Mee eens. Alleen Collin heeft ook het belang om zoveel mogelijk leningen te verkopen. Daarom hecht ik eraan dat financiele gegevens gedeeld worden. Daar ontbreekt het helaas vaak aan bij Collin. Vertrouwen op de blauweogen van een verkoper/intermediair daar zijn in het verleden al heel wat mensen mee in het schip gegaan in en buiten de financiele wereld.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:06 schreef rockenfeller het volgende:
Maar Collin spreekt de ondernemers, heeft prognoses en kan m.i. beter iets inschatten dan de op voornamelijk de kvk gebaseerde gegevens van D&B
Zag het op facebook, net 3 weken open en in de top10. Dan is die top10 ook wel een lachertjequote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Leuk om te lezen zeker als je financier bent van de Toko Cafe de Ouwehoer Rotterdam. Zal binnenkort mijn incentive maar eens verzilveren:
Twitter bericht van GvE:
Geldvoorelkaar @geldvoorelkaar 21m21 minutes ago
Gecrowdfund café De #Ouwehoer top 10 voor #MooisteBar #2015 #Rotterdam #crowdfunding http://ow.ly/SSEEi
en dat klopt ook weerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens. Alleen Collin heeft ook het belang om zoveel mogelijk leningen te verkopen. Daarom hecht ik eraan dat financiele gegevens gedeeld worden. Daar ontbreekt het helaas vaak aan bij Collin. Vertrouwen op de blauweogen van een verkoper/intermediair daar zijn in het verleden al heel wat mensen mee in het schip gegaan in en buiten de financiele wereld.
Zo wil ik ook wel ''kamperen''quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11927
[ afbeelding ]
54 maanden, aparte tijdstellingquote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
54 maanden, aparte tijdstelling
8644 is nog een lopend project lijkt mij? heeft iemand de kern gegevens hier van (looptijd/rente en hoogte)? Aangezien GVE deze eraf geknipt heeft
Ik heb een paar manden terug al in een andere tentenbouwer geïnvesteerd (10784). Dat was een classificatie 3, 60 mnd tegen 8%. Deze laat ik dus even aan mij voorbij gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n vreemde looptijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8644.html
Hoe kom je erbij dat die tent pas 3 weken open is? Ruim een jaar geleden gefund en volgens mij kort daarna al geopend?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zag het op facebook, net 3 weken open en in de top10. Dan is die top10 ook wel een lachertje
Thnx, loopt dus pas ~8 maanden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8644.html
"Café De Ouwehoer was net 4 weken open toen zij in de top 10 van de Mooiste Bar van Nederland 2015 belandde. "quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die tent pas 3 weken open is? Ruim een jaar geleden gefund en volgens mij kort daarna al geopend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
"Café De Ouwehoer was net 4 weken open toen zij in de top 10 van de Mooiste Bar van Nederland 2015 belandde. "Dan is het maar goed voor de cashflow en voor ons als investeerders dat hij ook nog een Thais afhaalrestaurant heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tussen de eerste en de tweede Pitch is het eigen vermogen wel toegenomen van 15% naar 30%.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:27 schreef Justme7005 het volgende:
Ik mis de cijfers mbt het bedrijfsresultaat van de tentenverhuurder. Denk dan gelijk waarom worden die niet vermeld ?
Een hele goede, zou zo maar eens kunnen .! (van die b.v.'s)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zou dit een echte toename zijn of een verandering in waarderen met de komst van twee extra B.V.'s?
4.5 x 0,3 = 1.35%quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:08 schreef bleyenburg het volgende:
apart....54 maanden
En hoe gaat GVE om met de 0,3% fee per jaar bij een looptijd van 4 en een half jaar?
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
"Café De Ouwehoer was net 4 weken open toen zij in de top 10 van de Mooiste Bar van Nederland 2015 belandde. "Heb het nog even nagekeken in de Pitch. Cafe zou geopend worden laatste kwartaal 2014 is dus een jaar later geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja hoor dit stond er ook nog in :
Is er voldoende cashflow om aan uw verplichtingen te voldoen?
De huidige cashflow in het restaurant is al voldoende om aan de nieuwe verplichtingen te voldoen. Zonder de additionele inkomsten van de afhaal en het cafe.
Dus dat we blij mochten zijn dat hij nog een Thais restaurant had was niet zo'n slechte gedachten. Hij had zelf vermeld dat dit restaurant de lening kon trekken! Mooi geen reden tot zorg dat het Cafe pas een jaar later open is gegaan!
Het zou best kunnen dat ze hem begin 2015 geopend hebben en dat 4 weken later die top10 verkiezing al was.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Heb het nog even nagekeken in de Pitch. Cafe zou geopend worden laatste kwartaal 2014 is dus een jaar later geworden.
Ik vermoed dat ze een oline kleding shop aan het opzetten is zodat ze aan iedere kleding koper als incentive een pak koffie kan meesturen! Begrijp je dat dan niet! Multitasking is iets van deze tijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:33 schreef bleyenburg het volgende:
De dame bij de koffieboer op KOM die de Chinese tak op poten zou zetten is volgens haar FB pagina erg druk met een online kleding shop...
Ik vermoed dat het Shanghai deel een enorme bleeder wordt.
Allereerst welkom hier. De meeste hier houden wel een vorm van administratie bij, in het bijzonder om te controleren of alle betalingen netjes binnenkomen. Over het algemeen loopt dit overigens goed. Als tip zou ik willen adviseren om de laatste paar maanden van dit forum door te lezen, ik denk dat je dan veel belangrijke informatie tegen komt. Als er daarna nog vragen zijn, stel ze gerust.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb besloten om ook crowdfunding te gaan proberen.
En heb mij nu voor de eerste keer ingeschreven in het Crown Beauty Centre project.
Ik ben benieuwd.
Paar vraagjes. Houden jullie zelf een uitgebreide administratie bij van alle betalingen die binnen komen? Of doet de site dat al zo goed dat het niet nodig is?
Zijn er nog tips waar op te letten voor mij als newbe?
Even proberen is er niet bijquote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb besloten om ook crowdfunding te gaan proberen.
En heb mij nu voor de eerste keer ingeschreven in het Crown Beauty Centre project.
Ik ben benieuwd.
Paar vraagjes. Houden jullie zelf een uitgebreide administratie bij van alle betalingen die binnen komen? Of doet de site dat al zo goed dat het niet nodig is?
Zijn er nog tips waar op te letten voor mij als newbe?
heb even een mailtje gestuurd tav de note van gve. Lening is lopend en niet afgerond. Kan voor sommige investeerders het verschil maken om wel of niet in te stappen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
ja nu wel..is net aangepast...er stond dat het project eind 2014 was afgerond en dat de betalingsverplichting was voldaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:50 schreef bleyenburg het volgende:
er staat dan ook "....tot op heden..."
Idd, voor mij dus niet instappenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:38 schreef investment het volgende:
[..]
heb even een mailtje gestuurd tav de note van gve. Lening is lopend en niet afgerond. Kan voor sommige investeerders het verschil maken om wel of niet in te stappen.
Inderdaad. heb ook even voorgesteld dat ze de investeerders tot 70.000 (daarna is het meteen aangepast) even moeten informeren over deze wijziging.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:58 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Idd, voor mij dus niet instappen
en op moment van schrijven krijg ik ook een mailtje binnen van gve dat dit inmiddels is gebeurd. Netjes.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:59 schreef investment het volgende:
[..]
Inderdaad. heb ook even voorgesteld dat ze de investeerders tot 70.000 (daarna is het meteen aangepast) even moeten informeren over deze wijziging.
Lijkt er ook op dat het geld van de vorige funding niet alleen aan tenten is besteed. Er is recentelijk ook een bedrijfspand aangeschaft. Opmerkelijk. Dat stond niet in de pitch van de eerste lening.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:03 schreef investment het volgende:
[..]
en op moment van schrijven krijg ik ook een mailtje binnen van gve dat dit inmiddels is gebeurd. Netjes.
Hoe weet je dat de vorige funding niet alleen aan tenten is besteed. Het pand kunnen ze toch ook vanuit de inkomsten uit het bedrijf aangeschaft hebben?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:18 schreef gve74 het volgende:
[..]
Lijkt er ook op dat het geld van de vorige funding niet alleen aan tenten is besteed. Er is recentelijk ook een bedrijfspand aangeschaft. Opmerkelijk. Dat stond niet in de pitch van de eerste lening.
djh,quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:18 schreef djh77 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de vorige funding niet alleen aan tenten is besteed. Het pand kunnen ze toch ook vanuit de inkomsten uit het bedrijf aangeschaft hebben?
Ze hebben in ieder geval het snelst volgeschreven project ooit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:36 schreef Murene het volgende:
Is er al iemand bekend met dit platform
https://www.capitalcircle.nl/
In ieder geval wel een zeer overzichtelijke site, en de meest uitgebreide financiële informatie die ik tot nu toe heb gezien. Ook de zekerheid die ze bij Jamin geven vind ik wel interessant.
En vergelijk die 2 pitches eensquote:Op 29-10-2015 100% behaald tegen 8%
quote:Een keer in de zoveel tijd komen dromen uit. Dit kan Jasper Pitlo beamen. Zijn lang gekoesterde droom gaat op korte termijn in vervulling. In het centrum van Apeldoorn gaat hij namelijk een Jamin-franchisewinkel exploiteren.
Ik krijg hier jeuk van.quote:Een keer in de zoveel tijd komen dromen uit. Marcel Rooyens kan dit beamen. Zijn lang gekoesterde droom gaat op korte termijn in vervulling. In winkelcentrum Woensel te Eindhoven gaat hij namelijk een Jamin-franchisewinkel exploiteren.
Geen zekerheden en best een aardig bedrag voor een èènpitter die het financieel niet erg inzichtelijk heeft. Anderzijds wel een business waarin hij vast wel zijn omzet vast weet te houden. Maar zonder de info over wat hij er nu uithaalt en wat hij moet minderen wordt het wel een onduidelijk verhaal. Ik pas.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:45 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12327
Karst heeft misschien wat veel uitgegeven aan de hobby van zijn vriendin waardoor hij 0 euro eigenvermogen heeft.quote:
Goed gevonden! In de pitch staat een verhuizing in 2014. Zal dit wel zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Karts heeft misschien wat eveel uitgegeven aan de hobby van zijn vriendin waardoor hij 0 euro eigenvermogen heeft.
http://www.waldnet.nl/wn/(...)weer_buurtsuper.html
Het eigen vermogen is nog beperkt. Door de marktomstandigheden van de laatste jaren heb ik nagenoeg geen mogelijkheden gehad om extra vermogen op te bouwen. Door de verwachte omzetstijging en het positieve resultaat vindt er in de komende jaren verdere opbouw plaats van het eigen vermogen. In de begroting wordt het eigen vermogen ten opzichte van het balanstotaal voor 2016 begroot op 6% en voor 2017 begroot op 15%. In privé is er een overwaarde van ruim ¤ 300.000 op de eigen woning.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE; https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11980
[ afbeelding ]
En nu zit het liedje van Herman van Veen in mijn hoofd...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Aygodutch; Nieuwe dierentuin Emmen Co2 neutraal door Bio Product Processor?
80K gefund door 104 investeerders nog 20K te gaan in 5 dagen.
Dan mogen er wel wat grote investeerders uit de hoge hoed getoverd worden!
Harm de Tovenaar hoe staat het met je capaciteiten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |