abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:23:21 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165840143
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tamelijk lachwekkend natuurlijk dat de VVD een lagere vermogensrendementsheffing in het verkiezingsprogramma heeft staan maar wel doodleuk de btw verhoogt.

Het weer willen invoeren van elektronische stemcomputers (en dat als speerpunt op te nemen) is ronduit schandalig.
Wat is er mis met stemcomputers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 00:18:57 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_165842796
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:09 schreef Klopkoek het volgende:
Tamelijk lachwekkend natuurlijk dat de VVD een lagere vermogensrendementsheffing in het verkiezingsprogramma heeft staan maar wel doodleuk de btw verhoogt.
Dat is opvallend aan de VVD de laatste jaren, de wolf probeert niet eens meer om zich als een schaap te vermommen, het laat zien dat het een wolf is. Dit voorgenomen beleid spreekt natuurlijk voor, als je vermogensbelasting verlaagt dan bevoordeel je vooral de mensen die veel vermogen hebben, BTW treft de mensen die een hoger inkomen hebben het minst aangezien die een veel lager percentage van hun inkomen besteden aan consumentenaankopen. Verder blijkt eens te meer dat de VVD al lang geen partij voor de ondernemers meer is. Zo gauw andere partijen het minimumsalaris willen verhogen protesteert de VVD met het argument dat het de export zou schaden omdat het - volgens de VVD - tot een hogere verkoopprijs zou leiden maar als je de BTW verhoogt dan wordt de export gegarandeerd geschaad en dit terwijl de bestedingen van de Nederlanders afnemen doordat ze ten gevolge van de BTW-verhoging minder kunnen besteden. Zoals jij weet hadden we heel erg kort geleden nog de BTW verhoogd. Dat was de op een of twee na grootste blunder van Markje Rutte.

quote:
Het weer willen invoeren van elektronische stemcomputers (en dat als speerpunt op te nemen) is ronduit schandalig.
Correct. Een meer uitgebreide reactie kan je hier lezen, als het deze keer wel de censuur van Euribob overleeft. ;)
Zo niet, stuur me maar even een bericht, ik heb de reactie opgeslagen.
POL / VVD wil stemcomputer herinvoeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:24:31 #203
45206 Pietverdriet
pi_165846936
Heerlijk die spastische reacties hier
Partij A wil dingen duurder maken, jubel, jolijt, goed voor het milieu, mensen moeten consuminderen, dingen zijn te goedkoop
Partij B wil dingen duurder maken, schande, schuimbek, mensen hebben niets te besteden, jammer, weeklaag
pi_165848278
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er mis met stemcomputers?
:')
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:46:13 #205
45206 Pietverdriet
pi_165850723
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 11:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

:')
Goed antwoord
pi_165851040
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk die spastische reacties hier
Partij A wil dingen duurder maken, jubel, jolijt, goed voor het milieu, mensen moeten consuminderen, dingen zijn te goedkoop
Partij B wil dingen duurder maken, schande, schuimbek, mensen hebben niets te besteden, jammer, weeklaag
Selectieve verontwaardiging, daar heeft links vaker last van.
pi_165851983
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed antwoord
Wat er allemaal mis is met stemcomputers is uitgebreid aan de orde geweest. Er is helemaal geen reden om dat nu als VVD weer te gaan pushen anders dan dat je verkiezingsfraude makkelijker wil maken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:29:00 #208
45206 Pietverdriet
pi_165852893
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat er allemaal mis is met stemcomputers is uitgebreid aan de orde geweest. Er is helemaal geen reden om dat nu als VVD weer te gaan pushen anders dan dat je verkiezingsfraude makkelijker wil maken.
Tuurlijk joh, je gebruikt computers voor betalingsverkeer, voor god weet wat allemaal maar stemmen via een computer is natuurlijk principieel eng.
pi_165853102
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, je gebruikt computers voor betalingsverkeer, voor god weet wat allemaal maar stemmen via een computer is natuurlijk principieel eng.
Klopt. Maar ja, als je de principes niet begrijpt krijg je gebazel over 'niet meer van deze tijd' en dergelijke.
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:47:31 #210
45206 Pietverdriet
pi_165853183
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Maar ja, als je de principes niet begrijpt krijg je gebazel over 'niet meer van deze tijd' en dergelijke.
Dus je argument tegen stemcomputers is dat ze eng zijn
Durf je nog wel naar de supermarkt waar de kassa een computer is?
pi_165853246
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je argument tegen stemcomputers is dat ze eng zijn
Durf je nog wel naar de supermarkt waar de kassa een computer is?
Mijn argument tegen stemcomputers is dat ik voor de eerlijkheid van verkiezingen moet vertrouwen op een paar anonieme onbekenden.
  zondag 9 oktober 2016 @ 16:25:41 #212
45206 Pietverdriet
pi_165853906
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mijn argument tegen stemcomputers is dat ik voor de eerlijkheid van verkiezingen moet vertrouwen op een paar anonieme onbekenden.
Zoals mensen die stemmen tellen?
pi_165853939
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals mensen die stemmen tellen?
Nee, die kunnen gewoon gecontroleerd worden. En bij twijfel kun je hertellen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 16:33:05 #214
45206 Pietverdriet
pi_165854043
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, die kunnen gewoon gecontroleerd worden. En bij twijfel kun je hertellen.
Jaja
En computers zijn maar eng. Hou jij je maar bij zaken waar jij verstand van hebt
pi_165855649
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja
En computers zijn maar eng. Hou jij je maar bij zaken waar jij verstand van hebt
Nee, dit soort domheid is eng, op meerdere niveaus. Laten we niet doen alsof jij een probleem met het verkiezingsproces hebt gesignaleerd, tot analyse bent overgegaan en van daaruit tot een oplossing bent gekomen die het gebruik van een computer vereist. Het is het soort stompzinnigheid van leuk, we hebben computers, laten we daar wat mee doen want dat lijkt modern. Dat alle beveiliging tegen fraude die een nadenkenke wetgever erin heeft gebracht daarmee overboord gaat, dat doet er niet toe.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:05:20 #216
45206 Pietverdriet
pi_165855682
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dit soort domheid is eng, op meerdere niveaus. Laten we niet doen alsof jij een probleem met het verkiezingsproces hebt gesignaleerd, tot analyse bent overgegaan en van daaruit tot een oplossing bent gekomen die het gebruik van een computer vereist. Het is het soort stompzinnigheid van leuk, we hebben computers, laten we daar wat mee doen want dat lijkt modern. Dat alle beveiliging tegen fraude die een nadenkenke wetgever erin heeft gebracht daarmee overboord gaat, dat doet er niet toe.
Technofobie
pi_165855718
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Technofobie
Het is eerder angst om na te moeten denken wat nou eigenlijk het doel van het proces is. Daar gaat het in menig IT-project ook totaal verkeerd op. Mensen die een hamer begrijpen en daarom doen alsof elk probleem een spijker is.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:10:10 #218
45206 Pietverdriet
pi_165855745
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is eerder angst om na te moeten denken wat nou eigenlijk het doel van het proces is. Daar gaat het in menig IT-project ook totaal verkeerd op. Mensen die een hamer begrijpen en daarom doen alsof elk probleem een spijker is.
Heb nog geen enkel argument gezien tegen stemcomputers
pi_165856305
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb nog geen enkel argument gezien tegen stemcomputers
Dan kijk je niet goed, wat niet zo verrassend is, en als je vraagt naar de argumenten tegen geef je daarmee al aan dat je niet in staat bent tot het stellen van de juiste vragen om het verkiezingsproces zinnig vorm te geven.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:49:30 #220
45206 Pietverdriet
pi_165856371
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed, wat niet zo verrassend is, en als je vraagt naar de argumenten tegen geef je daarmee al aan dat je niet in staat bent tot het stellen van de juiste vragen om het verkiezingsproces zinnig vorm te geven.
Veel verder dan dit kom je niet. Ik heb het niet over verkiezingsprocessen zinnig vorm geven, dat is een andere discussie, mijn vraag is wat er tegen stemcomputers is.
pi_165856698
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel verder dan dit kom je niet. Ik heb het niet over verkiezingsprocessen zinnig vorm geven, dat is een andere discussie, mijn vraag is wat er tegen stemcomputers is.
Dat is dus het probleem, je hebt niet eens door dat je met een stemcomputer de kern van het stemproces helemaal anders vormgeeft. Dan wil ik best goed nadenken over hoe je het stemproces kunt verbeteren met stemcomputers en dat heb ik in tegenstelling tot voorstanders ook al wel eens gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat je de belangrijkste beveiliging tegen stembusfraude, safety in numbers, ermee overboord gooit. Dat kun je kunstgrepen gaan uithalen om dat weer deels te repareren, maar dat deels bevalt me niet en het is nog dramatisch inefficient ook.
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:09:33 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_165857996
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem, je hebt niet eens door dat je met een stemcomputer de kern van het stemproces helemaal anders vormgeeft. Dan wil ik best goed nadenken over hoe je het stemproces kunt verbeteren met stemcomputers en dat heb ik in tegenstelling tot voorstanders ook al wel eens gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat je de belangrijkste beveiliging tegen stembusfraude, safety in numbers, ermee overboord gooit. Dat kun je kunstgrepen gaan uithalen om dat weer deels te repareren, maar dat deels bevalt me niet en het is nog dramatisch inefficient ook.
Tja, sommige mensen willen graag steeds opnieuw het wiel uitvinden. In plaats van dat de VVD-aanhangers even hun verstand gebruiken en zich afvragen waarom geen enkel Europees land meer een stemcomputer gebruikt terwijl een aantal landen er wel mee hebben geëxperimenteerd...
In tegenstelling tot wat Piet hier reageert heeft het niets met technofobie te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist de mensen die verstand hebben van techniek begrijpen dat en waarom een systeem met stemcomputers veel kwetsbaarder is dan een systeem waarbij elke dorpsidioot mee kan tellen. Niet dat je zoveel vertand van techniek hoeft te hebben om dat in te zien maar hoe meer je ervan weet hoe meer valkuilen je ziet.

Verder is het mij niet duidelijk waarom er hier verder over wordt gediscussiëerd terwijl er een andere draad voor bestaat die speciaal is geopend om:
- de discussie hier ontopic te houden
- deze discussie maximaal tot haar recht te laten komen
Dat is niet specifiek aan jou gericht.
#NoDAPL
pi_165858055
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen willen graag steeds opnieuw het wiel uitvinden. In plaats van dat de VVD-aanhangers even hun verstand gebruiken en zich afvragen waarom geen enkel Europees land meer een stemcomputer gebruikt terwijl een aantal landen er wel mee hebben geëxperimenteerd...
Verder is het mij niet duidelijk waarom er hier verder over wordt gediscussiëerd terwijl er een andere draad voor bestaat die speciaal is geopend om:
- de discussie hier ontopic te houden
- deze discussie maximaal tot haar recht te laten komen
Dat is niet specifiek aan jou gericht.
De dommige rechtse media hebben hier natuurlijk wel een aandeel in, met hun 'dit is niet meer van deze tijd' en hun hoon voor de potloodactivisten. Piet is daar al vaker een erg makkelijk slachtoffer voor gebleken.
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:13:33 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_165858128
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De dommige rechtse media hebben hier natuurlijk wel een aandeel in, met hun 'dit is niet meer van deze tijd' en hun hoon voor de potloodactivisten. Piet is daar al vaker een erg makkelijk slachtoffer voor gebleken.
Dat ben ik met je eens en die invalshoek van de discussie past wel perfect binnen deze draad. ^O^
#NoDAPL
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:24:34 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165858446
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
waarom geen enkel Europees land meer een stemcomputer gebruikt terwijl een aantal landen er wel mee hebben geëxperimenteerd...
Dat vat goed samen hoe schandalig zo een voorstel is. Dat de corporate media en de VVD zo een ogenschijnlijke futiliteit lopen te pushen vind ik vrij verdacht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')