Je mag er ook overheen lezen hoor, geen probleem. Ik heb totaal geen last gehad van de mensen die je hierboven omschrijft om eerlijk te zijn. En als je een discussie op basis van argumenten flauwekul vindt, ook prima. Als de meerderheid dit vindt, is dit forum aan het afglijden naar een bedenkelijk niveau.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh ja, en na het volgen van zo'n cursus dan vindt papa Mohamed al-Damascus het wel prima dat zijn zijn zoon uit de kast komt of dat zijn dochter het islamitische geloof vaarwel zegt en met een Nederlander trouwt. Na het volgen van zo'n cursus ziet hij de waarde ook in van religiekritiek en zijn joden opeens prima mensen. Ik lees nog liever haatreacties hier dan deze kinderlijk naïeve flauwekul.
Wanneer je argument is dat het volgen van een inburgeringscursus een panacee is voor het overbruggen van 600 jaar achterstand, dan vind ik dat niet zo'n sterk argument.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je mag er ook overheen lezen hoor, geen probleem. Ik heb totaal geen last gehad van de mensen die je hierboven omschrijft om eerlijk te zijn. En als je een discussie op basis van argumenten flauwekul vindt, ook prima. Als de meerderheid dit vindt, is dit forum aan het afglijden naar een bedenkelijk niveau.
Feit is dat Europa en Nederland een vloedgolf van vooral kansloze shit over zich heen krijgt en dat dat voor grote problemen gaat zorgen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je mag er ook overheen lezen hoor, geen probleem. Ik heb totaal geen last gehad van de mensen die je hierboven omschrijft om eerlijk te zijn. En als je een discussie op basis van argumenten flauwekul vindt, ook prima. Als de meerderheid dit vindt, is dit forum aan het afglijden naar een bedenkelijk niveau.
Oog en oorkleppen ophouden helpt ze.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wanneer je argument is dat het volgen van een inburgeringscursus een panacee is voor het overbruggen van 600 jaar achterstand, dan vind ik dat niet zo'n sterk argument.
Jouw angstbeelden snap ik, maar kan er niet zoveel mee. Die mannen, die dat meisje aangerand hadden, is dat al bewezen dat het asielzoekers waren? De rellende asielzoekers in athene? De urinerende asielzoekersquote:Op woensdag 30 september 2015 22:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Feit is dat Europa en Nederland een vloedgolf van vooral kansloze shit over zich heen krijgt en dat dat voor grote problemen gaat zorgen.
En het nooit meer zal worden zoals het was.
Ook voor regenboog trui dragers.
Geer heeft altijd goede teksten als het over politiek gaat.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:16 schreef tralalala het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)vluchteling-is.dhtml
Jolinggod
Zijn geen angstbeelden.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jouw angstbeelden snap ik, maar kan er niet zoveel mee. Die mannen, die dat meisje aangerand hadden, is dat al bewezen dat het asielzoekers waren? De rellende asielzoekers in athene? De urinerende asielzoekersZomaar 3 als feiten gepresenteerde zaken, gebaseerd op gebakken lucht. Veroordelen mag, maar, zoals eerder gezegd: op basis van feiten. Dan is de discussie eerlijk en zuiver.
Die 'grotere' stroom is nu al ingehaald door de huidige stroom. Je argument is een beetje invalide.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:28 schreef watisdezen het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze stroom asielzoeker opeens veel gevaarlijker is voor Nederland dan die grotere stroom van de jaren 90 en begin 2000?
Het gaat fout, bronnen om die stelling te bewijzen ontbreken, en het wordt nooit meer zoals het was. Omdat er een paar duizend vluchtelingen komen, wel een piek in vergelijking met vorige jaren, en dit gaat ons helemaal ontwrichten? Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zijn geen angstbeelden.
Het is de realiteit.
De 3 genoemde zaken / feiten zijn totaal niet relevant.
Het grote plaatje is overduidelijk als je de media volgt.
Het gaat op veel vlakken fout en het wordt nooit meer zoals het was.
Dat (maar) niet willen zien is bedenkelijk.
En ranzig.
quote:Op woensdag 30 september 2015 22:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 'grotere' stroom is nu al ingehaald door de huidige stroom. Je argument is een beetje invalide.
Kijk, wanneer de aanstichters van deze vechtpartij, en alle participanten, hiermee hun kans op asiel voor eens en altijd verspeeld zouden hebben dan creëer je draagvlak onder de bevolking voor opvang van asielzoekers.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:33 schreef Jano9 het volgende:
Weer geknok in AZC Drachten: http://nos.nl/artikel/206(...)entrum-drachten.html
Zijn die zo lekker geïntegreerd dan? De gemiddelde Somalier zit qat kauwend in de bijstand.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:28 schreef watisdezen het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom deze stroom asielzoeker opeens veel gevaarlijker is voor Nederland dan die grotere stroom van de jaren 90 en begin 2000?
Dan heb je het ook over een vrij specifieke groep. Kijk je naar algemene cijfers dan is dat beeld heel anders.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zijn die zo lekker geïntegreerd dan? De gemiddelde Somalier zit qat kauwend in de bijstand.
Ja, de rest integreert voorbeeldig inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan heb je het ook over een vrij specifieke groep. Kijk je naar algemene cijfers dan is dat beeld heel anders.
Dat zeg ik niet, goed lezen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, de rest integreert voorbeeldig inderdaad.
Het is hier een hoog knuffel gehalte, dus dit zal (helaas) nooit gebeuren.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kijk, wanneer de aanstichters van deze vechtpartij, en alle participanten, hiermee hun kans op asiel voor eens en altijd verspeeld zouden hebben dan creëer je draagvlak onder de bevolking voor opvang van asielzoekers.
Ik snap wat je bedoelt. En er ontstaat idd een wildgroei aan berichtgeving, met name online, waarvan uiteindelijk niemand meer wat wat nu de oorspronkelijke bron was en of deze wel onafhankelijk is bevestigd. Dat geldt trouwens zowel voor voor- als tegenstanders.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jouw angstbeelden snap ik, maar kan er niet zoveel mee. Die mannen, die dat meisje aangerand hadden, is dat al bewezen dat het asielzoekers waren? De rellende asielzoekers in athene? De urinerende asielzoekersZomaar 3 als feiten gepresenteerde zaken, gebaseerd op gebakken lucht. Veroordelen mag, maar, zoals eerder gezegd: op basis van feiten. Dan is de discussie eerlijk en zuiver.
Wat zeg je dan? Ik zeg dat de vorige grote stroom kut integreert en jij zegt dat "de algemene cijfers heel anders" zijn. Dan wek je toch minimaal de suggestie dat de integratie van grote stromen asielzoekers voorbeeldig verloopt.quote:
Waarmee je refereert aan één specifieke groep, want Somaliërs zitten voor 80% in de bijstand. Allicht, maar dit zijn voor zover ik weet geen Somaliërs.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat zeg je dan? Ik zeg dat de vorige grote stroom kut integreert
3e generatie van wat?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verre van zou ik zeggen. En zijn er geen problemen met de instroom, dan wel met 2e en 3e generatie welke extreem hoog scoren in alle staatjes waar je NIET in wil scoren als demografische entiteit.
Welke groep integreert dan wel goed? Ik ken er geen 1.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee je refereert aan één specifieke groep, want Somaliërs zitten voor 80% in de bijstand. Allicht, maar dit zijn voor zover ik weet geen Somaliërs.
Mwoah, Iraniërs, Azeri's, mensen uit het voormalige oostblok (minus Albanië). Maar de Somaliërs verpesten inderdaad vrij veel. Dat die ooit zijn toegelaten toont ook wel het failliet van ons asielstelsel aan.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke groep integreert dan wel goed? Ik ken er geen 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |