Nee, als de conclusie uit onderzoek bv is dat obese mensen zonder bariatrische chirurgie vrijwel altijd obees blijven, zelfs met succesvolle interventie, dan is er doorgaans een klein groepje (1,25-2,5%) die het wel lukt. Normaalcurve/standaarddeviatie etc. Statistisch geneuzel. De zogezegde uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op zondag 27 september 2015 15:09 schreef Rucola het volgende:
[..]
Wat is dat normaalcurve randje? Welk bmi is dat ongeveer? 25 bedoel je dan of zo?
Heb 't artikel niet gelezen btw, dus sorry als ik iets fouts zeg
BMR is base metabolic rate, als je alleen in bed ligt, plast via een catheter en eet via een sonde dan verbrand je dat.quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef _Newman_ het volgende:
Je BMR = je basis behoefte dat is toch hetzelfde als ondehoud? Dat is calorie behoefte in rust toch? BMR is engelse benaming. En ik zeg toch ook dat dat voor verschillende mensen anders is. Dat heb ik in mijn post genoemd dat iemand van 100 kilo die heel dik is andere behoefte heeft dan iemand van 100 kilo en heel gespierd.
Iedereen heeft het over een filmpje maar ik zie nergens een link naar dat filmpje. Zou je dat nog even willen posten?
Beginnen we hier nou ook weer met newman bashen? Doe even normaal.quote:Op zondag 27 september 2015 21:48 schreef MutedFaith het volgende:
Newman:
Je verkoopt wel onwaarheden.
De spaarstand zoals jij die noemt bestaat gewoon niet. Net zo min als dat je bepaalde voedingsmiddellen moet eten om af te vallen. Wat je moet doen is bepaalde voedingsmiddelen niet, of veel minder, eten en een energietekort creëren. Dat kun je ook doen door te bewegen, maar dat is erg inefficiënt. Een uur extra sporten staat gelijk aan 2 boterhammen met pindakaas niet opeten. Of drie koekjes.
Verder valt je metabolisme niet stil als je een paar uur niet eet. En het enige wat ontbijten bereikt is dat je een suikerpiekje creëert in de ochtend voor wat kortetermijn extra energie en alertheid en dat je een calorie of 10 meer verbruikt omdat je je ontbijt ook moet verteren.
Als je enkel advies wil geven, dan kun je je ook wel iets minder opstellen zoals in CUL alsof je alles weet en jouw manier de enige juiste is. Er zijn veel manieren om je calorieinname te verlagen, en ze hebben allemaal hun voor en nadelen. En ze beginnen en eindigen allemaal met minder eten dan je onderhoudsniveau.
Maar dan krijg je wel doorligplekkenquote:Op zondag 27 september 2015 22:01 schreef Rucola het volgende:
Heb laatst op een professionele manier m'n bmr uit laten rekenen, via zo'n apparaatje. Is echt weinig.
shit, dacht ik net dat ik een mooie dagbesteding had gevondenquote:Op zondag 27 september 2015 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar dan krijg je wel doorligplekken
En daar krijg je weer doorzitplekken van. Of doorzakplekken afhankelijk van hoe studentikoos je bezig bentquote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
shit, dacht ik net dat ik een mooie dagbesteding had gevondenIk ga maar weer verder met studeren...
Wentelen, roteren, draaien en af en toe omlopen via de keuken als je naar het toilet gaat?quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
shit, dacht ik net dat ik een mooie dagbesteding had gevondenIk ga maar weer verder met studeren...
pijn in mijn hand van al het schrijvenquote:Op zondag 27 september 2015 22:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En daar krijg je weer doorzitplekken van. Of doorzakplekken afhankelijk van hoe studentikoos je bezig bent
Ja maar volgens mij zei ik dat ook wat jij zegt. Alleen jij noemt het onderhoud ik noem het BMR + activiteiten komt op hetzelfde neer volgens mij.quote:Op zondag 27 september 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
BMR is base metabolic rate, als je alleen in bed ligt, plast via een catheter en eet via een sonde dan verbrand je dat.
Onderhoud is wat je verbruikt obv je lichaamsbouw en je gemiddelde dagelijkse acitviteit.
Stel je beweegt matig intensief drie keer per week dan is je onderhoud o.a. op basis daarvan en je leeftijd etc bv 1.2* je BMR.
Onder je BMR eten is niet handig,dan moet je haast wel spieren gaan verbranden namelijk...
Volgens mij mag dat niet van je BMRquote:Op zondag 27 september 2015 22:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wentelen, roteren, draaien en af en toe omlopen via de keuken als je naar het toilet gaat?
zo af en toe vind ik dat een goddelijke dagbesteding, eigenlijk.quote:Op zondag 27 september 2015 22:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wentelen, roteren, draaien en af en toe omlopen via de keuken als je naar het toilet gaat?
Jij schrijft met de hand?quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
pijn in mijn hand van al het schrijven
Ik heb dat gewoon nodig soms, anders stort ik in zeg maar.quote:Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zo af en toe vind ik dat een goddelijke dagbesteding, eigenlijk.
het helpt me onthouden, dus ja, ik schrijf heel erg veel als ik studier... oude stempelquote:Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Jij schrijft met de hand?Dat ben ik verleerd
Ik krabbel wel wat neer tijdens het leren. Maar dat zou ik niet schrijven durven noemenquote:Op zondag 27 september 2015 22:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
het helpt me onthouden, dus ja, ik schrijf heel erg veel als ik studier... oude stempel
overdrijf je nu niet een heel klein beetje?quote:Op zondag 27 september 2015 22:41 schreef _Newman_ het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met dit forum. Waarom is iedereen zo vervelend hier.
De groeten allemaal. Ik probeer gewoon mensen te helpen met de beste bedoelingen maar het enige wat ik terug krijg zijn een stelletje azijnzeikende horken die alleen maar op me in lopen te hakken.
Ik vind het nu echt niet meer leuk en ik ga definitief van het forum af. Ik hoop dat jullie nou je zin hebben. Jullie hebben het weer voor elkaar je hebt weer iemand weggepest.
Dit is mijn laatste post. Doei.
Meningen zijn zo 2014quote:Op zondag 27 september 2015 22:43 schreef Rucola het volgende:
Gewoon rustig aan doen, het is een forum met mensen en we hebben allemaal een mening enzo. Hoort erbij
Waar werk jij joh? Borrels, lunches, uitjes alles. Dat wil ik ook.quote:Op maandag 28 september 2015 09:03 schreef MutedFaith het volgende:
Ik begin de week op 79.7.
Vandaag lunch en vanavond borrel op t werk, dus dat wordt weer de nodige valstrikken ontwijken.
Uit onderzoek blijkt dat je het wel beter onthoudt als je schrijft! Maar ik krijg dan vaak pijn (HMS en schrijven vinden elkaar niet altijd lief), dus ik ga voor de methode van iedere dag een paar keer hardop herhalen wat ik heb geleerd.quote:Op zondag 27 september 2015 22:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik krabbel wel wat neer tijdens het leren. Maar dat zou ik niet schrijven durven noemenechte aantekeningen typ ik liever. Vult makkelijker aan.. ben nogal van de structuur en anders zit ik steeds maar hele stukken opnieuw te schrijven.
En ik krijg snel een lamme hand
Ja, voor mij is t ook allemaal erg nieuw.. Werk gedetacheerd bij APG.quote:Op maandag 28 september 2015 09:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waar werk jij joh? Borrels, lunches, uitjes alles. Dat wil ik ook.
Heh. Lucky you.quote:Op maandag 28 september 2015 09:37 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ja, voor mij is t ook allemaal erg nieuw.. Werk gedetacheerd bij APG.
De lunch wordt elke maandag door t detacheringsbureau (we zitten hier met een best aantal mensen) betaald. De borrel is maandelijks, ook van t bureau.
Het uitje was van de afdeling en had ik gewoon geluk mee dat ik net op tijd instapte
Ik hoorde ooit een vlogger vertellen dat ze altijd een gezond ontbijt nam, omdat wat je dan de rest van de dag ook eet, het begin goed is geweest. Nailed it, dusquote:Op maandag 28 september 2015 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik post mijn lijstje van gisteren anders wel even als contra-inspiratie!
O: kwark met bosvruchten uit de diepvries en muesli (meer was er niet in huis)
L: kaiserbroodje gerookte kip
T: paar bugles met kokkie, toastjes brie, 3,5 flesje pils
D: halve grote friet, mayo, kaassouflé, twee kroketten
T: zakje pure chocopindas
quote:Op maandag 28 september 2015 09:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit een vlogger vertellen dat ze altijd een gezond ontbijt nam, omdat wat je dan de rest van de dag ook eet, het begin goed is geweest. Nailed it, dus
Finance-dingetjes. Een beetje van alles en nog wat, bijspringen waar nodig en de afdeling voorbereiden op de toekomst.quote:Op maandag 28 september 2015 09:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heh. Lucky you.
Wat doe je daar eigenlijk? Of heb ik dat gemist?
Hier kan ik wel in mee met mijn lijst vol contrainspiratie. Maar wel 2,5u in het zwembad met 3 kinderen.quote:Op maandag 28 september 2015 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik post mijn lijstje van gisteren anders wel even als contra-inspiratie!
O: kwark met bosvruchten uit de diepvries en muesli (meer was er niet in huis)
L: kaiserbroodje gerookte kip
T: paar bugles met kokkie, toastjes brie, 3,5 flesje pils
D: halve grote friet, mayo, kaassouflé, twee kroketten
T: zakje pure chocopindas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
1.76quote:Op maandag 28 september 2015 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang ben jij, GM? Fijn dat het meeviel, dat scheelt!
Allemaal vocht.quote:Op maandag 28 september 2015 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn lichaam is overigens helemaal de weg kwijt en ik zit nu op -21,3 kg i.p.v. de -25 kg in de zomer.... geen idee wat er precies aan de hand is, ik eet niet eens zo heel veel te veel, beweeg wel veel meer en raarder dan ooit (dakpannen versjouwen en zulks), maar goed, ik ga het maar weer heel streng ende netjes oppakken deze week![]()
![]()
O1: activia muesli
O2: roggebrood met boter en kaas
L: desembrood, boter, ham en 2x halfzacht gekookt eitje
D: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R689018/britse-cottage-pie maar met 100 gr tartaar pp i.p.v. 125 gr rundergehakt, de groente van 4 personen voor 2 en minder kaas.
In Arnhem een VORKje meegeprikt?quote:Op maandag 28 september 2015 10:22 schreef Isabeau het volgende:
GoedemorgenGisteren helpen verhuizen. Daar waren heerlijke welkomshapjes van de buren (allemaal soorten baklava, natte cake, kippasteitjes etc) en 's avonds de kroeg in met bier en nacho's
Maar wel veel gelopen
quote:Op maandag 28 september 2015 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
In Arnhem een VORKje meegeprikt?
Ik hoop het!quote:Op maandag 28 september 2015 10:21 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Allemaal vocht.
(Of wellicht deels spieren? Gezien het structurele bewegen?)
Daar dacht Midas Dekkers heel anders overquote:Op maandag 28 september 2015 11:44 schreef MutedFaith het volgende:
Een goed begin is het halve werk!
(En sporten is gezond, zeggen ze.. )
Gut, we doen dat dus ook nog synchroonquote:Op maandag 28 september 2015 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Sodetering.geen beebies
![]()
Maar wel intens slap en duizelig ineens. Heb nooit last van ongesteldheid. M'n eetlust is me ook compleet vergaan
Toch zo maar m'n eitje naar binnen werken.
We kwamen tot de conclusie dat de Turkse keuken beter is in zoet dan in hartigquote:
Die conclusie heb ik ook wel eens getrokken ja..quote:Op maandag 28 september 2015 12:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We kwamen tot de conclusie dat de Turkse keuken beter is in zoet dan in hartigDe hartige hapjes waren een beetje smaakloos, de zoete hapjes goddelijk.
Ha! Me too. Al wil mijn lijf sowieso wel graag mee doen geloof ikquote:Op maandag 28 september 2015 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik m'n pil door, anders had ik vrolijk meegedaan.
Ik dacht dat ik nog pilstrips in huis had, maar dat was niet zoquote:Op maandag 28 september 2015 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik m'n pil door, anders had ik vrolijk meegedaan.
quote:Op maandag 28 september 2015 10:08 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje:
O: Knackebrod met kipfilet
T: Magere kwark
L: Lunch van de baas: Bakje magere kwark, bakje sla met komkommer, tomaat, paprika en twee wrapjes met ham en gekookt ei.
T: Handje cashewnoten
D: Salade: Sla, radijs, blauwe kaas, spekjes, gebakken kip
T: Borrel van de baas. Als daar niks voorbijkomt waar ik echt zin heb trek ik thuis nog een blikje olijven met ansjovis open.
T was t enige wat er nog in huis was...quote:Op maandag 28 september 2015 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
Protip: Skip de ontbijtkoek. Suikersuikersuiker, geen goed begin van de dag.
Ja eigenlijk wel jaquote:Op maandag 28 september 2015 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ongepanneerde kipschinitzel, dat is toch gewoon kipfilet, maar dan dun...?![]()
Sterkte!quote:Op maandag 28 september 2015 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bah, net de kat in laten slapen. Het beestje was zo ziek en niets leek meer te helpen.
Ohhhhh Walesquote:Op maandag 28 september 2015 13:57 schreef Barreltje het volgende:
er stond vandaag een 0 achter mijn 93![]()
nou eens kijken hoe dat de rest van de week ontwikkeld.
Weeklijstje:
Ma: Inktvis in wok // Body balance
Di: Restjes eten // kat verhuizen
Wo: Welsh Food // lopen lopen lopen
Do: Welsh Food // lopen Juichen lopen// Hardlopen
Vr: Welsh Food // lopen Juichen lopen
Za: Welsh Food // lopen lopen lopen // Hardlopen
Zo: Welsh Food // lopen lopen lopen
Iemand nog goede tips voor Cardiff en Bristol?
quote:Op maandag 28 september 2015 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bah, net de kat in laten slapen. Het beestje was zo ziek en niets leek meer te helpen.
Getver, laivquote:Op maandag 28 september 2015 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ach neequote:Op maandag 28 september 2015 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
wat klote zeg. Hoe oud was ie?quote:Op maandag 28 september 2015 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Nog maar net 7, dus nog niet stokoud. Ze had een infectie in de urinewegen en de antibiotica sloeg niet aan. En elke dag naar de dierenarts om haar op te lappen ging mij te ver. Het is wel erg snel gegaan, een week geleden hoorden wel pas van het nierfalen.quote:Op maandag 28 september 2015 19:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat klote zeg. Hoe oud was ie?
Sterktequote:
Geen idee. Ik probeer het zelf te regelen. Ik heb niet zo'n onstopper.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
SterkteBellen met de verhuurder of moet je dan zelf een andere instantie regelen?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 september 2015 06:54 schreef mrspoeZ het volgende:
[ afbeelding ]
Een jarig kind en onder de 74. Dubbel feest. En taart!
Zelfgemaakt? Het bedrijf waar ik het altijd haalde* is overgestapt op grote brokken niet zo goed schoongemaakte kip (ik kan niet tegen fliebertjes in mijn vlees, het ligt aan mijquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:42 schreef Sarabi het volgende:
Lijstjestijd
O: groene smoothie
L: kikkererwtensalade
S: 20 min fietsen
T: bites
D: Kipsalon
S: Evy
Ja heb ergens op een blog een recept gevondenquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zelfgemaakt? Het bedrijf waar ik het altijd haalde* is overgestapt op grote brokken niet zo goed schoongemaakte kip (ik kan niet tegen fliebertjes in mijn vlees, het ligt aan mij), dus ik ga het daar niet meer halen
* lees 1 of 2 keer per jaar, niet wekelijks of zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder een blaasontsteking.. geen idee hoe m'n gewicht DAAR op gaat reageren
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wat een leuke sitequote:Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Artoo het volgende:
Lijstje!
O: Pannenkoekjes van 1 banaan, 1 ei, 1 eiwit, koekkruiden
T: High proteïn Breaker, de kokosvariant
L: Gestoomde vis, boontjes
S: Uurtje fietsen
T: Beltsanderbrownie
D: Dit: http://vikalinka.com/2015(...)-chickpea-paprikash/
T: Iets met eiwitten
Plopper heeft bij de vorm van mijn toilet geen effect. Ik krijg het altijd verholpen met een plastic zak. Vooral in de gevallen dat dochterlief weer eens iets te enthousiast is geweest met toiletpapiergebruik.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen idee. Ik probeer het zelf te regelen. Ik heb niet zo'n onstopper.wc-borstel haalde niks uit en ik heb er nu een fles gootsteenontstopper ingeflikkerd.
Het water loopt heeeeeeeeeeeeeel langzaam weg. Hopelijk gaat het zo beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom je een bordje brengen?!quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Artoo het volgende:
Lijstje!
D: Dit: http://vikalinka.com/2015(...)-chickpea-paprikash/
quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:59 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Plopper heeft bij de vorm van mijn toilet geen effect. Ik krijg het altijd verholpen met een plastic zak. Vooral in de gevallen dat dochterlief weer eens iets te enthousiast is geweest met toiletpapiergebruik.Ja, ik las die methode op the interwebz. Maar ik wacht braaf op de rioolman. Het kost me niks namelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Dat is altijd de betere optie ja.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik las die methode op the interwebz. Maar ik wacht braaf op de rioolman. Het kost me niks namelijk.
nu weer lekker schijten! op naar de 93!quote:
Net voor het douchen even op de weegschaal gaan staan, 92.9. Dus 2 vakantiekilo's kwijt. Had ik ook wel verwacht want gisteren pissen voor het leven en zaterdagavond gedronken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
nu weer lekker schijten! op naar de 93!
oh en oeh oeh oeh! ik krijg vandaag mijn nieuwe snowboard
Damn! loop ik weer achter.. ik was blij je ingehaald te hebben!quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Net voor het douchen even op de weegschaal gaan staan, 92.9. Dus 2 vakantiekilo's kwijt. Had ik ook wel verwacht want gisteren pissen voor het leven en zaterdagavond gedronken.
Sorry he.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Damn! loop ik weer achter.. ik was blij je ingehaald te hebben!
*gaat een extra rondje lopen vandaag*
Ik heb me aan mijn lijstje gehouden en kom rond de 1600kcal uit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:42 schreef Sarabi het volgende:
Lijstjestijd
O: groene smoothie
L: kikkererwtensalade
S: 20 min fietsen
D: Kipsalon
S: Evy
Ging het goed??quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:41 schreef Sjeen het volgende:
Heerlijk vreemd lijstje, maar tentamen gehaald
Woeiiiii! Spannend man!quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
En dan nog maar een: ik mag gaan spreken op 'n congres in San Francisco![]()
in maart
Woohooo. Dus dat was eigenlijk mijn 'ik heb geen zin om te gaan koken maar om wat lekkers te halen en te vieren met echt bier', maar, beide niet gedaan, want ik ben een #fitgirl #athlete #workinghard #allesvoordiesixpack
quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Blijkbaar, want ze heeft 't gehaald
Dit!quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]echt serieus.. ik las 'gemaakt'
![]()
voor het tentamen
En![]()
![]()
voor Moblo
hihi, gemaakt ookquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]echt serieus.. ik las 'gemaakt'
![]()
voor het tentamen
En![]()
![]()
voor Moblo
Ja super fijn is dat hequote:Op dinsdag 29 september 2015 21:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hihi, gemaakt ooklang leven de OU en direct de uitslag. Ook leuk, je hartslag checken vlak voor je op 'toets beeindingen' klikt
Ontwikkelingspsychologie - 6 (net vraag te weinig goed voor 7quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja super fijn is dat he![]()
Hoppa!!
Welk vak was het? En welk cijfer
quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ontwikkelingspsychologie - 6 (net vraag te weinig goed voor 7)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |