quote voor het nageslachtquote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef Tomansss het volgende:
Een kennis van mij (zal zijn naam niet noemen) heeft een "probleem". Hij heeft onlangs een enorme fout begaan. Hij werkt in de zorg en moest een client injecteren met insuline. Echter heeft hij het verkeerde geinjecteerd waardoor de client nu blijvend letsel heeft opgelopen.
Wat ik eerst nog niet wist is dat hii zijn diploma's heeft vervalst en dus eigenlijk het werk helemaal niet had mogen doen.
Heeft iemand een idee wat de gevolgen voor hem zouden kunnen zijn?
Maar daar staat een verpleegkundige niet in...quote:Op woensdag 23 september 2015 20:56 schreef MaGNeT het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)egdheid-zorgverlener
quote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar staat een verpleegkundige niet in...
https://www.rijksoverheid(...)behouden-handelingenquote:Voorbehouden handelingen zijn risicovolle, medische handelingen die alleen door bevoegde zorgverleners mogen worden uitgevoerd.
Voorbeelden van voorbehouden handelingen zijn:
chirurgische en verloskundige handelingen;
injecties;
Voor verpleegkundige moet je een BIG registratie hebben, daar controleren ze of je diploma ook daadwerkelijk is uitgegeven.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verpleegkundigen zijn ook BIG-geregistreerdquote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bekwaam was "TS' kennis" zeker niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:04 schreef Mord_Sith het volgende:
Voor een voorbehouden handeling, zoals i jecties geven, is geen BIG nodig, enkel de bekwaamdheid en daardoor bevoegdheid.
geen twijfel over mogelijk, maar de eerder geopperde BIG heeft er in dit geval even niks mee te maken.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bekwaam was "TS' kennis" zeker niet.
Hij werkt in de zorg. Het ging om een insuline spuit.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:02 schreef nuget het volgende:
[..]
Voor verpleegkundige moet je een BIG registratie hebben, daar controleren ze of je diploma ook daadwerkelijk is uitgegeven.
De persoon waar TS over spreekt is dus geen verpleegkundige... dat kan namelijk niet.
My bad.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)behouden-handelingen
Nee:quote:Op woensdag 23 september 2015 21:07 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Hij werkt in de zorg. Het ging om een insuline spuit.
quote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef Tomansss het volgende:
Echter heeft hij het verkeerde geinjecteerd
Dit is wat ik ook dachtquote:Op woensdag 23 september 2015 21:16 schreef N.icka het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam het verkeerde spuiten ? De insuline zit toch in een pen ?
Wel bij zelfhulp...quote:Op woensdag 23 september 2015 21:16 schreef N.icka het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam het verkeerde spuiten ? De insuline zit toch in een pen ?
Ik heb geen idee, maar ik mag toch hopen dat hij wel een behoorlijk tijdje moet gaan zitten. Diploma's vervalsen, en dan willens en wetens een injectie geven, die nog verkeerd blijkt ook nog en als klap op de vuurpijl krijgt het slachtoffer blijvend letsel.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:15 schreef Tomansss het volgende:
Zal het dan een straf zijn zoals de bak in? Of kan het ook zijn dat hij de rest van zn leven moet betalen?
Ik weet wel dat als je mis spuit bij de billen ( binnenste buitenste bilkwadraad) dat je verlamd kan raken. Dit is wel eens voorgekomen bij een team waar ik werkte.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Ik snap t ook niet. Wat is er mis gegaan? En welk letsel?
Je kan met verkeeerde dosis insuline iemand vermoorden, of in coma met hersenletsel veroorzakenquote:Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef Mord_Sith het volgende:
Wat heef 'die vriend' ingespoten i.p.v. Insuline?
Terpetine ?quote:Op woensdag 23 september 2015 21:17 schreef Mord_Sith het volgende:
Wat heef 'die vriend' ingespoten i.p.v. Insuline?
Bovenste buiten kwadrantquote:Op woensdag 23 september 2015 21:19 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik weet wel dat als je mis spuit bij de billen ( binnenste buitenste bilkwadraad) dat je verlamd kan raken. Dit is wel eens voorgekomen bij een team waar ik werkte.
Diploma vervalsen, injecteren zonder bevoegdheid, blijvend letsel.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:15 schreef Tomansss het volgende:
Zal het dan een straf zijn zoals de bak in? Of kan het ook zijn dat hij de rest van zn leven moet betalen?
Hoe komt dat dan?quote:Op woensdag 23 september 2015 21:19 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik weet wel dat als je mis spuit bij de billen ( binnenste buitenste bilkwadraad) dat je verlamd kan raken. Dit is wel eens voorgekomen bij een team waar ik werkte.
Heerlijk, zo'n vistopic.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:23 schreef N.icka het volgende:
Kom op ts, geef eens wat meer details
Weet ik, maar er staat dat hij het verkeerde heeft geïnjecteerd, dus ik ben wel benieuwd of het nu een doseerfout is, of gewoon een compleet ander middelquote:Op woensdag 23 september 2015 21:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je kan met verkeeerde dosis insuline iemand vermoorden, of in coma met hersenletsel veroorzaken
Misschien krijgt hij twee soorten insuline met compleet verschillende dosisquote:Op woensdag 23 september 2015 21:34 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Weet ik, maar er staat dat hij het verkeerde heeft geïnjecteerd, dus ik ben wel benieuwd of het nu een doseerfout is, of gewoon een compleet ander middel
Was niet bekend bij de werkgever.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:01 schreef computergirl het volgende:
Als bekend was dat hij niet mocht injecteren vanwege diploma's en hij toch de opdracht gekregen Heeft, is de werkgever dan schuldige?
Zo is ie ook verlamd geraakt zekerquote:[img]h/i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 23 september 2015 21:31 schreef Aloria het volgende:
[..]
Die ja ! Goochelen met woorden
Totdat "kennis" het verhaal terugleest. En dan zou TS een probleem kunnen krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:34 schreef bijdehand het volgende:
Kan je niet alle info posten die je hebt of wil delen? Dit is zo omslachtig
Ja zoiets verwacht ik ook. Dat hij bijvoorbeeld de kortwerkende insuline heeft gespoten ipv de langwerkende. Dan kun je een diabetische coma krijgen. Maar ik vraag me ook af wat voor blijvend letsel de cliënt eraan over heeft gehouden.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:31 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Misschien krijgt hij twee soorten insuline met compleet verschillende dosis
Vraag van TS behoeft niet alle details, het gaat om het grote geheel. en niet de precieze uitwerking, van belang is alleen of hij bevoegd was om de handeling te doen (ondanks diploma's kun je nog steeds voldoende geinstrueerd zijn) en of er verwijtbaar gehandeld is.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:59 schreef Sylvana het volgende:
Maar met de summiere info van de TS schieten we niet echt veel op.
Voor wat hoort wat.quote:
Elke avond van zijn celmaat?quote:Op donderdag 24 september 2015 01:05 schreef johnson555 het volgende:
Ik hoop dat hij dan binnenkort een verkeerde injectie krijgt
Ik heb eens een acuut probleem gehad waar bij er meer insuline nodig was ineens dus per spuit. In elk geval is de persoon waar de TS het overheeft in elk geval minimaal schuldig aan fraude. Als de TS slim is zou ik een advocaat al vast consulteren.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:16 schreef N.icka het volgende:
quote:Op woensdag 23 september 2015 21:19 schreef Aloria het volgende:
'Bij een team waar ik werkte', 'mijn collega vertelde mij'. Ik hoop dat je zelf geen verpleegkundige bent want dit is wordt in de eerste twee jaar van de opleiding behandeld. Daarnaast wordt insuline subcutaan geïnjecteerd, doorgaans in bovenbeen/buik, en niet intramusculair in de bil. Tenzij je van de Spinazie-academie komt....quote:Op woensdag 23 september 2015 21:34 schreef Aloria het volgende:
Mijn collega vertelde mij dat er een zenuw loopt die je dan kan raken.
Dan had hij toch moeten zeggen, dat doe ik niet. Want dat mag ik niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:01 schreef computergirl het volgende:
Als bekend was dat hij niet mocht injecteren vanwege diploma's en hij toch de opdracht gekregen Heeft, is de werkgever dan schuldige?
Klopt dat ben ik ook nietquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:25 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
[..]
'Bij een team waar ik werkte', 'mijn collega vertelde mij'. Ik hoop dat je zelf geen verpleegkundige bent want dit is wordt in de eerste twee jaar van de opleiding behandeld. Daarnaast wordt insuline subcutaan geïnjecteerd, doorgaans in bovenbeen/buik, en niet intramusculair in de bil. Tenzij je van de Spinazie-academie komt....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |