abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156466125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 06:07 schreef redbull666 het volgende:
Investormatch heeft mogelijk een gezondere verhouding werknemers:projecten dan GvE, toekomst zal uitwijzen of ze zo snel blijven als er meer projecten binnen gaan lopen, maar voorlopig zeer netjes.
Wat zie jij als een gezondere verhouding en hoe liggen die verhoudingen tussen GvE en IvM dan?
pi_156466301
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 06:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat zie jij als een gezondere verhouding en hoe liggen die verhoudingen tussen GvE en IvM dan?
Ik bedoel meer te zeggen dat GvE mogelijk wat overbelast is om dit soort zaken snel te regelen, en IvM wat ruimer in de bezetting zit, in relatie tot aantal projecten.
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:48:28 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156466337
Iemand bekend met: http://www.oldliquors.com
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:52:59 #79
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156466376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:41 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer te zeggen dat GvE mogelijk wat overbelast is om dit soort zaken snel te regelen, en IvM wat ruimer in de bezetting zit, in relatie tot aantal projecten.
Dan lijkt het eerder niet zoveel te maken te hebben met het aantal personeelsleden alswel met de doorgevoerde automatisering. En het heeft vermoedelijk ook te maken met de lener: hoe snel stuurt die een getekende versie van de leenovereenkomst retour?
pi_156466400
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:48 schreef leolinedance het volgende:
Die meneer heeft een paar topics terug reclame gemaakt voor zijn project. Geen afm ontheffing
pi_156466415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dan lijkt het eerder niet zoveel te maken te hebben met het aantal personeelsleden alswel met de doorgevoerde automatisering. En het heeft vermoedelijk ook te maken met de lener: hoe snel stuurt die een getekende versie van de leenovereenkomst retour?
Als je met drie mensen evenzoveel projecten gefund hebt of je hebt met 16 medewerkers 800 projecten gefund dan heeft het wel degelijk ook met aantal personeelsleden te maken.
  dinsdag 29 september 2015 @ 08:16:59 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156466517
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:57 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Die meneer heeft een paar topics terug reclame gemaakt voor zijn project. Geen afm ontheffing
Ik ga mij er maar niet aan wagen :P
pi_156466909
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:48 schreef leolinedance het volgende:
Ze zijn zelf maar begonnen met crowdfunding omdat het de goedkoopste oplossing was. Zie hierbij ook hun vergelijking op de website:
pi_156467071
Eerste keer meegedaan met een project op Investormatch.
Geld overgemaakt en daarna contract/overeenkomst ontvangen.
Tot mijn stomme verbazing staat daarin dat de geldnemer gerechtigd is per jaar 10% boetevrij vervroegd af te lossen. Als dit standaard is bij Inverstormatch, was dit de eerste en gelijk ook de laatste keer.
Ik hou niet van konijnen uit de hoge hoed. :(
(of heb ik ergens overheen gelezen??)
pi_156467089
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

"Toevallig" is er vandaag ruim 10k in het project gestort. Het kan natuurlijk een foutje zijn maar anders is het een hele grote sprong de goede kant op.
Nu al op 71k. Het gaat zo erg snel.

Het zou mij niks verbazen als deze nog vol komt. Wellicht zit er een groep angel investors die een afspraak heeft met aygodutch om in de laatste dagen een project vol te maken. Als ik een crowdfunding platform zou beginnen zou ik daar wel voor zorgen.
Signature
pi_156467135
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:15 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Het zou mij niks verbazen als deze nog vol komt. Wellicht zit er een groep angel investors die een afspraak heeft met aygodutch om in de laatste dagen een project vol te maken. Als ik een crowdfunding platform zou beginnen zou ik daar wel voor zorgen.
Dat zou me niet verbazen inderdaad. Ik heb contact opgenomen dat ik mijn investering wel wilde verdubbelen, als het tegen dezelfde voorwaarden als augustus ging (met de 2,5% incentive). Dat wilde men niet doen en men klonk wel vrij verzekerd dat het wel vol zou komen. Daar ben ik alleen maar blij mee, want ik vind het een mooi project.
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:23:04 #87
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156467177
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:14 schreef bleyenburg het volgende:
Tot mijn stomme verbazing staat daarin dat de geldnemer gerechtigd is per jaar 10% boetevrij vervroegd af te lossen. Als dit standaard is bij Inverstormatch, was dit de eerste en gelijk ook de laatste keer.
Ja, Je hebt ergens overheen gelezen. Het staat namelijk bij de veelgestelde vragen onder de tab "investeren".
quote:
Mag de onderneming vervroegd aflossen?
Ja. De onderneming mag maximaal 10% extra boetevrij aflossen op de hoofdsom. Als de onderneming meer vervroegd wil aflossen dan zal een vergoeding betaald moeten worden aan de investeerders. De hoogte van deze vergoeding zal worden vastgesteld aan de hand van het nog af te lossen bedrag en de hoogte van de rente van de lening gedurende de resterende looptijd. Bedragen zullen automatisch worden aangepast in het betalingsschema in uw account.
pi_156467200
quote:
Wat is daar mis mee? Je hebt dan eerder je investering terug. Lijkt me alleen meer goed teken als een ondernemer eerder af kan lossen. In theorie kan de ondernemer 16K van de 40K wat eerder teurgbetalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 29-09-2015 09:31:20 ]
pi_156467204
quote:
Toevallig heb ik een contract bij de hand, er staat ook dat de onderneming gehouden is een vergoeding te betalen aan de investeerders voor het geleden renteverlies. Dus het is niet zo dat je voor de 100% genaaid wordt.
pi_156467248
quote:
Ik vind dit eigenlijk wel een goede ontwikkeling. Een platform wat niet alleen aan de investeerder benefits geeft, maar ook aan de ondernemer.
Indien een onderneming resultaten boven verwachting heeft kan hij op deze manier zijn financieringskosten omlaag brengen, zonder dat de ondernemer stilzittend werkkapitaal heeft. Anders kan de situatie ontstaan dat door het goede rendement een ondernemer besluit nieuwe projecten te beginnen om het geld maar aan het werk te zetten, wat uiteindelijk risico verhogend werkt.
M.i. Dus liever vroegtijdig geld gedeeltelijk terug wat ik kan herinvesteren en een hogere zekerheid dan dat de ondernemer onnodige risico's neemt om het geld maar te laten renderen.
En 10% is nou niet heel schokkend
Signature
pi_156467250
dank crowd-fundi.
Voortaan moet ik duidelijk beter lezen.

@borstenenz.: de vergoeding gaat pas in boven 10% vervoegd aflossen
pi_156467251
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:15 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Jammer dat je geen lijstje hebt met investeringen . Je kan nu niet zien in welke porties er gestort wordt. Nu inderdaad 71K met 91 investeerders. Nu even het aantal investeerders bijhouden. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-09-2015 10:13:05 ]
pi_156467286
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Je hebt dan eerder je investering terug. Lijkt me alleen meer goed teken als een ondernemer eerder af kan lossen.
Bij andere platformen zou je hierdoor wel genaaid worden omdat je de fee vooraf moet betalen. Maar aangezien investormatch geen fee rekent naar de investeerders heb je hier geen nadelige gevolgen door.
pi_156467296
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/PWR-Technology
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Even de financiele samenvatting doorgenomen.
Vind de aflossing lening Kom wel erg hoog.
en de overige aflossing zie ik niet tekstueel ergens worden onderbouwd...
pi_156467312
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:27 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk wel een goede ontwikkeling. Een platform wat niet alleen aan de investeerder benefits geeft, maar ook aan de ondernemer.
Indien een onderneming resultaten boven verwachting heeft kan hij op deze manier zijn financieringskosten omlaag brengen, zonder dat de ondernemer stilzittend werkkapitaal heeft. Anders kan de situatie ontstaan dat door het goede rendement een ondernemer besluit nieuwe projecten te beginnen om het geld maar aan het werk te zetten, wat uiteindelijk risico verhogend werkt.
M.i. Dus liever vroegtijdig geld gedeeltelijk terug wat ik kan herinvesteren en een hogere zekerheid dan dat de ondernemer onnodige risico's neemt om het geld maar te laten renderen.
En 10% is nou niet heel schokkend
Vroegtijdig aflossen ja, kan soms gunstig zijn voor de ondernemer, maar dan wel onder betaling van de overeengekomen rente. Dus vroegtijdig aflossen a la Hin, mag van mij.
In een keer maar ook in delen.
pi_156467320
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:27 schreef Jackthe het volgende:
Indien een onderneming resultaten boven verwachting heeft kan hij op deze manier zijn financieringskosten omlaag brengen, zonder dat de ondernemer stilzittend werkkapitaal heeft.
Het geld hoeft niet stil te zitten natuurlijk; de betreffende ondernemer kan ook vervroegd toekomstige termijnen voldoen (dus aflossing+rente) zoals ook HIN gedaan heeft. Daar zal ik als investeerder erg blij mee zijn en voldoet leningnemer gewoon aan zijn verplichtingen.
pi_156467333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:27 schreef bleyenburg het volgende:
dank crowd-fundi.
Voortaan moet ik duidelijk beter lezen.

@borstenenz.: de vergoeding gaat pas in boven 10% vervoegd aflossen
Nadat ik het weer gelezen heb, zie ik het ook staan. Ik heb nog steeds liever dat ze sneller aflossen.
pi_156467483
Ik ben ook een voorstander van vervroegd aflossen, 10% lijkt mij zeer redelijk. Dat willen we tenslotte bij onze hypotheek ook allemaal kunnen.
pi_156467484
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan zal het bij Aygodutch in de lening ingebracht moeten worden.Zoals het nu is met 50% ingebracht kapitaal kan de lening naar mijn idee niet tot stand komen en vervallen de toezeggingen van de investeerders automatisch op de einddatum 7 oktober .
Volgens de website van AGD staan de banken klaar om in te springen als crowdfunding niet lukt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')