Dat is al eerder aan bod gekomen geloof ik.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Dat andere topic is meer sociaal-onhandige mensen geven sociaal-onhandige mensen tips. Blijf je waarschijnlijk ook in dat vicieuze cirkeltje... Andere vraag: hoe maak ik mij meer 'welkom'? Ik spreek altijd mensen aan als ze er niet op zitten te wachten schijnt... Dan willen ze met rust gelaten worden want ze zijn aan het reizen, sporten of willen rustig studeren en zitten niet op ongemakkelijke small talk te wachten..
Persoonlijk ben ik altijd wel in voor een praatje, maar je doet dit op de verkeerde plekken. Gewoon beetje praten met mensen (jongens en meisjes) van je opleiding, sportvereniging, uitgaan. En niet met intenties als: 'Ohhh, potentiele date.' Maar gewoon geïnteresseerd, dan komen er echt leuke gesprekken uit.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Dat andere topic is meer sociaal-onhandige mensen geven sociaal-onhandige mensen tips. Blijf je waarschijnlijk ook in dat vicieuze cirkeltje... Andere vraag: hoe maak ik mij meer 'welkom'? Ik spreek altijd mensen aan als ze er niet op zitten te wachten schijnt... Dan willen ze met rust gelaten worden want ze zijn aan het reizen, sporten of willen rustig studeren en zitten niet op ongemakkelijke small talk te wachten..
Jij zit al in een vicieuze cirkel, ongeacht hoe we hier je advies geven.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind dat hij aardig grote stappen gezet heeft, hij heeft wel lef gehad om mensen aan te spreken. Weliswaar zonder succes maar toch. Het tempo is wel wat laag.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Jij zit al in een vicieuze cirkel, ongeacht hoe we hier je advies geven.
Je meer welkom maken is ook geen onderdeel van t versieren topic.
Hou nou eens op met dat fanboy-gedrag man. Werk eens aan jezelf. Waarom ben je zo met hem bezig eigenlijk? Jij wil toch ook progressie boeken?quote:Op woensdag 30 september 2015 23:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik vind dat hij aardig grote stappen gezet heeft, hij heeft wel lef gehad om mensen aan te spreken. Weliswaar zonder succes maar toch. Het tempo is wel wat laag.
Dit hoort niet niet, Deezertje. Jouw issues horen echt in dat andere topic, met versieren heeft dit niks van doen. Ik zou het op prijs stellen als je dit nu eens ten harte neemt en niet stoïcijns naast je neerlegt.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Word allereerst eens een positief mens, ik weet niet of je in het echt ook zo bent, maar het klinkt vooral als een klaagzang.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:43 schreef Deezertje het volgende:
Want wat bereik je zo wat je niet bereikt met een praatje?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:41 schreef Deezertje het volgende:
Misschien moet ik maar gewoon old-school een briefje met mijn nummer achterlaten op 't toetsenbord als iemand naar de wc is of 'ineens' laten vallen als ik voorbij loop ofzo:') Aangezien de meeste meiden niet zonder hun telefoon kunnen = geen reactie binnen een dag meteen duidelijk
Goed gedaan! Maar wat is een vriendelijke lach?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Zucht...Deezer, echt...Maak het nu jezelf eens wat minder lastig. Ik had vandaag in de trein een Duits meisje tegenover me zitten die ik aansprak nadat ze vriendelijk naar me lachte. Ze moest lachen dat ik dacht dat ze Nederlands was en zei dat ze geen woord van mijn eerste zin verstaan had waarop ik een grapje daarover maakte. Meer heb je niet nodig voor een leuke opening, een beetje humor. Bleek dat ze een lang weekend naar een vriendin in Den Haag ging. Onderweg hebben we gewoon over vanalles gekletst (in het Duits) en eenmaal in Den Haag nummers uitgewisseld. Niet dat ik er iets van verwacht, maar zo moeilijk is het echt niet...
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Zucht...Deezer, echt...Maak het nu jezelf eens wat minder lastig. Ik had vandaag in de trein een Duits meisje tegenover me zitten die ik aansprak nadat ze vriendelijk naar me lachte. Ze moest lachen dat ik dacht dat ze Nederlands was en zei dat ze geen woord van mijn eerste zin verstaan had waarop ik een grapje daarover maakte. Meer heb je niet nodig voor een leuke opening, een beetje humor. Bleek dat ze een lang weekend naar een vriendin in Den Haag ging. Onderweg hebben we gewoon over vanalles gekletst (in het Duits) en eenmaal in Den Haag nummers uitgewisseld. Niet dat ik er iets van verwacht, maar zo moeilijk is het echt niet...
Dan ligt het aan je uitstraling. Als je er niet uit ziet als een potentiële kandidaat, dan is het moeilijk om hun aandacht vast te houden. Zeker omdat je in het gesprek waarschijnlijk precies zo overkomt als je er uit ziet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 01:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.
Een vriendelijke lach is er een waarbij ze stiekem af en toe naar je zit te kijken, het lijkt of ze wat wil zeggen tegen je maar dat toch niet durft en zodra ze merkt dat jij terug kijkt een beetje lacht. Echt uit te leggen valt het verder niet, dat leer je alleen door gewoon veel gesprekken te voeren. Het enige dat ik jou qua advies kan (blijven) geven is, wees er niet zo mee bezig, leef je leven op een interessante manier (tip : ga reizen) en zorg dat je wat te melden hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Goed gedaan! Maar wat is een vriendelijke lach?Hier ook veel Duitse meisjes in de buurt (en die zijn vaak lekker schattig en daar val ik op
, ook wat verlegener en niet zo arrogant als sommige Nederlandse meiden) maar ik spreek zelf amper Duits (kan het wel goed verstaan btw).
Daar kan ik je niet echt advies in geven buiten dan gewoon veel gesprekken aan gaan en oefenen. Zorg dat je wat te vertellen hebt dat interessant is,maar probeer tegelijk haar veel aan het woord te laten en in te haken op wat ze zegt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 01:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe zorg je ervoor dat een gesprek blijft lopen en ze zichzelf open stelt? Ik heb hier altijd van die situaties wanneer ik meisjes aanspreek dat ze een soort 'not your business' houding hebben en zelfs na geforceerd doorvragen een gesprek al binnen 2 min geëindigd is en afdruipen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:15 schreef yats het volgende:
Nee, ik kan dat inderdaad niet begrijpen, dat gehuil over dat niemand me wilt. En daarvoor hoef ik er niet goed uit te zien of sociale vaardigheden te bezitten. Om dat te kunnen begrijpen moet ik therapeut zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jawel dat kan je alleen begrijpen als je je in een gelijk soort situatie bevind. Niet als je er gewoon goed uitziet en sociale vaardigheden bezit.
Laat staan dat hoerenbezoek ook maar iets met daten van doen heeft. Hoort hier dus ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:23 schreef Re het volgende:
pluff, ga ergens anders heen, hier geen promotie onveilige seks, uitbating en zelfmoordverheerlijking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |