koop wel n andere
  koop wel n andere

Ja irritant he, dat ze van die grote schelpen erbij doen!quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Had ik afgelopen week de spectra borstkolf binnengekregen.. Zaten daar veel te grote borstschelpen bij.
Ik dus kleinere besteld. Krijg ik die net binnen.. Zijn t gewoon weer die grote
Net gebeld. Krijg ik te horen dat kleinere niet bestaan! Euhm volgens jullie site wel!
Ik stuur de hele handel maar terug..koop wel n andere

Mijne komt ook bij vos medisch vandaan. Heb je ook de spectra? En dan passende kleinere schelpen via die andere site?quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:42 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja irritant he, dat ze van die grote schelpen erbij doen!
Ik heb de kolf bij Vos medisch gehaald en gisteren nieuwe schelpen bij moederenbaby.nl besteld. Heb ze net binnen.

Ja, ik heb ook de spectra. Bij die andere site passende kleinere schelpen besteld inderdaad. Ze hebben er een lactactiekundige aan de lijn zitten, die had ik gebeld voor info over die schelpen (of je ze per 1 of per 2 koopt want dat vond ik wat verwarrend, maar het is per stuk dus je moet er 2 bestellen). Ik dacht eerst dat ik te kleine schelpen had maar ze had gelijk met dat ik juist te grote had.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Mijne komt ook bij vos medisch vandaan. Heb je ook de spectra? En dan passende kleinere schelpen via die andere site?

Ik heb m dus nog niet getest, maar t is wel n klein apparaatje en de Symphony maakt meer lawaai denk ikquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Is de spectra een beetje goed? En qua geluid?

Ja klopt, maar ik zag op deze site staan dat ze alleen op de kleinste maat dan nog kleiner gemaakt kunnen worden. Ik weet niet of dat klopt maar ik wilde het risico niet nemen het verkeerde te bestellen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:46 schreef Amsel het volgende:
Spectra heeft wel van die siliconendingen voor in de schelpen toch, die maken het ook kleiner? Heb ik er nog 2 van liggen, 1x gebruikt maar het zat beter zonder, dus wie wil kan ze zo overnemen
Nee hoor, is ook van Spectra.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ludann is die schelp dan v een ander merk?
Amsel, bij vos medisch hadden ze ook due siliconen inzet stukken, maar ze had er nog maar 1.
En ze wist niet zeker of ik dan op de goede maat zou komen
Ik heb nu 24 mm. (vd de set voor bij de medela Symphony) bij de spectra zit 28 mm
Ik ben er erg tevreden over. Hij is klein en licht, maakt niet veel herrie en gaat best lang mee op de accu (in ieder geval 5 keer kolven verspreid over een week, toen was hij half leeg en heb ik hem opnieuw opgeladen).quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:

Fijn dingquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:

. Ik moet er zo ontzettend van huilen. Ik wil zó graag mijn zoon borstvoeding geven!
 . Ik moet er zo ontzettend van huilen. Ik wil zó graag mijn zoon borstvoeding geven!

Dan ligt hij er 24-uur aan te lurken. Hij drinkt dan vast niet continu, maar zodra ik afkoppel is het huilen en zoeken naar eten. Speentje helpt niet (janken!), alleen de fles of weer de borst aanbieden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:43 schreef Skittles het volgende:
En als je die maximaal 3 borsten a 20 minuten nou even weglaat en er onbeperkte hoeveelheid borsten zo lang als hij eraan wil van maakt?
Tijdslimiet maak je een baby dat langer nodig heeft om de borst leeg te krijgen en zo voldaan te zijn niet blij mee.
 . Hoezo verhogen.
 . Hoezo verhogen.  

.
 .

uhoh. Dat wordt afzienquote:Op woensdag 30 september 2015 08:19 schreef Cholula het volgende:
Fuck!
Ik ben die vacuümdingetjes vergeten voor mijn kolf.
 sterkte!
 sterkte! 

Echt?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
uhoh. Dat wordt afziensterkte!
Je mag overigens hier wel een setje oppikken. Heb ardo ventielen.

De hoeveelheid die op een pak kunstvoeding staat is ook maar door de fabrikant bedacht he. In een periode waarin vrouwenemancipatie heel erg belangrijk was, en zo kregen vrouwen meer "eigen" tijd. Baby's hebben meer behoefte aan vaker voeden dan grote hoeveelheden per keer. In je buik kregen ze immers constant kleine beetjes. Als je wilt dat je baby vaker aan de borst drinkt, zou ik beginnen met minder in de fles doen, en vaker voeden. Acht keer voeden in de beginperiode is al een minimum. Bij het opkrikken van productie is vaker vooral van belang.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:44 schreef coccinelle het volgende:
120cc is op advies van CB. Volgens de verpakking mag hij volgens zijn gewicht 5x 150/5 hebben. Hij mag gemiddeld zo'n 645cc hebben per 24 uur volgens het CB (max 775cc) en hij drinkt zo'n 450-500cc.
Qua voedingen krijgt hij 6x de fles, met daarvoor dus ook de borst en tussendoor bij verdriet of om mijn borsten te stimuleren. Volgens de lactatiekundige drinkt hij goed door en hoorde ze hem slikken. En hij krijgt ook wel melk binnen. Iedere keer als hij een big smile aan de borst doet stroomt er een lading melk uit zijn mondje. De laatste week is hij wel vaker gefrustreerd aan de borst met vaak loslaten en dan weer als een uitgehongerd vogeltje met wijdopengesperde mond haastig een tepel zoeken. Dit doet hij sinds zijn eerste vaccinaties.
TSR krijgt ik nu wel sinds ik syntocinon gebruik. Nu krijg ik het ook wel eens zonder de neusspray. De zoogcompressen zijn weer in gebruik.

Ik kolf ook niet genoeg op mijn werk. N. krijgt nu bij de GO 1x op een dag kv. Ik ga mijn kind geen honger laten lijden en mezelf niet gigantisch in de stress werken door koste wat kost extra te kolven. Als ik bij haar ben krijgt ze gewoon 100% bv, dus aan mijn productie ligt het niet. Neusspray gebruik ik sinds gisteren en ik kolfde toen iets meer, maar nog niet echt genoeg.
 Ik kolf ook niet genoeg op mijn werk. N. krijgt nu bij de GO 1x op een dag kv. Ik ga mijn kind geen honger laten lijden en mezelf niet gigantisch in de stress werken door koste wat kost extra te kolven. Als ik bij haar ben krijgt ze gewoon 100% bv, dus aan mijn productie ligt het niet. Neusspray gebruik ik sinds gisteren en ik kolfde toen iets meer, maar nog niet echt genoeg. Alles is al gezegd, sterkte!
 Alles is al gezegd, sterkte!

Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:11 schreef Burdie het volgende:
Cocci, ik zou zsm een lactatiekundige inschakelen en niet langer aanmodderen.

Er zijn nog wel meer dingen te bedenken hoor, maar als de voedingen in de fles nu al groot zijn, wordt het wel heel moeilijk gemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.
Lastig cocci. Ik vind het wel knap van je dat je zo gemotiveerd bent om toch bv te geven. Ik herken het 24/7 aan de borst willen wel, en daar wordt je niet blij van. Was hier de enige manier om 'm stil te houden. Maar het ging bij L om de zuigbehoefte voornamelijk, ging dan over op sabbelen (je zag dat hij dan niet meer slikte).
Ik vrees dat alleen marathonvoeden of intensief kolven met een professionele kolf je productie weer op gang krijgt. Ik snap wel dat je kindje niet tevreden is na een voeding als je per dag/1,5 dag één volledige voeding kolft.
Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.

Met de handen of handkolf zet geen zoden aan de dijk als je een productie moet (her)starten. Geef de dubbele elektrische kolf, ja dat bakbeest, de medela symphony even een goede kans. Je wilt zó graag, probeer hem vandaag nog in huis te halen.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:
Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.

dus met een karig flesje naar het KDV. Lekkere moeder ben ik
 dus met een karig flesje naar het KDV. Lekkere moeder ben ik  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |