Dat gebeurt dus wel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 7 man die ieder ¤ 60 per week aan leefgeld krijgen kunnen ze het zelf ook prima inhuren.
Geen enkele reden om het voor ze te regelen.
Toevallig ben ik de afgelopen periode met COA in aanraking gekomen. Dus weet ik er nu iets meer van.quote:
Ik weet niet of het wel zo cultureel is, als je 5 jonge mannen bij elkaar in een huis zet dan maken ze er een puinhoop van.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:41 schreef Hathor het volgende:
Iedereen hoort gewoon zijn eigen meuk op te ruimen, of dat nou je cultuur is of niet.
Komt me bekend voor sinds ik geen schoonmaakster meer heb. Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.quote:Zitten ze trouwens met zijn allen te schijten in die wasbak of zo? Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een wasbak zo'n smerig kleurtje te geven.
Het ziet eruit als een voormalige boerderij. Hij wordt verhuurd om de grote ruimte, dus als deze asylzoekers en hun opvolgers vertrokken zijn, moet het schoon opgeleverd zijn om aan anderen te kunnen verhuren.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zal de eigenaar heus wel voor vergoed worden. Die zijn niet gek. Het is trouwens maar een fluthuisje verder, vast 2 km van het centrum of verder:
[ afbeelding ]
Bijna geen ramen. Gazonnetje als tuin. Matig onderhouden. Zou jij er willen zitten dan?
Inderdaad, ik las in de jaren '90 dat we bezig waren met het verval. Eerst de top die overgaat in decadentie en wij zaten toen in die decadente periode die het einde inluidt. In de jaren '80 werden dit soort mensen regelrecht de bijstand in geleid door die onnozele vrijwilligers, ipv naar het arbeidsbureau.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dit is van historische proporties en Europa zal ingrijpend en blijvend veranderen.
Maar het is niet zo dat dit nu pas in gang is gezet. Dat loopt natuurlijk al 30 jaar.
Ook is het nog altijd mijn mening dat het diepe, ware probleem is dat Europa zelf zwak en decadent geworden is. Dat de islam vervolgens in dat gat duikt is daar enkel een gevolg van. Was het de islam niet geweest, dan wel iets anders. Of gewoon langzaam maar zeker afglijden wegens lage geboortecijfers en gebrek aan doorzetten/werkethos.
Als vluchteling hebben ze blijkbaar recht op bed bad brood en dat klinkt heel redelijk. Het klinkt echter anders dan bedje gespreid en je breed uitleven alsof je nog in het thuisland woont of in het tussenland parasiteert en verdommen om er wat van te maken in de andere omgeving waar je zelf naartoe trok. Ze hadden in Turkije en Libanon en Noord-Afrika kunnen blijven en die landen hadden meer steun van Europa's vluchtelingen- en ontwikkelingsgeld moeten krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar in het vluchtelingenverdrag staat niets over het overnemen van normen en waarden van het gastland. De essentie is of zij in hun thuisland bedreigd worden. Daarom vind ik dat economische argument (voordelig of nadelig) ook zo slecht. We nemen ze niet op of weigeren ze niet op economische gronden. Ze mogen hier komen omdat ze in hun eigen land gevaar lopen en nergens anders om.
Trefwoord: volksgezondheid.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:51 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:Wat kan het je schelen ?
Als die mannen in een vieze zooi willen leven is dat hun goed recht toch?
Het hoeft er niet netjes te zijn?
En als ze echt zwaar vervuilen laat je ze verplicht opnemen omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Ik zie het probleem niet.
Elke morgen voor het ontbijt naar de mis. Maar dat was toch waarschijnlijk een orthodox clubje.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Scheiding van kerk en staat en vrijheid van godsdienst is iets heel anders dan seculier zijn. De generatie van mijn ouders ging nog 7x per week naar de kerk.
Dat komt door de wreedheid waarmee ze te werk gaan en dat kan door het stammenverband.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is vrijheid van Godsdienst. Maar Nederland was nog steeds heel gelovig, protestant of katholiek.
Onderschat verder de kracht van een geloof niet. De taliban zijn 20.000 man, bewapend met Kalashnikovs en Lee Enfield geweren (1910). Nauwelijks hulp uit het buitenland.
De hele militaire en economische macht van de NAVO-landen is niet in staat geweest om ze er in 10 jaar onder te krijgen. Gewoon niet! Het idee triomfeert boven het materieel.
Bij mij was het andersom. Veel protestante kerken en aan de buitenrand een katholieke kerk. Dat we van het bestaan wisten kwam vooral doordat we in de katholieke school naar de gymzaal gingen. Nooit wat gemerkt van carnaval, deden ze in hun eigen zaaltje. Er was 1x per jaar nog dat de katholieke kinderen mogelijk vrij hadden wegen allerzielen/heiligen. Maar één van die kinderen kwam gewoon naar school, want zijn vader stond op het standpunt dat ze naar de kerk mochten, maar daarna gewoon naar school. Die kerk kon ze gestolen worden.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij de katholieken was dat wel anders. Die waren juist uiterst zichtbaar aanwezig in de samenleving. Met alles. Hier in het dorp nog steeds.
De weinige katholieken die ik gekend heb, hebben nooit over de kerk gepraat. Wel over de nachtmerrie van de nonnen en priesters waar ze op school zaten. En natuurlijk ook over die God der Wrake, wat voor velen de reden is om bij de kerk te blijven of om 7x/w naar de mis te gaan.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Zelfs ex-katholieken spreken er meestal nog warm over.
Dit punt kan dus mooi aangegrepen worden om ze te leren zelfstandig te leven in het westen: huishouden voeren incl. schoonmaken en budgetteren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met 7 man die ieder ¤ 60 per week aan leefgeld krijgen kunnen ze het zelf ook prima inhuren.
Geen enkele reden om het voor ze te regelen.
Koffiedik door de gootsteen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het wel zo cultureel is, als je 5 jonge mannen bij elkaar in een huis zet dan maken ze er een puinhoop van.
[..]
Komt me bekend voor sinds ik geen schoonmaakster meer heb. Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Ja, als je elke dag koffiedik door de gootsteen spoelt ipv met filter en al in de afvalbak te gooien dan wordt je gootsteen heel snel bruin.quote:
Ik zie het probleem niet zo, als zij niet opruimen dan moeten ze maar in de zooi leven.quote:Ze hebben dus een complete huishoudelijke opvoeding nodig en niet alleen zij, maar voor de anderen is het geen zaak van het COA.
Dus als jij mensen op jouw huis zou laten passen en dit zou het resultaat zijn dan zou je dat goed vinden?quote:Op donderdag 24 september 2015 13:41 schreef blondetrien het volgende:
Ik heb erger gezien in studentenhuizen eerlijk gezegd.
Pssssst niet over beginnen, dat was alleen om de domme mensen te paaien.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar hoe zit dat nou met dat billen wassen en verzorgen van bejaarden en zieken wat al deze hoogopgeleide vluchtelingen zouden gaan doen? Dat is dan toch ook "vrouwenwerk"?
Deze hoogopgeleide mensen natuurlijk niet. Die hebben alleen vrouwen in dienst.quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:55 schreef Loekie1 het volgende:
Hebben ze geen mannelijke schoonmakers in Syrië?
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je deze hoogopgeleide tandartsen, chirurgen, managers en ICT-ers nog moet leren om normaal koffie te zetten.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Dat ze er een puinhoop van maken weet ik zelf ook wel, ik ben ook jong geweest. De vraag is, wil je dan vervolgens in die puinhoop blijven zitten of pak je een emmer met sop en een stofzuiger en doe je er wat aan? Dat hoeft niet meteen de volgende dag, met een kater ben je niet zo gemotiveerd, dat besef ik ook wel, maar dan toch zeker de dag erna, je voelt je zelf ook een stuk beter in een opgeruimd huis, ik wel in ieder geval. En dat van die koffie is ook gelul, als je dat koffiedik al door de gootsteen wil flikkeren, dan pak je even een fles chloor of een of ander vloeibaar schuurmiddel en een borsteltje en het ziet er weer goed uit, duurt ook een minuut. Moeilijk allemaal he?quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het wel zo cultureel is, als je 5 jonge mannen bij elkaar in een huis zet dan maken ze er een puinhoop van.
[..]
Komt me bekend voor sinds ik geen schoonmaakster meer heb. Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Waarom is het dan in veel studentenhuizen een nog grotere zooi? Ik heb schoonmaken nooit vrouwenwerk gevonden, maar in ieder geval geen werk voor mij. Nog steeds niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ze er een puinhoop van maken weet ik zelf ook wel, ik ben ook jong geweest. De vraag is, wil je dan vervolgens in die puinhoop blijven zitten of pak je een emmer met sop en een stofzuiger en doe je er wat aan? Dat hoeft niet meteen de volgende dag, met een kater ben je niet zo gemotiveerd, dat besef ik ook wel, maar dan toch zeker de dag erna, je voelt je zelf ook een stuk beter in een opgeruimd huis, ik wel in ieder geval.
Ja, en? De vraag was hoe je een gootsteen zo bruin krijgt, mijn antwoord was dat het met koffiedik heel snel gaat. Als zij dat niet als probleem ervaren dan laten ze het toch lekker zo?quote:En dat van die koffie is ook gelul, als je dat koffiedik al door de gootsteen wil flikkeren, dan pak je even een fles chloor of een of ander vloeibaar schuurmiddel en een borsteltje en het ziet er weer goed uit, duurt ook een minuut. Moeilijk allemaal he?
Wat als de eigenaar van de boerderij het wel als een probleem ziet?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, en? De vraag was hoe je een gootsteen zo bruin krijgt, mijn antwoord was dat het met koffiedik heel snel gaat. Als zij dat niet als probleem ervaren dan laten ze het toch lekker zo?
Dan moet die maar eisen stellen hoe het opgeleverd wordt, net als bij een huurhuis. Maar in de tussentijd mogen ze van mij in zo'n grote puinhoop wonen als ze zelf willen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat als de eigenaar van de boerderij het wel als een probleem ziet?
Eh, oosterse koffie maken is nogal een proces dat van vrouw op vrouw wordt doorgegeven. Ik heb het wel geleerd en kan het maken met een speciaal "pannetje", maar ik ken verder geen man die het kan. Dus de kans dat er koffiedik in de gootsteen ligt is zo goed als 0.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Over dat eerste kan ik kort zijn...studenten zijn gewoon varkens.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom is het dan in veel studentenhuizen een nog grotere zooi? Ik heb schoonmaken nooit vrouwenwerk gevonden, maar in ieder geval geen werk voor mij. Nog steeds niet eigenlijk.
[..]
Ja, en? De vraag was hoe je een gootsteen zo bruin krijgt, mijn antwoord was dat het met koffiedik heel snel gaat. Als zij dat niet als probleem ervaren dan laten ze het toch lekker zo?
Hetzelfde over deze groep vluchtelingen zeggen is echter een beetje tricky...quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Over dat eerste kan ik kort zijn...studenten zijn gewoon varkens.
Alle studenten er ook meteen uit?quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:43 schreef VeX- het volgende:
Zulke asielzoekers, dat wil zeggen,degenen die zich niet aan de NLse normen en waarden kunnen of willen voldoen, mogen ze wat mij betreft linea recta het land uitgooien.
En degenen die dat wel doen minimaal 10 jaar laten inburgeren voor je ze een paspoort geeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |