abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:53:18 #176
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_156669809
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:49 schreef zomie het volgende:

[..]

Wel gaan, waarschijnlijk lucht het op om het kwijt te kunnen. En het kan heel goed dat je alles wat opkropt toch een keer moet opruimen (verwerken) Ik ben hier ook tegenaan gelopen en ken ook genoeg mensen die dat ook hebben. Sterkte, en doorzetten, het wordt uiteindelijk weer beter :)
Ben ook gegaan, fijn was t niet.
Helemaal niet dat t een kwartier was uitgelopen.

Voelde me achteraf aan de ene kant klote, aan de andere kant iets opgelucht.
Volgende week 4 uur mag ik weer
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:47:08 #177
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156671984
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:26 schreef zomie het volgende:

[..]

Helpt het om er over te praten? Hier of bijvoorbeeld op 113online, of Sensoor? Ik merk dat praten bij mij vaak toch oplucht en de spanning wat minder maakt.
Is het ook erger door stress? Misschien is daar nog wat aan te doen (lastig ja...)
Als ik erover praat of schrijf raak ik juist nog meer in de war. Ik denk niet dat iemand me hiermee kan helpen.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ging goed vanochtend. Ben nu wel gesloopt, dat OV had wat "issues".
Later meer, maar het ging op zich wel goed.

[..]

Dat werkt dus niet, dat opkroppen. Het stuwmeer loopt alleen maar langzaam verder vol en vroeger of later explodeert de boel

[..]

Misschien een rare vraag, maar overkomt 'dit' je ook als je een wc-bezoek doet? Als je elders alleen bent (park, alleen in de trein, alleen thuis)? Misschien niet? misschien wel maar duren die momenten misschien niet lang genoeg?
Ja, het gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens als ik in de trein zit of zelfs als ik een film kijk met iemand anders.
quote:
In je hoofd zitten, als in "weg willen zijn van de realiteit"?
Nee dat wil ik niet. Ik bedoel dat ik een en al gedachten ben en geen aandacht meer heb voor wat er om me heen gebeurt.
quote:
En 'normaal' heb je tussen haakjes geschreven. Misschien twijfel je over wat normaal is en wat niet? Wat hoort en wat niet?
Dat je twijfelt over wat je wel en wat je niet moet doen, dat lijkt wat duidelijker te zijn.
Ja maar dat is sowieso een vage grens.
quote:
Het lijkt mij trouwens sowieso heel eng als ik niet eens op mijn rationaliteit zou kunnen vertrouwen.

Ik denk trouwens dat heel wat mensen de gedachte zouden krijgen of ze wel of niet gek aan het worden zijn, wat je beschrijft, klinkt niet alleen heftig maar vooral ook confronterend (het douchen en het slapen uit de weg gaan is voor geen normaal mens te doen, het is helemaal niet gek dat je daarmee zit), tjezus -O-
Ik kan het ook niet uit de weg gaan en heb het gevoel dat ik dat ook niet moet doen, anders kom ik er nooit achter wat de bedoeling is.

quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad heel verwarrend. ;( Het lijkt me ook dermate serieus dat ik er zsm wat aan zou doen, door bijvoorbeeld contact met je behandelaar op te nemen. Douche en bed zijn normaal gesproken plekken van ontspanning, niet van stress en verwarring.
Ik zie het niet zitten om dit uitgebreid aan mijn spv te vertellen. Ik vind dat geen fijn idee, ik voel me daarvoor niet genoeg op mijn gemak bij haar. Ze weet al dat ik soms overspoeld word door negatieve gedachten, maar niet wat dit precies inhoudt. Het is te vaag en zoals ik hierboven al schreef, het maakt me nog meer in de war als ik het bespreek. Ik moet het op de een of andere manier zelf oplossen. Het is alleen al zo lang gaande en ik ben blijkbaar te dom om het te snappen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_156672108
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:42 schreef lipjes het volgende:

[..]

Dat was dus anderhalve week terug.
Heb over 3 kwartier een afspraak maar zie er gigantisch tegenop.
Heb nog helemaal niks kunnen eten vandaag.
Ik hoop dat je uiteindelijk leert praten.
Ik denk dat dat voor mijzelf essentieel is geweest, je kunnen uiten...ik zou niet weten hoe ik het zonder zou moeten rooien.

Ik vond het supereng, maar ging toch praten (en tientallen keren werd alles wit voor m'n ogen, en de keer daarop gewoon weer gedaan). Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik zou niet weten hoe ik nog zou kunnen functioneren als ik alles moest oppotten, ik zou kapot gaan, van binnenuit wegrotten en uiteindelijk stort de hele zooi in elkaar, dan implodeer ik.

Durf te leven, durf te bestaan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:07:21 #179
47102 Elvi
miemkwien
pi_156672475
Het afdwalen van gedachten herken ik wel. Zeker tijdens iets als douchen, afwassen, tv kijk... iets wat je op de automatische piloot doet en waar je niet je gedachten bij hoeft te houden.
Dat jouw gedachten afdwalen naar narigheid vind ik niet heel vreemd, want je voelt je ook naar. Je zou met je spv kunnen bespreken wat je kunt doen om je gedachten te stoppen of een andere kant op te sturen.
pi_156672896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Als ik erover praat of schrijf raak ik juist nog meer in de war. Ik denk niet dat iemand me hiermee kan helpen.
Misschien nu niet, maar wellicht op een later tijdstip?
Ik vind dit ook een hele lastige, het lijkt me echt bizar om zelf zoiets te ervaren, maar ik weet ook dat jij te rationeel bent om je dingen in te beelden. Als jij zegt dat je dit voelt, dan weet ik dat jij dat letterlijk meent. Het geeft niet dit even te laten rusten, het is al heel wat dat je dit überhaubt "in de groep" gegooid hebt (en je hebt al meer in de groep gegooid de laatste tijd, stuk voor stuk dingen die elk mens van zijn/haar sokkel zou wegblazen...en jij bent "gezegend" met een heel zooitje tegelijk). Wat dat betreft ben je erg actief bezig geweest de laatste tijd, erg dapper van je.

Niet alles hoeft vandaag al snap ik wel dat je het gevoel hebt dat je "haast" hebt :)
quote:
[..]

Ja, het gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens als ik in de trein zit of zelfs als ik een film kijk met iemand anders.

[..]

Nee dat wil ik niet. Ik bedoel dat ik een en al gedachten ben en geen aandacht meer heb voor wat er om me heen gebeurt.
Het enige wat ik herken wat bij mij in de buurt komt, is wanneer ik begin weg te dromen. Maar ik denk niet dat dat het is. Bij mij lijkt het "denk ik" meer random te gebeuren (ook vaak als ik aan het wandelen ben bijvoorbeeld, vaker als ik moe ben en/of m'n ritalin vergeten ben) en niet persé op momenten dat ik (semi-)alleen ben.
En al helemaal niet in die heftigheid.

Ik zou ook niet weten wat ik hiermee zou moeten (niet dat ik je wil ontmoedigen ofzo :P zoals hierboven beschreven heb jij goed "geloot" wat "persoonlijke issues" betreft :') :P )
quote:
[..]

Ja maar dat is sowieso een vage grens.
Klopt. Maar het is ook wel te leren (wel is het altijd dynamisch, maar dan nog is het voor mij in elk geval beheersbaar zolang ik dicht bij mezelf blijf). Blijft een beetje een klerezooi.
quote:
[..]

Ik kan het ook niet uit de weg gaan en heb het gevoel dat ik dat ook niet moet doen, anders kom ik er nooit achter wat de bedoeling is.
Klopt. Zelf vind ik dit wel een goeie eigenschap (ik was het afwachten zat en was m'n eigen situatie zat, ik wou een oplossing dus ging ik (ertegen) vechten, zo goed en zo kwaad als ik kon), al zie ik dat misschien zo omdat ik een onverbeterlijke optimist kan zijn.
quote:
[..]

Ik zie het niet zitten om dit uitgebreid aan mijn spv te vertellen. Ik vind dat geen fijn idee, ik voel me daarvoor niet genoeg op mijn gemak bij haar. Ze weet al dat ik soms overspoeld word door negatieve gedachten, maar niet wat dit precies inhoudt. Het is te vaag en zoals ik hierboven al schreef, het maakt me nog meer in de war als ik het bespreek. Ik moet het op de een of andere manier zelf oplossen. Het is alleen al zo lang gaande en ik ben blijkbaar te dom om het te snappen.
Snap ik.

Vetgedrukte is wel jammer, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik (zeker tegenwoordig) toch altijd probeer rekening te houden met het onvermogen van diegene die ik tegenover me heb zitten (ik heb al eens een stukje geschreven over dat ik soms het gevoel heb dat ik m'n eigen hulpverleners eerst moet leren hoe ze met mij om moeten gaan ipv dat ze dit (op de één of andere manier al weten)).

Onderstreepte: Ik dus ook :')

Maar vergeet 1 ding niet: Intelligentie zou je kunnen zien als denkvermogen en/of oplossingsvermogen gedeeld door de tijd die nodig is om een probleem op te lossen. Grotere problemen vragen meer tijd en soms zelfs zoveel dat de beste breinen van deze aardkloot het niet binnen korte tijd kunnen oplossen.

Oké, volgende klinkt misschien vaag, maar het zou in principe idd kunnen dat jij te dom bent om dit vanaf nu in korte tijd op te lossen...maar voor hetzelfde geld lukt dat alleen iemand met een IQ van >9000 :P (en daar hoor ik helaas ook niet bij ;( )

edit-voor-de-post: Beetje vreemd, maar ik lees pas na bovenstaande getikt te hebben dat je het hebt over dit "ding" snappen en niet dit "ding" oplossen. Maar 't komt min of meer op hetzelfde neer.

Als er iets is waar jij goed in bent, dan is het wel logisch nadenken en ik heb van anderen wel vaker dingen gehoord waar ik in éérste instantie de logica echt-niet-kon-zien...maar na zoveel tijd snapte ik het ineens en dacht ik echt "waarom de fuk zag ik dat niet eerder? :') ". Beetje als the impossible quiz...het is niet alleen maar een kwestie van goed na kunnen denken, vaak is het ook een kwestie van geluk in het opzicht van hoe je over iets nadenkt, welke denkpatronen je langsgaat om een probleem te betrachten, vaak zie ik dingen pas na 10x (elke keer probeer ik op een toch weer andere manier maar ook dan lukt het niet altijd).
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:38:46 #181
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_156673529
Just great :') Vandaag wéér een paniekaanval gehad. Sindsdien op een rare manier continue gespannen. Ik zou morgen met een groepje vrienden naar opnames voor een tv-programma, maar als ik er nu aan denk, breekt het zweet me al uit :')

Vrijdag weer naar de psych. Ondanks dat we met de gesprekken wel ergens lijken te komen, in ieder geval tijdens de vorige sessie, misschien toch maar eens vragen om een andere vorm van therapie. Het is nu al de zoveelste keer dat ik na de therapie opgelucht naar huis ga, maar in de tussentijd er geen concrete verbetering in zit.

Ik weet dat er nog van alles mogelijk is, maar ik begin langzamerhand de moed toch wel een beetje te verliezen :N
pi_156673666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:38 schreef Vox_Populi het volgende:
Just great :') Vandaag wéér een paniekaanval gehad. Sindsdien op een rare manier continue gespannen. Ik zou morgen met een groepje vrienden naar opnames voor een tv-programma, maar als ik er nu aan denk, breekt het zweet me al uit :')

Vrijdag weer naar de psych. Ondanks dat we met de gesprekken wel ergens lijken te komen, in ieder geval tijdens de vorige sessie, misschien toch maar eens vragen om een andere vorm van therapie. Het is nu al de zoveelste keer dat ik na de therapie opgelucht naar huis ga, maar in de tussentijd er geen concrete verbetering in zit.

Ik weet dat er nog van alles mogelijk is, maar ik begin langzamerhand de moed toch wel een beetje te verliezen :N
Wat vetgedrukte betreft: Krijg jij toevallig al kalmeringsmiddelen voorgeschreven? Zo ja, dan zou vetgedrukte wat mij betreft een legitieme reden zijn om ze morgenochtend (of enkele uren voor het begint) in te nemen :)
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:44:58 #183
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156673723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:07 schreef Elvi het volgende:
Het afdwalen van gedachten herken ik wel. Zeker tijdens iets als douchen, afwassen, tv kijk... iets wat je op de automatische piloot doet en waar je niet je gedachten bij hoeft te houden.
Dat jouw gedachten afdwalen naar narigheid vind ik niet heel vreemd, want je voelt je ook naar. Je zou met je spv kunnen bespreken wat je kunt doen om je gedachten te stoppen of een andere kant op te sturen.
Dat kan ik wel doen, dan hoef ik het niet per se over de inhoud te hebben.
Het lastige is alleen dat ik het idee heb dat 'iets' me wat probeert te vertellen en ik die gedachten dus juist niet moet gaan vermijden. En als ik het leer ontwijken dan vindt het wel een andere manier om bij me te komen. Er zijn nu al 4 manieren geweest. Ik ben bang dat het straks op een minder onschuldige manier gaat gebeuren.
Dus dat is best wel een conflict.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien nu niet, maar wellicht op een later tijdstip?
Ik vind dit ook een hele lastige, het lijkt me echt bizar om zelf zoiets te ervaren, maar ik weet ook dat jij te rationeel bent om je dingen in te beelden. Als jij zegt dat je dit voelt, dan weet ik dat jij dat letterlijk meent. Het geeft niet dit even te laten rusten, het is al heel wat dat je dit überhaubt "in de groep" gegooid hebt (en je hebt al meer in de groep gegooid de laatste tijd, stuk voor stuk dingen die elk mens van zijn/haar sokkel zou wegblazen...en jij bent "gezegend" met een heel zooitje tegelijk). Wat dat betreft ben je erg actief bezig geweest de laatste tijd, erg dapper van je.

Niet alles hoeft vandaag al snap ik wel dat je het gevoel hebt dat je "haast" hebt :)
Ik krijg soms de indruk dat het wel haast heeft. Ik weet niet waarom. En ik heb er natuurlijk last van, dus om het nou helemaal te laten rusten en er verder niets mee te doen is geen fijn vooruitzicht.
En dank je :) Het voelt voor mij wel dubbel.
quote:
[..]

Het enige wat ik herken wat bij mij in de buurt komt, is wanneer ik begin weg te dromen. Maar ik denk niet dat dat het is. Bij mij lijkt het "denk ik" meer random te gebeuren (ook vaak als ik aan het wandelen ben bijvoorbeeld, vaker als ik moe ben en/of m'n ritalin vergeten ben) en niet persé op momenten dat ik (semi-)alleen ben.
En al helemaal niet in die heftigheid.

Ik zou ook niet weten wat ik hiermee zou moeten (niet dat ik je wil ontmoedigen ofzo :P zoals hierboven beschreven heb jij goed "geloot" wat "persoonlijke issues" betreft :') :P )
Bij mij lijkt het ook vrij random hoor. Vaak heb ik geen idee waar het ineens vandaan komt. Ik kan dan alleen achteraf mogelijke verklaringen bedenken, maar zeker ben ik er niet van.
quote:
[..]

Klopt. Maar het is ook wel te leren (wel is het altijd dynamisch, maar dan nog is het voor mij in elk geval beheersbaar zolang ik dicht bij mezelf blijf). Blijft een beetje een klerezooi.

[..]

Klopt. Zelf vind ik dit wel een goeie eigenschap (ik was het afwachten zat en was m'n eigen situatie zat, ik wou een oplossing dus ging ik (ertegen) vechten, zo goed en zo kwaad als ik kon), al zie ik dat misschien zo omdat ik een onverbeterlijke optimist kan zijn.

[..]

Snap ik.

Vetgedrukte is wel jammer, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik (zeker tegenwoordig) toch altijd probeer rekening te houden met het onvermogen van diegene die ik tegenover me heb zitten (ik heb al eens een stukje geschreven over dat ik soms het gevoel heb dat ik m'n eigen hulpverleners eerst moet leren hoe ze met mij om moeten gaan ipv dat ze dit (op de één of andere manier al weten)).

Onderstreepte: Ik dus ook :')
Jij hebt niet alle informatie. Ik heb wel eens overwogen om alles wat ik tot nu toe weet aan een ander voor te leggen, zonder dat diegene weet waar het mee te maken heeft, om te kijken of die misschien een verband ziet. Maar dat heb ik nog niet gedurfd.
quote:
Maar vergeet 1 ding niet: Intelligentie zou je kunnen zien als denkvermogen en/of oplossingsvermogen gedeeld door de tijd die nodig is om een probleem op te lossen. Grotere problemen vragen meer tijd en soms zelfs zoveel dat de beste breinen van deze aardkloot het niet binnen korte tijd kunnen oplossen.

Oké, volgende klinkt misschien vaag, maar het zou in principe idd kunnen dat jij te dom bent om dit vanaf nu in korte tijd op te lossen...maar voor hetzelfde geld lukt dat alleen iemand met een IQ van >9000 :P (en daar hoor ik helaas ook niet bij ;( )

edit-voor-de-post: Beetje vreemd, maar ik lees pas na bovenstaande getikt te hebben dat je het hebt over dit "ding" snappen en niet dit "ding" oplossen. Maar 't komt min of meer op hetzelfde neer.

Als er iets is waar jij goed in bent, dan is het wel logisch nadenken en ik heb van anderen wel vaker dingen gehoord waar ik in éérste instantie de logica echt-niet-kon-zien...maar na zoveel tijd snapte ik het ineens en dacht ik echt "waarom de fuk zag ik dat niet eerder? :') ". Beetje als the impossible quiz...het is niet alleen maar een kwestie van goed na kunnen denken, vaak is het ook een kwestie van geluk in het opzicht van hoe je over iets nadenkt, welke denkpatronen je langsgaat om een probleem te betrachten, vaak zie ik dingen pas na 10x (elke keer probeer ik op een toch weer andere manier maar ook dan lukt het niet altijd).
Klopt allemaal wel.
Ik denk ook dat ik niet goed genoeg mijn best heb gedaan, dat ik het niet serieus genoeg heb genomen en dus dingen heb gemist. En dat ik daarvoor gestraft zou moeten/ga worden.
Maar ik ben continu in conflict, want ik wil er eigenlijk niet naar luisteren omdat het raar en vaag is en ik het misschien allemaal zelf heb bedacht, maar aan de andere kant voelt het heel serieus, voel ik de druk om er wel naar te luisteren en lijkt het me te lokken.
Ik zit er al die tijd al tussenin en dat werkt in elk geval niet. Maar ik weet niet wat ik dan wel moet doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:51:09 #184
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156673975
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:53 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ben ook gegaan, fijn was t niet.
Helemaal niet dat t een kwartier was uitgelopen.

Voelde me achteraf aan de ene kant klote, aan de andere kant iets opgelucht.
Volgende week 4 uur mag ik weer
Knap dat je toch bent gegaan :) Hopelijk wordt het volgende week iets makkelijker om te gaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:53:53 #185
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156674045
Ik ben gestopt met de running therapy. Heb me vanaf het begin netjes aan mijn schema gehouden ondanks mijn ontzettende tegenzin, maar nu kan/wil ik echt niet meer.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_156674229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Als ik erover praat of schrijf raak ik juist nog meer in de war. Ik denk niet dat iemand me hiermee kan helpen.

[..]

Ja, het gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens als ik in de trein zit of zelfs als ik een film kijk met iemand anders.

[..]

Nee dat wil ik niet. Ik bedoel dat ik een en al gedachten ben en geen aandacht meer heb voor wat er om me heen gebeurt.

[..]

Ja maar dat is sowieso een vage grens.

[..]

Ik kan het ook niet uit de weg gaan en heb het gevoel dat ik dat ook niet moet doen, anders kom ik er nooit achter wat de bedoeling is.

[..]

Ik zie het niet zitten om dit uitgebreid aan mijn spv te vertellen. Ik vind dat geen fijn idee, ik voel me daarvoor niet genoeg op mijn gemak bij haar. Ze weet al dat ik soms overspoeld word door negatieve gedachten, maar niet wat dit precies inhoudt. Het is te vaag en zoals ik hierboven al schreef, het maakt me nog meer in de war als ik het bespreek. Ik moet het op de een of andere manier zelf oplossen. Het is alleen al zo lang gaande en ik ben blijkbaar te dom om het te snappen.
Je hoeft ook niet altijd daarover te praten, maar gewoon praten om even tot de werkelijkheid te komen? Ik ga vaak iets doen als ik in dat soort patronen beland. Heb t soms ook s nachts / in de ochtend, dan ga ik expres naar de wc, even op mn telefoon kijken enz. Even je hoofd 'afleiden' om te kijken of die reset helpt.

En je bent niet te dom, er zijn hoogbegaafden die niet uit hun eigen psychische problemen komen. Knuff...
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:06:17 #187
399061 kuolema
vermaledijd
pi_156674422
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:59 schreef zomie het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet altijd daarover te praten, maar gewoon praten om even tot de werkelijkheid te komen? Ik ga vaak iets doen als ik in dat soort patronen beland. Heb t soms ook s nachts / in de ochtend, dan ga ik expres naar de wc, even op mn telefoon kijken enz. Even je hoofd 'afleiden' om te kijken of die reset helpt.

En je bent niet te dom, er zijn hoogbegaafden die niet uit hun eigen psychische problemen komen. Knuff...
Oh ja, het kan natuurlijk ook over iets heel anders gaan, als afleiding. Dat zou wel goed kunnen werken. Maar die instanties bellen durf ik echt niet, en meestal is het op onhandige momenten.

Ik heb laatst een vriendin de tip gegeven om over leuke herinneringen te schrijven als afleiding. Eerst een lijst maken met gebeurtenissen en dan als het niet goed gaat een ding uit die lijst kiezen en daar uitgebreid over schrijven en dus aan terugdenken. Moet ik ook maar eens voor mezelf gaan gebruiken :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_156674512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:06 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oh ja, het kan natuurlijk ook over iets heel anders gaan, als afleiding. Dat zou wel goed kunnen werken. Maar die instanties bellen durf ik echt niet, en meestal is het op onhandige momenten.

Ik heb laatst een vriendin de tip gegeven om over leuke herinneringen te schrijven als afleiding. Eerst een lijst maken met gebeurtenissen en dan als het niet goed gaat een ding uit die lijst kiezen en daar uitgebreid over schrijven en dus aan terugdenken. Moet ik ook maar eens voor mezelf gaan gebruiken :P
Bij sensoor hebben ze ook een chat, maar dat is voornamelijk overdag en in de avond.

Dat schrijven kan een goed idee zijn. Ik kan trouwens ook niet schrijven over de heftige dingen, dat maakt t erger. Maar ik kan wel tekenen bijvoorbeeld. En spelletjes spelen, en whatsappen enenen :) Zolang t maar je uit je cirkeltje helpt te komen.
pi_156674579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat kan ik wel doen, dan hoef ik het niet per se over de inhoud te hebben.
Ik denk dat dit wel lastig wordt. Tenzij het om "(denk)technieken" gaat die je altijd en immer kunt toepassen (dus ook juist op de "korte momenten dat je even geen afleiding hebt") maar afleiding zoeken is toch iets waar je al zoveel mee bezig bent?

Al moet ik wel weer zeggen dat ondanks dit gegeven, ikzelf zoiets heb van "niemand met een betere oplossing?"
quote:
Het lastige is alleen dat ik het idee heb dat 'iets' me wat probeert te vertellen en ik die gedachten dus juist niet moet gaan vermijden. En als ik het leer ontwijken dan vindt het wel een andere manier om bij me te komen. Er zijn nu al 4 manieren geweest. Ik ben bang dat het straks op een minder onschuldige manier gaat gebeuren.
Dus dat is best wel een conflict.
Kortom, je moet eraan geloven...maar dat hoeft niet persé vandaag te zijn. Het is op zich al een goed teken dat je het op dit moment niet negeert en er serieus mee bezig bent.
Als vetgedrukte idd zo is, dan denk ik dat het sowieso al een stap is geweest om het in de groep te gooien (al heeft dat je denk ik op het éérste gezicht nog niks concreets ongeleverd).
quote:
[..]

Ik krijg soms de indruk dat het wel haast heeft. Ik weet niet waarom. En ik heb er natuurlijk last van, dus om het nou helemaal te laten rusten en er verder niets mee te doen is geen fijn vooruitzicht.
En dank je :) Het voelt voor mij wel dubbel.
Met "even laten rusten" doelde ik dan ook meer op "dat het niet nummer 1 prioriteit hoeft te hebben"...in elk geval niet continu.
Je hebt zat andere shit aan je hoofd, maar ik ben het wel met je eens dat dit wel vrij urgent is, alleen al het feit dat je er *nu op dit moment* mee bezig bent, is al een bewijs dat je ermee bezig bent...actief mee bezig bent.

Dat dubbel voele is best wel vaak zo (in het algemeen. Ik denk dat iedereen dit wel herkent).
quote:
[..]

Bij mij lijkt het ook vrij random hoor. Vaak heb ik geen idee waar het ineens vandaan komt. Ik kan dan alleen achteraf mogelijke verklaringen bedenken, maar zeker ben ik er niet van.
Je bent er wel uit op wat voor momenten het gebeurt, je ziet dus bepaalde patronen.
Je weet wanneer "het" gebeurt..terwijl je nieteens weet -wat- deze "het" überhaubt is (je hebt zowat geen flauw idee).
Je weet niet wat het is en toch weet je wanneer het verschijnt..das op zich al een prestatie (ook al levert het op dit moment misschien niet veel concrete oplossingen op, maar die had je zonder deze "ontdekking" ook niet gehad).
quote:
[..]

Jij hebt niet alle informatie. Ik heb wel eens overwogen om alles wat ik tot nu toe weet aan een ander voor te leggen, zonder dat diegene weet waar het mee te maken heeft, om te kijken of die misschien een verband ziet. Maar dat heb ik nog niet gedurfd.
Klopt. Ik heb idd niet alle informatie. Maar ik heb wel het overzicht en de mogelijkheid afstand te nemen wanneer ik maar wil en dit probleem te "tackelen" wanneer ik maar wil. Jij hebt die keus niet, het zit jou al op de hielen terwijl je dit tempo al zo lang probeert vol te houden en nog kun je rationeel denken. Je kunt zelfs toegeven dat je bij vlagen dit vermogen verliest..dat zie ik vrijwel nooit iemand toegeven, dus dat durf je alvast wel.

Je kunt dat overwegen, ik vind het wel een goed plan eigenlijk! Creatief wel. Alleen..hoe vertel je zoiets? Ik weet van mezelf dat ik het nog steeds moeilijk vind om grote dingen te vertellen op zo'n manier dat het een compleet verhaaltje wordt (het is altijd incompleet).

Ik vind het idee al dapper, maar weet niet of alles in één keer in één lang verhaal voorleggen gaat lukken (al denk ik dat gezien de betrouwbaarheid van jouw geheugen ivm de betrouwbaarheid van het mijne, je wel meer kans maakt daar succesvoller in te zijn _O- :P ).

Dit is wel een goeie om een nachtje over te slapen. Misschien is het een idee dat, als je iemand op het oog hebt maar je nog twijfelt, je die zelfde persoon eerst een ander (wel serieus maar duidelijker omlijnd) probleem voorschotelt? Tis maar een idee.
quote:
[..]

Klopt allemaal wel.
Ik denk ook dat ik niet goed genoeg mijn best heb gedaan, dat ik het niet serieus genoeg heb genomen en dus dingen heb gemist.
Dit neem ik even apart.

Ja, rationeel gezien kan dit inderdaad kloppen ja.
Dat je niet goed genoeg en niet serieus genoeg was...maar wanneer is het genoeg?
Dat je een probleem niet kunt oplossen, zegt op zich niks over het wel of niet gebrek aan getoonde inzet. Soms is ALLES geven nog steeds niet goed genoeg, maar dat hoeft niet meteen een persoonlijk falen te betekenen (het kan natuurlijk wel, maar is niet een direct logisch gevolg van wmb). Je kunt niet van een oude Opel verwachten dat die genoeg stuwkracht heeft om je naar de maan te brengen.

Wel ben ik met je eens dat je dingen gemist kunt hebben die je had kunnen zien als dingen net even anders gelopen hadden, maar dat doet me denken aan wat ik eerder al vertelde over dat ik soms ook dingen niet in 1 keer zie...ook niet in 10 keer. Soms doe ik jaren over 1 probleem (dit kan een probleem zijn dat over van alles gaat, van psychiatrie tot meer praktisch). Niemand kan alles in 1 keer oplossen (als je wind tegen hebt, wordt het nog lastiger gestructureerd bezig te blijven op een consequente manier. Vergeet niet dat je een paar maanden terug nog opgenomen was, je bent van best wel ver gekomen en hebt sindsdien wat mij betreft al zat inzet getoond).
quote:
En dat ik daarvoor gestraft zou moeten/ga worden.
Maar ik ben continu in conflict, want ik wil er eigenlijk niet naar luisteren omdat het raar en vaag is en ik het misschien allemaal zelf heb bedacht, maar aan de andere kant voelt het heel serieus, voel ik de druk om er wel naar te luisteren en lijkt het me te lokken.
Ik zit er al die tijd al tussenin en dat werkt in elk geval niet. Maar ik weet niet wat ik dan wel moet doen.
Dit vind ik het lastigste stukje (hebben we privé al besproken, dus niet nodig dit te herhalen)

edit:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:53 schreef kuolema het volgende:
Ik ben gestopt met de running therapy. Heb me vanaf het begin netjes aan mijn schema gehouden ondanks mijn ontzettende tegenzin, maar nu kan/wil ik echt niet meer.
Nou, dan heb ik het tenminste wel al langer volgehouden dan jij :P (met m'n paar maandjes :') Notoire hardloophater hiero :D :') )
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:59:33 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156675976
Zomie, gaat het weer een beetje inmiddels?
Ik was ook jaren niet bij de tandarts en van de zomer ging het helemaal mis. Herbeleving bij de tandarts :') dissociëren in de wachtkamer :') gezeik. Helaas moet er van alles gebeuren maar ik ben doorverwezen en heb vrijdag een intake. Behandeling gaat onder narcose want ik kan het niet. Sterkte vanavond.

Voor de rest vind ik dit topic echt niet te volgen op het moment.
pi_156676694
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:59 schreef Luchtbel het volgende:
Zomie, gaat het weer een beetje inmiddels?
Ik was ook jaren niet bij de tandarts en van de zomer ging het helemaal mis. Herbeleving bij de tandarts :') dissociëren in de wachtkamer :') gezeik. Helaas moet er van alles gebeuren maar ik ben doorverwezen en heb vrijdag een intake. Behandeling gaat onder narcose want ik kan het niet. Sterkte vanavond.

Voor de rest vind ik dit topic echt niet te volgen op het moment.
Het gaat hier wel ok, mn hoofd is af en toe nog daar, maar geen dissociatie achtige dingen gelukkig. Als ik dat heb dan kan ik altijd nog door functioneren, alleen heb ik zelf niet meer idee dat ik erbij ben. Jij sterkte met de behandeling, fijn dat t onder narcose kan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:00:05 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_156678140
Gelukkig. Er zijn natuurlijk ook verschillende niveaus in dissociëren per persoon. Al kun je nog functioneren, prettig is anders. Lijkt me.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:02:08 #193
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_156679913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat vetgedrukte betreft: Krijg jij toevallig al kalmeringsmiddelen voorgeschreven? Zo ja, dan zou vetgedrukte wat mij betreft een legitieme reden zijn om ze morgenochtend (of enkele uren voor het begint) in te nemen :)
Toevallig helaas niet :P Maar zou geen overbodige luxe zijn, denk ik. Eerdaags de huisarts maar eens bellen en kijken wat die er van zegt. Ik durf soms niet eens weg te gaan van huis, dus het begint wel een beetje de spuigaten uit te lopen eigenlijk ;(
  donderdag 8 oktober 2015 @ 00:07:09 #194
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_156681437
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik hoop dat je uiteindelijk leert praten.
Ik denk dat dat voor mijzelf essentieel is geweest, je kunnen uiten...ik zou niet weten hoe ik het zonder zou moeten rooien.

Ik vond het supereng, maar ging toch praten (en tientallen keren werd alles wit voor m'n ogen, en de keer daarop gewoon weer gedaan). Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik zou niet weten hoe ik nog zou kunnen functioneren als ik alles moest oppotten, ik zou kapot gaan, van binnenuit wegrotten en uiteindelijk stort de hele zooi in elkaar, dan implodeer ik.

Durf te leven, durf te bestaan.
Het ging op zich wel redelijk moet ik zeggen, maar ik blijf wel in me oude patroon hangen.
Ik heb het idee dat ik me aanstel en lach alles weg, dat had die wel vrij snel door ook.

Moet wel zeggen dat het oppotten bij mij me aardig goed af gaat, nadat ik klaar was voelde ik me nog even een uur kut, daarna weer een "Suck it up" mentaliteit aangenomen en voel me nu wel iets beter.
Nu alleen kijken hoe het morgen op kantoor weer zal gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Knap dat je toch bent gegaan :) Hopelijk wordt het volgende week iets makkelijker om te gaan.
Het kutste vond ik dat hij een kwartier was uitgelopen, lang geleden dat ik zo zenuwachtig ben geweest.
Koude handen en alles :X
pi_156681746
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:07 schreef lipjes het volgende:

[..]

Het ging op zich wel redelijk moet ik zeggen, maar ik blijf wel in me oude patroon hangen.
Ik heb het idee dat ik me aanstel en lach alles weg, dat had die wel vrij snel door ook.

Moet wel zeggen dat het oppotten bij mij me aardig goed af gaat, nadat ik klaar was voelde ik me nog even een uur kut, daarna weer een "Suck it up" mentaliteit aangenomen en voel me nu wel iets beter.
Nu alleen kijken hoe het morgen op kantoor weer zal gaan.

[..]

Het kutste vond ik dat hij een kwartier was uitgelopen, lang geleden dat ik zo zenuwachtig ben geweest.
Koude handen en alles :X
Wat zei die verder? :)
pi_156682131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:47 schreef kuolema het volgende:
Ik zie het niet zitten om dit uitgebreid aan mijn spv te vertellen. Ik vind dat geen fijn idee, ik voel me daarvoor niet genoeg op mijn gemak bij haar. Ze weet al dat ik soms overspoeld word door negatieve gedachten, maar niet wat dit precies inhoudt. Het is te vaag en zoals ik hierboven al schreef, het maakt me nog meer in de war als ik het bespreek. Ik moet het op de een of andere manier zelf oplossen. Het is alleen al zo lang gaande en ik ben blijkbaar te dom om het te snappen.
Misschien dat zij je juist kan helpen met ontwarren wanneer ze wat meer informatie heeft?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 07:58:07 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156683169
@kuo: ik denk niet dat er iets Is dat jou iets probeert te vertellen. Het lijkt me dat je eerder iets dissociatie/psychose achtigs hebt op die momenten. Ik zou er zsm hulpverlening bijhalen en te kijken hoe je het kan voorkomen of hoe je er zsm uit kan komen als het gebeurt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_156683580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 07:58 schreef Murmeli het volgende:
@kuo: ik denk niet dat er iets Is dat jou iets probeert te vertellen. Het lijkt me dat je eerder iets dissociatie/psychose achtigs hebt op die momenten. Ik zou er zsm hulpverlening bijhalen en te kijken hoe je het kan voorkomen of hoe je er zsm uit kan komen als het gebeurt.
Daar dacht ik ook al aan...
pi_156683603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:00 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig. Er zijn natuurlijk ook verschillende niveaus in dissociëren per persoon. Al kun je nog functioneren, prettig is anders. Lijkt me.
Niet fijn nee, maar ik ben blij dat t niet zo erg is dat ik niet meer kan bewegen ofzo. Leer ook steeds beter het te herkennen en er sneller uit te komen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:07:58 #200
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_156683774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat zei die verder? :)
We hebben het er verder echt inhoudelijk nog nergens over gehad, was meer ter kennismaking en wat bespreken wat de vorige keer was besproken bij de huisarts.
Zal woensdag wel wat mer gaan worden verwacht ik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')