De gemeente stelt slechts de openbare ruimte ter beschikking en eventuele beveiliging en crowd control. Zoals ze dat met elke manifestatie doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:25 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn gemeenten ook nauw betrokken bij de intochten. Kan ook niet anders, men stelt vaak ook faciliteiten ter beschikking.
Waarom?quote:[..]
Het is een traditie, cultureel erfgoed, en dat moet de overheid in ere houden
Leg mij maar uit wat dat allemaal technisch gezien inhoud. Want mensen behouden alsnog het recht om hun eigen invulling te geven aan hun eigen intochten. Leeuwarden heeft zijn eigen intocht, andere steden ook. Gedaan door organisaties. Ga jij mij vertellen dat de overheid hun nu afdwingt zwarte schmink te gebruiken? Vind jij zoiets wenselijk?quote:[..]
Dus wat wou je zeggen?
Ja, maar die stem moet men niet gebruiken om een kinderfeest te verzieken. En ook niet Nederland een schuldcomplex mee aanpraten.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:31 schreef sp3c het volgende:
dat minderheden in Nederland ook een stem hebben
Waarom niet? Oh. Omdat jij vindt dat die mensen hun bek moeten houden en jij de baas bent?quote:Op donderdag 24 september 2015 12:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ja, maar die stem moet men niet gebruiken om een kinderfeest te verzieken. En ook niet Nederland een schuldcomplex mee aanpraten.
ja laten we Nederlanders gaan vertellen waar ze hun stem voor mogen gebruikenquote:Op donderdag 24 september 2015 12:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ja, maar die stem moet men niet gebruiken om een kinderfeest te verzieken. En ook niet Nederland een schuldcomplex mee aanpraten.
HongKongPhoey gaat alle handtekeningen van de Pietitie afdrukken, oprollen en deur tot deur mensen die het niet met hem eens zijn keihard in het gezicht meppen.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja laten we Nederlanders gaan vertellen waar ze hun stem voor mogen gebruiken
veel succes
Die stelt ook de voorwaarden voor de uitvoering er van. Binnen welke grenzen men zich moet begeven. je kunt wel zeggen dat je Een klassiek concert gaat organiseren, maar dan moet je ook niet met Hardstyle aan gaan komen. Daar is geen vergunning afgegeven.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De gemeente stelt slechts de openbare ruimte ter beschikking en eventuele beveiliging en crowd control. Zoals ze dat met elke manifestatie doen.
Omdat het neerkomt op racisme waar men een heel land van beschuldigt, racisme is in strijd met de grondwet. Wanneer er geen grond is om het als racisme te betitelen, heeft men wettelijk gezien de grond niet.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom niet? Oh. Omdat jij vindt dat die mensen hun bek moeten houden en jij de baas bent?
Ik zie niet in waarom minderheden het voor een zeggen moeten krijgen. We leven toch in een democratie? Daar is het toch 'meeste stemmen tellen'!quote:Op donderdag 24 september 2015 12:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom niet? Oh. Omdat jij vindt dat die mensen hun bek moeten houden en jij de baas bent?
quote:Op donderdag 24 september 2015 12:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Omdat het neerkomt op racisme waar men een heel land van beschuldigt, racisme is in strijd met de grondwet. Wanneer er geen grond is om het als racisme te betitelen, heeft men wettelijk gezien de grond niet.
Dat zal er vast leuk uit hebben gezienquote:Op donderdag 24 september 2015 12:28 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik heb Zwarte Piet wel eens in een blauwe Piet zien veranderen. Maar dat was in de kroeg na een avondje huisbezoeken afleggen.
De overheid mag regels stellen aan het aantal decibel en het aantal verwachte deelnemers en de tijd waarin dit zich afspeelt maar in principe is een hardstyle concert hetzelfde voor de overheid als een klassiek concert in de zin dat ze een vergunning niet mogen weigeren op basis van de inhoud.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:39 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Die stelt ook de voorwaarden voor de uitvoering er van. Binnen welke grenzen men zich moet begeven. je kunt wel zeggen dat je Een klassiek concert gaat organiseren, maar dan moet je ook niet met Hardstyle aan gaan komen. Daar is geen vergunning afgegeven.
Oh jij zegt dat het bij Nederland hoort. En over 100 jaar als niemand meer sinterklaas viert dan hebben we gelukkig nog wat stomme door jou ontworpen wetten die die intochten afdwingen. Dit is een vrij land, he. Een overheid die cultuur afdwingt is een fascistenstaat. Dat snap je toch?quote:Intocht van Sinterklaas is traditioneel met zwarte Pieten, dus geen rooie, of blauwe.
Waarom?
Even serieus. Waarom eigenlijk? Mensen zijn zelf heel erg goed in hun eigen cultuur en erfgoed in ere houden. Waarom moet daar de overheid aan te pas komen?
Omdat het bij nederland hoort?
niet echtquote:Op donderdag 24 september 2015 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom minderheden het voor een zeggen moeten krijgen. We leven toch in een democratie? Daar is het toch 'meeste stemmen tellen'!
Als jij een vergunning aanvraagt voor een intocht van Sinterklaas, dan ben je gebonden aan de traditionele voorwaarden. Anders moet je expliciet vermelden dat het niet een traditionele intocht is.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:40 schreef sp3c het volgende:
als iemand het met rooie of blauwe pieten wil organiseren moet hij dat zelf weten toch?
vrij land enzo
haha wat? Wat is di... is dit serieus een argument? Dus als ik zeg dat iemand een racist is.. dan ben ik een racist en dus een crimineel? Zeg me niet dat dit je argument is.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Omdat het neerkomt op racisme waar men een heel land van beschuldigt, racisme is in strijd met de grondwet. Wanneer er geen grond is om het als racisme te betitelen, heeft men wettelijk gezien de grond niet.
Minderheden krijgen het niet voor het zeggen. En meerderheden ook niet. Je hebt vrijheid om te doen wat jij wil. Gun dat anderen ook eventjes.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom minderheden het voor een zeggen moeten krijgen. We leven toch in een democratie? Daar is het toch 'meeste stemmen tellen'!
Tsja, maar blijkbaar is het enkel een democratie zolang het in overeenstemming is met bepaalde minderheden. Daar lijkt het vaak wel erg op.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
haha precies mijn reactiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
ligt eraan wat je met halfnaakt bedoelt, het roze lijkt me het probleem niet zo maar bij het aanvragen van een vergunning is het altijd handig om zo volledig mogelijk te zijnquote:Op donderdag 24 september 2015 12:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als jij een vergunning aanvraagt voor een intocht van Sinterklaas, dan ben je gebonden aan de traditionele voorwaarden. Anders moet je expliciet vermelden dat het niet een traditionele intocht is.
Stel je vraagt een vergunning aan op basis van een traditionele Sinterklaas intocht, en je komt vervolgens met allemaal halfnaakt roze Pieten aanzetten. Denk je dat dat zomaar kan?
Als het klassieke concert een hardstyle feest blijkt, dan heeft dat wel gevolgen hoorquote:Op donderdag 24 september 2015 12:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De overheid mag regels stellen aan het aantal decibel en het aantal verwachte deelnemers en de tijd waarin dit zich afspeelt maar in principe is een hardstyle concert hetzelfde voor de overheid als een klassiek concert in de zin dat ze een vergunning niet mogen weigeren op basis van de inhoud.
nee daar lijkt het niet opquote:Op donderdag 24 september 2015 12:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Tsja, maar blijkbaar is het enkel een democratie zolang het in overeenstemming is met bepaalde minderheden. Daar lijkt het vaak wel erg op.
Nee hoor. Tenzij je je kaartjeskopers hebt opgelicht. Dan komen er consumentenwetten bij kijken.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:47 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als het klassieke concert een hardstyle feest blijkt, dan heeft dat wel gevolgen hoor
Maarquote:Op donderdag 24 september 2015 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet echt
het volk kiest de vertegenwoordigers
die hebben het voor het zeggen
Lees even het vetgedrukte en ontdek waar je foutgaat.quote:Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord[1] stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten, zoals in het oude Athene, of het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken, zoals in België en Nederland.
In een democratie is de voltallige bevolking soeverein en is alle autoriteit gebaseerd op de (minstens theoretische) instemming van het volk.
Dat doe ik ook. Als jij graag rode pieten wil, doe jij het gewoon met rode pieten. Die vrijheid wil niemand je ontnemen. Maar de anti pieten willen de rest van Nederland wel de vrijheid ontnemen om Sinterklaas te vieren met Zwarte Pieten. Gun ons die vrijheid dan ook!quote:Op donderdag 24 september 2015 12:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Minderheden krijgen het niet voor het zeggen. En meerderheden ook niet. Je hebt vrijheid om te doen wat jij wil. Gun dat anderen ook eventjes.
Smaad. Ken je dat woord?quote:Op donderdag 24 september 2015 12:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
haha wat? Wat is di... is dit serieus een argument? Dus als ik zeg dat iemand een racist is.. dan ben ik een racist en dus een crimineel? Zeg me niet dat dit je argument is.
ik ga niet fout hier ... lees het ff goedquote:Op donderdag 24 september 2015 12:48 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar
[..]
Lees even het vetgedrukte en ontdek waar je foutgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |