Welke studentenstad woon je? Hier ook altijd het gevoel dat ik een soort outsider ben.. iedereen kent iedereen en niemand kent mij zeg maar.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:10 schreef Darymin het volgende:
Hey allemaal, ook ik voel me aangesproken door dit topic.
Mijn naam is Darymin en ik ben 21, ik volg op het moment een studie aan de universiteit.
Ik had vroeger altijd een leuk vriendengroepje maar deze is door verhuizingen en dergelijke helemaal uit elkaar gevallen. Daarna heb ik wel eens wat oppervlakkige contacten gehad maar heb ik altijd heel snel het geval mensen tot last te zijn, waardoor ik heb niet meer aan durf te spreken en het contact dus verwaterd.
Ik voel me vaak eenzaam en heb geen idee hoe ik nieuwe vrienden kan vinden, maken en behouden. Ik mis het ondernemen van simpele dingen (filmpje, drankje doen in de stad, bordspelletje) met een groepje vrienden.
Iemand tips?
Heb hetzelfde, heb wegens een switch halverwege de introductie gemist en ken daardoor helemaal niemand. Studeer in Nijmegen.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Welke studentenstad woon je? Hier ook altijd het gevoel dat ik een soort outsider ben.. iedereen kent iedereen en niemand kent mij zeg maar.
Eerste jaar? Ja uit ervaring weet ik dat als de 'groepjes' eenmaal gevormd zijn het vrij lastig tussen te komen is... Weet niet of je studie voor opdrachten zelf groepjes maakt of je mag kiezen met wie je wil? Hier was 't altijd kies zelf maar en op een gegeven moment belandt je dan tussen de mensen waarmee je niet kliktquote:Op woensdag 16 september 2015 15:33 schreef Darymin het volgende:
[..]
Heb hetzelfde, heb wegens een switch halverwege de introductie gemist en ken daardoor helemaal niemand. Studeer in Nijmegen.
Hoi Darymin, leuk dat je je hier komt melden, welkom!quote:Op woensdag 16 september 2015 15:10 schreef Darymin het volgende:
Mijn naam is Darymin en ik ben 21, ik volg op het moment een studie aan de universiteit.
Ik had vroeger altijd een leuk vriendengroepje maar deze is door verhuizingen en dergelijke helemaal uit elkaar gevallen. Daarna heb ik wel eens wat oppervlakkige contacten gehad maar heb ik altijd heel snel het geval mensen tot last te zijn, waardoor ik heb niet meer aan durf te spreken en het contact dus verwaterd.
Ik voel me vaak eenzaam en heb geen idee hoe ik nieuwe vrienden kan vinden, maken en behouden. Ik mis het ondernemen van simpele dingen (filmpje, drankje doen in de stad, bordspelletje) met een groepje vrienden.
Iemand tips?
Dankjewelquote:Op woensdag 16 september 2015 15:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hoi Darymin, leuk dat je je hier komt melden, welkom!
Dat is vaak een bijkomstigheid als je gaat studeren.
Ieder gaat een beetje zijn eigen richting en de contacten verwateren langzaam.
De overgang van middelbare school naar wetenschappelijk onderwijs is erg groot.
Dat vergt voor iedereen wel aanpassingsvermogen.
Ik weet niet of je door je studie verhuist bent, dat is ook best een grote stap.
Waarom durf je mensen niet aan te spreken?
Bang voor afwijzing?
Ben je lid van een studievereniging?
Dat is een mooie manier om nieuwe mensen te ontmoeten.
En hebben universiteiten tegenwoordig geen Facebook wall o.i.d.?
Dan kun je veilig vanachter je pc contacten op gaan zoeken.
En natuurlijk hier blijven posten.
Dan zul je zien dat er meer zijn met deze problemen
Dat schept al een band.
Zo te lezen ben je iemand die de tijd nodig heeft om nieuwe mensen toe te laten.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:23 schreef Darymin het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik zit inmiddels al bijna 4 jaar niet meer op de middelbare school en ben niet verhuisd voor mijn studie, ik woon samen met mijn vriend. Ik heb enkele oppervlakkige contacten maar geen echte vriendschappen (naast een vriendin die ver weg woont en mijn relatie dan).
Ik durf mensen eigenlijk alleen aan te spreken als er een goede reden voor is, even een praatje maken durf ik niet zo gauw. Ik ben bang dat zij hier helemaal niet op zitten te wachten en dat ik hen hiermee dus lastig val. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het over moet hebben. Terwijl ik juist ontiegelijk veel te vertellen heb tegen mensen die ik goed ken of over bijvoorbeeld gemeenschappelijke hobby's.
Ik ben lid van een studievereniging maar heb het idee dat ik wat anders ben dan de meeste mensen op mijn studie. Ik hou enorm veel van gamen en allerlei andere "nerdy" dingen terwijl zij vooral "meisjes-meisjes" zijn waardoor het contact ook al moeilijker loopt. Niet dat ik alleen daarover kan/wil praten hoor.
In het eerste jaar deed ik een iets andere studie, daar heb ik toen wel wat contacten gelegd maar deze zijn na mijn switch verwaterd. Nieuwe contacten heb ik nog niet zo weten te leggen. Heb eigenlijk ook alleen maar hoorcollege's en dan zit iedereen altijd in een vast groepje, dan ga ik er ook niet zomaar naast zitten.
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik voel me ook vaak eenzaam. Misschien kunnen we, als je wil tenminste, vrienden worden/samen eenzaam zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 15:10 schreef Darymin het volgende:
Ik ben een meisje van 21 en ik volg op het moment een studie aan de universiteit.
Iemand tips?
Jij hebt nog een lief vriendje (hoop ik), ik heb naast mijn ouders en de hond helemaal niemand om op terug te vallen. Tegenwoordig heb ik ook maar 2,5 dag les (hboquote:Op woensdag 16 september 2015 16:23 schreef Darymin het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik zit inmiddels al bijna 4 jaar niet meer op de middelbare school en ben niet verhuisd voor mijn studie, ik woon samen met mijn vriend. Ik heb enkele oppervlakkige contacten maar geen echte vriendschappen (naast een vriendin die ver weg woont en mijn relatie dan).
Ik durf mensen eigenlijk alleen aan te spreken als er een goede reden voor is, even een praatje maken durf ik niet zo gauw. Ik ben bang dat zij hier helemaal niet op zitten te wachten en dat ik hen hiermee dus lastig val. Ook weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het over moet hebben. Terwijl ik juist ontiegelijk veel te vertellen heb tegen mensen die ik goed ken of over bijvoorbeeld gemeenschappelijke hobby's.
Ik ben lid van een studievereniging maar heb het idee dat ik wat anders ben dan de meeste mensen op mijn studie. Ik hou enorm veel van gamen en allerlei andere "nerdy" dingen terwijl zij vooral "meisjes-meisjes" zijn waardoor het contact ook al moeilijker loopt. Niet dat ik alleen daarover kan/wil praten hoor.
In het eerste jaar deed ik een iets andere studie, daar heb ik toen wel wat contacten gelegd maar deze zijn na mijn switch verwaterd. Nieuwe contacten heb ik nog niet zo weten te leggen. Heb eigenlijk ook alleen maar hoorcollege's en dan zit iedereen altijd in een vast groepje, dan ga ik er ook niet zomaar naast zitten.
Dat is niet echt materialistisch, maar meer hobby, waar niets mis mee is. Net zoals verre reizen ook meer hobby dan een materialistische zaak is. Materialistisch is puur spullen kopen (die niet eens nodig zijn) om zo je status te verhogen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:47 schreef Rodulf het volgende:
Ik heb vrij weinig met materialisme. Loop al meer dan 10 jaar in dezelfde kleding (mijn jas heb ik zelfs al 11 jaar). Ik heb altijd zoiets van: als iets nog werkt hoef ik geen nieuwe. Enige materialistische wat ik heb is mijn voorliefde voor cd's en boeken. Ik vind het zo'n prachtig gezicht als ik naar mijn boekenkast kijk (heb er nu iets meer dan 100).
Volgens mij verwar je hier de motivatie voor een aankoop met het product dat wordt gekocht.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:42 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Dat is niet echt materialistisch, maar meer hobby, waar niets mis mee is. Net zoals verre reizen ook meer hobby dan een materialistische zaak is. Materialistisch is puur spullen kopen (die niet eens nodig zijn) om zo je status te verhogen.
Je woont zeker niet in de buurt van Arnhem/Nijmegen? Ik probeer een groepje (tot nu toe onbekenden) samen te krijgen om eens een bordspel mee te spelen of een filmpje te pakken. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.quote:Op woensdag 16 september 2015 18:17 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Jij hebt nog een lief vriendje (hoop ik), ik heb naast mijn ouders en de hond helemaal niemand om op terug te vallen. Tegenwoordig heb ik ook maar 2,5 dag les (hbo) dus voor de rest van de week zit ik op mijn zolderkamer. Het is ook niet aan mij besteed om onbekenden aan te spreken, met de reden die je aangeeft. Maar heeft iemand tips om nieuwe mensen waarmee het klikt te ontmoeten?
Waar woon je? Anders mag je me ook altijd mailen of wat dan ook als je ff je verhaal kwijt wil of wil ouwehoeren hoor.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:32 schreef Simpel_joch het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik voel me ook vaak eenzaam. Misschien kunnen we, als je wil tenminste, vrienden worden/samen eenzaam zijn
Ik woon nabij Doetinchem, zit op school in Nijmegen (HAN). Sportvereniging zit ik wel aan te denken, maar het probleem met studentensport is dat ik niet op kamers woon en dus als er training is, misschien pas om 1 uur thuis ben en de volgende dag om kwart voor 6 op moet. Ik denk niet dat ik het zo lang uit kan houden. Bij niet-studentensport ziin de leden of veel jonger of veel ouder.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:37 schreef Darymin het volgende:
[..]
Je woont zeker niet in de buurt van Arnhem/Nijmegen? Ik probeer een groepje (tot nu toe onbekenden) samen te krijgen om eens een bordspel mee te spelen of een filmpje te pakken. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.
Tips, tsja. De meesten zeggen: zoek een bijbaan of ga bij een sportclub. Maar een bijbaan heb ik al, en sporten is niet aan mij besteed. (Fitness wel, maar daar ontmoet ik ook niet echt mensen) Misschien dat het voor jou wel een optie is?
Wat goed Bushok!quote:Op woensdag 16 september 2015 19:18 schreef -Bushok het volgende:
derde rijles ging goed! Heb veel gepraat met een goede vriend over het loslaten van altijd alles maar perfect willen doen. Heeft zeker geholpen. Heb voordat ik wegreed aangegeven dat ik opzettelijk veel fouten ga maken en wat aanrommelen. Dit heeft mij zo relaxed gemaakt dat ik bijna geen fouten heb gemaakt
Wat voel ik me goed zeg
is dr geen hardloopclub in de buurt?quote:Op woensdag 16 september 2015 19:43 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik woon nabij Doetinchem, zit op school in Nijmegen (HAN). Sportvereniging zit ik wel aan te denken, maar het probleem met studentensport is dat ik niet op kamers woon en dus als er training is, misschien pas om 1 uur thuis ben en de volgende dag om kwart voor 6 op moet. Ik denk niet dat ik het zo lang uit kan houden. Bij niet-studentensport ziin de leden of veel jonger of veel ouder.
Zat zelf aan zwemmen te denken aangezien dat het enigste is dat ik een beetje kanquote:Op woensdag 16 september 2015 20:44 schreef fjoerfretter het volgende:
[..]
is dr geen hardloopclub in de buurt?
Hoi fjoerfretter.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:22 schreef fjoerfretter het volgende:
In een hoop posts in dit topic kan ik me goed herkennen misschien ben ik wat materialistischer dan sommige mensen hier maar ook hier staan n hoop 2e hands spullen in huis![]()
Ik blijf dit topic volgen
Ik woon in Venlo, en mailen of whatever kan ook keigezellig zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 19:40 schreef Darymin het volgende:
[..]
Waar woon je? Anders mag je me ook altijd mailen of wat dan ook als je ff je verhaal kwijt wil of wil ouwehoeren hoor.
Hoi, ik meldt mij hier ook maar even en woon in de buurt van Nijmegen / Arnhem. Wat betreft het clubje wat je samen probeert te krijgen, lijkt mij wel wat en doe graag meequote:Op woensdag 16 september 2015 19:37 schreef Darymin het volgende:
[..]
Je woont zeker niet in de buurt van Arnhem/Nijmegen? Ik probeer een groepje (tot nu toe onbekenden) samen te krijgen om eens een bordspel mee te spelen of een filmpje te pakken. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.
Tips, tsja. De meesten zeggen: zoek een bijbaan of ga bij een sportclub. Maar een bijbaan heb ik al, en sporten is niet aan mij besteed. (Fitness wel, maar daar ontmoet ik ook niet echt mensen) Misschien dat het voor jou wel een optie is?
Ik vind het wel te doen om alleen dingen te ondernemen, maar stedentrips lijken me daar minder geschikt voor. Ben je een man of een vrouw? Ik geloof dat mannen minder moeite hebben om dingen alleen te doen, maar goed dan generaliseer ik weer. Vrouwen gaan dan wel vaak backpacken in hun uppie, valt me op.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:41 schreef harinky het volgende:
Alleen zijn is heerlijk. Ik heb diverse relaties gehad, maar ik heb de kunst van het alleen genieten door de jaren heen geleerd. Zoek een hobby of passie waar je niemand voor nodig hebt, maar die je wel ook met een ander kan doen. Ik ga ook soms alleen met vakantie. Dat is zo geweldig. Je bent ergens waar niemand je kent. Was pas nog in Praag. Lekker alleen genoten. Hoop gewandeld, ook leuke gesprekken gehad, goed gegeten en heerlijk uitgerust. Absoluut een aanrader!!!![]()
Dankjequote:Op zondag 13 september 2015 12:42 schreef Simpel_joch het volgende:
[..]
Goed van je dat je dat hebt gedurfd!![]()
Ik ben trots op je!
Ik heb er ook een goed gevoel bij. De mensen komen me zeer open over.quote:Op zondag 13 september 2015 12:53 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Goed zo schrijfveer! De eerste stappen zijn vaak het meest ongemakkelijk maar het profijt wat je er uit haalt is soms goud waard!
Zeker, het heeft me wat moeite gekost maar het was me absoluut waard.quote:Op zondag 13 september 2015 13:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hoi Schrijfveertje.
Wat goed dat je naar een feest bent gegaan!
Heb je het ook naar je zin gehad?
Dat nerveus zijn bij nieuwe mensen ontmoeten is niet zo raar hoor.
Is toch altijd heel spannend en je weet niet wat je kan verwachten.
Het is knap dat je toch over die angst heen stapt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |