abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156278370
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?

Vind je het moeilijk om contacten te maken?
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten?

Dan is dit topic voor jou. :)

Aangezien ik zelf mensen tegen het lijf loop die met deze problemen kampen, vind ik het een mooi moment om hiermee een opening te geven.

Vind hier gelijkgestemden, kruip uit je schulp en post hier als jij je aangesproken voelt.

Voel je welkom! :)
Freestyle
pi_156278728
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:52 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik vond de manier waarop ik wegliep wat minder, maar ja, eigenlijk is het weglopen opzich niet verkeerd. Zo had ik het niet bekeken. :)

Wat betreft de interesses: ik heb een paar vrienden waar ik een aantal van mijn interesses kan bespreken. Ik heb alleen zulke uiteenlopende interesses (acteren, bordspellen, films, uitgaan) dat ik bij elke interesse wel een/een paar kennissen heb waar ik goed mee kan praten, maar iemand die echt bij me aansluit vind ik eigenlijk nooit.

Maar ik denk niet dat dat veel te maken heeft met niet meekomen. Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ik heb heel veel theorieën, maar als ik daaraan denk maak ik mezelf gek. :P Het meekomen gaat langzaam aan wel steeds beter, dat hoor ik ook van de jongen waaraan ik het Aspergerverhaal ook heb verteld. Dus het ligt toch vooral in de sociale hoek denk ik.
De manier verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar is ook geen ramp.
Eigenlijk hoef je jezelf niet eens te verantwoorden naar een ander wat dat betreft.
Jij voelde op dat moment misschien teveel spanning?
Daar loop je beter van weg dan dat je je er in mee laat slepen.
Dat je wegliep was voor jezelf kiezen en dat is prima. :)

Leuke en veelzijdige interesses heb je. :)
Iemand die volledig bij je aansluit is lastig te vinden.
Als je met de ene vriend een bepaalde interesse kunt delen en met een andere vriend een andere interesse, heb je in elk geval dat al gemeen en om over te praten.
Wie weet kom je hier in dit topic iemand tegen met meer dezelfde interesses.

Je denk teveel.
Dat maakt ook dat je beren op wegen gaat zien, bergen van drempels gaat maken en je veel meer zorgen maakt dan nodig is.

Heb je begeleiding of therapie na je diagnose?
Freestyle
pi_156278767
Zie voornamelijk veel mensen met Aspie hier :@
pi_156278813
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:12 schreef War-horse het volgende:
Zie voornamelijk veel mensen met Aspie hier :@
Waarom de :@ ?
Freestyle
pi_156278830
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:14 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Waarom de :@ ?
Valt gewoon op, echter wil niemand voor het hoofd stoten met die opmerking.
pi_156278968
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:11 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

De manier verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar is ook geen ramp.
Eigenlijk hoef je jezelf niet eens te verantwoorden naar een ander wat dat betreft.
Jij voelde op dat moment misschien teveel spanning?
Daar loop je beter van weg dan dat je je er in mee laat slepen.
Dat je wegliep was voor jezelf kiezen en dat is prima. :)

Leuke en veelzijdige interesses heb je. :)
Iemand die volledig bij je aansluit is lastig te vinden.
Als je met de ene vriend een bepaalde interesse kunt delen en met een andere vriend een andere interesse, heb je in elk geval dat al gemeen en om over te praten.
Wie weet kom je hier in dit topic iemand tegen met meer dezelfde interesses.

Je denk teveel.
Dat maakt ook dat je beren op wegen gaat zien, bergen van drempels gaat maken en je veel meer zorgen maakt dan nodig is.

Heb je begeleiding of therapie na je diagnose?
Dankjewel. :) Nee, ik had alleen nog een paar praatsessies 1 op 1 over mijn problemen. Ze hebben een beetje geholpen.
The show must go on
pi_156279029
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:15 schreef War-horse het volgende:

[..]

Valt gewoon op, echter wil niemand voor het hoofd stoten met die opmerking.
Ah zo.
Wist niet of hoe ik die smiley moest opvatten.
Kon zijn dat je zelf ook Asperger hebt.

Hoe gaat het met je? :)
Freestyle
pi_156279081
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:19 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Dankjewel. :) Nee, ik had alleen nog een paar praatsessies 1 op 1 over mijn problemen. Ze hebben een beetje geholpen.
YW. :)

Dat is alles? :o
Je krijgt een diagnose en daarna moet je zelf maar uitzoeken hoe je er mee omgaat? :{
Freestyle
pi_156279269
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:23 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Je krijgt een diagnose en daarna moet je zelf maar uitzoeken hoe je er mee omgaat? :{
Ja eigenlijk wel, we dachten allebei dat ik wel klaar was daar, maar ik weet niet wat gebruikelijk is eigenlijk
The show must go on
pi_156279658
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:28 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel, we dachten allebei dat ik wel klaar was daar, maar ik weet niet wat gebruikelijk is eigenlijk
Lijkt mij niet gebruikelijk.
Ik vind het in ieder geval zeer vreemd.
Je krijgt op je 24e een diagnose van iets waar je mee geboren bent.
Daar heb je 24 jaar mee moeten leven zonder dit te beseffen.
In die 24 jaar heb jij je aangepast aan andere mensen om mee te kunnen komen.
Daarbij heb je waarschijnlijk veel meer van jezelf gevraagd dan wat je eigenlijk aankon.

Je zou op zijn minst verwachten dat ze je met therapie begeleiden om je te leren begrijpen hoe jij je het beste aan bepaalde situaties aan kan passen zonder dat je daarbij jezelf uit het oog verliest.

Als ik jou was zou ik eens langs je huisarts gaan om hem te vragen naar een verwijzing voor geschikte therapie.
Ik denk dat je daar veel baat bij zou kunnen hebben.
Freestyle
pi_156280120
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:21 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ah zo.
Wist niet of hoe ik die smiley moest opvatten.
Kon zijn dat je zelf ook Asperger hebt.

Hoe gaat het met je? :)
Niet zo goed natuurlijk :)

quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 20:23 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Meneer wij zien vanwege alles wat u gezien en meegemaakt hebt in uw leven, dat u overduidelijk een PTST heeft en enorm zwaar. Echter kunnen wij u niet helpen, hoe en waar weten wij niet. Dat is nu drie jaar geleden, zit nog steeds wachten ondanks actieve inzet van mijn eigen. Komisch ergens :)
pi_156280490
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:51 schreef War-horse het volgende:

[..]

Niet zo goed natuurlijk :)

Als je er over wilt praten, doen hé. Er zijn hier luisterende begripvolle oren. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:51 schreef War-horse het volgende:

Meneer wij zien vanwege alles wat u gezien en meegemaakt hebt in uw leven, dat u overduidelijk een PTST heeft en enorm zwaar. Echter kunnen wij u niet helpen, hoe en waar weten wij niet. Dat is nu drie jaar geleden, zit nog steeds wachten ondanks actieve inzet van mijn eigen. Komisch ergens :)
:o :o
Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Helaas weet ik dat dit vaker voorkomt, gevolg van de vervlakking van deze maatschappij?

Onderneem je zelf geen actie meer?|
Je komt op mij over als iemand die assertief kan zijn als het nodig is. :)
Freestyle
pi_156280862
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Als je er over wilt praten, doen hé. Er zijn hier luisterende begripvolle oren. ;)

[..]

Helaas weet ik dat dit vaker voorkomt, gevolg van de vervlakking van deze maatschappij?

quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

[..]

Praten erover doe ik nimmer, enkel in code-taal en daar heb je niets aan. Zeker vervlakking van de maatschappij, en een kostenplaatje zover zelf begrepen heb. Het is ook belachelijk, daarom reageer en gedrag mij gewoon wat vreemder en anders, prachtige manier om mensen op een gepaste afstand te houden.

Als het nodig is zeker, maar dan moeten er wel middelen zijn, en die zijn er amper daarnaast is er bij mij ook een flinke mis diagnose gesteld, zorgverzekeraar stelt simpel wij betalen geen tweede diagnose meer, wat er dan op neer komt dat je het zelf mag betalen. Wat helemaal van de zotte is.
pi_156281180
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 19:33 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

[..]

Hoi RaXz. :)
We "kennen" elkaar uit het "wat luister je nu" topic. ;)

Leuk om je ook hier te zien. :Y

Soms heb je even een periode voor jezelf nodig, zonder te veel mensen.
Maar na een poosje gaat dat toch knagen denk ik.
Iemand om van gedachten mee te wisselen is ook erg prettig.
:W

Bij mij was het ook een poos stil op internet vlak, een beetje lezen en muziek posten en dat was het wel, en nu heb ik geen zin meer om stil te zijn en wat meer te praten. :Y
pi_156281764
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:08 schreef War-horse het volgende:

[..]

[..]

Praten erover doe ik nimmer, enkel in code-taal en daar heb je niets aan. Zeker vervlakking van de maatschappij, en een kostenplaatje zover zelf begrepen heb. Het is ook belachelijk, daarom reageer en gedrag mij gewoon wat vreemder en anders, prachtige manier om mensen op een gepaste afstand te houden.

Als het nodig is zeker, maar dan moeten er wel middelen zijn, en die zijn er amper daarnaast is er bij mij ook een flinke mis diagnose gesteld, zorgverzekeraar stelt simpel wij betalen geen tweede diagnose meer, wat er dan op neer komt dat je het zelf mag betalen. Wat helemaal van de zotte is.
:D
Ik ben soms best goed in code taal. ;)

Vreemd en anders is in de huidige maatschappij een verademing.
Voor mij dan. ;)

Ik ben bekend met misstanden binnen de hulpverlening.
Is iets waar ik niet blij van word, de wetenschap dat er zoveel mensen rondlopen die de moed opgeven en het er maar bij laten zitten omdat ze het gevoel hebben nergens terecht te kunnen.
Freestyle
pi_156281850
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:16 schreef RaXz het volgende:

[..]

:W

Bij mij was het ook een poos stil op internet vlak, een beetje lezen en muziek posten en dat was het wel, en nu heb ik geen zin meer om stil te zijn en wat meer te praten. :Y
Ik herken het. :@
Heb zelf ook enkele jaren zo geleefd.

Ben daar nu uitgebroken en leef weer helemaal op.
Fijn gevoel is dat. :)
Freestyle
pi_156281935
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:32 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik herken het. :@
Heb zelf ook enkele jaren zo geleefd.

Ben daar nu uitgebroken en leef weer helemaal op.
Fijn gevoel is dat. :)
Zeg dat wel, ik begon er zelf al een beetje depri van te worden, enige contact was familie en werk, ook goed en om blij mee te zijn maar er is ook een wereld buiten dat om.
pi_156282067
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:34 schreef RaXz het volgende:

[..]

Zeg dat wel, ik begon er zelf al een beetje depri van te worden, enige contact was familie en werk, ook goed en om blij mee te zijn maar er is ook een wereld buiten dat om.
Weet je nog dat ik je in het muziektopic vroeg naar je tekeningen, toen ik je verwisselde met iemand anders?
Je zei toen dat je vroeger wel tekende.
Ben je dat ook terug aan het oppakken?
Freestyle
pi_156282186
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:37 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Weet je nog dat ik je in het muziektopic vroeg naar je tekeningen, toen ik je verwisselde met iemand anders?
Je zei toen dat je vroeger wel tekende.
Ben je dat ook terug aan het oppakken?
Nee nog steeds niet, ik tekende normaal via de computer maar daarvoor moet ik eerst meer leren, wellicht is het plan om eerst maar eens traditioneel tekenen op te pakken, helaas ontbreekt er nogal wat aan inspiratie.
pi_156282359
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:25 schreef War-horse het volgende:

[..]

Wie vind dat nu leuk om naar aangedikte verhalen te luisteren, niemand. Word echt helemaal gek van iedereen en dat reizen van ze. Pleur op, pleur op hoef het niet constant te horen.
Dat is wel zo. Als ik zo iets hoor heb ik gelijk geen interesse meer. Maar goed. Het is meer dan dat. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik altijd maar een irritant aanhangsel ben bij vrienden. Dat ik meer tot last ben dan hun leven verrijk. Dat komt wss omdat ik vroeger best veel gepest ben op de basisschool. Ik hing altijd buiten de boot met spelletjes. De meisjes durfden me niet aan te raken met spelletjes( nee geen vieze spelletjes :+). Het is niet dat ik nou ontzettend lelijk ben ofzo. Heb/had geen extreme hoeveelhuis puisten, acne of wat dan ook. Alleen een grote neus.

SPOILER: wat persoonlijke informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_156282460
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:30 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

:D
Ik ben soms best goed in code taal. ;)

Vreemd en anders is in de huidige maatschappij een verademing.
Voor mij dan. ;)

Ik ben bekend met misstanden binnen de hulpverlening.
Is iets waar ik niet blij van word, de wetenschap dat er zoveel mensen rondlopen die de moed opgeven en het er maar bij laten zitten omdat ze het gevoel hebben nergens terecht te kunnen.
Blijf doorgaan hoor ;)
pi_156282481
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:40 schreef RaXz het volgende:

[..]

Nee nog steeds niet, ik tekende normaal via de computer maar daarvoor moet ik eerst meer leren, wellicht is het plan om eerst maar eens traditioneel tekenen op te pakken, helaas ontbreekt er nogal wat aan inspiratie.
Kom hier eens kijken:
Tekenen als Therapie

Wie weet kun je daar inspiratie opdoen. :)
En anders gewoon een stuk papier pakken en zonder nadenken gaan tekenen.
Zien wat daar uitkomt.
Ben ik ook weer gaan doen en voel me daar heel goed bij.

Ik tekende ruim 10 jaar geleden ook veel digitaal.
Kon ik me het beste in uitleven.
Heb dat ook jaren niet gedaan.
Begin er nu weer een beetje in terug te komen, maar de programma's die ik toen gebruikte en fijn vond bestaan niet meer.
Ben het mezelf nu opnieuw allemaal aan het aanleren.
Voordeel van autodidact zijn. ;)
Freestyle
pi_156282528
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:46 schreef War-horse het volgende:

[..]

Blijf doorgaan hoor ;)
Goed zo, niet opgeven.
Al denk ik sowieso niet dat je een opgever bent. O+
Freestyle
pi_156282598
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:44 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Als ik zo iets hoor heb ik gelijk geen interesse meer. Maar goed. Het is meer dan dat. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik altijd maar een irritant aanhangsel ben bij vrienden. Dat ik meer tot last ben dan hun leven verrijk. Dat komt wss omdat ik vroeger best veel gepest ben op de basisschool. Ik hing altijd buiten de boot met spelletjes. De meisjes durfden me niet aan te raken met spelletjes( nee geen vieze spelletjes :+). Het is niet dat ik nou ontzettend lelijk ben ofzo. Heb/had geen extreme hoeveelhuis puisten, acne of wat dan ook. Alleen een grote neus.

SPOILER: wat persoonlijke informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probleem voor mij is kan niet anders dan met ''lastige mensen'' om te gaan al heel mijn leven. Normaal is voor mij juist vreemd. Als een ander niet doof blind, autisme, of wat dan ook heeft dan weet ik mij er zelden maar raad mee. Dat is al vanaf kinds af aan zo bij mij. Ben wel gepest omdat ik altijd teveel geduld had.
pi_156282638
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 21:48 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Goed zo, niet opgeven.
Al denk ik sowieso niet dat je een opgever bent. O+
Er is zoveel wat ik niet vertel. Opgeven staat niet in mijn woordenboek, en daar ligt ook weer een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')