Wat een gedoe, dus je weet niet waar je aan toe bent. Dat is dus een no go voor mij..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:56 schreef Gijsbertus het volgende:
Projecten worden gestart met een veiling
Als investeerder kunt u investeren door een bod te plaatsen op
een lening aanvraag. Dat bod is simpelweg het bedrag dat u aan
de onderneming wilt lenen met daarbij een bepaald rentepercentage.
Als de lening aanvraag volgestort is wordt de aangeboden rente met
0,5% verlaagd en kunnen de biedingen op basis van ‘Last in, First out’
overboden worden.
Zodra u een bod geplaatst heeft kan deze niet meer teruggetrokken
worden. Het kan wel overboden worden door andere investeerders.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:01 schreef rockenfeller het volgende:
Misschien is het verstandig om niet te reageren op posts zoals die van DonDruiper. Dit soort mensen vinden hun genot in de reacties op hun loze stellingen.
Lijkt er wel op. Je moet eerst E 200 hebben ontvangen aan aflossing en rente voordat het weer op je eigen rekening kan storten. Lagere bedragen kunnen alleen weer opnieuw opgeleend worden. Zo hopen ze natuurlijk dat je steeds opnieuw blijft investeren via hun site (en wellicht ook wel dat er geld in het account blijft staan wat nooit meer wordt geclaimd).quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:56 schreef Gijsbertus het volgende:
er zijn bij capitalcircle een paar dingen niet duidelijk in de handleiding..
Uw geld opnemen
Als uw rente en afbetaling ontvangen heeft, wordt dit bedrag tijdelijk aan uw
account toegevoegd. U kunt dit geld weer investeren in een ander project
of u kunt het via een overschrijving naar uw bankrekening laten overzetten.
Overschrijvingen kunnen tot 3 werkdagen duren en het minimumbedrag
is 200 euro
bedoelen ze met de laatste regel de overschrijving naar je eigen bank met als minimum 200 euro.....?
als dat zo is, ga ik mij er niet aan wagen..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:02 schreef djh77 het volgende:
[..]
Lijkt er wel op. Je moet eerst E 200 hebben ontvangen aan aflossing en rente voordat het weer op je eigen rekening kan storten. Lagere bedragen kunnen alleen weer opnieuw opgeleend worden. Zo hopen ze natuurlijk dat je steeds opnieuw blijft investeren via hun site (en wellicht ook wel dat er geld in het account blijft staan wat nooit meer wordt geclaimd).
Alleen dat je pas vanaf 200 euro op mag nemen is voor mij een no-goquote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:18 schreef Murene het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee manieren waarop ze een pitch aan kunnen bieden:
één is gewoon standaard. Ze geven een rentepercentage op waarvoor je je in kunt schrijven. Net zoals bij andere platformen. Jamin is hier een voorbeeld van.
En de tweede manier is via opbod. Waarbij mensen die een bedrag tegen het laagste percentage uit willen lenen deze lening vullen. Op zich wel een interessante manier van funden.
Als ik de handleiding lees, staat er niets in over twee manieren van investeren. De investering gaat in twee stappen. Je schrijft in, bepaalt je rentepercentage en als dat vol is komt er een veiling waarbij degenen die met een lager rentepercentage genoegen nemen toegevoegd worden en jij er uitgeknikkerd wordt. Daarbij is het ook zaak om zo vroeg mogelijk voor een zo hoog mogelijk percentage in te schrijven. Immers: degenen die er uit geknikkerd worden zijn degenen die het laatst hebben ingeschreven. De kans dat de eerste inschrijver blijft zitten is dus groter dan de kans voor de laatste inschrijver.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:19 schreef Murene het volgende:
Volgens mij zijn er twee manieren waarop ze een pitch aan kunnen bieden:
één is gewoon standaard. Ze geven een rentepercentage op waarvoor je je in kunt schrijven. Net zoals bij andere platformen. Jamin is hier een voorbeeld van.
En de tweede manier is via opbod. Waarbij mensen die een bedrag tegen het laagste percentage uit willen lenen deze lening vullen. Op zich wel een interessante manier van funden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door djh77 op 01-10-2015 09:55:06 ]
Pff wat een omslachtige manier.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:37 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Als ik de handleiding lees, staat er niets in over twee manieren van investeren. De investering gaat in twee stappen. Je schrijft in, bepaalt je rentepercentage en als dat vol is komt er een veiling waarbij degenen die met een lager rentepercentage genoegen nemen toegevoegd worden en jij er uitgeknikkerd wordt. Daarbij is het ook zaak om zo vroeg mogelijk voor een zo hoog mogelijk percentage in te schrijven. Immers: degenen die er uit geknikkerd worden zijn degenen die het laatst hebben ingeschreven. De kans dat de eerste inschrijver blijft zitten is dus groter dan de kans voor de laatste inschrijver.
Dat je pas vanaf 200 euro kunt opnemen maakt deze voor mij voorlopig niet interessant.
Puur principieel doe ik al niet mee aan beauty centrums en zonnestudio's (a)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Nog meer meningen over het beauty centrum?
Ik vind 6% rente voor CF (te) weinig voor het risico in CF. Daarnaast vind ik de incentive wel erg karig voor een bedrijf met zo'n hoge bruto marge. Maar goed de incentive zou mij niet over de streep halen. Ben redelijk tevreden over mijn uiterlijk en het uiterlijk van mijn familie.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Op zich ziet het er niet slecht uit. Als ik mijn geld via crowdfunding voor 6% uitleen moet echt wel een heel mooi project zijn. Zo bijzonder is het in mijn ogen ook weer niet. Het blijft uiteindelijk een bedrijf wat maar net de periode van starter voorbij is. Wat mij betreft is de 6% in combi met de looptijd van 7 jaar niet goed genoeg, dus ik laat hem aan mij voorbij gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Zekerheden zien er wel goed uit. Rente is goed. Heb wel wat met waterquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe op Collin:
Holland Water
Werkkapitaal
¤250.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 58 | Reacties: 0
Ondernemer
leo de Zeeuw
Peter van der Linde
James Gardiner
Crowdfund Coach
Ies Bos
Reeds geïnvesteerd 48% ¤130.500nog te investeren
Laag risico
32 dagen resterende looptijd
Die 6% zou ik nog wel mee kunnen leven in combi met A+ en genoemde zekerheden. Maar een looptijd van 7 jaar vind ik wel een heel lange horizon wat betreft crowdfunding. 5 jaar vind ik zelf wel echt de max.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:10 schreef Horsemen het volgende:
Op zich ziet het er niet slecht uit. Als ik mijn geld via crowdfunding voor 6% uitleen moet echt wel een heel mooi project zijn. Zo bijzonder is het in mijn ogen ook weer niet. Het blijft uiteindelijk een bedrijf wat maar net de periode van starter voorbij is. Wat mij betreft is de 6% in combi met de looptijd van 7 jaar niet goed genoeg, dus ik laat hem aan mij voorbij gaan.
En vol. Snel gegaan, soms lijkt het wel alsof je er op moet zitten om potentieel goede cf's zelf te kunnen financieren..quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe op Collin:
Holland Water
Werkkapitaal
¤250.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 58 | Reacties: 0
Ondernemer
leo de Zeeuw
Peter van der Linde
James Gardiner
Crowdfund Coach
Ies Bos
Reeds geïnvesteerd 48% ¤130.500nog te investeren
Laag risico
32 dagen resterende looptijd
Klopt, daarbij is D&B onafhankelijk en Collin gekleurd.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:49 schreef Gijsbertus het volgende:
op collin gaat het soms wel erg snel...
Wat ik altijd wel apart vind daar zijn de twee risico scores. (D&B en collin)
Verschillen vaak van elkaar. Heb het gevoel dat collin er wat dieper induikt en vooral kijkt naar toekomst, en D&B zich meer richt op de aanwezige informatie vanuit verleden t/m nu.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Maar Collin spreekt de ondernemers, heeft prognoses en kan m.i. beter iets inschatten dan de op voornamelijk de kvk gebaseerde gegevens van D&Bquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Klopt, daarbij is D&B onafhankelijk en Collin gekleurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |