abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156447201
Wat vinden jullie van Thijs & Aafke. Bij het project heb ik wel een redelijk goed gevoel ondanks dat het horeca is; het is een goedlopend bedrijf en de nieuwe eigenaar is de bedrijfsleider dus de klanten zullen niet ineens wegblijven lijkt me. Ik heb wat meer moeite met de zekerheden, de Rabobank zit vooraan met de mooiste zekerheden ondanks een bescheiden financiering ten opzichte van het totaal. Voor ons investeerders is er weinig dekking voor de lening. Eigenlijk zou de rente wat hoger mogen, bijvoorbeeld 8,5% of 9%. Dan zou ik meedoen denk ik.

Zekerheden
Harm Jan van der Veen en RNG B.V. zijn beide volledig aansprakelijk voor de lening. De voorraad en activa zijn verpand aan de Rabobank. Daarnaast geeft Wijbe Bijlsma (een van de bestuurders van RNG B.V.) een borgstelling af van ¤ 50.000,-. Zolang de lening loopt (of tot een solvabiliteit van 35%) geldt een non-onttrekkingsverklaring behoudens reguliere privé opnamen en inkomstenbelasting c.q. sociale verzekeringspremies.
Pecunia non olet
pi_156447401
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van Thijs & Aafke. Bij het project heb ik wel een redelijk goed gevoel ondanks dat het horeca is; het is een goedlopend bedrijf en de nieuwe eigenaar is de bedrijfsleider dus de klanten zullen niet ineens wegblijven lijkt me. Ik heb wat meer moeite met de zekerheden, de Rabobank zit vooraan met de mooiste zekerheden ondanks een bescheiden financiering ten opzichte van het totaal. Voor ons investeerders is er weinig dekking voor de lening. Eigenlijk zou de rente wat hoger mogen, bijvoorbeeld 8,5% of 9%. Dan zou ik meedoen denk ik.

Zekerheden
Harm Jan van der Veen en RNG B.V. zijn beide volledig aansprakelijk voor de lening. De voorraad en activa zijn verpand aan de Rabobank. Daarnaast geeft Wijbe Bijlsma (een van de bestuurders van RNG B.V.) een borgstelling af van ¤ 50.000,-. Zolang de lening loopt (of tot een solvabiliteit van 35%) geldt een non-onttrekkingsverklaring behoudens reguliere privé opnamen en inkomstenbelasting c.q. sociale verzekeringspremies.

Je zegt het zoals het is de Crowd draagt al de ricico's. De Ring B.V. is welliswaar aansprakelijk maar daar zal wel niet meer in zitten als de 50.000 euro die ze inbrengen, anders was wel vermeld wat er in die B.V. zit. De heer van Veen draagt 30.000 bij. Daarna zal de pot ook wel op zijn. Dan heb je nog de borgstelling van 50.000 euro van een van de firmanten van de B.V. Dat is vermoedelijk je enige zekerheid op de lening van 300.000 euro.
Ik neem het risico niet.
pi_156447471
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je zegt het zoals het is de Crowd draagt al de ricico's. De Ring B.V. is welliswaar aansprakelijk maar daar zal wel niet meer in zitten als de 50.000 euro die ze inbrengen, anders was wel vermeld wat er in die B.V. zat. De heer van Veen draagt 30.000 bij. Daarna zal de pot ook wel op zijn. Dan heb je nog de borgstelling van 50.000 euro van een van de firmanten van de B.V. Dat is vermoedelijk je enige zekerheid op de lening van 300.000 euro.
Ik neem het risico niet.
RNG B.V. is pas een maand geleden opgericht
pi_156447519
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef obligataire het volgende:

Zekerheden

Restaurant is zeer bekend in regio Emmen en staat goed aangeschreven. Wat dat betreft ben ik wel positief. Persoonlijk vind ik de zekerheden en de eigen inbreng nogal magertjes. En het blijft horeca he
pi_156447590
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:43 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Restaurant is zeer bekend in regio Emmen en staat goed aangeschreven. Wat dat betreft ben ik wel positief. Persoonlijk vind ik de zekerheden en de eigen inbreng nogal magertjes. En het blijft horeca he
Ik heb de opmerking wat betreft de magere zekerheden + verzoek om meer rente, gepost in de vraag en antwoord rubriek. Benieuwd of deze door de ballotage komt en wat ze er mee doen.....
Pecunia non olet
pi_156447675
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:43 schreef Justme7005 het volgende:

[..]
En het blijft horeca he
Tsja gisteren hoorde ik dat er een goed restaurant in de omgeving van mijn geboorteplaats failliet is gegaan. Bestond al heel lang. Tot voor een paar jaar terug moest je daar op een kruk gaan zitten wachten tot er weer een tafel vrij was......... dus je ziet maar. De klant is grillig.........
Pecunia non olet
pi_156447706
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja gisteren hoor ik dat er een restaurant in de omgeving van mijn geboorteplaats failliet is gegaan. Bestond al heel lang. Tot voor een paar jaar moest je daar op een kruk gaan zitten wachten tot er weer een tafel vrij was......... dus je ziet maar.
Precies ! Horeca = extra hoog risico. Daarom bij horecaprojecten goed kijken of er genoeg eigen inbreng is en of de zekerheden echt waarde hebben
pi_156448114
Een projectje van een kennis van mij.

https://www.crowdaboutnow.nl/CressToday
pi_156448447
Je kunt het ook andersom beredeneren.
Als de bank participeert in deze investering wil het zeggen dat zij er geloof in hebben..

Het jammere is alleen dat zij tot een bepaald bedrag willen gaan, waar de gestelde zekerheden minimaal 2x zo hoog liggen.

Vind deze zaken altijd lastig in te schatten. En omdat er toch een twijfel ontstaat, laat ik deze passeren.
pi_156449110
De bio processor bij AGD lijkt helaas ook niet vol te komen. De laatste dagen is de inverstering enkele 100 euro's toegenomen.
Tevens zie ik op dat platform geen nieuwe projecten verschijnen.
pi_156449501
Tropicana zou ooit ook een concerthal worden. Ook hier was de financiering bijna van rond:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rder-als-concerthal/

Gezien we nu in 2015 zijn is dit project ook niet gelukt.

Voor mijn is tropicana een no go. Teveel risco.
pi_156449961
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:21 schreef rob746 het volgende:
Tropicana zou ooit ook een concerthal worden. Ook hier was de financiering bijna van rond:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rder-als-concerthal/
Oorsponkelijk was het idee ook om alles plat te gooien voor woningbouw. De gemeente wil dit niet. Er zijn nu nog drie plannen:

• Tropicana het duurzaamheidspaleis
Bluecity010, een netwerk van ondernemers, wil het oude zwembad opknappen tot duurzaamheidspaleis met ideeën als een stadskas, zonnepanelen en natuurlijk de paddenstoelkwekerij op oude koffiebonen, die er nu ook al zit. Daarnaast wil Bluecity010 er leerplekken creëren waarbij jongeren nieuwe ambachten kunnen leren. Al eerder zei een van de initiatiefnemers tijdens een interview: „We willen er weer een icoon van maken waar Rotterdammers trots op kunnen zijn.”

• Tropicana het zwembad
Terug met het tropisch zwemparadijs. Met ruim 26.000 likes op de Facebookpagina 'Maak Tropicana weer de attractie van 010' is de boodschap duidelijk. Rotterdammers willen hun zwembad. Mocht dit idee gerealiseerd worden, dan is er nog flink wat te doen. Een droneopname van juni dit jaar laat zien dat het zwembad er verpauperd bijligt.

• Tropicana het hotel
Geen nieuwbouw dus, is een hotel dan nog wel mogelijk? Volgens Flip Schreurs, curator van Tropicana, wel. „In de brief van de gemeente staat dat de gemeente het slopen niet zal steunen, maar het gebouw kan wel verbouwd worden tot een hotel of iets degelijks. Alle opties zijn nog open.”
pi_156452068
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:02 schreef rob746 het volgende:
De bio processor bij AGD lijkt helaas ook niet vol te komen. De laatste dagen is de inverstering enkele 100 euro's toegenomen.
Tevens zie ik op dat platform geen nieuwe projecten verschijnen.
Blijkbaar is het ook niet nodig dat hij volkomt:
Van der Klok investeert zelf de helft en zoekt voor de rest geldschieters via crowdfunding. ,,Banken willen pas meewerken als er installaties staan die aantoonbaar werken. Het is een drama'', zegt Van der Klok. Met de crowdfunding-actie, via organisatie Aygodutch, kunnen investeerders een zelf gekozen bedrag uitlenen, met een minimum van 100 euro, voor de duur van 5 jaar. Ze krijgen een jaarlijkse rente van 8 procent.

In de zes weken dat de campagne loopt, hebben zich 82 particulieren en bedrijven gemeld, met in totaal 45.950 euro. de inschrijftermijn sluit binnenkort. De plannen gaan volgens Van der Klok ook door als het streefbedrag niet wordt gehaald.
pi_156452250
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 17:14 schreef djh77 het volgende:
Blijkbaar is het ook niet nodig dat hij volkomt:
Van der Klok investeert zelf de helft en zoekt voor de rest geldschieters via crowdfunding. ,,Banken willen pas meewerken als er installaties staan die aantoonbaar werken. Het is een drama'', zegt Van der Klok. Met de crowdfunding-actie, via organisatie Aygodutch, kunnen investeerders een zelf gekozen bedrag uitlenen, met een minimum van 100 euro, voor de duur van 5 jaar. Ze krijgen een jaarlijkse rente van 8 procent.

In de zes weken dat de campagne loopt, hebben zich 82 particulieren en bedrijven gemeld, met in totaal 45.950 euro. de inschrijftermijn sluit binnenkort. De plannen gaan volgens Van der Klok ook door als het streefbedrag niet wordt gehaald.
Je bedoelt dit artikel. http://www.dvhn.nl/nieuws(...)trucks-13076173.html

Volgens mij zijn de voorwaarden van het platform dat er minimaal 90% binnen moet zijn voor dat het door gaat.
Dus ik weet niet of de heer van der Klok het goed ziet. Ik zal het nog eens nalezen.
  maandag 28 september 2015 @ 18:01:42 #65
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156452993
Is sta verbaasd over de snelheid waarmee Investormatch werkt. Waarom lukt het daar wel om op de eerste werkdag dat een project is volgelopen alles rond te hebben en een betaalschema te verstrekken? Bij GVE wacht ik bijvoorbeeld al bijna vier weken (2 september volgeschreven) op een betaalverzoek van GreenPower nano. Contract is aangemaakt. Wordt dat niet ondertekend ofzo? Baas op vakantie? Iets anders? Vreemd. Ja, stuur ze een mailtje. Prima. Krijg je waarschijnlijk per omgaande het antwoord. Maar waarom moet je daar naar vragen als het ook zo snel kan? Stuur anders na een week of twee zélf een bericht naar de investeerders dat het wat uitloopt, dat we er mee bezig zijn, bedankt voor uw geduld, wij vinden het ook vervelend, bla bla bla. Altijd beter dan niks van je laten horen. :?
pi_156454128
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 17:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je bedoelt dit artikel. http://www.dvhn.nl/nieuws(...)trucks-13076173.html

Volgens mij zijn de voorwaarden van het platform dat er minimaal 90% binnen moet zijn voor dat het door gaat.
Dus ik weet niet of de heer van der Klok het goed ziet. Ik zal het nog eens nalezen.
Of hij heeft alternatieve financiering achter de hand om het bedrag boven 100K te financieren
pi_156454231
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Of hij heeft alternatieve financiering achter de hand om het bedrag boven 100K te financieren
Staat in de pitch. Zelf 100K middels een achtergestelde lening
pi_156454376
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:01 schreef crowd-fundi het volgende:
Is sta verbaasd over de snelheid waarmee Investormatch werkt. Waarom lukt het daar wel om op de eerste werkdag dat een project is volgelopen alles rond te hebben en een betaalschema te verstrekken? Bij GVE wacht ik bijvoorbeeld al bijna vier weken (2 september volgeschreven) op een betaalverzoek van GreenPower nano. Contract is aangemaakt. Wordt dat niet ondertekend ofzo? Baas op vakantie? Iets anders? Vreemd. Ja, stuur ze een mailtje. Prima. Krijg je waarschijnlijk per omgaande het antwoord. Maar waarom moet je daar naar vragen als het ook zo snel kan? Stuur anders na een week of twee zélf een bericht naar de investeerders dat het wat uitloopt, dat we er mee bezig zijn, bedankt voor uw geduld, wij vinden het ook vervelend, bla bla bla. Altijd beter dan niks van je laten horen. :?
IK was ook positief verrast dat dit zo snel geregeld was. EN GreenPower Nano van GvE heb ik trouwens ook op ingeschreven. Duurt inderdaad wel aardig lang.
pi_156455206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dan zal het bij Aygodutch in de lening ingebracht moeten worden.Zoals het nu is met 50% ingebracht kapitaal kan de lening naar mijn idee niet tot stand komen en vervallen de toezeggingen van de investeerders automatisch op de einddatum 7 oktober .

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-09-2015 19:40:21 ]
pi_156458687
Kijkt iemand wel eens naar de betalingskenmerken van gve?

Bij de laaste twee betalingen lijken deze bij mijn niet te kloppen.
  maandag 28 september 2015 @ 22:31:29 #71
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156461432
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:13 schreef rob746 het volgende:
Kijkt iemand wel eens naar de betalingskenmerken van gve?

Bij de laaste twee betalingen lijken deze bij mijn niet te kloppen.
Volgens mij hebben ze de administratie keurig op orde! Alleen zijn de betalingen door de invoering van de derdengeldrekening 1 a 2 dagen later dan anders. Maar met de betalingskenmerken is bij mij deze maand in ieder geval helemaal niks mis. Misschien kijk je bij de verkeerde cijferreeks? GVE geeft een "omschrijving" mee en een "kenmerk". De "omschrijving" geeft precies aan dat het om een terugbetaling gaat (altijd een 8), om welke terugbetaling het gaat (in twee cijfers), om welk project het gaat (de volgende 6 cijfers) en wat jouw investeerdersnummer is (ook in zes cijfers).
pi_156461638
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:31 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze de administratie keurig op orde! Alleen zijn de betalingen door de invoering van de derdengeldrekening 1 a 2 dagen later dan anders. Maar met de betalingskenmerken is bij mij deze maand in ieder geval helemaal niks mis. Misschien kijk je bij de verkeerde cijferreeks? GVE geeft een "omschrijving" mee en een "kenmerk". De "omschrijving" geeft precies aan dat het om een terugbetaling gaat (altijd een 8), om welke terugbetaling het gaat (in twee cijfers), om welk project het gaat (de volgende 6 cijfers) en wat jouw investeerdersnummer is (ook in zes cijfers).
Ja normaal gaat dat ook goed. Echter klopt het project en inversteringsnummer niet bij de laatste twee uitbetalingen. Ik heb inmiddels gve gemaild. Dus even afwachten op de reactie

[ Bericht 0% gewijzigd door rob746 op 28-09-2015 23:19:26 ]
pi_156461672
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan zal het bij Aygodutch in de lening ingebracht moeten worden.Zoals het nu is met 50% ingebracht kapitaal kan de lening naar mijn idee niet tot stand komen en vervallen de toezeggingen van de investeerders automatisch op de einddatum 7 oktober .
"Toevallig" is er vandaag ruim 10k in het project gestort. Het kan natuurlijk een foutje zijn maar anders is het een hele grote sprong de goede kant op.
pi_156462955
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

"Toevallig" is er vandaag ruim 10k in het project gestort. Het kan natuurlijk een foutje zijn maar anders is het een hele grote sprong de goede kant op.
Als er iedere dag nog ff 10k bijkomt dan is het een mooie weekafsluiter.
pi_156466056
Investormatch heeft mogelijk een gezondere verhouding werknemers:projecten dan GvE, toekomst zal uitwijzen of ze zo snel blijven als er meer projecten binnen gaan lopen, maar voorlopig zeer netjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')