abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156685833
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 09:07 schreef lipjes het volgende:

[..]

We hebben het er verder echt inhoudelijk nog nergens over gehad, was meer ter kennismaking en wat bespreken wat de vorige keer was besproken bij de huisarts.
Zal woensdag wel wat mer gaan worden verwacht ik
Je zei in een eerdere post dat je een trots type bent en dat je het daardoor nog best lastig vond om de stap naar huisarts en hulpverlener maken. Maar echt ik heb bewondering voor je voortvarendheid waarmee je hulp hebt opgezocht. Dáár mag je trots op zijn.

Accepteren dat je een probleem hebt en dat je er niet in je eentje uit komt, vond ik echt heel moeilijk. Vooral het om externe hulp vragen, daar heb ik ruim een jaar tegenaan gehikt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:43:42 #202
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_156690770
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je zei in een eerdere post dat je een trots type bent en dat je het daardoor nog best lastig vond om de stap naar huisarts en hulpverlener maken. Maar echt ik heb bewondering voor je voortvarendheid waarmee je hulp hebt opgezocht. Dáár mag je trots op zijn.

Accepteren dat je een probleem hebt en dat je er niet in je eentje uit komt, vond ik echt heel moeilijk. Vooral het om externe hulp vragen, daar heb ik ruim een jaar tegenaan gehikt.
Klopt, de stap kwam ook meer omdat er iemand mee ging die het beter kon verwoorden als ikzelf.
Gister was dan ook wel erg klote om alleen te gaan.
Had het eea opgeschreven maar dat is uiteindelijk mijn broekzak niet uitgekomen.

Zit me al wel weer druk te maken voor a.s. woensdag merk ik ondanks dat het nog zo ver weg is.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:33:36 #203
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156693465
Kuolema, ik zou de problemen die je gisteren hebt beschreven toch proberen te bespreken als ik jou was. Want het klinkt best eng. Heb je er over nagedacht of je middelen/alcohol gebruik hier ook nog invloed op heeft.
Dit kan ook een goed iets zijn, dat echt een 'hoofd' probleem lijkt om bij pmt aan te werken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_156693849
Ik merk nu dat het te druk geweest is, dan kom het allemaal weer ff lekker binnen. Naja, even niet druk maken ofzo.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:33:25 #205
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156696255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel lastig wordt. Tenzij het om "(denk)technieken" gaat die je altijd en immer kunt toepassen (dus ook juist op de "korte momenten dat je even geen afleiding hebt") maar afleiding zoeken is toch iets waar je al zoveel mee bezig bent?

Al moet ik wel weer zeggen dat ondanks dit gegeven, ikzelf zoiets heb van "niemand met een betere oplossing?"
Ik kan het proberen.
quote:
[..]

Kortom, je moet eraan geloven...maar dat hoeft niet persé vandaag te zijn. Het is op zich al een goed teken dat je het op dit moment niet negeert en er serieus mee bezig bent.
Als vetgedrukte idd zo is, dan denk ik dat het sowieso al een stap is geweest om het in de groep te gooien (al heeft dat je denk ik op het éérste gezicht nog niks concreets ongeleverd).

[..]

Met "even laten rusten" doelde ik dan ook meer op "dat het niet nummer 1 prioriteit hoeft te hebben"...in elk geval niet continu.
Je hebt zat andere shit aan je hoofd, maar ik ben het wel met je eens dat dit wel vrij urgent is, alleen al het feit dat je er *nu op dit moment* mee bezig bent, is al een bewijs dat je ermee bezig bent...actief mee bezig bent.

Dat dubbel voele is best wel vaak zo (in het algemeen. Ik denk dat iedereen dit wel herkent).

[..]

Je bent er wel uit op wat voor momenten het gebeurt, je ziet dus bepaalde patronen.
Je weet wanneer "het" gebeurt..terwijl je nieteens weet -wat- deze "het" überhaubt is (je hebt zowat geen flauw idee).
Je weet niet wat het is en toch weet je wanneer het verschijnt..das op zich al een prestatie (ook al levert het op dit moment misschien niet veel concrete oplossingen op, maar die had je zonder deze "ontdekking" ook niet gehad).

[..]

Klopt. Ik heb idd niet alle informatie. Maar ik heb wel het overzicht en de mogelijkheid afstand te nemen wanneer ik maar wil en dit probleem te "tackelen" wanneer ik maar wil. Jij hebt die keus niet, het zit jou al op de hielen terwijl je dit tempo al zo lang probeert vol te houden en nog kun je rationeel denken. Je kunt zelfs toegeven dat je bij vlagen dit vermogen verliest..dat zie ik vrijwel nooit iemand toegeven, dus dat durf je alvast wel.

Je kunt dat overwegen, ik vind het wel een goed plan eigenlijk! Creatief wel. Alleen..hoe vertel je zoiets? Ik weet van mezelf dat ik het nog steeds moeilijk vind om grote dingen te vertellen op zo'n manier dat het een compleet verhaaltje wordt (het is altijd incompleet).

Ik vind het idee al dapper, maar weet niet of alles in één keer in één lang verhaal voorleggen gaat lukken (al denk ik dat gezien de betrouwbaarheid van jouw geheugen ivm de betrouwbaarheid van het mijne, je wel meer kans maakt daar succesvoller in te zijn _O- :P ).

Dit is wel een goeie om een nachtje over te slapen. Misschien is het een idee dat, als je iemand op het oog hebt maar je nog twijfelt, je die zelfde persoon eerst een ander (wel serieus maar duidelijker omlijnd) probleem voorschotelt? Tis maar een idee.
Zo groot is het op zich niet, als ik er niet bij hoef te vertellen waar het over gaat. Gewoon een lading trefwoorden/korte zinnen bij elkaar zetten en vragen of diegene er een verband in ziet.
quote:
[..]

Dit neem ik even apart.

Ja, rationeel gezien kan dit inderdaad kloppen ja.
Dat je niet goed genoeg en niet serieus genoeg was...maar wanneer is het genoeg?
Dat je een probleem niet kunt oplossen, zegt op zich niks over het wel of niet gebrek aan getoonde inzet. Soms is ALLES geven nog steeds niet goed genoeg, maar dat hoeft niet meteen een persoonlijk falen te betekenen (het kan natuurlijk wel, maar is niet een direct logisch gevolg van wmb). Je kunt niet van een oude Opel verwachten dat die genoeg stuwkracht heeft om je naar de maan te brengen.

Wel ben ik met je eens dat je dingen gemist kunt hebben die je had kunnen zien als dingen net even anders gelopen hadden, maar dat doet me denken aan wat ik eerder al vertelde over dat ik soms ook dingen niet in 1 keer zie...ook niet in 10 keer. Soms doe ik jaren over 1 probleem (dit kan een probleem zijn dat over van alles gaat, van psychiatrie tot meer praktisch). Niemand kan alles in 1 keer oplossen (als je wind tegen hebt, wordt het nog lastiger gestructureerd bezig te blijven op een consequente manier. Vergeet niet dat je een paar maanden terug nog opgenomen was, je bent van best wel ver gekomen en hebt sindsdien wat mij betreft al zat inzet getoond).

[..]

Dit vind ik het lastigste stukje (hebben we privé al besproken, dus niet nodig dit te herhalen)
Nee, het ligt echt aan het feit dat ik het nooit helemaal geloofde en er daarom te weinig mee heb gedaan. Ik ben bijvoorbeeld veel dingen weer vergeten, omdat ik ze niet heb opgeschreven. Sommige dingen heb ik gelukkig wel opgeschreven.
quote:
edit:

[..]

Nou, dan heb ik het tenminste wel al langer volgehouden dan jij :P (met m'n paar maandjes :') Notoire hardloophater hiero :D :') )
Wat een kutsport :r Free running though *O*
Ik moet toch maar gaan zwemmen, dat vind ik wel leuk.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:00 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig. Er zijn natuurlijk ook verschillende niveaus in dissociëren per persoon. Al kun je nog functioneren, prettig is anders. Lijkt me.
Oh ja. Dat wat ik een tijd lang dissociatie noemde bij mij, omdat mijn behandelaars het zo noemden, is waarschijnlijk geen dissociatie. De eerste keer dat het gebeurde bij de psycholoog die ik vorig jaar sprak, herkende hij het meteen als dissociatie. Toen heb ik er wat over opgezocht. Tegen een andere psycholoog, die het persoonlijkheidsonderzoek deed, vertelde ik later dat ik me niet helemaal herkende in de beschrijvingen op internet. Vooral omdat ik me altijd alles kan herinneren. Toen vroeg ze me te beschrijven wat ik op zulke momenten ervaar. Dat deed ik, waarop ze zei dat dat wel degelijk dissociatie is.
Maar laatst zei mijn spv ineens dat ze eens had rondgevraagd wat het nu precies inhoudt, omdat ze twijfelde of het bij mij wel dat was (ook al is het me nog nooit overkomen bij een gesprek met haar ...). Ik had het genoemd als een van de borderlinekenmerken die ik heb en aangezien zij ervan overtuigd is dat ik autisme heb, moest het natuurlijk wel iets anders zijn. Ze kreeg van iedereen als antwoord dat geheugenverlies het belangrijkst is bij dissociatie. Dat heb ik niet, dus denkt ze dat het meer past bij een denk-/doeblokkade, wat vaak voorkomt bij autisme.
Nu kan ik me daar op zich best in vinden, maar ik ga helemaal niets meer aannemen van wat hulpverleners zeggen (naja, op zich deed ik dat ook al niet echt :P) want ze zeggen allemaal iets anders, zijn er allemaal van overtuigd dat hun visie de juiste is en proberen je zo te brainwashen dat je alles gelooft wat ze zeggen.
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Misschien dat zij je juist kan helpen met ontwarren wanneer ze wat meer informatie heeft?
Dat betwijfel ik. Mensen willen hier niet over meedenken, ze willen me ervan overtuigen dat het allemaal onzin is. Daar zit ik niet op te wachten.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:58 schreef Murmeli het volgende:
@kuo: ik denk niet dat er iets Is dat jou iets probeert te vertellen. Het lijkt me dat je eerder iets dissociatie/psychose achtigs hebt op die momenten. Ik zou er zsm hulpverlening bijhalen en te kijken hoe je het kan voorkomen of hoe je er zsm uit kan komen als het gebeurt.
Dat kun je wel denken maar dat is net zo onzeker als de andere mogelijkheid. Je post maakte me een beetje boos, maar ik snap het ook wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:33 schreef Luchtbel het volgende:
Kuolema, ik zou de problemen die je gisteren hebt beschreven toch proberen te bespreken als ik jou was. Want het klinkt best eng. Heb je er over nagedacht of je middelen/alcohol gebruik hier ook nog invloed op heeft.
Dit kan ook een goed iets zijn, dat echt een 'hoofd' probleem lijkt om bij pmt aan te werken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar heb ik niets aan en ga ik waarschijnlijk spijt van krijgen. Mijn spv kennende kan ik voorspellen dat ze zal zeggen 'dat is nou weer echt kenmerkend voor mensen met autisme'. En daar moet ik het dan mee doen. Of misschien dat het niet gezond is en ik het moet negeren of zo. Ze zal me niet serieus nemen.

Ik heb de afgelopen paar weken geen alcohol gedronken en ik gebruik geen drugs. Dus daar komt het niet vandaan. Het is eerder andersom; op die momenten dat die gedachten me overspoelen, heb ik veel behoefte aan drank.

Ik heb het wel besproken met magnetronkoffie. Hij weet meer, neemt me op zich serieus en probeert mee te denken, maar het werkt niet. Niemand zal het echt begrijpen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_156697267
Kuo je bent er me eentje.
pi_156697431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:33 schreef kuolema het volgende:
Dat betwijfel ik. Mensen willen hier niet over meedenken, ze willen me ervan overtuigen dat het allemaal onzin is. Daar zit ik niet op te wachten.
En je bent 100% zeker dat zij het fout zien en jij goed?
pi_156697546
Dissociatie is zelfs als je op de automatische piloot naar huis rijd en dus niet bewust de weg hebt onthouden. Dus het kan op allerlei niveaus gebeuren, ook op 'gezonde' niveau's. Ik heb zelf ook dat ik alles nog weet, maar wel dat ik in een soort luchtledige leef, automatisch, en niet meer bij mn gevoel kan komen bijvoorbeeld. Alsof t stuk is binnenin. Op gegeven moment ging iemand tegen me praten en toen kwam ik langzaam terug in t echte nu, voelde raar.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:16:54 #209
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156697595
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:06 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Kuo je bent er me eentje.
I'll take that as a compliment.
quote:
5s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:11 schreef Gray het volgende:

[..]

En je bent 100% zeker dat zij het fout zien en jij goed?
Nee.
pi_156697606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik kan het proberen.
Klopt.
quote:
[..]

Zo groot is het op zich niet, als ik er niet bij hoef te vertellen waar het over gaat. Gewoon een lading trefwoorden/korte zinnen bij elkaar zetten en vragen of diegene er een verband in ziet.
Heb je al een "kandidatenlijstje" gemaakt? :P

Ik heb idd zelf al gezocht en je verteld wat ik vond.
quote:
[..]

Nee, het ligt echt aan het feit dat ik het nooit helemaal geloofde en er daarom te weinig mee heb gedaan. Ik ben bijvoorbeeld veel dingen weer vergeten, omdat ik ze niet heb opgeschreven. Sommige dingen heb ik gelukkig wel opgeschreven.
Kan zijn dat je in die tijd andere prioriteiten had.
Niet dat dat nu veel uitmaakt, gelukkig weet je sommige dingen wel nog.
quote:
[..]

Wat een kutsport :r Free running though *O*
Ik moet toch maar gaan zwemmen, dat vind ik wel leuk.

Yeah! Gewoon doen! ^O^
quote:
[..]

Oh ja. Dat wat ik een tijd lang dissociatie noemde bij mij, omdat mijn behandelaars het zo noemden, is waarschijnlijk geen dissociatie. De eerste keer dat het gebeurde bij de psycholoog die ik vorig jaar sprak, herkende hij het meteen als dissociatie. Toen heb ik er wat over opgezocht. Tegen een andere psycholoog, die het persoonlijkheidsonderzoek deed, vertelde ik later dat ik me niet helemaal herkende in de beschrijvingen op internet. Vooral omdat ik me altijd alles kan herinneren. Toen vroeg ze me te beschrijven wat ik op zulke momenten ervaar. Dat deed ik, waarop ze zei dat dat wel degelijk dissociatie is.
Maar laatst zei mijn spv ineens dat ze eens had rondgevraagd wat het nu precies inhoudt, omdat ze twijfelde of het bij mij wel dat was (ook al is het me nog nooit overkomen bij een gesprek met haar ...). Ik had het genoemd als een van de borderlinekenmerken die ik heb en aangezien zij ervan overtuigd is dat ik autisme heb, moest het natuurlijk wel iets anders zijn. Ze kreeg van iedereen als antwoord dat geheugenverlies het belangrijkst is bij dissociatie. Dat heb ik niet, dus denkt ze dat het meer past bij een denk-/doeblokkade, wat vaak voorkomt bij autisme.
Nu kan ik me daar op zich best in vinden, maar ik ga helemaal niets meer aannemen van wat hulpverleners zeggen (naja, op zich deed ik dat ook al niet echt :P) want ze zeggen allemaal iets anders, zijn er allemaal van overtuigd dat hun visie de juiste is en proberen je zo te brainwashen dat je alles gelooft wat ze zeggen.
Denk/doe blokkade? Heb even snel gezocht maar kon er weinig over vinden.

Vetgedrukte kan me zo boos maken. Dit is trouwens iets wat ik bij veel mensen terug zie, niet alleen bij hulpverleners. Dit soort mensen geeft mij het idee dat ze het voor zichzelf doen (voor hun ego, hun eigen carriëre) en dat jij slechts hun "projectje" bent, een middel om hun eigen doel te bereiken en soms is dit zo extreem en doorzichtig dat ikzelf voor hun nog minder waard ben dan het wc-papier dat ze na gebruik doorspoelen :').
De meeste mensen zijn lang niet zo extreem, maar ik herken dit trekje bij veel mensen. Raar.

Heb je je SPV al eens gevraagd -waarom- zij het zo belangrijk vindt dat jij autisme hebt? Waarom legt ze de nadruk daar zo sterk op?

Ze moet toch kunnen weten dat dit contra-productief gaat werken? (heb dit geloof ik al eens eerder gezegd?) Er is meer in de wereld dan alleen maar labeltjes, ik denk dat heel veel mensen die net de diagnose hebben, hierdoor ontmoedigd zouden raken (het zou mij in een vroeger stadium zeker wel ontmoedigd hebben)
quote:
[..]

[..]

Dat kun je wel denken maar dat is net zo onzeker als de andere mogelijkheid. Je post maakte me een beetje boos, maar ik snap het ook wel.

[..]

Daar heb ik niets aan en ga ik waarschijnlijk spijt van krijgen. Mijn spv kennende kan ik voorspellen dat ze zal zeggen 'dat is nou weer echt kenmerkend voor mensen met autisme'. En daar moet ik het dan mee doen. Of misschien dat het niet gezond is en ik het moet negeren of zo. Ze zal me niet serieus nemen.

Ik heb de afgelopen paar weken geen alcohol gedronken en ik gebruik geen drugs. Dus daar komt het niet vandaan. Het is eerder andersom; op die momenten dat die gedachten me overspoelen, heb ik veel behoefte aan drank.

Ik heb het wel besproken met magnetronkoffie. Hij weet meer, neemt me op zich serieus en probeert mee te denken, maar het werkt niet. Niemand zal het echt begrijpen.
Niemand begrijpt het nu, maar je weet niet of iemand wel op een oplossing kan komen zolang niemand van dit raadsel weet. Sommige dingen weet je niet meteen en soms duurt het effe, maar zolang je niks doet (verder anderen niet laat meedenken, laat proberen hierover te brainstormen), heb je idd kans dat een oplossing nog wel een poos op zich kan laten wachten.
Ik wil je trouwens met bovenstaande geen kritiek geven op de manier waarop je dit probleem aanpakt. Ik denk dat je best wel een goeie kijk hebt op dingen, maar om de één of andere manier wil het bij jou en de mensen om je heen maar niet lekker lopen (zoals met je hulpverleners, zoals je hierboven beschrijft)
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:42:06 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156698427
Kuolema, ik weet niet eens hoe ik moet reageren op je posts. Ik snap eigenlijk niet goed waarom je naar die hulpverleners toe gaat als je er zo tegenover staat? Ik neem aan dat zij hun tijd ook wel anders zouden kunnen besteden?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:47:04 #212
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156698580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:42 schreef Luchtbel het volgende:
Kuolema, ik weet niet eens hoe ik moet reageren op je posts. Ik snap eigenlijk niet goed waarom je naar die hulpverleners toe gaat als je er zo tegenover staat? Ik neem aan dat zij hun tijd ook wel anders zouden kunnen besteden?
Ik voel me ook heel vaak schuldig dat ik hun tijd in beslag neem.

Maar ik ben altijd in conflict. Ik weet dat de hulpverleners het goed bedoelen en willen helpen en dat ik die hulp ook nodig heb. Ik red het anders niet. Soms helpt het. Soms wil ik hulp en verbetering. Daarom ga ik er nog wel heen.

Ik heb al meerdere keren besloten dat ik er niet meer heen moest gaan, maar bedacht me dan toch weer.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:53:38 #213
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156698814
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:15 schreef zomie het volgende:
Dissociatie is zelfs als je op de automatische piloot naar huis rijd en dus niet bewust de weg hebt onthouden. Dus het kan op allerlei niveaus gebeuren, ook op 'gezonde' niveau's. Ik heb zelf ook dat ik alles nog weet, maar wel dat ik in een soort luchtledige leef, automatisch, en niet meer bij mn gevoel kan komen bijvoorbeeld. Alsof t stuk is binnenin. Op gegeven moment ging iemand tegen me praten en toen kwam ik langzaam terug in t echte nu, voelde raar.
Dat 'los staan' van jezelf en gevoelsdissociatie is bij mijn weten iets dat vaak voorkomt en ook op verschillende niveaus bij de persoon zelf. Dat het raar voelt, lijkt me heel logisch. Zeker het terugkomen.

Dissociëren maakt dingen best eng vind ik, het maakt me erg onzeker. En het maakt mij onpeilbaar voor anderen. Vooral omdat het nogal varieert bij mij. Altijd fijn, dat dingen die ooit ontwikkelt zijn als afweer en overlevingsmechanisme, nu in de weg staan.
pi_156699061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:53 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat 'los staan' van jezelf en gevoelsdissociatie is bij mijn weten iets dat vaak voorkomt en ook op verschillende niveaus bij de persoon zelf. Dat het raar voelt, lijkt me heel logisch. Zeker het terugkomen.

Dissociëren maakt dingen best eng vind ik, het maakt me erg onzeker. En het maakt mij onpeilbaar voor anderen. Vooral omdat het nogal varieert bij mij. Altijd fijn, dat dingen die ooit ontwikkelt zijn als afweer en overlevingsmechanisme, nu in de weg staan.
ik vind het ook nog lastig om te herkennen soms. Zou er wel meer van willen leren begrijpen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:04:28 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156699178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik voel me ook heel vaak schuldig dat ik hun tijd in beslag neem.

Maar ik ben altijd in conflict. Ik weet dat de hulpverleners het goed bedoelen en willen helpen en dat ik die hulp ook nodig heb. Ik red het anders niet. Soms helpt het. Soms wil ik hulp en verbetering. Daarom ga ik er nog wel heen.

Ik heb al meerdere keren besloten dat ik er niet meer heen moest gaan, maar bedacht me dan toch weer.
Ingewikkeld. Hopelijk lukt het om een keer uit dat conflict te raken.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:11:26 #216
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156699395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:00 schreef zomie het volgende:

[..]

ik vind het ook nog lastig om te herkennen soms. Zou er wel meer van willen leren begrijpen.
Heb je geen hulp daarbij? Sorry als ik dat had kunnen weten.

Ik vind het ook één van de ingewikkeldste dingen om aan te werken omdat het door tegelijkertijd op andere manieren met traumaverwerking bezig te zijn ook weer steeds wordt ingezet. Bij mij varieert het van los van gevoel staan, tot spraakblokkade, geen lichamelijke prikkels registreren tot tijd kwijt, tot geheel in vroegere tijden nachten over straat zwerven etc. De kleinere dingen worden ook vaak niet herkend door begeleiders, die vervolgens denken dat we een goed gesprek gehad hebben... Op andere plekken wel weer fijn. Niemand die wat merkt.
pi_156700010
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156700179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey! :W

Ja, ik miste je al :P
Je begint weer te voelen? Ik weet dat dat voor mij heel heftig was (kan me nauwelijks voorstellen wat jij nu aan het meemaken bent, ik vond mijn ervaring al heftig genoeg). Sterke man! :)
pi_156700854
Nou, dat stressding dat op de agenda stond ging goed. Niet perfect, maar goed genoeg. Een ruime voldoende, dus dat is mooi.

Natuurlijk niets gehoord van de huisarts, dus morgen maar ff bellen.

Verder een gelukje gehad bij de telefoonwinkel vandaag, dus dat trekt alles weer in het positieve. *)

Op naar volgende week, met nieuwe avonturen!!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:02:30 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156700923
quote:
SPOILER
Hoi lieve aso, moeilijk he daar, zo weinig privacy. Ik vond dat ook echt verschrikkelijk. Veel ontwikkelingen. Ik hoop dat het je goed zal doen. Hang in there.
pi_156704590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:11 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Heb je geen hulp daarbij? Sorry als ik dat had kunnen weten.

Ik vind het ook één van de ingewikkeldste dingen om aan te werken omdat het door tegelijkertijd op andere manieren met traumaverwerking bezig te zijn ook weer steeds wordt ingezet. Bij mij varieert het van los van gevoel staan, tot spraakblokkade, geen lichamelijke prikkels registreren tot tijd kwijt, tot geheel in vroegere tijden nachten over straat zwerven etc. De kleinere dingen worden ook vaak niet herkend door begeleiders, die vervolgens denken dat we een goed gesprek gehad hebben... Op andere plekken wel weer fijn. Niemand die wat merkt.
Niet heel veel, ik ben met andere therapie bezig en bij de ggz zijn ze alleen maar bezig met bezuinigen heb ik t idee :( Ik moet het vooral zelf doen is de opdracht.
pi_156704591
quote:
SPOILER
Ik vroeg me al af hoe het ging. Weer gaan voelen moet heel heftig zijn, maar het is wel weer een stap vooruit. Sterkte daar en je mag zoveel ego posten als je wil hoor :*
pi_156713197
quote:
99s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:00 schreef Gray het volgende:
Nou, dat stressding dat op de agenda stond ging goed. Niet perfect, maar goed genoeg. Een ruime voldoende, dus dat is mooi.

Natuurlijk niets gehoord van de huisarts, dus morgen maar ff bellen.

Verder een gelukje gehad bij de telefoonwinkel vandaag, dus dat trekt alles weer in het positieve. *)

Op naar volgende week, met nieuwe avonturen!!
Niet zo streng voor jezelf zijn. Het leven is eenmaal niet perfect, dat zal het ook nooit worden. Een ruime voldoende is hartstikke goed. Hupsa, liever zijn voor jezelf :*

Succes met de nieuwe avonturen :)
pi_156713679
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hey! :W

Ja, ik miste je al :P
Je begint weer te voelen? Ik weet dat dat voor mij heel heftig was (kan me nauwelijks voorstellen wat jij nu aan het meemaken bent, ik vond mijn ervaring al heftig genoeg). Sterke man! :)
Mijn hoofd is nogal vol en mijn leven is nogal heftig. Ja... zo nu en dan kanlt het gevoel behoorlijk hard binnen. En het klinkt nogal stom, maar het concept verdriet is toegevoegd aan de emoties die ik kan voelen. Om de een of andere reden vind ik die nogal moeilijk te verkroppen. Gelukkig word ik nu goed geholpen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hoi lieve aso, moeilijk he daar, zo weinig privacy. Ik vond dat ook echt verschrikkelijk. Veel ontwikkelingen. Ik hoop dat het je goed zal doen. Hang in there.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 05:06 schreef zomie het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af hoe het ging. Weer gaan voelen moet heel heftig zijn, maar het is wel weer een stap vooruit. Sterkte daar en je mag zoveel ego posten als je wil hoor :*
Dank jullie wel :* Ik doe mijn best en we zullen wel zien waar het schip strandt.

SPOILER
pi_156714522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn hoofd is nogal vol en mijn leven is nogal heftig. Ja... zo nu en dan kanlt het gevoel behoorlijk hard binnen. En het klinkt nogal stom, maar het concept verdriet is toegevoegd aan de emoties die ik kan voelen. Om de een of andere reden vind ik die nogal moeilijk te verkroppen. Gelukkig word ik nu goed geholpen :)

[..]

[..]

Dank jullie wel :* Ik doe mijn best en we zullen wel zien waar het schip strandt.

SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')