abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156157728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:40 schreef Darymin het volgende:

[..]

Waar woon je? Anders mag je me ook altijd mailen of wat dan ook als je ff je verhaal kwijt wil of wil ouwehoeren hoor. ;)
Ik woon in Venlo, en mailen of whatever kan ook keigezellig zijn ;)
pi_156164083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:37 schreef Darymin het volgende:

[..]

Je woont zeker niet in de buurt van Arnhem/Nijmegen? Ik probeer een groepje (tot nu toe onbekenden) samen te krijgen om eens een bordspel mee te spelen of een filmpje te pakken. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.

Tips, tsja. De meesten zeggen: zoek een bijbaan of ga bij een sportclub. Maar een bijbaan heb ik al, en sporten is niet aan mij besteed. (Fitness wel, maar daar ontmoet ik ook niet echt mensen) Misschien dat het voor jou wel een optie is?
Hoi, ik meldt mij hier ook maar even en woon in de buurt van Nijmegen / Arnhem. Wat betreft het clubje wat je samen probeert te krijgen, lijkt mij wel wat en doe graag mee :). Ben een iets oudere jongere (32) O-)
pi_156165796
Alleen zijn is heerlijk. Ik heb diverse relaties gehad, maar ik heb de kunst van het alleen genieten door de jaren heen geleerd. Zoek een hobby of passie waar je niemand voor nodig hebt, maar die je wel ook met een ander kan doen. Ik ga ook soms alleen met vakantie. Dat is zo geweldig. Je bent ergens waar niemand je kent. Was pas nog in Praag. Lekker alleen genoten. Hoop gewandeld, ook leuke gesprekken gehad, goed gegeten en heerlijk uitgerust. Absoluut een aanrader!!! :) ;)
  donderdag 17 september 2015 @ 12:57:36 #274
447926 Gijlebeer
Ik kom niet meer terug
pi_156167760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:41 schreef harinky het volgende:
Alleen zijn is heerlijk. Ik heb diverse relaties gehad, maar ik heb de kunst van het alleen genieten door de jaren heen geleerd. Zoek een hobby of passie waar je niemand voor nodig hebt, maar die je wel ook met een ander kan doen. Ik ga ook soms alleen met vakantie. Dat is zo geweldig. Je bent ergens waar niemand je kent. Was pas nog in Praag. Lekker alleen genoten. Hoop gewandeld, ook leuke gesprekken gehad, goed gegeten en heerlijk uitgerust. Absoluut een aanrader!!! :) ;)
Ik vind het wel te doen om alleen dingen te ondernemen, maar stedentrips lijken me daar minder geschikt voor. Ben je een man of een vrouw? Ik geloof dat mannen minder moeite hebben om dingen alleen te doen, maar goed dan generaliseer ik weer. Vrouwen gaan dan wel vaak backpacken in hun uppie, valt me op.
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:26:05 #275
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_156208306
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:42 schreef Simpel_joch het volgende:

[..]

Goed van je dat je dat hebt gedurfd! O+
Ik ben trots op je! :D
Dankje

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:53 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Goed zo schrijfveer! De eerste stappen zijn vaak het meest ongemakkelijk maar het profijt wat je er uit haalt is soms goud waard! :)
Ik heb er ook een goed gevoel bij. De mensen komen me zeer open over.

quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 13:35 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Hoi Schrijfveertje. :W

Wat goed dat je naar een feest bent gegaan! :)
Heb je het ook naar je zin gehad?

Dat nerveus zijn bij nieuwe mensen ontmoeten is niet zo raar hoor.
Is toch altijd heel spannend en je weet niet wat je kan verwachten.
Het is knap dat je toch over die angst heen stapt, :Y
Zeker, het heeft me wat moeite gekost maar het was me absoluut waard.
pi_156208629
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:26 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dankje

[..]

Ik heb er ook een goed gevoel bij. De mensen komen me zeer open over.

[..]

Zeker, het heeft me wat moeite gekost maar het was me absoluut waard.
Je hebt het toch maar mooi gedaan. ;)
En voor een lange treinreis deins je ook niet terug weet ik. :D
Dat zijn best flinke stappen waar je trots op kunt zijn. :Y
Freestyle
pi_156209202
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:28 schreef Berk-24 het volgende:
Ik heb wat afwijkende hobbies (verdiepen in OV en dergelijke) en heb ook mede daardoor moeite met aansluiting vinden.
Als je in de buurt van Nijmegen woont zou je eventueel Erno-BE kunnen DM'en. Die verdiept zich ook in OV.
pi_156209300
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Als je in de buurt van Nijmegen woont zou je eventueel Erno-BE kunnen DM'en. Die verdiept zich ook in OV.
Hij hoeft nog niet eens in de buurt te wonen.
Allang leuk als Berk-24 iemand tegenkomt met dezelfde hobby en daarover kan converseren. :Y
Freestyle
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:58:15 #279
202348 Susi
Temple of Love
pi_156209545
quote:
Ik ga morgen een paar dagen alleen weg. Naar een concert toe, chique hotel, uitslapen en naar een spa. Heerlijk O+

OT: Ik heb momenteel behoefte aan gelijkgestemden qua muziek. Vannacht maar even goed slapen, dan kan ik dat soort gedachten beter hebben :')
pi_156224100
Hoi! Ik wil hier ook even meelezen.

Ik heb al sinds kleins af aan moeite gehad om nieuwe contacten aan te gaan. Nu ben ik 23, en zit ik nogsteeds met het zelfde probleem. Ik schrijf later meer :)
pi_156226839
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:07 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Zat zelf aan zwemmen te denken aangezien dat het enigste is dat ik een beetje kan
Iedereen kan hardlopen :P maar zwemmen is ook erg goed voor je ja, ook goed om onder de mensen te komen denk ik.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:24 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Hoi fjoerfretter. :W
Is dat een Fries woord? :D

Je hoeft je niet te verontschuldigen dat je materialistischer zou zijn.
Je werkt hard voor je geld en hebt het recht dat te besteden zoals jij wilt. ;)
Dat er hier mensen rondlopen die niet veel om materialisme geven wil nog niet zeggen dat daar een oordeel aan hangt. :)

Thuis op de bank zitten komt waarschijnlijk ook omdat je naast een baan een gezin en kinderen hebt.
Daar schiet een sociaal leven vaak bij in.
Of vind je zelf dat je teveel bent vastgeroest in dat patroon?
Ga je ook nooit naar een concert, of een film ofzo?
Das een fries woord ja :P

En dat mn sociale leven wat minder is komt idd door mn gezin. Das opzich niet erg, maar een wat groter sociaal netwerk zou niet vervelend zijn. Dat zal vast ook wel weer gebeuren als mn kids naar school gaan, maar dat duurt nog n paar jaar.

We gaan wel ns naar de bios maar nooit naar concerten, maar daar heb ik nooit gedaan. Mn vrouw en ik hebben beiden een motorrijbewijs(kennen we elkaar ook van) maar nu door de kids en ook omdat t gewoon n verschrikkelijk dure hobby is hebben we geen motor meer.
pi_156232417
In dit topic pas ik volgens mij wel. Ik weet niet of ik een jongere of oudere ben (29) maar ik voel me jong :)
Tja, contacten maken gaat me niet heel makkelijk af. Nogal terughoudend in en er tegelijkertijd heb ik er zeker behoefte aan. Waarom zo terughoudend? Vooral vermoeidheid, waar ik nu al heel lang last van heb. Sinds het begin van de middelbare school. Dat komt door ziekte.
Verder merk ik dat oppervlakkige contacten me wel tijdelijk doen opleven, maar daar kan ik niet lang op teren. Hoewel ik gek ben op flauwe gesprekken, zou ik het toch heel fijn vinden om met iemand gewoon een dieper contact te hebben. Het gaat me om kwaliteit, echt onvoorwaardelijke vriendschap. De hoeveelheid vriendschappen vind ik minder belangrijk.
En ben ook meer introvert dan extravert. Dus er zijn meerdere factoren.
Ik heb een paar vriendinnen bij wie ik wel dingen kwijt kan. Maar ze zijn allemaal druk met hun eigen leven (begrijpelijk) en wonen niet in de buurt.

Edit: en, oh ja... ook nog licht gehoorverlies. Nog een factor wat het lastig maakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door pietkanarie op 19-09-2015 23:36:05 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 20 september 2015 @ 01:25:47 #283
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_156234407
Zet voorzichtig een TVP. Ik ga eens bedenken hoe ik hier het beste kan reageren aangezien mijn typ skills nou niet echt denderend zijn en ik nooit goed gedachten kan verwoorden in een samenhangend verhaal :@
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_156234448
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 01:25 schreef pl4kkie het volgende:
Zet voorzichtig een TVP. Ik ga eens bedenken hoe ik hier het beste kan reageren aangezien mijn typ skills nou niet echt denderend zijn en ik nooit goed gedachten kan verwoorden in een samenhangend verhaal :@
Mijn ook niet hoor, maar laat dat geen belemmering zijn :)
Do what you love, love what you do!
pi_156235183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:57 schreef MissSnowflower het volgende:

Ik heb al sinds kleins af aan moeite gehad om nieuwe contacten aan te gaan. Nu ben ik 23, en zit ik nogsteeds met het zelfde probleem. Ik schrijf later meer :)
Leuk dat je de moeite neemt om hier te komen kijken. :)
Je zult zien dat er hier meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd naar de rest van je verhaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:13 schreef fjoerfretter het volgende:

Das een fries woord ja :P

En dat mn sociale leven wat minder is komt idd door mn gezin. Das opzich niet erg, maar een wat groter sociaal netwerk zou niet vervelend zijn. Dat zal vast ook wel weer gebeuren als mn kids naar school gaan, maar dat duurt nog n paar jaar.

We gaan wel ns naar de bios maar nooit naar concerten, maar daar heb ik nooit gedaan. Mn vrouw en ik hebben beiden een motorrijbewijs(kennen we elkaar ook van) maar nu door de kids en ook omdat t gewoon n verschrikkelijk dure hobby is hebben we geen motor meer.
Wie weet wat voor netwerk je hier op gaat doen. :)
Er zijn hier ondertussen users van verschillende leeftijden.
Daar ziten vast wel leuke matches tussen. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:19 schreef pietkanarie het volgende:
In dit topic pas ik volgens mij wel. Ik weet niet of ik een jongere of oudere ben (29) maar ik voel me jong :)
Tja, contacten maken gaat me niet heel makkelijk af. Nogal terughoudend in en er tegelijkertijd heb ik er zeker behoefte aan. Waarom zo terughoudend? Vooral vermoeidheid, waar ik nu al heel lang last van heb. Sinds het begin van de middelbare school. Dat komt door ziekte.
Verder merk ik dat oppervlakkige contacten me wel tijdelijk doen opleven, maar daar kan ik niet lang op teren. Hoewel ik gek ben op flauwe gesprekken, zou ik het toch heel fijn vinden om met iemand gewoon een dieper contact te hebben. Het gaat me om kwaliteit, echt onvoorwaardelijke vriendschap. De hoeveelheid vriendschappen vind ik minder belangrijk.
En ben ook meer introvert dan extravert. Dus er zijn meerdere factoren.
Ik heb een paar vriendinnen bij wie ik wel dingen kwijt kan. Maar ze zijn allemaal druk met hun eigen leven (begrijpelijk) en wonen niet in de buurt.

Edit: en, oh ja... ook nog licht gehoorverlies. Nog een factor wat het lastig maakt.

Hoi pietkanarie. :W
Voor mij ben je jong. ;)

Vervelend dat die vermoeidheid je belemmerd in je (sociale) leven.
Je kunt inderdaad beter enkele goede vrienden hebben dan 20 halve.

Hoop voor je dat je door dit topic iemand tegen gaat komen met wie je die klik vindt.
Op internet is het wellicht wat makkelijker contact maken als introvert persoon? :)
En gehoorverlies is op internet ook al een probleem minder. :Y

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 01:25 schreef pl4kkie het volgende:
Hai Pl4kkie. :)
Niet druk maken over je typ skills, daar draait het in dit topic niet om.
En je gedachten verwoorden... probeer het gewoon, als je eenmaal begint die te typen en niet teveel bij nadenkt komt die tekst meestal wel vanzelf. ;)
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 01:27 schreef kree het volgende:

[..]

Jij kunt je prima verwoorden. :)
Freestyle
pi_156235217
quote:
Als je er gelukkig mee bent dan is dat top natuurlijk.

Alleen niet voor iedereen is zo iets zo'n makkelijke stap, zie het om diverse redenen dus.
Financieel mss?
Soms kan een beetje DM-en al helpen.
Do what you love, love what you do!
pi_156235316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:57 schreef MissSnowflower het volgende:

Je hebt in ieder geval de eerste stap gemaakt! :D en aangezien ik erop reageer, heb je een nieuw contact haha :P
  zondag 20 september 2015 @ 18:39:59 #288
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_156248625
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 01:27 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :+. Ben heel de dag al een beetje aan het bedenken wat ik nou wil neerzetten maar er komt geen fatsoenlijk woord uit :').

Het probleem is dat ik superslecht vrienden maak, Ben opzich wel sociaal maar ben meer een stillerd. Ik voel me het meest op m.n gemak als ik alleen ben. Of iig kan ik wel bij mensen in de buurt bezig zijn e.d. als ze mij soort van maar met rust laten. Op verjaardagen heb ik nooit het hoogste woord, ik haat mensen die overal bovenuit steken met de meest aangedikte verhalen. Vaak luister ik naar de leuke verhalen en dan heb ik het ook naar m'n zin.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_156251370
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 18:39 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :+. Ben heel de dag al een beetje aan het bedenken wat ik nou wil neerzetten maar er komt geen fatsoenlijk woord uit :').

Het probleem is dat ik superslecht vrienden maak, Ben opzich wel sociaal maar ben meer een stillerd. Ik voel me het meest op m.n gemak als ik alleen ben. Of iig kan ik wel bij mensen in de buurt bezig zijn e.d. als ze mij soort van maar met rust laten. Op verjaardagen heb ik nooit het hoogste woord, ik haat mensen die overal bovenuit steken met de meest aangedikte verhalen. Vaak luister ik naar de leuke verhalen en dan heb ik het ook naar m'n zin.
Wie vind dat nu leuk om naar aangedikte verhalen te luisteren, niemand. Word echt helemaal gek van iedereen en dat reizen van ze. Pleur op, pleur op hoef het niet constant te horen.
pi_156268282
Hallo, ik ben Kokoswater, 24 jaar, man.

Sinds ik op de uni zit (2 jaar) heb ik altijd moeite om aansluiting te vinden. Ik zoek altijd mensen op omdat ik anders eenzaam ben, maar op een gegeven moment verlies ik interactie met ze doordat zij socialer zijn en mij toch raar/onzeker vinden. Een half jaar geleden gediagnosticeerd met Asperger syndroom, iets waar ik erg veel moeite mee heb.

Alleen zijn is geen optie, want dan word ik eenzaam. Maar anderen maken mij na een goed begin meestal doodongelukkig.
The show must go on
pi_156275943
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:11 schreef Kokoswater het volgende:
Hallo, ik ben Kokoswater, 24 jaar, man.

Sinds ik op de uni zit (2 jaar) heb ik altijd moeite om aansluiting te vinden. Ik zoek altijd mensen op omdat ik anders eenzaam ben, maar op een gegeven moment verlies ik interactie met ze doordat zij socialer zijn en mij toch raar/onzeker vinden. Een half jaar geleden gediagnosticeerd met Asperger syndroom, iets waar ik erg veel moeite mee heb.

Alleen zijn is geen optie, want dan word ik eenzaam. Maar anderen maken mij na een goed begin meestal doodongelukkig.
Hoi Kokoswater. :)

Zo'n verse diagnose is ook niet niks.
Geef jezelf de tijd om je stoornis te accepteren en er zelf mee om te leren gaan.
Nu je een diagnose hebt is het makkelijker te erkennen waarom jij je anders voelt.
Dat "anders" voelen is waarschijnlijk ook de reden dat je moeite hebt met contacten maken en waarom je je ongelukkig (ongemakkelijk?) voelt bij mensen in het begin.

Je hebt gewoon wat langer de tijd nodig om aan iemand te wennen en er jezelf bij te durfen zijn.
Ga jezelf daarin niet opjagen, dat werkt meestal averechts. ;)

Er zijn meer mensen zoals jij, die zullen je ook beter kunnen begrijpen dan mensen zonder jouw "probleem".
Hoop in ieder geval dat je via dit topic contacten kan leggen.
Eenzaamheid is niet fijn.
Freestyle
pi_156276413
Goed topic, gedeelde smart enzo..

Dus ook maar een post van mij, ik vind alleen zijn best prettig, in het verleden had ik daar ook totaal geen moeite mee, maar de laatste tijd komt eenzaamheid om de hoek kijken, wat het fijne alleen gevoel alleen maar belemmert.

Het is al heel wat dat ik vandaag de dag in een topic als dit post, misschien word ik nog eens sociaal haha.
pi_156276942
Hoi hoi,

Leuk dat dit topic nog steeds leeft. :)

Vorige week was ik alleen in Boedapest, tijd van mn leven. Aanstaande woensdag in mn uppie naar Macedonie. Of ja, uppie, er zijn een paar mensen die daar op me wachten die ik heb leren kennen via internet. :)

Er is hoop voor iedereen hier!
pi_156277548
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 18:47 schreef RaXz het volgende:

Dus ook maar een post van mij, ik vind alleen zijn best prettig, in het verleden had ik daar ook totaal geen moeite mee, maar de laatste tijd komt eenzaamheid om de hoek kijken, wat het fijne alleen gevoel alleen maar belemmert.

Het is al heel wat dat ik vandaag de dag in een topic als dit post, misschien word ik nog eens sociaal haha.
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 18:47 schreef RaXz het volgende:

Hoi RaXz. :)
We "kennen" elkaar uit het "wat luister je nu" topic. ;)

Leuk om je ook hier te zien. :Y

Soms heb je even een periode voor jezelf nodig, zonder te veel mensen.
Maar na een poosje gaat dat toch knagen denk ik.
Iemand om van gedachten mee te wisselen is ook erg prettig.
Freestyle
pi_156277627
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:12 schreef Mandéra het volgende:
Hoi hoi,

Leuk dat dit topic nog steeds leeft. :)

Vorige week was ik alleen in Boedapest, tijd van mn leven. Aanstaande woensdag in mn uppie naar Macedonie. Of ja, uppie, er zijn een paar mensen die daar op me wachten die ik heb leren kennen via internet. :)

Er is hoop voor iedereen hier!
Hey Maderä. :W
Tof dat je in je eentje zo ondernemend bent. :)
Best een grote stap vergeleken met een paar jaar geleden.

Macedonië is een mooi land.
Mijn zoon was er vorig jaar en was er best lyrisch over. :D
Freestyle
pi_156277649
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 18:26 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Hoi Kokoswater. :)

Zo'n verse diagnose is ook niet niks.
Geef jezelf de tijd om je stoornis te accepteren en er zelf mee om te leren gaan.
Nu je een diagnose hebt is het makkelijker te erkennen waarom jij je anders voelt.
Dat "anders" voelen is waarschijnlijk ook de reden dat je moeite hebt met contacten maken en waarom je je ongelukkig (ongemakkelijk?) voelt bij mensen in het begin.

Je hebt gewoon wat langer de tijd nodig om aan iemand te wennen en er jezelf bij te durfen zijn.
Ga jezelf daarin niet opjagen, dat werkt meestal averechts. ;)

Er zijn meer mensen zoals jij, die zullen je ook beter kunnen begrijpen dan mensen zonder jouw "probleem".
Hoop in ieder geval dat je via dit topic contacten kan leggen.
Eenzaamheid is niet fijn.
Hoi :)

Klopt, ik voel me vaak ongemakkelijk bij anderen. Nog veel meer bij meisjes die ik leuk vind. Hierdoor is een vriendin vinden nog lastiger.

Als ik in een groepje wordt neergezet (bij nieuwe mensen) voel ik me niet alleen verantwoordelijk. Hierdoor kan ik aan het begin weer vrij goed meekomen, maar na een tijdje verlies ik de interactie, omdat mensen toch door hebben dat ik wat anders ben. :P

Afgelopen zaterdag was ik dit tijdens een verjaardag voor het eerst zo zat, dat ik gewoon ben weggelopen. Nu wil ik dit donderdag uitleggen aan een semivriendin van me, inclusief het Aspergerverhaal, dus ik hoop (verwacht eigenlijk ook) dat ze dit niet vervelend op zal pakken.
The show must go on
pi_156277683
Ik moet nog even nadenken over wat ik post omdat ik bang ben dat mensen mij dadelijk herkennen. Ik lees nog eventjes mee :)
pi_156277818
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:37 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Hoi :)

Klopt, ik voel me vaak ongemakkelijk bij anderen. Nog veel meer bij meisjes die ik leuk vind. Hierdoor is een vriendin vinden nog lastiger.

Als ik in een groepje wordt neergezet (bij nieuwe mensen) voel ik me niet alleen verantwoordelijk. Hierdoor kan ik aan het begin weer vrij goed meekomen, maar na een tijdje verlies ik de interactie, omdat mensen toch door hebben dat ik wat anders ben. :P

Afgelopen zaterdag was ik dit tijdens een verjaardag voor het eerst zo zat, dat ik gewoon ben weggelopen. Nu wil ik dit donderdag uitleggen aan een semivriendin van me, inclusief het Aspergerverhaal, dus ik hoop (verwacht eigenlijk ook) dat ze dit niet vervelend op zal pakken.
Een vriendin vinden gaat uiteindelijk vast wel lukken.
Je moet gewoon de juiste nog tegenkomen. ;)

Heeft dat niet meekomen ook niet te maken met de interesses die er worden besproken?
Dat de onderwerpen je minder aanspreken?
Dan is het voor iemand zonder stoornis al lastig meekomen.

Goed van je dat je bent weggelopen.
Daarmee geef je voor jezelf en voor anderen je grens aan.
Dat is al een hele goede stap/

Als die vriendin van je je een beetje kent, zal ze het vast begrijpen.
Als je het haar verteld snapt ze wellicht ook een beetje beter hoe je in elkaar zit en waarom je bent zoals je bent.
Jezelf blijven durven zijn, dat is belangrijk in vriendschappen. :)
Freestyle
pi_156277870
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:38 schreef MissSnowflower het volgende:
Ik moet nog even nadenken over wat ik post omdat ik bang ben dat mensen mij dadelijk herkennen. Ik lees nog eventjes mee :)
Is goed Sneeuwvlokje, neem je tijd.
Zou zonde zijn als je achteraf spijt zou krijgen omdat je meer verteld dan je zou willen. :)
Freestyle
pi_156278157
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 19:43 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Een vriendin vinden gaat uiteindelijk vast wel lukken.
Je moet gewoon de juiste nog tegenkomen. ;)

Heeft dat niet meekomen ook niet te maken met de interesses die er worden besproken?
Dat de onderwerpen je minder aanspreken?
Dan is het voor iemand zonder stoornis al lastig meekomen.

Goed van je dat je bent weggelopen.
Daarmee geef je voor jezelf en voor anderen je grens aan.
Dat is al een hele goede stap/

Als die vriendin van je je een beetje kent, zal ze het vast begrijpen.
Als je het haar verteld snapt ze wellicht ook een beetje beter hoe je in elkaar zit en waarom je bent zoals je bent.
Jezelf blijven durven zijn, dat is belangrijk in vriendschappen. :)
Ik vond de manier waarop ik wegliep wat minder, maar ja, eigenlijk is het weglopen opzich niet verkeerd. Zo had ik het niet bekeken. :)

Wat betreft de interesses: ik heb een paar vrienden waar ik een aantal van mijn interesses kan bespreken. Ik heb alleen zulke uiteenlopende interesses (acteren, bordspellen, films, uitgaan) dat ik bij elke interesse wel een/een paar kennissen heb waar ik goed mee kan praten, maar iemand die echt bij me aansluit vind ik eigenlijk nooit.

Maar ik denk niet dat dat veel te maken heeft met niet meekomen. Ik weet het zelf ook niet zo goed. Ik heb heel veel theorieën, maar als ik daaraan denk maak ik mezelf gek. :P Het meekomen gaat langzaam aan wel steeds beter, dat hoor ik ook van de jongen waaraan ik het Aspergerverhaal ook heb verteld. Dus het ligt toch vooral in de sociale hoek denk ik.
The show must go on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')