenbezoek ook maar iets met daten van doen heeft. Hoort hier dus ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:23 schreef Re het volgende:
pluff, ga ergens anders heen, hier geen promotie onveilige seks, uitbating en zelfmoordverheerlijking
Jaja ik word een beetje ziek van dit soort opmerkingen dat het allemaal maar aan je instelling, houding, zelfverzekerdheid etc moet liggen. Pleur toch op gast je kan er ook gewoon te kut uitzien waardoor je nooit iets meemaakt tenzij je heel veel geluk of veel geld hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, ik kan dat inderdaad niet begrijpen, dat gehuil over dat niemand me wilt. En daarvoor hoef ik er niet goed uit te zien of sociale vaardigheden te bezitten. Om dat te kunnen begrijpen moet ik therapeut zijn.![]()
Ga toch weg met dat gehuil en doe wat aan je instelling.
Hij date toch met die hoeren?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Laat staan dat hoerenbezoek ook maar iets met daten van doen heeft. Hoort hier dus ook niet.
Flauwekul, ken genoeg lelijke kerels die niet om aandacht van vrouwen verlegen hoeven te zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:31 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jaja ik word een beetje ziek van dit soort opmerkingen dat het allemaal maar aan je instelling, houding, zelfverzekerdheid etc moet liggen. Pleur toch op gast je kan er ook gewoon te kut uitzien waardoor je nooit iets meemaakt tenzij je heel veel geluk of veel geld hebt.
Is goed jong, het ligt allemaal aan externe factoren, zaken waar je zelf geen enkele invloed op hebt of kan hebben. Alles behalve jezelf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:31 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jaja ik word een beetje ziek van dit soort opmerkingen dat het allemaal maar aan je instelling, houding, zelfverzekerdheid etc moet liggen. Pleur toch op gast je kan er ook gewoon te kut uitzien waardoor je nooit iets meemaakt tenzij je heel veel geluk of veel geld hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |