quote voor het nageslachtquote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef Tomansss het volgende:
Een kennis van mij (zal zijn naam niet noemen) heeft een "probleem". Hij heeft onlangs een enorme fout begaan. Hij werkt in de zorg en moest een client injecteren met insuline. Echter heeft hij het verkeerde geinjecteerd waardoor de client nu blijvend letsel heeft opgelopen.
Wat ik eerst nog niet wist is dat hii zijn diploma's heeft vervalst en dus eigenlijk het werk helemaal niet had mogen doen.
Heeft iemand een idee wat de gevolgen voor hem zouden kunnen zijn?
Maar daar staat een verpleegkundige niet in...quote:Op woensdag 23 september 2015 20:56 schreef MaGNeT het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)egdheid-zorgverlener
quote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar staat een verpleegkundige niet in...
https://www.rijksoverheid(...)behouden-handelingenquote:Voorbehouden handelingen zijn risicovolle, medische handelingen die alleen door bevoegde zorgverleners mogen worden uitgevoerd.
Voorbeelden van voorbehouden handelingen zijn:
chirurgische en verloskundige handelingen;
injecties;
Voor verpleegkundige moet je een BIG registratie hebben, daar controleren ze of je diploma ook daadwerkelijk is uitgegeven.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verpleegkundigen zijn ook BIG-geregistreerdquote:Op woensdag 23 september 2015 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bekwaam was "TS' kennis" zeker niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:04 schreef Mord_Sith het volgende:
Voor een voorbehouden handeling, zoals i jecties geven, is geen BIG nodig, enkel de bekwaamdheid en daardoor bevoegdheid.
geen twijfel over mogelijk, maar de eerder geopperde BIG heeft er in dit geval even niks mee te maken.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bekwaam was "TS' kennis" zeker niet.
Hij werkt in de zorg. Het ging om een insuline spuit.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:02 schreef nuget het volgende:
[..]
Voor verpleegkundige moet je een BIG registratie hebben, daar controleren ze of je diploma ook daadwerkelijk is uitgegeven.
De persoon waar TS over spreekt is dus geen verpleegkundige... dat kan namelijk niet.
My bad.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)behouden-handelingen
Nee:quote:Op woensdag 23 september 2015 21:07 schreef Tomansss het volgende:
[..]
Hij werkt in de zorg. Het ging om een insuline spuit.
quote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef Tomansss het volgende:
Echter heeft hij het verkeerde geinjecteerd
Dit is wat ik ook dachtquote:Op woensdag 23 september 2015 21:16 schreef N.icka het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam het verkeerde spuiten ? De insuline zit toch in een pen ?
Wel bij zelfhulp...quote:Op woensdag 23 september 2015 21:16 schreef N.icka het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam het verkeerde spuiten ? De insuline zit toch in een pen ?
Ik heb geen idee, maar ik mag toch hopen dat hij wel een behoorlijk tijdje moet gaan zitten. Diploma's vervalsen, en dan willens en wetens een injectie geven, die nog verkeerd blijkt ook nog en als klap op de vuurpijl krijgt het slachtoffer blijvend letsel.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:15 schreef Tomansss het volgende:
Zal het dan een straf zijn zoals de bak in? Of kan het ook zijn dat hij de rest van zn leven moet betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |