abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156490964
Begrijp ik nou goed dat je met je handen kolft?
pi_156491165
Fuck!
Ik ben die vacuümdingetjes vergeten voor mijn kolf.
  woensdag 30 september 2015 @ 08:29:14 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_156491273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:19 schreef Cholula het volgende:
Fuck!
Ik ben die vacuümdingetjes vergeten voor mijn kolf.
uhoh. Dat wordt afzien ;( sterkte!
Je mag overigens hier wel een setje oppikken. Heb ardo ventielen.
disclaimer
pi_156491422
Dat zou voor mij reden zijn om naar huis te gaan (als dat kan) om ze te halen of om thuis te werken. Heb wel eens tegen m'n leidinggevende gezegd "m'n kolf is stuk dus ik moet naar huis anders gaat het pijn doen" en dat begreep ze meteen ;)
pi_156491528
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

uhoh. Dat wordt afzien ;( sterkte!
Je mag overigens hier wel een setje oppikken. Heb ardo ventielen.
Echt?
Ik ga je even pm'en!
  woensdag 30 september 2015 @ 09:01:53 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_156491685
Tuurlijk. Kom maar.
disclaimer
pi_156491756
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:44 schreef coccinelle het volgende:
120cc is op advies van CB. Volgens de verpakking mag hij volgens zijn gewicht 5x 150/5 hebben. Hij mag gemiddeld zo'n 645cc hebben per 24 uur volgens het CB (max 775cc) en hij drinkt zo'n 450-500cc.
Qua voedingen krijgt hij 6x de fles, met daarvoor dus ook de borst en tussendoor bij verdriet of om mijn borsten te stimuleren. Volgens de lactatiekundige drinkt hij goed door en hoorde ze hem slikken. En hij krijgt ook wel melk binnen. Iedere keer als hij een big smile aan de borst doet stroomt er een lading melk uit zijn mondje. De laatste week is hij wel vaker gefrustreerd aan de borst met vaak loslaten en dan weer als een uitgehongerd vogeltje met wijdopengesperde mond haastig een tepel zoeken. Dit doet hij sinds zijn eerste vaccinaties.

TSR krijgt ik nu wel sinds ik syntocinon gebruik. Nu krijg ik het ook wel eens zonder de neusspray. De zoogcompressen zijn weer in gebruik :P .
De hoeveelheid die op een pak kunstvoeding staat is ook maar door de fabrikant bedacht he. In een periode waarin vrouwenemancipatie heel erg belangrijk was, en zo kregen vrouwen meer "eigen" tijd. Baby's hebben meer behoefte aan vaker voeden dan grote hoeveelheden per keer. In je buik kregen ze immers constant kleine beetjes. Als je wilt dat je baby vaker aan de borst drinkt, zou ik beginnen met minder in de fles doen, en vaker voeden. Acht keer voeden in de beginperiode is al een minimum. Bij het opkrikken van productie is vaker vooral van belang.

http://www.lalecheleague.be/wat-is-lll.html?id=171 Hier staat heel veel info over hoeveel in de fles, manier van voeden etc.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 30 september 2015 @ 09:11:08 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156491803
Cocci, ik zou zsm een lactatiekundige inschakelen en niet langer aanmodderen.
KuikenGuppy
  woensdag 30 september 2015 @ 09:21:30 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_156491927
Zo, cholula kan weer kolven _O-
disclaimer
pi_156491982
*O*

Cho, kan je niet in ieder geval een stoel in die ruimte zetten om het wat dragelijker te maken?

Fap :* Ik kolf ook niet genoeg op mijn werk. N. krijgt nu bij de GO 1x op een dag kv. Ik ga mijn kind geen honger laten lijden en mezelf niet gigantisch in de stress werken door koste wat kost extra te kolven. Als ik bij haar ben krijgt ze gewoon 100% bv, dus aan mijn productie ligt het niet. Neusspray gebruik ik sinds gisteren en ik kolfde toen iets meer, maar nog niet echt genoeg.

Cocci :* Alles is al gezegd, sterkte!
  woensdag 30 september 2015 @ 09:33:59 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156492151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:11 schreef Burdie het volgende:
Cocci, ik zou zsm een lactatiekundige inschakelen en niet langer aanmodderen.
Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.

Lastig cocci. Ik vind het wel knap van je dat je zo gemotiveerd bent om toch bv te geven. Ik herken het 24/7 aan de borst willen wel, en daar wordt je niet blij van. Was hier de enige manier om 'm stil te houden. Maar het ging bij L om de zuigbehoefte voornamelijk, ging dan over op sabbelen (je zag dat hij dan niet meer slikte).
Ik vrees dat alleen marathonvoeden of intensief kolven met een professionele kolf je productie weer op gang krijgt. Ik snap wel dat je kindje niet tevreden is na een voeding als je per dag/1,5 dag één volledige voeding kolft.

Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156492333
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.

Lastig cocci. Ik vind het wel knap van je dat je zo gemotiveerd bent om toch bv te geven. Ik herken het 24/7 aan de borst willen wel, en daar wordt je niet blij van. Was hier de enige manier om 'm stil te houden. Maar het ging bij L om de zuigbehoefte voornamelijk, ging dan over op sabbelen (je zag dat hij dan niet meer slikte).
Ik vrees dat alleen marathonvoeden of intensief kolven met een professionele kolf je productie weer op gang krijgt. Ik snap wel dat je kindje niet tevreden is na een voeding als je per dag/1,5 dag één volledige voeding kolft.

Er zijn nog wel meer dingen te bedenken hoor, maar als de voedingen in de fles nu al groot zijn, wordt het wel heel moeilijk gemaakt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156492381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:

Met de handen of handkolf zet geen zoden aan de dijk als je een productie moet (her)starten. Geef de dubbele elektrische kolf, ja dat bakbeest, de medela symphony even een goede kans. Je wilt zó graag, probeer hem vandaag nog in huis te halen.
  woensdag 30 september 2015 @ 09:51:48 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_156492428
fulltime kolven met een handkolf zou ik ook niet aanraden eigenlijk. Voor je polsen ook niet :D
disclaimer
pi_156492439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, cholula kan weer kolven _O-
O+ mijn held! O+
pi_156492500
Haha, kolf ze cholula :D
pi_156495612
Omg..M gaat straks wennen op het KDV. Ik had gister al een halve voeding ongeveer gekolft, meer kwam er niet. Dus vanochtend voor de tweede helft, valt 't flesje om, daar weer de helft van weg ;( dus met een karig flesje naar het KDV. Lekkere moeder ben ik :')
pi_156510836
Cocci,
Heb je geen elek kolf?
Ik heb nog een defecte medela freestyle. Nouja.. Defect. Hij werkt alleen wanneer hij in de acculader zit en ik kocht liever een nieuwe dan een nieuwe accu..

Achteraf vraag ik me af waarom.. Maar dat terzijde ;-)

Als je die wilt lenen mag dat hoor!
Snoer erin en gaaaaaaaaaaaan!
pi_156511073
Interessante info, Morretje.

En ik vind het een beetje apart dat de LK je zo laat aanmodderen met een handkolf eerlijk gezegd, cocci. Daarmee je productie opkrikken lijkt me vrijwel onmogelijk.
pi_156523183
Ooh Ima.. Zul je net zien.. Valt het flesje om..

Net als ik net.. Wilde ff de nieuwe kolf testen (ludann bedankt voor de site, deze schelpen passen wel)
Heb ik de boel niet uitgekookt. Vond ik ook niet zo fris, dus heb ook de melk weggegooid.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:19:50 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_156532461
Even een update van mijn kant.

We zijn inmiddels zes weken geleden gestopt. Na een enkele woede uitbarsting ging het prima. Een paar dagen geleden nog een moeilijk momentje. Ze was heel erg verkouden, en zonder moedermelk duurt dat langer. Arm schaap snapte er dus niets meer van. Ik heb nogmaals gezegd dat het niet meet gaat, dat het op is. Ze had dus nog wel hoop, maar dat is nu duidelijk.
En vandaag heeft ze een wiebeltand! Dus dat verklaart waarom ik het niet meer fijn vond en weer last kreeg van Raynaud. Haar mond is gegroeid. Is wel een fijn idee, dat het ook echt een natuurlijk moment is geweest om te stoppen. Fijn.
Op naar de volgende fase! 💖
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:52:48 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_156533822
Divinia, dat zal nog wel wennen zijn, zeker? Geweldig dat je zo lang hebt kunnen voeden!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_156534013
Blijven de borsten zo gevoelig de hele dag door? Boven de tepelhof zeg maar.. De oudste stoot er zo vaak tegenaan als hij op schoot wil bijv. Is niet zo prettig.
pi_156542792
Ik heb al ruim 1,5 mnd niet gekolft en nu na m'n nachtdienst zet ik de kolf er op want sinds gisteren 19u niet meer geleegd.
Zit gewoon binnen 10 minuten al op 150ml :o

Het Guppie heeft weer netjes doorgeslapen (mag hij ook heus doen als ik thuis ben }:| ) en wil ook geen ontdooide bv.
Heb nu nog een vriezer voorraad vanaf april tm juli geloof ik.
Geen idee wat ik er mee moet doen, want drinken wil hij het niet meer
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41:13 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156543227
Volgende week heb ik twee dagen cursus op locatie... Kuiken blijft met papa thuis. Zou ik dan nog moeten kolven? Kuiken is (vandaag *O*) 19 maanden.
KuikenGuppy
pi_156543508
Ik krijg er echt weinig meer uit net kolven... hoogstens 40 ml per dag nog maar... Vooral mijn rechterborst is niet zo kolfbaar, daar komt zelden wat uit, ook niet als ie vol is.
ik heb echt wel een voorraadje nodig, anders moet er kv aan te pas komen :{ ;(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156543607
Wat vervelend Saskia! Helaas geen tips, N. krijgt ook 1x kv bij de GO sinds twee weken. De vriezer is nu echt helemaal leeg, er staat alleen nog 1 flesje in de koelkast dat ik vandaag gekolfd heb. Alle tips die ik heb gekregen hebben niks uitgehaald helaas. Zelfs nu we al bijna weer een week op 2 à 3 nachtvoedingen zitten komt er niet meer uit.

Helaas. :(
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:06:48 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_156543661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:58 schreef SaskiaR het volgende:
Ik krijg er echt weinig meer uit net kolven... hoogstens 40 ml per dag nog maar... Vooral mijn rechterborst is niet zo kolfbaar, daar komt zelden wat uit, ook niet als ie vol is.
ik heb echt wel een voorraadje nodig, anders moet er kv aan te pas komen :{ ;(
heb je al om die oxytocine spray gevraagd bij je huisarts?
disclaimer
pi_156543809
Nee, dat ga ik nog wel ff doen; eerst leek het nl. wel goed te gaan, maar de laatste paar dagen echt niet. Ik merk nu wel een duidelijkere tsr, van die steken op willekeurige momenten. Heb ik alleen bij het kolven niks aan.
en nu gooi ik ook nog mn flesje om, met de 40 ml die ik er eindelijk uit had :(
pi_156544248
He Saskia, wat jammer dat het zo lastig gaat. Wel herkenbaar helaas.
Uiteindelijk lukte het me met synto (en uiteindelijk domperidon) om 1 en soms zelfs 2 voedingen per dag te kolven. Na 3 tot 6 keer kolven :(
Echte tips heb ik niet helaas.

En $&#%(@($&%&% voor je omgevallen flesje. Dat is zo pijnlijk :*

Hier ondertussen ruim 22 maanden en begin het weer zat te worden. Het doet ook vaak pijn en als hij dan drinkt wil ik het t liefst zo snel mogelijk afkappen. Hij drinkt normaal gesproken bij het wakker worden en in de avond voor het slapen gaan standaard. Voor het middagslaapje soms ook, alleen als we thuis zijn. Anders is hij te druk met andere dingen.
Gisteren had ik een keiharde pijnlijke koude tepel rechts :X dus wilde ik die niet geven en zei toen dat die op was.
En vanmorgen toen hij wakker werd zei hij:'Pap maken mama. Boobie melk op!' En kroop uit bed. :o
Ik ben benieuwd of dit eenmalig is. Stiekem, ergens diep binnenin, zou ik het niet erg vinden als dit het begin van het einde is. Vooral niet als hij het zo zelf gaat regelen.
Ik moest en zou de 2 jaar halen maar de ergernis is zo flink aanwezig op het moment dat dat niet meer perse hoeft.
pi_156544272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:41 schreef Burdie het volgende:
Volgende week heb ik twee dagen cursus op locatie... Kuiken blijft met papa thuis. Zou ik dan nog moeten kolven? Kuiken is (vandaag *O*) 19 maanden.
Ik was toen M iets van 17 maanden was bijna 48 uur weg. Had voor de zekerheid een kolf mee en 1x gekolfd. Niet omdat het nodig was op dat moment maar als preventie. Wilde geen pijnlijke boobs op een beursdag.
Meenemen en kijken of het nodig is?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:12:11 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156545907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:49 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ik was toen M iets van 17 maanden was bijna 48 uur weg. Had voor de zekerheid een kolf mee en 1x gekolfd. Niet omdat het nodig was op dat moment maar als preventie. Wilde geen pijnlijke boobs op een beursdag.
Meenemen en kijken of het nodig is?
Ja, denk dat ik dat maar ga doen. Ik had alleen heel overmoedig de beide kolven al naar de opslag gebracht, dus daar moet ik nog maar weer even langs dan :').
KuikenGuppy
pi_156546427
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al ruim 1,5 mnd niet gekolft en nu na m'n nachtdienst zet ik de kolf er op want sinds gisteren 19u niet meer geleegd.
Zit gewoon binnen 10 minuten al op 150ml :o

Het Guppie heeft weer netjes doorgeslapen (mag hij ook heus doen als ik thuis ben }:| ) en wil ook geen ontdooide bv.
Heb nu nog een vriezer voorraad vanaf april tm juli geloof ik.
Geen idee wat ik er mee moet doen, want drinken wil hij het niet meer
Pannenkoeken van maken?
pi_156547048
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

Pannenkoeken van maken?
Ik kan een heel weeshuis van pannenkoeken voorzien :D
pi_156547148
Wat houden sommige van jullie het toch Lang vol, ondanks dat het ook zo'n pijn doet. Petje af! _O_
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:15:11 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_156547197
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat houden sommige van jullie het toch Lang vol, ondanks dat het ook zo'n pijn doet. Petje af! _O_
het doet niet bij iedereen pijn he ;)
Heb jij er zo veel last van?
disclaimer
pi_156547257
Ik heb op bijtfestijnen en borstontsteking gelukkig nooit pijn gehad.
pi_156547284
Het is bij mij gewoon onderdeel van het leven op dit moment. daar zit geen 'volhouden' bij ;)
pi_156547294
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het doet niet bij iedereen pijn he ;)
Heb jij er zo veel last van?
Dat begrijp ik ;)

Maar ik lees toch al meerdere keren dat t bij sommige nog steeds (soms) pijn doet. En sommigen daarvan toch al n tijdje borstvoeding geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 02-10-2015 13:28:30 ]
pi_156547416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:19 schreef WupWup het volgende:
Het is bij mij gewoon onderdeel van het leven op dit moment. daar zit geen 'volhouden' bij ;)
Dat heb ik dus ook.

Vandeweek een gesprek er over gehad met mijn vriend.
Die vroeg zich af hoe het toch komt dat F bij hem zo zonder drinken lekker gaat en bij mij de bv er nog bij zit.
Omdat F de bv niet nodig lijkt te hebben verder als ik er niet ben.
Het is de gewoonte die F en ik hebben, het zit in de handeling van het naar bed gaan of even einde van de dag bij me komen drinken.
Het hoort er bij als ik thuis ben en dat vind ik prima, vind het als ik er over nadenk serieus nog fijn ook die momentjes samen.

Van ik hoop dat ik bv geven kan naar de grens van 3 mnd willen voeden, naar minimaal 6 mnd, tot kolf recht, naar een jaar willen voeden tot het punt van ohja ik voed en ik zie het wel hoelang nog, F bepaalt (tot op zekere hoogte) O+
pi_156547500
+1 op dat laatste O+

Eerst snapte ik niet waarom sommige vrouwen zo vasthouden aan de borstvoeding. Daar kom ik nu op terug, het is zo fijn O+
ook al mag de wel in de nacht iets langer er tussen laten O-)
pi_156547575
Het doet hier al wat wat minder zeer na 3 weken. Het aanhappen is soms wat pijnlijk, maar daarna gaat het wel. Mijn tepels gaan wel steeds een beetje stuk.

De vorige keer heb ik maar 2 dagen aan de borst geprobeerd en daarna overgegaan op fulltime kolven.. Tot 6 weken. Dus ik vind t al heel wat dat ik nu 3 weken fulltime bv aan de borst geef..

Ik heb wel continue supergevoelige borsten. ZE voelen een beetje bont en blauw ofzo boven de tepels.

Ik heb nog steeds niet zoiets van "dit gaan we doen!", maar meer "weer 1 dag erbij.."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:42:46 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_156547754
Ja, de eerste weken zijn bijna altijd een beetje afzien. En jullie moeten het natuurlijk allebei nog "leren"!

Ik heb alleen nog een ochtendvoeding, maar die koester ik wel. Dan is ze echt nog even mn kleine baby O+
disclaimer
pi_156550247
Maar stoel, als je tepels steeds stukgaan, dan gaat er gewoon iets niet goed. Problemen zijn er om op te lossen. Pijn hoort er echt niet meer bij na drie weken.
pi_156550391
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
Het doet hier al wat wat minder zeer na 3 weken. Het aanhappen is soms wat pijnlijk, maar daarna gaat het wel. Mijn tepels gaan wel steeds een beetje stuk.

De vorige keer heb ik maar 2 dagen aan de borst geprobeerd en daarna overgegaan op fulltime kolven.. Tot 6 weken. Dus ik vind t al heel wat dat ik nu 3 weken fulltime bv aan de borst geef..

Ik heb wel continue supergevoelige borsten. ZE voelen een beetje bont en blauw ofzo boven de tepels.

Ik heb nog steeds niet zoiets van "dit gaan we doen!", maar meer "weer 1 dag erbij.."
Dat is al heel wat, toch stoel? Bij mij doet het aanhappen ook nog steeds pijn. Zo'n pijn dat ik het liefst m'n borst weg wil trekken. Dat duurt drie seconden, daarna gaat het goed.

Bij mij zijn vooral m'n tepels de hele tijd gevoelig. Ze blijven ook altijd stijf, en met alles wat ze in contact komen doet zeer. Zal wel over gaan...
pi_156550412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is al heel wat, toch stoel? Bij mij doet het aanhappen ook nog steeds pijn. Zo'n pijn dat ik het liefst m'n borst weg wil trekken. Dat duurt drie seconden, daarna gaat het goed.

Bij mij zijn vooral m'n tepels de hele tijd gevoelig. Ze blijven ook altijd stijf, en met alles wat ze in contact komen doet zeer. Zal wel over gaan...
Zo herkenbaar. Zelfs de douche deed pijn :X
pi_156550507
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:08 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Zelfs de douche deed pijn :X
yup. En T. heeft nogal de neiging om met z'n armen te maaien voor hij aanhapt, en dan flink de tepel mee te pakken. Ook erg prettig..
pi_156550547
Yup. Na acht weken niog steeds zo hier. Heb me er maar bij neergelegd, maar echt leuk is het niet. Volgens de lk was de techniek wel goed, dus geen idee wat ik er nog aan kan doen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:24:36 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156550686
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:33 schreef gestreeptestoel het volgende:

Herkenbaar hoor, die laatste zin. Ik vond het een week of zes afzien en daarna werd het snel beter.
Misschien kunnen gelpads je wat verlichting geven? Rite aids bijvoorbeeld?
KuikenGuppy
pi_156551699
Zal s kijken naar gel pads.

Wupwup, ze gaan stuk doordat y loslaat. ZE zuigt er dan n puntje aan zeg maar :o

Geen idee wat ik daar aan moet doen.

Douchestraal doet idd ook zeer en afdrogen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:58:45 #131
409579 LuDann
All the way
pi_156552515
Stoel, je kunt proberen het vacuum te verbreken met je vinger in plaats van dat ze er een puntje aan zuigt.

https://www.borstvoeding.(...)-goed-aanleggen.html

''Afkoppelen doe je door een vinger in de mondhoek te doen, zodat je het vacuüm verbreekt. je baby laat dan vanzelf los.''

[ Bericht 62% gewijzigd door LuDann op 02-10-2015 18:04:15 ]
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:07:33 #132
409579 LuDann
All the way
pi_156552711
Ik heb vooral last gehad van mijn borsten zelf. En nog wel. Alsof mijn borsten bont en blauw zijn, mijn man moet me niet te hard knuffelen, zeg maar. Vooral 's nachts en in de ochtend, als de stuwing op zijn ergst is en ik twee keien heb in plaats van borsten. Wat een opluchting is het dan als ze flink drinkt zeg.
pi_156553149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:58 schreef LuDann het volgende:
Stoel, je kunt proberen het vacuum te verbreken met je vinger in plaats van dat ze er een puntje aan zuigt.

https://www.borstvoeding.(...)-goed-aanleggen.html

''Afkoppelen doe je door een vinger in de mondhoek te doen, zodat je het vacuüm verbreekt. je baby laat dan vanzelf los.''
Dat weet ik, maar ze doet dat zelf soms zo ineens. En dan is t al te laat
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:12:01 #134
409579 LuDann
All the way
pi_156554131
Ah ja, lastig. Het staat er inderdaad ook wel alsof loslaten altijd op initiatief van de moeder gaat, maar Wolk laat ook regelmatig los tussendoor. Ze hapt dan heel dramatisch naar adem. :P
pi_156555628
Ik wacht meestal tot N. vanzelf loslaat, maar dat doet ze wel subtiel. Vinger ertussen is voor als ze al 3 kwartier bezig is en ik moet plassen of er wordt aangebeld ofzo :')

Ze is trouwens sinds en paar dagen gestopt met headbangen als ze honger heeft, is dat de leeftijd (8 weken?) Maakt het nog wel iets lastiger om te zien of ze nu wel of niet wil eten.
pi_156555640
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:30 schreef Skittles het volgende:
+1 op dat laatste O+

Eerst snapte ik niet waarom sommige vrouwen zo vasthouden aan de borstvoeding. Daar kom ik nu op terug, het is zo fijn O+
ook al mag de wel in de nacht iets langer er tussen laten O-)
+1 absoluut. Precies hetzelfde gevoel. Ik dacht altijd dat vrouwen van te voren dit zo gepland hadden om lang te voeden :') Het kost me nu zo ontzettend weinig energie, het is zo makkelijk. En wat deden de eerste 6 weken pijn :'( Op tijd loskoppelen was wel iets wat hielp.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:32:14 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156556235
Ja, de eerste zes weken vond ik het ook echt niet leuk. Het deed pijn en ik had het idee dat ik alleen maar aan het voeden was. Ik zag op tegen de voeding. Ik snapte toen wel waarom mensen afhaken. Maar ik was wel super gemotiveerd dus opgeven was echt geen optie voor mij. Ik lees wel eens dat sommigen het als een opluchting ervaren, dat zou voor mij echt niet zijn opgegaan. Nu gaat het echt zo gemakkelijk, en ondertussen eet ik of fok ik. Handsfree voeden gaat me best aardig af ook.
pi_156556279
+2! Hier ook veel pijn in het begin en blij met elke dag erbij, naar streven naar 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden en nu zie ik wel hoe lang het ons lukt zo samen. Het is zo fijn, knus, snel en makkelijk.
Het wordt echt beter. :*
pi_156556372
Poe, die eerste zes weken ja. ;( Pijn bij aanhappen, overproductie, mega-tsr waardoor hysterisch kind. Ik heb echt op het punt van stoppen gestaan, was al twee dagen aan het afbouwen toen ik ineens zo'n spijt kreeg. Gelukkig productie weer op peil kunnen krijgen en nu geniet ik er zo van. O+ Lachjes aan de borst of als ze weer eens op mijn arm in slaap valt. O+
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:37:13 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156556414
Ben trouwens benieuwd hoe het nu met cocci gaat!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:01:10 #141
409579 LuDann
All the way
pi_156557480
Ik heb met 3 weken tegen mijn man gezegd dat ik het nog een week vol zou houden en dan zou stoppen. Maar dat was vooral omdat ik toen weer naar college moest en niet zag hoe ik het kon combineren.

Nu is Wolk 8 weken en ik durf eigenlijk nu pas te zeggen dat ik denk dat de borstvoeding geslaagd is; als in; ik denk dat we het nog wel even volhouden zo. Omslagpunt was daarbij dat het zonder tepelhoedje nu lukt (behalve 's nachts, vanwege stuwing lukt het aanhappen anders niet).

Ik heb geen idee hoe lang ik wil borstvoeden. Ik mik op 6 maanden, als dat lukt zal ik erg tevreden zijn. Of het langer kan hangt ook af van wat voor veldwerk ik straks ga doen. Als ik 5 dagen van huis ben dan zal het allemaal een heel stuk lastiger worden.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:01:43 #142
409579 LuDann
All the way
pi_156557503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:37 schreef Mariposas het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe het nu met cocci gaat!
Ja, ik ook.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:22:35 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156558368
Heb je al Reverse Pressure Softening geprobeerd, Lu?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:31:22 #144
409579 LuDann
All the way
pi_156558749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef Mariposas het volgende:
Reverse Pressure Softening
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vind het er best pijnlijk uitzien, maar ik ga het zeker proberen! Bedankt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:32:36 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156558813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vind het er best pijnlijk uitzien, maar ik ga het zeker proberen! Bedankt.
Valt wel mee, de kraamverzorgster heeft het mij uitgelegd toen ik stuwing had, ik heb het toen toegepast en het werkte goed!
pi_156559975
Ik heb besloten om deels te stoppen met borstvoeding. Dus niet meer kolven en niet meer proberen de productie te verhogen. Ik ben nu een paar dagen verkouden waardoor mijn productie nog dramatischer is geworden. Gisteren een paar keer 5cc gekolfd :'( . S. drinkt nu alleen live aan de borst voor troost, geborgenheid en toetjes voor zolang er nog iets uit komt.

Hopelijk krijg ik er ooit vrede mee. Voor nu voelt het als falen. Mijn doel was minimaal een jaar borstvoeding geven ;( . Hopelijk kan ik hem nog minimaal een jaar voorzien van mamamelktoetjes

(Vanmiddag nog wel gekolfd ivm harde pijnlijke bulten in de borst. Toen kolfde ik natuurlijk weer 70cc :') )
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:59:17 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156560016
En dat is met een professionele elektrische kolf, cocci?
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:14:12 #148
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156600971
Ik heb in de vriezer nog 80 cc colostrum liggen. Kan ik dat nog geven of is dat qua samenstelling niet meer geschikt voor mijn baby (bijna 11 weken oud)?
pi_156607550
Ja hoor, kun je gewoon geven. Zitten veel antistoffen in en relatief weinig vet, dus het kan goed zijn dat baby er meer van wil drinken of sneller weer voor voeding komt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 oktober 2015 @ 22:38:16 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156608325
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:58 schreef coccinelle het volgende:
Ik heb besloten om deels te stoppen met borstvoeding. Dus niet meer kolven en niet meer proberen de productie te verhogen. Ik ben nu een paar dagen verkouden waardoor mijn productie nog dramatischer is geworden. Gisteren een paar keer 5cc gekolfd :'( . S. drinkt nu alleen live aan de borst voor troost, geborgenheid en toetjes voor zolang er nog iets uit komt.

Hopelijk krijg ik er ooit vrede mee. Voor nu voelt het als falen. Mijn doel was minimaal een jaar borstvoeding geven ;( . Hopelijk kan ik hem nog minimaal een jaar voorzien van mamamelktoetjes

(Vanmiddag nog wel gekolfd ivm harde pijnlijke bulten in de borst. Toen kolfde ik natuurlijk weer 70cc :') )
hoe gaat het nu ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156614888
Voor het eerst kolven op het werk vandaag. Hoe houden jullie je koelelement koel? Ik heb hem vanochtend om 8 uur thuis uit de vriezer gehaald en hij ligt hier (in tasje met melk erbij) in de koelkast, maar aan het einde van de dag is hij natuurlijk niet meer ijskoud. Ik moet wel een uur reizen dus dat is niet zo handig. Is er een gouden tip? (werk vier dagen dus ik ga proberen het zo efficiënt mogelijk te doen...)
pi_156614945
Er is geen klein vriesvakje? Dan zou hij daar in kunnen overdag.

En hoe erg is het dat het even niet ijskoud is eigenlijk? (Vraag ik mezelf nu af) Maakt dat uur veel uit voor melk die koud uit de koelkast komt en bij een koud element staat? Dat is na een uur nog niet weer op kamertemperatuur toch?
pi_156615204
Dat vroeg ik me ook al af IMA.

Ik begrijp dat vers gekolfde melk op kamertemperatuur ong 6-8 uur houdbaar is en gekoelde melk een paar dagen in de koelkast, maar wat als je de gekoelde melk meeneemt op kamertemperatuur? Ik kon niet terug vinden hoe dat zit.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:20:58 #154
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156615268
Van gekoeld naar kamertemp is ook opwarmen :) . Heeft vgm meer met temperatuurswisselingen en bacteriën te maken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156615824
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:54 schreef Minarosa het volgende:
Voor het eerst kolven op het werk vandaag. Hoe houden jullie je koelelement koel? Ik heb hem vanochtend om 8 uur thuis uit de vriezer gehaald en hij ligt hier (in tasje met melk erbij) in de koelkast, maar aan het einde van de dag is hij natuurlijk niet meer ijskoud. Ik moet wel een uur reizen dus dat is niet zo handig. Is er een gouden tip? (werk vier dagen dus ik ga proberen het zo efficiënt mogelijk te doen...)
Ik doe het ook zo, op het werk alleen in de koeling, en mijn elementen zijn altijd nog goed bevroren bij thuiskomst. Ik heb er 3 in zitten (er zitten handige elastiekjes in om de elementen op hun plek te houden aan de zijkanten en onderkant).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156616012
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:20 schreef AwayTL het volgende:
Van gekoeld naar kamertemp is ook opwarmen :) . Heeft vgm meer met temperatuurswisselingen en bacteriën te maken.
Thanks! Eigenlijk heel logisch dus :)
pi_156616144
Ik vries mijn koelelementen niet in dus ze zijn onderweg alleen op koelkasttemperatuur. Reistijd tussen de 30-60 minuten en dat gaat prima. Warmt wel iets op tov koelkasttemperatuur maar het wordt echt niet snel kamertemperatuur.
pi_156617824
Dames ik heb een vraagje. Ik ben de BV aan het afbouwen omdat ik exclusief kolven niet meer zag zitten. Nu voelde ik net dat ik weer even moest kolven om de druk er van af te halen. En heb nu toch 50cc. Nu krijgt E. Straks een voeding maar heeft sinds gisteren morgen alleen nog maar KV gehad. Kan het kwaad om haar nu toch die 50cc te geven met 30 cc KV. Of kan ik dat beter niet doen? Weggooien vind ik zonde. En voor gisteren heb ik ook 5 dagen lang gemengd.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156618291
Oeps :@ .
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:23:00 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_156618395
Ik hou zo van deze tijd van het jaar O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: