En de wereld is toch meer dan Europa en "de regio" ik zie niet in waarom Afrikaanse landen, de rijkere, geen opvang kunnen verzorgen of ik noem maar een dwarsstraat Taiwanquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Grote culturele verschillen, dat is ook een van de redenen die die bewindsvoerder in Kuweit noemt om geen vluchtelingen op te nemen. Maar jij had het over de buurlanden, daar reageerde ik op, niet op SA.
Al zijn de cultuurverschillen tussen Syriërs en Saoedies heus wel kleiner dan die tussen Syriërs en West Europeanen.
Of een ander artikel van een serieuze website die dit nieuws niet tussen aanhalingstekens vermeldt, maar als echt nieuws, is ook primaquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:01 schreef Toefjes het volgende:
Heeft iemand een linkje naar het AD artikel? Zie er niks over staan op de website.
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En de wereld is toch meer dan Europa en "de regio" ik zie niet in waarom Afrikaanse landen, de rijkere, geen opvang kunnen verzorgen of ik noem maar een dwarsstraat Taiwan
In de tijd van de Vietnamese bootvluchtelingen is er een WERELDWIJDE opvang geweest.
Klopt maar in een zeldzaam heldere bui heeft de Duitse minister van binnenlandse zakenquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.
Ach, een wankele bron is ook een bron als je dingen graag wil horen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:14 schreef Revanches het volgende:
Ben benieuwd of er nog meerdere bronnen zijn dan alleen een brief van een legerarts.
Klopt. Maar ik vind het best zorgelijk dat ik het vrij kritiekloos nog gewoon geloof ook - zo sterk ben ik blijkbaar al anti-moslim geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, een wankele bron is ook een bron als je dingen graag wil horen.
Het Duitse leger is dus volgens jou onbetrouwbaar? Kun je dat onderbouwen met feiten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In hetzelfde topic pleit je ervoor om asielzoekers terug te sturen en de grenzen te sluiten, en dan verwijt je Marokko een gebrek aan medemenselijkheid.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:45 schreef eddehaas het volgende:
Ook weer typisch wel opvangen als ze er een slaatje uit kunnen slaan maar uit menslijkheid ho maar.
Daar gaat het natuurlijk niet over. Ik zie een link naar een site: jungefreiheid.de en daar staat iets dat iemand van het Duitse leger iets gezegd of geschreven heeft. Een Nederlandse site (met een grappig varkentje in het logo, koddig) vermeldt het tussen aanhalingstekens.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:23 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het Duitse leger is dus volgens jou onbetrouwbaar? Kun je dat onderbouwen met feiten.
Volgens mij kwam Wierd Duk hiermee, toch?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND INquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar willen die vluchtelingen niet naar toe natuurlijk. Daarbij zijn er maar weinig landen zo kapitaalkrachtig als West Europa.
Ik denk dat de meeste willen werken/ondernemen, en niet de bijstand in. Waarom denk jij dat ze dat wel willen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND IN![]()
Van hun luxe woning in een ander land, met iPhones, dure merkkleding en oordopjes van Dre, lekker naar een asielzoekerscentrum en daarna in een achterstandbuurtje in regenachtig Nederland de hele dag een beetje staatssteun trekkenHET BELOOFDE LAND
Nouja, het is natuurlijk beter dan een vluchtelingententenkampquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:32 schreef Dven het volgende:
[..]
ZE WILLEN ALLEMAAL DE BIJSTAND IN![]()
Van hun luxe woning in een ander land, met iPhones, dure merkkleding en oordopjes van Dre, lekker naar een asielzoekerscentrum en daarna in een achterstandbuurtje in regenachtig Nederland de hele dag een beetje staatssteun trekkenHET BELOOFDE LAND
Ik weet nou niet of ik keihard moet lachen of zachtjes moet huilen. Iedereen die 5K heeft is dus misschien wel een misdadigerquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:35 schreef eddehaas het volgende:
Nog even iets, die lui die het tot hier halen hebben veelal 5k euro betaald voor hun trip.
Lekker lullig voor de alleen staande moeders die dat geld niet hebben en daar blijven.
Misschien hebben die lui wel e.e.a beroofd om aan die 5k te komen.
Ook een element waar ik shivvers van krijg.
Ik zou zeggen neem er wat in huis als je er zoveel vertrouwen in hebt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of ik keihard moet lachen of zachtjes moet huilen. Iedereen die 5K heeft is dus misschien wel een misdadiger![]()
Alleen staande moeders hebben het wel lastig. Ze willen ook wel eens zitten.
Is dit de enige onderbouwing van je stelling?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:41 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ik zou zeggen neem er wat in huis als je er zoveel vertrouwen in hebt.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Alleen staande moeders hebben het wel lastig. Ze willen ook wel eens zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de praktijk komt wrs wel zo'n 60% in de bijstand terecht, ook al willen ze wat anders. Althans dat kun je afleiden uit andere groeperingen...quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste willen werken/ondernemen, en niet de bijstand in. Waarom denk jij dat ze dat wel willen?
Turkije slechts 1,3% terwijl Nederland, tijdens WO1, meer dan 16% vluchtelingen opnam.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jordanië vangt ook al iets van een miljoen vluchtelingen op.
Maar in Europa zeikt men al als er een paar duizend vluchtelingen zijn. En maar blijven wijzen naar andere landen. Valt me nog mee dat men niet naar Zuid-Amerika of de VS heeft gewezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |