Zorgen om hygiënische omstandigheden? Urine is toch steriel?quote:‘In asielzoekerscentrum Erfurt urineren mannen over alleenstaande vrouwen’
Opnieuw ernstige misstanden in Duits asielzoekerscentrum
In een onderkomen voor vluchtelingen in het Duitse Erfurt is sprake van gruwelijke misstanden. Vrouwen vernederen en misbruiken de vrouwen seksueel en er vinden sadistische praktijken plaats. Zo ‘urineren mannen over alleenstaande vrouwen uit andere landen’ en ‘als vrouwen slapen is aanranding aan de orde van de dag’. Dit blijkt uit een geheime interne memo van een legerarts die is uitgelekt, meldt Wierd Duk in het AD.
De arts schrijft zich ook ernstige zorgen te maken over de hygiënische omstandigheden. “Ook al wordt er twee keer per dag schoongemaakt, de vloer is altijd smerig omdat afval op de grond wordt gegooid. Ook is urineren in hoeken er normaal.”
Het Duitse leger heeft het bestaan van de brief bevestigd.
Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)leenstaande-vrouwen/
quote:Vrouwen vernederen en misbruiken de vrouwen seksueel en er vinden sadistische praktijken plaats.
Vind ik ook een vreemde zin!quote:
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de mannen over de vrouwen heen zouden gaan zeiken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:29 schreef eddehaas het volgende:
Was niet te verwachten idd.
Grenzen dicht.
Terug sturen.
Opvang in regio.
ok.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:29 schreef eddehaas het volgende:
Grenzen dicht.
Terug sturen.
Opvang in regio.
Gewoon het kaf van het koren scheiden inderdaad. Degene die zich misdragen eruit zetten en degene die zich goed gedragen mogen blijven. Opgelost.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:28 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Vind ik ook een vreemde zin!
Maar lekker dit. Waarom zijn dit niet meteen redenen om die gasten ertussenuit te vissen en ze gauw mogelijk de grens weer over te smijten terug naar de Islamitische Staat?
Hier zouden we dus echt meteen gebruik van moeten maken om een perfect excuus te hebben om de boel daar eens even te zuiveren.
Had het ook niet veracht maar sta er ook niet van te kijken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de mannen over de vrouwen heen zouden gaan zeiken.
Ben wel voor die mensen helpen obv, maar dan in eigen regio.quote:
Miljoenen mensen op een klutje in een naburig land willen donderenquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:35 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ben wel voor die mensen helpen obv, maar dan in eigen regio.
En Rijke buurlanden aanspreken op hun verantwoordelijkheid, SA, Koeweit, Quatar.
Allemaal op loopafstand maar die doen niks (obv omdat ze andere normen en waarden hebben en geen respect hebben voor mensenrechten)
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Miljoenen mensen op een klutje in een naburig land willen donderen![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed op een kluitje in Duitsland is ook geen succes.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Miljoenen moslims in Europa op willen vangenquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat zeg ik niet. Maar alles afschuiven op een paar rondomliggende landen is wel erg zwak. Turkije vangt er al ruim anderhalf miljoen op. In Libanon is al 1/3e vluchteling. Wat verwacht men nu?!?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Miljoenen moslims in Europa op willen vangen![]()
![]()
Turkije en Libanon is niet de gehele regio he.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar alles afschuiven op een paar rondomliggende landen is wel erg zwak. Turkije vangt er al ruim anderhalf miljoen op. In Libanon is al 1/3e vluchteling. Wat verwacht men nu?!?
Hoezo hoor ik niets van Koeweit, SA ?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar alles afschuiven op een paar rondomliggende landen is wel erg zwak. Turkije vangt er al ruim anderhalf miljoen op. In Libanon is al 1/3e vluchteling. Wat verwacht men nu?!?
Landen als SA kennen geen vluchtelingen status. Die geven werkvisums aan Syriërs en die laten hun families overkomen naar SA.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:43 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Hoezo hoor ik niets van Koeweit, SA ?
Toch behoorlijk rijke oliestaten.
Marokko, Jordanië, pak de kaart maar er is meer.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jordanië vangt ook al iets van een miljoen vluchtelingen op.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:44 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Marokko, Jordanië, pak de kaart maar er is meer.
Bijvoorbeeld Marokko heeft vorig jaar al een aanbod gedaan tegen betaling migranten op te nemen.
http://www.metronieuws.nl(...)opvang-van-migranten
Niks aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:29 schreef eddehaas het volgende:
Grenzen dicht.
Terug sturen.
Opvang in regio.
Jordanie is al 1 op de 10 vluchteling. Zelfs in Irak zitten er fucking 250.000. Al met al dus al 3.5 miljoen vluchtelingen in de regio.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Turkije en Libanon is niet de gehele regio he.
Zelf niet op willen vangen en dan wel met je vingertje naar anderen wijzen die ook niets op willen vangenquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:43 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Hoezo hoor ik niets van Koeweit, SA ?
Toch behoorlijk rijke oliestaten.
In Jordanie is dan ook al een tiende van de bevolking vluchteling. Effe kappen met je bijdehandte gedoe over het bijpakken van kaarten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:44 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Marokko, Jordanië, pak de kaart maar er is meer.
Bijvoorbeeld Marokko heeft vorig jaar al een aanbod gedaan tegen betaling migranten op te nemen.
http://www.metronieuws.nl(...)opvang-van-migranten
Een paar duizend?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jordanië vangt ook al iets van een miljoen vluchtelingen op.
Maar in Europa zeikt men al als er een paar duizend vluchtelingen zijn. En maar blijven wijzen naar andere landen. Valt me nog mee dat men niet naar Zuid-Amerika of de VS heeft gewezen.
Dus? Hier gaan de culturen botsen. Buiten dat importeren we ook nog eens sektarische conflicten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Jordanie is al 1 op de 10 vluchteling. Zelfs in Irak zitten er fucking 250.000. Al met al dus al 3.5 miljoen vluchtelingen in de regio.
Neem nu eens een kaart en bekijk de mogelijkheden.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:49 schreef Dven het volgende:
[..]
In Jordanie is dan ook al een tiende van de bevolking vluchteling. Effe kappen met je bijdehandte gedoe over het bijpakken van kaarten.
Gast NL is 10miljoen KMs ervandaan, SA ligt om de hoek.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelf niet op willen vangen en dan wel met je vingertje naar anderen wijzen die ook niets op willen vangenDoe normaal man.
Nou nou, 60.000 is echt vergelijkbaar met de ~6 miljoen (6.000.000 ja) in Turkije, Jordanië en Libanon.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Een paar duizend?
Waar heb je gezeten de afgelopen weken.
Alleen deze week al 60.000 die Kroatië binnen kwamen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)opent_grenzen__.html
Lees nu eens goed, dit is in een WEEKquote:Op zaterdag 26 september 2015 15:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou nou, 60.000 is echt vergelijkbaar met de ~6 miljoen (6.000.000 ja) in Turkije, Jordanië en Libanon.
10.000.000 KM ja? Man, ik moet je nog minder serieus nemen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:54 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Gast NL is 10miljoen KMs ervandaan, SA ligt om de hoek.
Ik zeg alleen maar dat ik het opmerkelijk dat een mede islamitisch land niet vluchtelingen op wil nemen, waar ze obv wel de poen voor hebben met hun olie miljarden.
Ben je nou aan het trollen, of begrijp je niet dat culturele verschillen in de regio doorgaans kleiner zijn?quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:54 schreef Dven het volgende:
zeven miljoen syriers in eigen land worden opgevangen. Al met al komt het aantal vluchtelingen in de regio zo op 10.000.000 miljoen uit.
En in Holland schreeuwen ze om een x-aantal tientalduizend syriers
Zelf al eens in Syrie en Saudi Arabie geweest dat je kan spreken over de culturele verschillen of ben je gewoon een beetje dom met aannames aan het gooien?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen, of begrijp je niet dat culturele verschillen in de regio doorgaans kleiner zijn?
Ik denk dat ze in Holland minder zouden schreeuwen wanneer het om een tientalduizend Belgen zou gaan. Denk je ook niet?
Daarnaast worden het er veel meer dan een tientalduizend, dat weet jij ook best.
Grote culturele verschillen, dat is ook een van de redenen die die bewindsvoerder in Kuweit noemt om geen vluchtelingen op te nemen. Maar jij had het over de buurlanden, daar reageerde ik op, niet op SA.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Zelf al eens in Syrie en Saudi Arabie geweest dat je kan spreken over de culturele verschillen of ben je gewoon een beetje dom met aannames aan het gooien?
Sheherezade en de sprookjes van duidend-en-één nachten?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:04 schreef LXIV het volgende:
Kom op jongens. Denk aan de suikerzoete Oriëntaalse dromen van meisjes en jongens met reebruine ogen die later gedienstig en vol liefde en aandacht de geslachtsdelen gaan wassen! Daar doen we het allemaal voor!
En de wereld is toch meer dan Europa en "de regio" ik zie niet in waarom Afrikaanse landen, de rijkere, geen opvang kunnen verzorgen of ik noem maar een dwarsstraat Taiwanquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Grote culturele verschillen, dat is ook een van de redenen die die bewindsvoerder in Kuweit noemt om geen vluchtelingen op te nemen. Maar jij had het over de buurlanden, daar reageerde ik op, niet op SA.
Al zijn de cultuurverschillen tussen Syriërs en Saoedies heus wel kleiner dan die tussen Syriërs en West Europeanen.
Of een ander artikel van een serieuze website die dit nieuws niet tussen aanhalingstekens vermeldt, maar als echt nieuws, is ook primaquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het AD artikel? Zie er niks over staan op de website.
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En de wereld is toch meer dan Europa en "de regio" ik zie niet in waarom Afrikaanse landen, de rijkere, geen opvang kunnen verzorgen of ik noem maar een dwarsstraat Taiwan
In de tijd van de Vietnamese bootvluchtelingen is er een WERELDWIJDE opvang geweest.
Klopt maar in een zeldzaam heldere bui heeft de Duitse minister van binnenlandse zakenquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.
Ach, een wankele bron is ook een bron als je dingen graag wil horen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:14 schreef Revanches het volgende:
Ben benieuwd of er nog meerdere bronnen zijn dan alleen een brief van een legerarts.
Klopt. Maar ik vind het best zorgelijk dat ik het vrij kritiekloos nog gewoon geloof ook - zo sterk ben ik blijkbaar al anti-moslim geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, een wankele bron is ook een bron als je dingen graag wil horen.
Het Duitse leger is dus volgens jou onbetrouwbaar? Kun je dat onderbouwen met feiten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In hetzelfde topic pleit je ervoor om asielzoekers terug te sturen en de grenzen te sluiten, en dan verwijt je Marokko een gebrek aan medemenselijkheid.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:45 schreef eddehaas het volgende:
Ook weer typisch wel opvangen als ze er een slaatje uit kunnen slaan maar uit menslijkheid ho maar.
Daar gaat het natuurlijk niet over. Ik zie een link naar een site: jungefreiheid.de en daar staat iets dat iemand van het Duitse leger iets gezegd of geschreven heeft. Een Nederlandse site (met een grappig varkentje in het logo, koddig) vermeldt het tussen aanhalingstekens.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:23 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het Duitse leger is dus volgens jou onbetrouwbaar? Kun je dat onderbouwen met feiten.
Volgens mij kwam Wierd Duk hiermee, toch?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND INquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.
Ik denk dat de meeste willen werken/ondernemen, en niet de bijstand in. Waarom denk jij dat ze dat wel willen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND IN![]()
Van hun luxe woning in een ander land, met iPhones, dure merkkleding en oordopjes van Dre, lekker naar een asielzoekerscentrum en daarna in een achterstandbuurtje in regenachtig Nederland de hele dag een beetje staatssteun trekkenHET BELOOFDE LAND
Nouja, het is natuurlijk beter dan een vluchtelingententenkampquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND IN![]()
Van hun luxe woning in een ander land, met iPhones, dure merkkleding en oordopjes van Dre, lekker naar een asielzoekerscentrum en daarna in een achterstandbuurtje in regenachtig Nederland de hele dag een beetje staatssteun trekkenHET BELOOFDE LAND
Ik weet nou niet of ik keihard moet lachen of zachtjes moet huilen. Iedereen die 5K heeft is dus misschien wel een misdadigerquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:35 schreef eddehaas het volgende:
Nog even iets, die lui die het tot hier halen hebben veelal 5k euro betaald voor hun trip.
Lekker lullig voor de alleen staande moeders die dat geld niet hebben en daar blijven.
Misschien hebben die lui wel e.e.a beroofd om aan die 5k te komen.
Ook een element waar ik shivvers van krijg.
Ik zou zeggen neem er wat in huis als je er zoveel vertrouwen in hebt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of ik keihard moet lachen of zachtjes moet huilen. Iedereen die 5K heeft is dus misschien wel een misdadiger![]()
Alleen staande moeders hebben het wel lastig. Ze willen ook wel eens zitten.
Is dit de enige onderbouwing van je stelling?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:41 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ik zou zeggen neem er wat in huis als je er zoveel vertrouwen in hebt.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Alleen staande moeders hebben het wel lastig. Ze willen ook wel eens zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de praktijk komt wrs wel zo'n 60% in de bijstand terecht, ook al willen ze wat anders. Althans dat kun je afleiden uit andere groeperingen...quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste willen werken/ondernemen, en niet de bijstand in. Waarom denk jij dat ze dat wel willen?
Turkije slechts 1,3% terwijl Nederland, tijdens WO1, meer dan 16% vluchtelingen opnam.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jordanië vangt ook al iets van een miljoen vluchtelingen op.
Maar in Europa zeikt men al als er een paar duizend vluchtelingen zijn. En maar blijven wijzen naar andere landen. Valt me nog mee dat men niet naar Zuid-Amerika of de VS heeft gewezen.
Hoi, heb jij misschien een linkje naar een serieuze bron?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:57 schreef Confetti het volgende:
Ik weet honderd procent zeker dat het hier of negers of Pakistanen betreft. Altijd hetzelfde volk.
Syriërs doen dit niet.
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:57 schreef Confetti het volgende:
Ik weet honderd procent zeker dat het hier of negers of Pakistanen betreft. Altijd hetzelfde volk.
Syriërs doen dit niet.
Voor middeleeuwse praktijken hoef je niet verder te kijken dan landen als Eritrea en Pakistan. Feit van algemene bekendheid. Syrie was een modern land.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoi, heb jij misschien een linkje naar een serieuze bron?
Ik zei al correspondent Wierd Duk kwam ermee... zal even kijken of ik het kan vinden...quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoi, heb jij misschien een linkje naar een serieuze bron?
twitter:wierdduk twitterde op zaterdag 26-09-2015 om 00:05:15In azc in D urineren mannelijke asielzoekers over alleenreizende vrouwen, want die zijn 'haram'. Morgen in @adnl Tijd voor femisolidariteit. reageer retweet
Wauw......quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:54 schreef Dven het volgende:
Voor het gemak vergeet men ook dat er ruim zeven miljoen syriers in eigen land worden opgevangen. Al met al komt het aantal vluchtelingen in de regio zo op 10.000.000 miljoen uit.
En in Holland schreeuwen ze om een x-aantal tientalduizend syriers
Overgrote meerderheid aldaar is moslim, zo modern kan dat land dus niet zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor middeleeuwse praktijken hoef je niet verder te kijken dan landen als Eritrea en Pakistan. Feit van algemene bekendheid. Syrie was een modern land.
Dus omdat volgens jou algemeen bekend is dat negers en Pakistanen over vrouwen heen plassen is het nieuwsbericht ontegenzeggelijk waar?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor middeleeuwse praktijken hoef je niet verder te kijken dan landen als Eritrea en Pakistan. Feit van algemene bekendheid. Syrie was een modern land.
"femisolidariteit"quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zei al correspondent Wierd Duk kwam ermee... zal even kijken of ik het kan vinden...
Hier 17 u geleden:twitter:wierdduk twitterde op zaterdag 26-09-2015 om 00:05:15In azc in D urineren mannelijke asielzoekers over alleenreizende vrouwen, want die zijn 'haram'. Morgen in @adnl Tijd voor femisolidariteit. reageer retweet
Buiten dat gaat het niet alleen om Syriërs, die zijn slechts een klein deel van wat hier naartoe komt. De totale stroom is veel groter en bestaat ook uit Eritreeërs, Pakistanen, Somaliërs enz.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wauw......
10.000.000 miljoen vluchtelingen... Dat zijn er wel heul veul he?
Als je met zulke cijfers komt, kunnen we je niet serieus nemen, om je maar even met je eigen woorden om de oren te slaan.
Ah, top, dank je. Met z'n allen reageren op geruchten op basis van een brief is natuurlijk niet echt nieuws bespreken. Ik ben benieuwd naar het artikelquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zei al correspondent Wierd Duk kwam ermee... zal even kijken of ik het kan vinden...
Hier 17 u geleden:twitter:wierdduk twitterde op zaterdag 26-09-2015 om 00:05:15In azc in D urineren mannelijke asielzoekers over alleenreizende vrouwen, want die zijn 'haram'. Morgen in @adnl Tijd voor femisolidariteit. reageer retweet
1,3% wat? Percentage van de bevolking? Bij Libanon is dat meer dan 30%quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Turkije slechts 1,3% terwijl Nederland, tijdens WO1, meer dan 16% vluchtelingen opnam.
Wat achterlijke taferelen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:05 schreef Eufonie het volgende:
[..]
"femisolidariteit"![]()
Verder achterlijke taferelen weer dit natuurlijk :/
Het urineren over mensen in asielzoekerscentra vanuit de notie van hun eigen beperkte cultuur.quote:
Ja, welke cultuur is het nou?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:10 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het urineren over mensen in asielzoekerscentra vanuit de notie van hun eigen beperkte cultuur.
En volgens allesweter Dven hebben we het hier over 1000 miljard vluchtelingen, de overdrijvingen kennen geen grenzen meer.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Buiten dat gaat het niet alleen om Syriërs, die zijn slechts een klein deel van wat hier naartoe komt. De totale stroom is veel groter en bestaat ook uit Eritreeërs, Pakistanen, Somaliërs enz.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:56 schreef Dven het volgende:
[..]
10.000.000 KM ja? Man, ik moet je nog minder serieus nemen.
Anyway, probleemgebied in Syrie ligt dichterbij de EU dan bij SA.
Hoewel cultuur zich lastig laat omschrijven en het gebruiken als een monolithische identiteit welke voor een hele natie geld zinloos is, kan men wel spreken over de ontwikkeling en opname van kennis en stimuli uit de omgeving welke plaatsvind doorheen het leven van een individu. Iemands standplaatsgebondenheid speelt daar dus ook een rol bij, samen met de mate waarin de samenleving rondom deze persoon de vrijheid geeft of inherent verbied om concepten bespreekbaar te maken. Dat veel van deze mensen uit een cultuur komen waarin religieus, hiërarchisch en sekse onderscheid sterk voorkomt, gecombineerd met elementen van een conservatief religieus principe, zal dit inderdaad tot confrontatie leiden men hen die er vrijer en beter voor staan qua idealen. Vanuit dat oogpunt komen deze mensen uit een beperkte cultuur welke integratie ook zal beperken zolang men zelf niet de neiging of interesse heeft daadwerkelijk deel uit te willen maken buiten hier wonen, gezien alleen aanwezig zijn op een grondgebied geen mate van participatie en identiteit met een natie of dominante etnische groep reflecteert.quote:
Ja, zal ook wel in die kampen in Jordanië en Turkije gebeuren dan, denk ik. Nooit wat over gehoord. Kennelijk ontvluchten alleen reizende vrouwen met name daarvoor die kampen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:10 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het urineren over mensen in asielzoekerscentra vanuit de notie van hun eigen beperkte cultuur.
Succesvolle ondernemers uit Syrië mogen, wat mij betreft, wel blijven (met als extra voordeel dat ze niet links zijn).quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de praktijk komt wrs wel zo'n 60% in de bijstand terecht, ook al willen ze wat anders. Althans dat kun je afleiden uit andere groeperingen...
In de praktijk vallen dat soort dingen nu eenmaal tegen. Kijk eh als je een zaakje opzet als Syriër heb je wrs een leuke afzetmarkt bij je mede-Syriërs, maar of zij nu een geweldig business-plan kunnen overleggen om op de langere tijd en op meerdere deelmarkten succesvol te zijn, valt voorshands niet vast te stellen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:22 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Succesvolle ondernemers uit Syrië mogen, wat mij betreft, wel blijven (met als extra voordeel dat ze niet links zijn).
Dus je begint over hun beperkte cultuur, maar je hebt dus eigenlijk geen flauw idee over wie je het hebt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:19 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Hoewel cultuur zich lastig laat omschrijven en het gebruiken als een monolithische identiteit welke voor een hele natie geld zinloos is, kan men wel spreken over de ontwikkeling en opname van kennis en stimuli uit de omgeving welke plaatsvind doorheen het leven van een individu. Iemands standplaatsgebondenheid speelt daar dus ook een rol bij, samen met de mate waarin de samenleving rondom deze persoon de vrijheid geeft of inherent verbied om concepten bespreekbaar te maken. Dat veel van deze mensen uit een cultuur komen waarin religieus, hiërarchisch en sekse onderscheid sterk voorkomt, gecombineerd met elementen van een conservatief religieus principe, zal dit inderdaad tot confrontatie leiden men hen die er vrijer en beter voor staan qua idealen. Vanuit dat oogpunt komen deze mensen uit een beperkte cultuur welke integratie ook zal beperken zolang men zelf niet de neiging of interesse heeft daadwerkelijk deel uit te willen maken buiten hier wonen, gezien alleen aanwezig zijn op een grondgebied geen mate van participatie en identiteit met een natie of dominante etnische groep reflecteert.
Natuurlijk zijn de Belgen hier altijd [tijdelijk] welkom.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
1,3% wat? Percentage van de bevolking? Bij Libanon is dat meer dan 30%
En nu? Gaat Nederland dat nu ook doen?
Gezien het zal gaan over Arabische of onder de Sahara liggende Afrikaanse etnische groepen zal er weinig meer directe specificatie nodig zijn. Want onder andere vrouwonvriendelijkheid en moeite met het concept afval in een prullenbak legen geld dat overal wel in dergelijke regionen en is vanuit cultureel perspectief lastig aan de kaak te stellen. Het is niet dat beide de afgelopen weken niet veelvuldig in het nieuws naar voren gekomen zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus je begint over hun beperkte cultuur, maar je hebt dus eigenlijk geen flauw idee over wie je het hebt.
Eigenlijk heb ik wel behoefte aan meer directe specificatie. Toch wel handig om te weten als toch een hele cultuur over elkaar heen plast natuurlijk, het is mij namelijk een traditie die compleet onbekend is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:30 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Gezien het zal gaan over Arabische of onder de Sahara liggende Afrikaanse etnische groepen zal er weinig meer directe specificatie nodig zijn. Want onder andere vrouwonvriendelijkheid en moeite met het concept afval in een prullenbak legen geld dat overal wel in dergelijke regionen en is vanuit cultureel perspectief lastig aan de kaak te stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |