Zo is het in mijn geval inderdaad precies gegaan. For the record, in hartje Rotterdam.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Bij vastgoed raad ik je aan:
Doe een bieding van 10% onder de vraagprijs. Je moet het natuurlijk wel reëel houden. Uiteindelijk zul je als je uitonderhandeld bent uitkomen op +/-5% onder de vraagprijs
Doe op een huis van 4 ton dus een bod van 360 en ga er van uit dat het uiteindelijk rond de 380 uit zal komen. In de meeste gevallen klopt dit voorbeeld wel aardig.
Gemiddeld zal het best kloppen, echter verschilt het altijd per huis. Een algemeen advies geven, zoals jij deed, is gewoon grote onzin.quote:Op maandag 28 september 2015 18:48 schreef NicoRosberg het volgende:
[..]
Omdat ik familie heb die in de vastgoed zit en ik het zelf ook aardig mee krijg en volg. Als je de verhalen hier leest dan klopt het in de meeste gevallen wel aardig. Het meeste wat ik hier lees zit tussen de 5 en 8%. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen en ik kan me voorstellen dat het er in Amsterdam anders aan toe gaat dan in een klein dorp in Drenthe.
Klopt, maar geldt net zo goed over wel of geen aankoopmakelaar nemen; hier in de goede wijken in Utrecht kom je er, momenteel, gewoon niet tussen zonder aankoopmakelaar; de bezichtigingen zitten gewoon vol voordat het huis op funda staat...quote:Op maandag 28 september 2015 20:10 schreef jroz het volgende:
[..]
Gemiddeld zal het best kloppen, echter verschilt het altijd per huis. Een algemeen advies geven, zoals jij deed, is gewoon grote onzin.
Klopt.quote:Op maandag 28 september 2015 20:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Klopt, maar geldt net zo goed over wel of geen aankoopmakelaar nemen; hier in de goede wijken in Utrecht kom je er, momenteel, gewoon niet tussen zonder aankoopmakelaar; de bezichtigingen zitten gewoon vol voordat het huis op funda staat...
quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:37 schreef noutie het volgende:
[..]
En dit, poot stijfhouden. Ze bellen je vanzelf wel terug. Volhouden!
Haha. altijd?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:36 schreef Scorpie het volgende:
De helft bieden en dan onderduiken, krijg je het altijd voor.
wat was de vraagprijs van een vergelijkbaar huis in 2007 ? 269.000 ?quote:Op maandag 28 september 2015 11:37 schreef japjapie het volgende:
in dieptepunt in de markt in 2013 nadat oorspronkelijke eigenaar overleden was, van zijn kinderen gekocht.
vraagprijs 199.000, gezakt naar 179.000 en gekocht voor 166.500. WOZ waarde was 219.000. Superdeal dus
Jazeker, doe jij dat niet? Truc die ik van blomke heb geleerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:18 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
[..]
Haha. altijd?
Dus bij een huis met een vraagprijs van 225.000 bied jij 112.500?![]()
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker, doe jij dat niet? Truc die ik van blomke heb geleerd.
Geen, de verkopers zitten er nog steeds mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:48 schreef verita het volgende:
[..]
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:48 schreef verita het volgende:
[..]
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?
Dat dus, ze dachten mij even mooi op te kunnen lichten maar heb ze gewoon te pakken, die arrogante verkopers met die plofkop van een makelaar!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Geen, de verkopers zitten er nog steeds mee.
Dat zal ze leren!
Als het niet op orde is, de 26ste, in gebreke stellen. Dan hebben ze nog 8 dagen om het in orde te maken. Moet je eens zien hoe vlug ze dan worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:23 schreef Essebes het volgende:
Soooooo, ik weet nu wel weer even waarom wij wel voor een aankoopmakelaar hebben gekozen.
Onze geplande overdracht is maandag 26 oktober. Gisteren kwam ik in een gesprek met de verkoper erachter dat de splitsingsacte een fout lijkt te bevatten en dat de verkoper denkt dat komende week nog ff te corrigeren voor de overdracht naar ons toe. Was onze aankoopmakelaar niet zo van gecharmeerd...
Ook ff tussen neus en lippen door te horen gekregen dat ons huis geen eigen gas aansluiting heeft, maar een aansluiting deelt met de buren?!?!? Vreemde constructie. Stedin vandaag gebeld en die vertelde dat dat inderdaad zo lijkt te zijn. Ook water schijnt een soort van gedeelde meter te zijn. Elektra is wel apart en gesplitst, maar volgens Stedin is de elektrameter nog niet geactiveerd (maar energie is er wel in het huis), dit lijkt een administratief issue te zijn.
Ze mag dus komende week nog ff aan de slag, want dat is niet wat ons verteld is wat we zouden kopen.
Ik gok dat dit de overdracht niet zal tegenhouden, maar er moeten wel ff wat dingen worden afgesproken met de verkopers :-(
We wachten af hoe ver ze komende week nog komen met het overleggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het niet op orde is, de 26ste, in gebreke stellen. Dan hebben ze nog 8 dagen om het in orde te maken. Moet je eens zien hoe vlug ze dan worden.
Wij hebben dat aan de lijve ondervonden. Onze verzekeraar had de stukken nog niet in orde en naar de notaris gestuurd. (Omdat zowel de tussenpersoon als zijn vervanger op werkvakantie waren) Dit was dus buiten onze schuld, maar daar hoeft de andere partij niets om te geven. Wij zijn dus in gebreke gesteld en hebben de verzekeraar duidelijk gemaakt dat eventuele kosten op hen verhaald zou worden. Binnen 8 dagen was het gelukkig rond en kon de akte passeren.
Gewoon doen dus, als het de 26ste nog niet in orde is.
Succes.
Die prijzenquote:Op maandag 19 oktober 2015 11:46 schreef Ridocar het volgende:
Vorige week nog een tussenwoning (eengezinswoning) gekocht:
Vraagprijs: 149,5k
Geboden:130k
Gekocht: 141,5k
5,4% eraf gekregen, maar hij was al scherp geprijsd.
Waar is "hier"?quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:54 schreef FCsuarez het volgende:
[..]
Die prijzenwas het hier maar zo'n feest. kan ik nog niet eens grond voor kopen.
Hier is Bergen Egmond Schoorl.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar is "hier"?
Want bouwgrond voor max 150k lukt nagenoeg overal in NL wel...
http://www.funda.nl/koop/(...)/0-150000/bouwgrond/
Maar wel mooi!quote:
Hier is het gemeente Woensdrecht, vergelijkbare woningen staan 10 tot 20k hoger op huizensitesquote:Op maandag 19 oktober 2015 14:54 schreef FCsuarez het volgende:
[..]
Die prijzenwas het hier maar zo'n feest. kan ik nog niet eens grond voor kopen.
Hoe kan je hier weg gaanquote:
Kleine meisjes worden groot.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:44 schreef FCsuarez het volgende:
[..]
Hoe kan je hier weg gaan![]()
Straks heb ik nog bij je op school gezeten
Ik ken het. Ik had het afgelopen zomer. Huis gekocht en toen ons eigen huis verkopen. Vraagprijs was 3 ton. Uiteindelijk verkocht voor 290 waar ik liever 295 had gehad. Maar ja dit was een zekere partij en dat hielp wel bij de hypotheek aanvraag voor ons nieuwe huis.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:17 schreef Spiegelei het volgende:
Ons huidige huis: vraagprijs 199.000, gekocht voor 150.000
Met aankoopmakelaar
Onze oude woning ( waar wij dus de verkopers waren): vraagprijs 124.500 verkocht voor 111.500
Wat lager dan we vooraf in gedachten hadden, maar snelle overdracht en geen 2 huizen meer hebben was ons ook wat waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |