abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156429567
445.000 *O*
(she/her)
pi_156429578
pi_156429596
Zet dat live plaatje nou in de OP :P
pi_156429607
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:44 schreef karton2 het volgende:

[..]

Betere vraag is eigenlijk:"is het mogelijk om de uitslag van het referendum te accepteren" (in geval dat het een vette NEE wordt).
..dat denk ik niet. Dan is ook meteen duidelijk dat NL meer soevereiniteit heeft overgedragen dan dat in eerste instantie werd gezegd.
Dit referendum kan wel eens voor een totaal horror-scenario gaan zorgen voor NL en voor de EU.
Maar dan wordt het een stuk duidelijker hoe de zaken echt liggen. Dat heeft altijd nog mijn voorkeur dan zo'n verdrag er op een achterafmiddagje even doorjassen zoals nu is gebeurd.
pi_156429620
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het effect? Zoals ik al zei. Wat geklaag over kloof tussen burger en politiek, en de volgende verkiezingen stemt men gewoon weer op een van de gevestigde partijen. Dat is wat ik denk dat er gebeurt.

Referenda zijn leuk, maar alleen als ze bindend zijn.
Denk het niet dat dit dan ophoudt bij wat geklaag toch. Het is vrij ingrijpend toch. Hangt ook samen nu met het "komt alles" van Merkel bijv. Als je niet begrijpt dat veel mensen zich verzetten tegen de gevolgen, in NL, dan heb je niet begrepen wat er speelt.
I´m back.
pi_156429683
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een niet bindend, raadgevend referendum. Bedank Hans Wiegel maar.
Toen D66 nog pro-referenda waren, andere tijden.
  zondag 27 september 2015 @ 19:50:11 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156429704
Leuke tijd voor referenda nu. Uitgerekend vandaag hebben ze in Catalonië een referendum over onahankelijkheid. En waarschijnlijk is daar een meerderheid voor. Dus Spanje valt uit elkaar.

En volgend jaar stemmen de Britten voor een exit uit de EU, zeker nu ze tienduizenden vluchtelingen in hun maag gesplitst krijgen.

Dan is ons referendum maar klein bier 8-)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156429732
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar dan wordt het een stuk duidelijker hoe de zaken echt liggen. Dat heeft altijd nog mijn voorkeur dan zo'n verdrag er op een achterafmiddagje even doorjassen zoals nu is gebeurd.
Dan komt in alle kranten te staan dat we de afgelopen tientallen jaren gewoon keihard zijn voorgelogen mbt de EU. Dat gaat zo'n ontzettende schade aan de politiek toebrengen dat het niet normaal meer is.
Is wel een mooie gelegenheid om de politiek te hervormen. Lekker symbolisch nu het Binnenhof ook op de schop gaat.
pi_156429757
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 19:50 schreef SeLang het volgende:
zeker nu ze tienduizenden vluchtelingen in hun maag gesplitst krijgen
Krijgen ze niet, UK heeft een opt-out, zij waren wel zo slim destijds...
  zondag 27 september 2015 @ 19:51:24 #85
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_156429771
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 19:50 schreef SeLang het volgende:
Leuke tijd voor referenda nu. Uitgerekend vandaag hebben ze in Catalonië een referendum over onahankelijkheid. En waarschijnlijk is daar een meerderheid voor. Dus Spanje valt uit elkaar.

En volgend jaar stemmen de Britten voor een exit uit de EU, zeker nu ze tienduizenden vluchtelingen in hun maag gesplitst krijgen.

Dan is ons referendum maar klein bier 8-)
De Grieken moeten ook nog aan de slag, zodat de euro opgeheven wordt.
Bedankt Hans.
pi_156429793
Ze hebben iedereen dus mooi voor de gek gehouden!

Perfect, zo'n overweldigend aantal!
pi_156429796
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
Als je niet begrijpt dat veel mensen zich verzetten tegen de gevolgen, in NL, dan heb je niet begrepen wat er speelt.
En wat gaan Nederlanders doen? Met hooivorken en fakkels de barricade op. :o

I don't think so. :')
pi_156429829
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2015 19:50 schreef SeLang het volgende:
Leuke tijd voor referenda nu. Uitgerekend vandaag hebben ze in Catalonië een referendum over onahankelijkheid. En waarschijnlijk is daar een meerderheid voor. Dus Spanje valt uit elkaar.

En volgend jaar stemmen de Britten voor een exit uit de EU, zeker nu ze tienduizenden vluchtelingen in hun maag gesplitst krijgen.

Dan is ons referendum maar klein bier 8-)
Hoe is de sfeer in UK?

Fr is blij wil 24K opnemen, maar vluchtelingen willen er niet eens dood gevonden worden... Komt allemaal naar Dld, Oo, NL, Zw, en DK toe, denk ik, weten dat je daar het beste leeft...
I´m back.
pi_156429849
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:49 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Toen D66 nog pro-referenda waren, andere tijden.
Klopt, het ironische is dat die eigenlijk uit populistische overwegingen naar de achtergrond zijn verdwenen. Het leek niemand echt te interesseren, totdat ze erachter kwamen dat er in de politiek toch vrij makkelijk beslissingen werden genomen waar een groot deel van de bevolking niet zo over te spreken was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156429887
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156429907
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, het ironische is dat die eigenlijk uit populistische overwegingen naar de achtergrond zijn verdwenen. Het leek niemand echt te interesseren, totdat ze erachter kwamen dat er in de politiek toch vrij makkelijk beslissingen werden genomen waar een groot deel van de bevolking niet zo over te spreken was.
Ja dat snap ik het is natuurlijk ook een kwestie van marketing en op welke punten je gaat focussen tijdens de verkiezingen.

Maar het was altijd hun kroonjuweel die hoef je niet altijd gepoetst te dragen maar zoals ze er nu mee omgaan is alsof ze het ergens in de modder hebben gegooid.
pi_156429933
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, het ironische is dat die eigenlijk uit populistische overwegingen naar de achtergrond zijn verdwenen. Het leek niemand echt te interesseren, totdat ze erachter kwamen dat er in de politiek toch vrij makkelijk beslissingen werden genomen waar een groot deel van de bevolking niet zo over te spreken was.
Ik heb wel gezien dat die gast van D66, die deze wet heeft ingediend, Boris van der Ham, wel deze petitie heeft ondertekend. En terecht, lijkt me. Ik ben in principe ook D66, heb ook ondertekend.
I´m back.
pi_156429981
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel gezien dat die gast van D66, die deze wet heeft ingediend, Boris van der Ham, wel deze petitie heeft ondertekend. En terecht, lijkt me. Ik ben in principe ook D66, heb ook ondertekend.
Boris van de ham *; _O_, altijd al een prachtvent gevonden ook al staat hij vaak ver van mijn mening :).
pi_156429988
Dutch website says it will trigger referendum on EU-Ukraine ties

A Dutch website said on Sunday it had garnered enough signatures to force the Netherlands to hold a non-binding referendum on the EU's association agreement with Ukraine, in a move meant to signal popular dissatisfaction with Dutch European policy.

GeenStijl, a satirical news website known for its irreverent and raucous takes on controversial subjects ranging from Islam to immigration, said it had collected more than 440,000 signatures - far more than the 300,000 needed under Dutch law to trigger such a vote.

"YOU did it, out of love for democracy in the Netherlands and Europe, and to send a signal to The Hague and Brussels," the website told its readers in a post on Sunday evening. Any referendum is likely to be held during the Dutch presidency of the European Union, which starts in January.

---

Wordt nu ook opgepakt door internationale media.
pi_156430020
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:56 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Boris van de ham *; _O_, altijd al een prachtvent gevonden ook al staat hij vaak ver van mijn mening :).
Nou ja, hij is nu voorzitter van humanistisch verbond, laatst was er een docu "onder ongelovigen" moet ik nog steeds zien, want ik zit wel op die lijn...
I´m back.
pi_156430038
Vergeten we nit dat geenstijl dit beweerd, niemand heeft die 450000 handtekeningen gezien, of gecontroleerd #mediastunt
pi_156430071
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel gezien dat die gast van D66, die deze wet heeft ingediend, Boris van der Ham, wel deze petitie heeft ondertekend. En terecht, lijkt me. Ik ben in principe ook D66, heb ook ondertekend.
Netjes van hem. :) Ik had al langer het idee dat hij meer voor de echte D66-ideeën staat dan Pechtold, die toch vooral de anti-Wilders uithangt.
pi_156430087
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:58 schreef icloud het volgende:
Vergeten we nit dat geenstijl dit beweerd, niemand heeft die 450000 handtekeningen gezien, of gecontroleerd #mediastunt
Zal wel kloppen, anders gaan ze komende week keihard af.
pi_156430094
Die stemmen gaan echt in een razend tempo :o
pi_156430099
8 uur journaal negeert het tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')