kopieer mij niet 😡quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:22 schreef Mattt het volgende:
Vraag 155.000, betaald 145.000 .. Was een huis van de woningbouw waar ze echt niet voor minder wouden verkopen... Dus wel, zolang ze er vanaf willen
Nee absoluut niet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:44 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Spijt van dat je het gedaan hebt?
Snap ik.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:58 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee absoluut niet.
Kan niet wachten tot ik in het huisje zit
Oh nee, absoluut niet, zeker gezien dit ons eerste koophuis is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:01 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Snap ik.
Bedoelde het inhuren van een aankoopmakelaar.
Een aankoopmakelaar doet niets wat je zelf ook niet kan. Vind je het lastig om die dingen zelf te regelen, neem er een aan. Wil je geld besparen en ben je handig met juridische zaken e.d.; dan doe je het niet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:02 schreef Essebes het volgende:
Ben ik nou de enige die het kortzichtig vindt om de werkzaamheden van een aankoopmakelaar te beperken tot onderhandelen alleen? Ze heeft bij ons zoveel meer gedaan (en doet nog steeds: overdracht is over 4 weken).
Ons huis was 1 huis en wordt nu gesplitst. Juridisch heeft ze eea uitgezocht. Ook bouwkundig heeft ze ons in de beginfase bijgsetaan ( voordat er een bouwkundige werd ingeschakeld, maar toen wel al initiele beslissingen genomen moesten worden).
Ons ander huis heeft ze voor ons gekocht toen wij nog in het buitenland waren. Veel digitaal contact met de uitvoering door haar hier in NL.
Nee, ze is niet goedkoop, maar ik vind het zeker wel de moeite van inschakelen waard!
Oh gelukkig, een expert, dus als ik mijn huis tegen een goede waarde wil verkopen dan zet ik het gewoon 10% te duur te koop....quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Bij vastgoed raad ik je aan:
Doe een bieding van 10% onder de vraagprijs. Je moet het natuurlijk wel reëel houden. Uiteindelijk zul je als je uitonderhandeld bent uitkomen op +/-5% onder de vraagprijs
Doe op een huis van 4 ton dus een bod van 360 en ga er van uit dat het uiteindelijk rond de 380 uit zal komen. In de meeste gevallen klopt dit voorbeeld wel aardig.
Niet in Amsterdam. Begin hier maar eens 5% BOVEN de vraagprijs, dan zit je misschien aan tafel..quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Doe een bieding van 10% onder de vraagprijs. Je moet het natuurlijk wel reëel houden. Uiteindelijk zul je als je uitonderhandeld bent uitkomen op +/-5% onder de vraagprijs
Doe op een huis van 4 ton dus een bod van 360 en ga er van uit dat het uiteindelijk rond de 380 uit zal komen. In de meeste gevallen klopt dit voorbeeld wel aardig.
Je bent een jochie van 22. Waarom zouden we jou advies ter harte moeten nemen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Hij heeft de bubbel van 2008 nog meegemaakt joh, hij weetquote:Op maandag 28 september 2015 15:47 schreef jroz het volgende:
[..]
Je bent een jochie van 22. Waarom zouden we jou advies ter harte moeten nemen?
Gewoon een paar keer langs start komen en dan cash aftikken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Omdat ik familie heb die in de vastgoed zit en ik het zelf ook aardig mee krijg en volg. Als je de verhalen hier leest dan klopt het in de meeste gevallen wel aardig. Het meeste wat ik hier lees zit tussen de 5 en 8%. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen en ik kan me voorstellen dat het er in Amsterdam anders aan toe gaat dan in een klein dorp in Drenthe.quote:Op maandag 28 september 2015 15:47 schreef jroz het volgende:
[..]
Je bent een jochie van 22. Waarom zouden we jou advies ter harte moeten nemen?
Zo is het in mijn geval inderdaad precies gegaan. For the record, in hartje Rotterdam.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:11 schreef NicoRosberg het volgende:
Gemiddeld zal het best kloppen, echter verschilt het altijd per huis. Een algemeen advies geven, zoals jij deed, is gewoon grote onzin.quote:Op maandag 28 september 2015 18:48 schreef NicoRosberg het volgende:
[..]
Omdat ik familie heb die in de vastgoed zit en ik het zelf ook aardig mee krijg en volg. Als je de verhalen hier leest dan klopt het in de meeste gevallen wel aardig. Het meeste wat ik hier lees zit tussen de 5 en 8%. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen en ik kan me voorstellen dat het er in Amsterdam anders aan toe gaat dan in een klein dorp in Drenthe.
Klopt, maar geldt net zo goed over wel of geen aankoopmakelaar nemen; hier in de goede wijken in Utrecht kom je er, momenteel, gewoon niet tussen zonder aankoopmakelaar; de bezichtigingen zitten gewoon vol voordat het huis op funda staat...quote:Op maandag 28 september 2015 20:10 schreef jroz het volgende:
[..]
Gemiddeld zal het best kloppen, echter verschilt het altijd per huis. Een algemeen advies geven, zoals jij deed, is gewoon grote onzin.
Klopt.quote:Op maandag 28 september 2015 20:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Klopt, maar geldt net zo goed over wel of geen aankoopmakelaar nemen; hier in de goede wijken in Utrecht kom je er, momenteel, gewoon niet tussen zonder aankoopmakelaar; de bezichtigingen zitten gewoon vol voordat het huis op funda staat...
quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:37 schreef noutie het volgende:
[..]
En dit, poot stijfhouden. Ze bellen je vanzelf wel terug. Volhouden!
Haha. altijd?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:36 schreef Scorpie het volgende:
De helft bieden en dan onderduiken, krijg je het altijd voor.
wat was de vraagprijs van een vergelijkbaar huis in 2007 ? 269.000 ?quote:Op maandag 28 september 2015 11:37 schreef japjapie het volgende:
in dieptepunt in de markt in 2013 nadat oorspronkelijke eigenaar overleden was, van zijn kinderen gekocht.
vraagprijs 199.000, gezakt naar 179.000 en gekocht voor 166.500. WOZ waarde was 219.000. Superdeal dus
Jazeker, doe jij dat niet? Truc die ik van blomke heb geleerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:18 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
[..]
Haha. altijd?
Dus bij een huis met een vraagprijs van 225.000 bied jij 112.500?![]()
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker, doe jij dat niet? Truc die ik van blomke heb geleerd.
Geen, de verkopers zitten er nog steeds mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:48 schreef verita het volgende:
[..]
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:48 schreef verita het volgende:
[..]
Hoeveel woningen heb jij op die manier gekocht?
Dat dus, ze dachten mij even mooi op te kunnen lichten maar heb ze gewoon te pakken, die arrogante verkopers met die plofkop van een makelaar!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Geen, de verkopers zitten er nog steeds mee.
Dat zal ze leren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |