abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:55:23 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156368755
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met 7 man die ieder ¤ 60 per week aan leefgeld krijgen kunnen ze het zelf ook prima inhuren.

Geen enkele reden om het voor ze te regelen.
Dat gebeurt dus wel.

En verder nog: als dat leefgeld voldoende is om schoonmaaksters in te huren omdat ze zelf geen zin hebben om te poetsen, terwijl ze de hele dag vrij zijn, iedere dag opnieuw, dan vind ik dat leefgeld dus te hoog. Dan kan daar die 100 euro voor de poetsvrouw wel weer vanaf.
Die mensen krijgen dat geld om in hun onderhoud te voorzien, niet om zelf het poetswerk van hun eigen rotzooi nog uit te besteden!
The End Times are wild
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:56:22 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156368778
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus wel.
En dat concludeer je waaruit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:57:21 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156368793
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat concludeer je waaruit?
Toevallig ben ik de afgelopen periode met COA in aanraking gekomen. Dus weet ik er nu iets meer van.
The End Times are wild
pi_156368888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:41 schreef Hathor het volgende:
Iedereen hoort gewoon zijn eigen meuk op te ruimen, of dat nou je cultuur is of niet.
Ik weet niet of het wel zo cultureel is, als je 5 jonge mannen bij elkaar in een huis zet dan maken ze er een puinhoop van.

quote:
Zitten ze trouwens met zijn allen te schijten in die wasbak of zo? Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een wasbak zo'n smerig kleurtje te geven.
Komt me bekend voor sinds ik geen schoonmaakster meer heb. Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156369460
De vergelijking die door sommige mensen hier getrokken wordt met Nederlanders die niet goed schoonmaken, is wel erg slecht, hoor. :') Een kunstgreep om maar niet te hoeven toegeven dat een grote groep asielzoekers opnemen met een compleet andere cultuur/religie niet superhandig is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_156371855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]

Daar zal de eigenaar heus wel voor vergoed worden. Die zijn niet gek. Het is trouwens maar een fluthuisje verder, vast 2 km van het centrum of verder:
[ afbeelding ]
Bijna geen ramen. Gazonnetje als tuin. Matig onderhouden. Zou jij er willen zitten dan?
Het ziet eruit als een voormalige boerderij. Hij wordt verhuurd om de grote ruimte, dus als deze asylzoekers en hun opvolgers vertrokken zijn, moet het schoon opgeleverd zijn om aan anderen te kunnen verhuren.

Ik begrijp die organisatie niet. Geen zin hebben moet geen optie zijn. Ze zijn zelf naar deze contreien gekomen en hebben zich dus aan te passen aan de leefregels hier.
Het is een paar keer voorgedaan, dus met de vuist op tafel staan: nog een maand de tijd om het samen van de vrijwillisters te leren en daarna zorgen dat je het goed onderhoud (voorbeeldrooster overhandigen) en het anders op straat verder bekijken. Genoeg mensen die hun plaats zullen willen innemen, ondanks het schoonmaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]

Ja, dit is van historische proporties en Europa zal ingrijpend en blijvend veranderen.

Maar het is niet zo dat dit nu pas in gang is gezet. Dat loopt natuurlijk al 30 jaar.

Ook is het nog altijd mijn mening dat het diepe, ware probleem is dat Europa zelf zwak en decadent geworden is. Dat de islam vervolgens in dat gat duikt is daar enkel een gevolg van. Was het de islam niet geweest, dan wel iets anders. Of gewoon langzaam maar zeker afglijden wegens lage geboortecijfers en gebrek aan doorzetten/werkethos.
Inderdaad, ik las in de jaren '90 dat we bezig waren met het verval. Eerst de top die overgaat in decadentie en wij zaten toen in die decadente periode die het einde inluidt. In de jaren '80 werden dit soort mensen regelrecht de bijstand in geleid door die onnozele vrijwilligers, ipv naar het arbeidsbureau.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]

Maar in het vluchtelingenverdrag staat niets over het overnemen van normen en waarden van het gastland. De essentie is of zij in hun thuisland bedreigd worden. Daarom vind ik dat economische argument (voordelig of nadelig) ook zo slecht. We nemen ze niet op of weigeren ze niet op economische gronden. Ze mogen hier komen omdat ze in hun eigen land gevaar lopen en nergens anders om.
Als vluchteling hebben ze blijkbaar recht op bed bad brood en dat klinkt heel redelijk. Het klinkt echter anders dan bedje gespreid en je breed uitleven alsof je nog in het thuisland woont of in het tussenland parasiteert en verdommen om er wat van te maken in de andere omgeving waar je zelf naartoe trok. Ze hadden in Turkije en Libanon en Noord-Afrika kunnen blijven en die landen hadden meer steun van Europa's vluchtelingen- en ontwikkelingsgeld moeten krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:51 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:Wat kan het je schelen ?

Als die mannen in een vieze zooi willen leven is dat hun goed recht toch?
Het hoeft er niet netjes te zijn?

En als ze echt zwaar vervuilen laat je ze verplicht opnemen omdat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen.

Ik zie het probleem niet.
Trefwoord: volksgezondheid.
Niet mogelijk: verplicht opnemen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]

Scheiding van kerk en staat en vrijheid van godsdienst is iets heel anders dan seculier zijn. De generatie van mijn ouders ging nog 7x per week naar de kerk.
Elke morgen voor het ontbijt naar de mis. Maar dat was toch waarschijnlijk een orthodox clubje.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]

Dat is vrijheid van Godsdienst. Maar Nederland was nog steeds heel gelovig, protestant of katholiek.
Onderschat verder de kracht van een geloof niet. De taliban zijn 20.000 man, bewapend met Kalashnikovs en Lee Enfield geweren (1910). Nauwelijks hulp uit het buitenland.
De hele militaire en economische macht van de NAVO-landen is niet in staat geweest om ze er in 10 jaar onder te krijgen. Gewoon niet! Het idee triomfeert boven het materieel.
Dat komt door de wreedheid waarmee ze te werk gaan en dat kan door het stammenverband.

De vrijheid van godsdienst werd door de gemeenten sterk ingeperkt. In de jaren '80 waren er nog kerkgemeenschappen waar de dominee langs kwam als er niet "elk jaar" een kind in het wiegje lag. Soms zie ik bij Ikea/Utrecht in het restaurant zo'n gezin met bibelbelt-uitstraling. Ziet er altijd samenhorig uit en ondanks vlechten en lange rokken zien de meisjes er best leuk uit. Het wordt pas een strafkamp als ze het geloof loslaten.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]

Bij de katholieken was dat wel anders. Die waren juist uiterst zichtbaar aanwezig in de samenleving. Met alles. Hier in het dorp nog steeds.
Bij mij was het andersom. Veel protestante kerken en aan de buitenrand een katholieke kerk. Dat we van het bestaan wisten kwam vooral doordat we in de katholieke school naar de gymzaal gingen. Nooit wat gemerkt van carnaval, deden ze in hun eigen zaaltje. Er was 1x per jaar nog dat de katholieke kinderen mogelijk vrij hadden wegen allerzielen/heiligen. Maar één van die kinderen kwam gewoon naar school, want zijn vader stond op het standpunt dat ze naar de kerk mochten, maar daarna gewoon naar school. Die kerk kon ze gestolen worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]

Nee. Zelfs ex-katholieken spreken er meestal nog warm over.
De weinige katholieken die ik gekend heb, hebben nooit over de kerk gepraat. Wel over de nachtmerrie van de nonnen en priesters waar ze op school zaten. En natuurlijk ook over die God der Wrake, wat voor velen de reden is om bij de kerk te blijven of om 7x/w naar de mis te gaan.
pi_156371951
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]

Met 7 man die ieder ¤ 60 per week aan leefgeld krijgen kunnen ze het zelf ook prima inhuren.

Geen enkele reden om het voor ze te regelen.
Dit punt kan dus mooi aangegrepen worden om ze te leren zelfstandig te leven in het westen: huishouden voeren incl. schoonmaken en budgetteren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ik weet niet of het wel zo cultureel is, als je 5 jonge mannen bij elkaar in een huis zet dan maken ze er een puinhoop van.

[..]

Komt me bekend voor sinds ik geen schoonmaakster meer heb. Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Koffiedik door de gootsteen?
Ze hebben dus een complete huishoudelijke opvoeding nodig en niet alleen zij, maar voor de anderen is het geen zaak van het COA. Ik geef gelijk maar een tip door die huisbaas jaren geleden gaf nav verstopte toiletten: géén kattenbakvulling, geen tampons of maandverband door de wc spoelen.
pi_156372163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:36 schreef Teslynd het volgende:

Koffiedik door de gootsteen?
Ja, als je elke dag koffiedik door de gootsteen spoelt ipv met filter en al in de afvalbak te gooien dan wordt je gootsteen heel snel bruin.

quote:
Ze hebben dus een complete huishoudelijke opvoeding nodig en niet alleen zij, maar voor de anderen is het geen zaak van het COA.
Ik zie het probleem niet zo, als zij niet opruimen dan moeten ze maar in de zooi leven.
pi_156372405
Hebben ze geen mannelijke schoonmakers in Syrië?
pi_156373169
Maar hoe zit dat nou met dat billen wassen en verzorgen van bejaarden en zieken wat al deze hoogopgeleide vluchtelingen zouden gaan doen? Dat is dan toch ook "vrouwenwerk"?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:52:58 #211
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156373649
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:41 schreef blondetrien het volgende:
Ik heb erger gezien in studentenhuizen eerlijk gezegd.
Dus als jij mensen op jouw huis zou laten passen en dit zou het resultaat zijn dan zou je dat goed vinden?
  vrijdag 25 september 2015 @ 14:53:34 #212
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156373657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar hoe zit dat nou met dat billen wassen en verzorgen van bejaarden en zieken wat al deze hoogopgeleide vluchtelingen zouden gaan doen? Dat is dan toch ook "vrouwenwerk"?
Pssssst niet over beginnen, dat was alleen om de domme mensen te paaien.
pi_156373685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:55 schreef Loekie1 het volgende:
Hebben ze geen mannelijke schoonmakers in Syrië?
Deze hoogopgeleide mensen natuurlijk niet. Die hebben alleen vrouwen in dienst.
pi_156373714
quote:
Als je geen filterkoffie zet, zoals gebruikelijk in het Oosten, en de koffiedik door de gootsteen mikt gaat het hard.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat je deze hoogopgeleide tandartsen, chirurgen, managers en ICT-ers nog moet leren om normaal koffie te zetten.
pi_156373838
quote:

[..]

[..]

Dat ze er een puinhoop van maken weet ik zelf ook wel, ik ben ook jong geweest. De vraag is, wil je dan vervolgens in die puinhoop blijven zitten of pak je een emmer met sop en een stofzuiger en doe je er wat aan? Dat hoeft niet meteen de volgende dag, met een kater ben je niet zo gemotiveerd, dat besef ik ook wel, maar dan toch zeker de dag erna, je voelt je zelf ook een stuk beter in een opgeruimd huis, ik wel in ieder geval. En dat van die koffie is ook gelul, als je dat koffiedik al door de gootsteen wil flikkeren, dan pak je even een fles chloor of een of ander vloeibaar schuurmiddel en een borsteltje en het ziet er weer goed uit, duurt ook een minuut. Moeilijk allemaal he?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156374580
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat ze er een puinhoop van maken weet ik zelf ook wel, ik ben ook jong geweest. De vraag is, wil je dan vervolgens in die puinhoop blijven zitten of pak je een emmer met sop en een stofzuiger en doe je er wat aan? Dat hoeft niet meteen de volgende dag, met een kater ben je niet zo gemotiveerd, dat besef ik ook wel, maar dan toch zeker de dag erna, je voelt je zelf ook een stuk beter in een opgeruimd huis, ik wel in ieder geval.
Waarom is het dan in veel studentenhuizen een nog grotere zooi? Ik heb schoonmaken nooit vrouwenwerk gevonden, maar in ieder geval geen werk voor mij. Nog steeds niet eigenlijk.

quote:
En dat van die koffie is ook gelul, als je dat koffiedik al door de gootsteen wil flikkeren, dan pak je even een fles chloor of een of ander vloeibaar schuurmiddel en een borsteltje en het ziet er weer goed uit, duurt ook een minuut. Moeilijk allemaal he?
Ja, en? De vraag was hoe je een gootsteen zo bruin krijgt, mijn antwoord was dat het met koffiedik heel snel gaat. Als zij dat niet als probleem ervaren dan laten ze het toch lekker zo?
  vrijdag 25 september 2015 @ 15:36:37 #217
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156374628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, en? De vraag was hoe je een gootsteen zo bruin krijgt, mijn antwoord was dat het met koffiedik heel snel gaat. Als zij dat niet als probleem ervaren dan laten ze het toch lekker zo?
Wat als de eigenaar van de boerderij het wel als een probleem ziet?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156374812
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:36 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat als de eigenaar van de boerderij het wel als een probleem ziet?
Dan moet die maar eisen stellen hoe het opgeleverd wordt, net als bij een huurhuis. Maar in de tussentijd mogen ze van mij in zo'n grote puinhoop wonen als ze zelf willen.
  Moderator vrijdag 25 september 2015 @ 15:58:25 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156375009
gewoon een negatieve aantekening in het dossier voor de asielaanvraag plaatsen

mooi dat ze direcht beginnen te poetsen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156375313
quote:

Eh, oosterse koffie maken is nogal een proces dat van vrouw op vrouw wordt doorgegeven. Ik heb het wel geleerd en kan het maken met een speciaal "pannetje", maar ik ken verder geen man die het kan. Dus de kans dat er koffiedik in de gootsteen ligt is zo goed als 0.

Sterk spul trouwens..
pi_156375779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom is het dan in veel studentenhuizen een nog grotere zooi? Ik heb schoonmaken nooit vrouwenwerk gevonden, maar in ieder geval geen werk voor mij. Nog steeds niet eigenlijk.

[..]

Over dat eerste kan ik kort zijn...studenten zijn gewoon varkens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:41:15 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156384193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Over dat eerste kan ik kort zijn...studenten zijn gewoon varkens.
Hetzelfde over deze groep vluchtelingen zeggen is echter een beetje tricky...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:43:31 #223
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_156384304
Zulke asielzoekers, dat wil zeggen,degenen die zich niet aan de NLse normen en waarden kunnen of willen voldoen, mogen ze wat mij betreft linea recta het land uitgooien.

En degenen die dat wel doen minimaal 10 jaar laten inburgeren voor je ze een paspoort geeft.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_156388659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:43 schreef VeX- het volgende:
Zulke asielzoekers, dat wil zeggen,degenen die zich niet aan de NLse normen en waarden kunnen of willen voldoen, mogen ze wat mij betreft linea recta het land uitgooien.

En degenen die dat wel doen minimaal 10 jaar laten inburgeren voor je ze een paspoort geeft.
Alle studenten er ook meteen uit?
pi_156394088
Niet-moslims zijn toch de slaven van moslims? Die moeten schoonmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')